فاز دوم هجوم ملخ‌ها در حال شکل گیری است

گروه اجتماعی الف،   3980305221

عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی گفت: فاز دوم هجوم ملخ‌ها در حال شکل گیری است و در استان‌ها هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و جنوب فارس مقابله با آنها ادامه دارد.

به گزارش فارس، علی اکبری عضو هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز کمیسیون متبوعش متبوعش، اظهار داشت: نشست امروز با محوریت بررسی زوال مرکبات کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه ریزش برگ و از دست دادن محصول برخی از درختان و مرکبات در سطح کشور آغاز شده است، افزود: در این رابطه کارشناسان بین المللی از باغات مرکبات آسیب دیده در سطح کشور بازدید کرده‌اند.

اکبری در ادامه عنوان کرد: بخشی از آسیب به باغات مرکبات به واسطه تغییر اقلیم است و گرم شدن هوا در جنوب کشور آسیب‌های بیشتری را وارد کرده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درخصوص هجوم ملخ‌ها و نحوه برخورد و مقابله با آنها، گفت که در این رابطه در کمیسیون مباحثی مطرح شد، متاسفانه فاز دوم هجوم ملخ‌ها در حال شکل گیری است و در استان‌ها هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و جنوب فارس مقابله با آنها ادامه دارد.

وی در خاتمه عنوان کرد: بخشی از مشکلات مبارزه با ملخ‌ها به واسطه کمبود اعتبار صورت گرفته است.

فرودگاه امام کانون اصلی ملخ‌های جنوب غرب تهران/ هیچ تهدیدی برای مزارع وجود ندارد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان تهران جنوب فرودگاه امام را کانون اصلی زندگی ملخ ها دانست و گفت: این حشره اکنون سیکل پایانی عمر خود را سپری می کند.

هرمز سعیدی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره شناسایی کانون ملخ ها در تهران اظهار داشت: از پشت فرودگاه امام خمینی به سمت کوه‌های اشتهارد کانون اصلی زندگی ملخ ها بوده که به ازای هر ۱۰ متر یک ملخ مشاهده شده است.

وی ادامه داد: این ملخ ها از نوع بومی بوده و با ملخ‌های صحرایی متفاوت هستند میزبان این حشره علف هرز است و هیچ تهدیدی برای مزارع وجود ندارد.

هرمز سعیدی کانون ملخ های بومی را بسیار قدیمی دانست و گفت: در سال‌های گذشته به علت خشکسالی این حشرات رشد نمی‌کردند اما اکنون به علت بارندگی‌ها پوره ملخ‌ها با منابع غذایی خوبی مواجه گردیده که در نهایت منجر به رشد و پرواز آن‌ها شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی به سیکل پایانی عمر ملخ‌ها اشاره کرده و گفت: ملخ‌ها در پایان عمر خود جفت گیری کرده و پس از تخم‌ریزی می‌میرند و تا سال آینده این حشرات مشاهده نمی‌شود.

وی ملخ ها را جزئی از اکوسیستم محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: در محیط زیست گونه‌های مختلف حشرات زندگی می‌کنند و انسان ها هم در یک طرف دیگر قرار دارند که این موضوع یک امر طبیعی است.

به گزارش فارس، از هفته گذشته تعداد زیادی ملخ‌ در شهرهای پرند، رباط کریم و بهارستان رویت شده بود که باعث نگرانی کشاورزان جنوب غرب استان تهران شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین