احتمال مشارکت نتانیاهو در کنفرانس منامه

گروه جهان الف،   3980305215

یک تحلیلگر صهیونیست از احتمال مشارکت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس منامه خبر داد، کنفرانسی که به گفته سید حسن نصرالله اولین گام در اجرای توطئه «معامله قرن» برای حذف مسئله فلسطین برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، یک نویسنده صهیونیست درباره حضور احتمالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنفرانس ضد فلسطینی منامه اظهارنظر کرد.  این نویسنده صهیونیست در مطلبی در پایگاه خبری یسرائیل پلاس نوشت نشست اقتصادی بحرین در چارچوب تکمیل فشارهای اقتصادی و مالی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بر فلسطینیان برای وادار کردن آنها به پذیرش گام‌های یکجانبه‌ای قرار دارد که بر آنها در راستای منافع اسرائیل تحمیل می‌کند، ولی هر وعده‌‌ای برای دادن پول به فلسطینیان، آنها را برای دست برداشتن از آرمان‌های خود برای تشکیل کشور مستقل در مرزهای 1967 متقاعد نخواهد کرد.

عکیفا الدار افزود دانستن اینکه چه کسی دقیقا در پس ایده کنفرانس اقتصادی بحرین قرار دارد، دشوار است، کنفرانسی که هدف از آن تحقق صلح شکوفایی است.آیا این نگاه دون مایه به فلسطینیان و  عدم درک آن به صورت کافی و تحقیر ونادیده گرفتن آنها و به طور کلی اعراب است یا گام جدیدی هماهنگ با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل است تا زمان بیشتری را در رویارویی با محمود عباس(ابومازن) رئیس تشکیلات خودگردان کسب کند؟ آیا این کنفرانس در برابر صحنه جدیدی از قدرت نمایی در خاورمیانه خواهد بود.

این تحلیلگر صهیونیست که سابقه ریاست دفتر روزنامه عبری هاآرتص در واشنگتن را در کارنامه خود دارد، اظهار داشت کنفرانس اقتصادی بحرین پس از آن برگزار می‌شود که ایالات متحده آمریکا تحریم‌های اقتصادی و مالی را علیه فلسطینیان طی دو سال اخیر تحمیل کرد چه علیه تشکیلات خودگردان و چه علیه آنروا(آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) و همچنین خدشه وارد کردن به فعالیت های سازمان های بشردوستانه که در سرزمین های فلسطینی فعالیت می کنند، این اقدامات تا جایی بوده که حتی طرفداران صلح اسرائیلی و کارکنان سازمان ریشه های صلح را هم به محکومیت آن وادار کرده است.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از آهارون میلر که سال‌های طولانی در تیم‌های مذاکرات آمریکایی برای مذکرات صلح فلسطینی اسرائیلی فعالیت کرده است، اقدامات ترامپ علیه فلسطینیان را سخت و احمقانه و مضر توصیف کرده، زیرا وی به استفاده از اموال و پول برای فشار بر فلسطینیان روی آورده است.

الدار نویسنده کتابی با عنوان شهرک نشینان و دولت اسرائیل نوشته  است پس از گذشت یک ربع قرن از امضای توافق نامه اسلو زمان آن رسیده است تا ایالات متحده آمریکا این نکته را درک کند که تحریم‌های اقتصادی، هرگز فلسطینیان را به چشم پوشی و صرف نظر کردن از خواسته ها و آرمان های سیاسی خود و در راس آن تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی همراه با حاکمیت بر حرم شریف(مسجدالاقصی) وادار نخواهد کرد.

وی افزود نشست بحرین 2019 شبیه نشست  دوحه 1997 است که در جریان اولین نخست وزیری نتانیاهو برگزار شد که این مسئله ما را بر آن می دارد تا پیش بینی کنیم مبنی بر اینکه کسانی که امروز حاضر خواهند شد، سرآشپزهایی هستند که آمده‌اند از اندک میهمانان پذیرایی کنند و شاید حوادث نشست دوحه سبب شده است تا نتانیاهو به سرعت از نشست بحرین استقبال نکند، نتایج نشست قبلی(در دوحه) این پیام را به همراه داشت که هرگونه توافق صلح باید با استناد به اصل زمین در برابر صلح و بر اساس قطعنامه های 242 و 338 شورای امنیت سازمان ملل باشد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین