سندرز: آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی باعث آزار ترامپ نشده است

گروه جهان الف،   3980305201

سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه‌ای گفت که اقدام اخیر کره‌شمالی در آزمایش موشک‌های بالستیک کوتاه برد باعث آزار رئیس جمهور آمریکا نشده است.

به گزارش فارس، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه گفت که آزمایش‌های موشکی اخیر کره‌شمالی باعث آزار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نشده است.

وی که با «ان‌بی‌سی» مصاحبه می‌کرد، در پاسخ به سوالی در این باره که آیا ترامپ با نخست وزیر ژاپن و مشاور امنیت ملی آمریکا در این باره که آزمایش موشکی اخیر کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت بوده موافق است، گفت: «ببینید، تمرکز رئیس جمهور بر روی تمام این روند بوده و وی روابط خوبی با "کیم جونگ اون" [رهبر کره شمالی] دارد و احساس خوبی دارد که رهبر کره شمالی به تعهداتی که به رئیس جمهور داده پایبند است و به سوی خلع سلاح هسته‌ای حرکت می‌کند.»

سران آمریکا و کره شمالی  22 خرداد 1397 برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند و بعد از آن دو طرف یک سند کوتاه چهار بندی امضا کردند. آن‌ها نهم اسفندماه سال گذشته نیز در «هانوی» پایتخت ویتنام برای دومین بار دیدار کردند اما این نشست هم بدون نتیجه پایان یافت. از دلایل مهم  شکست در مذاکرات کره شمالی و آمریکا درخواست‌های غیرمنطقی و زیاده خواهی واشنگتن از کره شمالی بوده است.

کره‌شمالی موضع «فریب‌کارانه» و «خودسرانه» آمریکا در مذاکرات ویتنام را عامل شکست آن خوانده و تاکید کرده که با این شیوه واشنگتن حتی «یک اینچ» هم نمی‌تواند ما را حرکت دهد. رهبر کره شمالی تا پایان سال جاری میلادی به آمریکا مهلت داده تا با تغییر مواضع خود، به میز مذاکره بازگردد.

سندرز در ادامه مصاحبه با ان‌بی‌سی گفت: «برخی فعالیت‌هایی که انجام شده همان طور که شما می‌توانیداز توئیتر رئیس جمهور نیز ببینید چیزی نبوده که باعث آزار ترامپ شود.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه گفته بود که آزمایش‌های موشکی کوتاه برد توسط کره شمالی نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل بوده و تاکید کرده بود که تحریم‌ها علیه کره‌شمالی باید همچنان باقی بماند.

بولتون که در جمع خبرنگاران در توکیو و در پی سفر ترامپ به ژاپن صحبت می‌کرد، افزود: «قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل کره‌شمالی را از پرتاب هرگونه موشک بالستیک منع می‌کند. تردیدی وجود ندارد که شرایط قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل نقض شده است.»

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است.کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

اما در مقابل ترامپ ابراز نگرانی زیادی از آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی نکرده است و روز شنبه گفته بود که وی به کیم جونگ اون اطمینان دارد.

ترامپ در پیامی در توئیتر نوشت: «من اطمینان دارم که کیم به قولی که به من داده پایبند خواهد بود.»

ترامپ در این پیام نوشت شاید کره شمالی با اشاره به ضریب هوشی پایین «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا سیگنالی برای وی ارسال کرده است.

از ماه گذشته که بایدن برای حضور در انتخابات سال ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرد، ترامپ بارها به شخص او حمله کرده است. بر اساس نظرسنجی‌های صورت‌گرفته میان حامیان حزب دموکرات، بایدن از بیشترین بخت برای پیروزی در رقابت‌های داخلی حزب دموکرات برای رقابت با ترامپ برخودار است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین