۶ راه افزایش توان بدن برای ادامه روزه‌داری

گروه سلامت الف،   3980305127 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس طب سنتی ۶ روش جبران ضعف بدن در اثر روزه ۲۰ روزه و افزایش توان برای حفظ روزه تا پایان ماه مبارک رمضان را برشمرد.

۶ راه افزایش توان بدن برای ادامه روزه‌داری

سمیه اسحاقی، در گفتگو با مهر درباره اینکه در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان چگونه می‌توان ضعف روزهای گذشته را جبران کرد و توانایی بدن را برای حفظ روزه تا پایان ماه مبارک افزایش داد گفت: چند عامل ضروری باید در زندگی رعایت شود که اگر این موارد در ایام ماه مبارک رمضان نیز رعایت شود مطمئناً توان بدنی اجازه می‌دهد که روزه تا پایان ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه افراد متفاوت از نظر وضعیت مزاج، جسمی و روحی متفاوت هستند که باید این قضیه در نظر گرفته شود توضیح داد: اولین مسئله خواب است که بسیار به آن تأکید شده است. بسیاری از افراد افطار تا سحر بیدار هستند و آن را به عنوان نیروی اضافی تصور می‌کنند در صورتی که اگر ساعت ۱۰ شب، یکی دو ساعت بعد از افطار بتوانند تا نیمه شب، خواب خوبی داشته باشند، یعنی لحظاتی قبل از سحر، زمان بسیار خوبی است برای بازگشت انرژی‌های بدن و ساعاتی است که به عبادت بپردازند، سحری بخورند و توان در روز افزایش پیدا می‌کند.

اسحاقی ادامه داد: نکته دوم کیفیت خواب است که بسیار مؤثر است. اگر بتوانند باید از مسائل جانبی از جمله گوشی موبایل و مسائلی که ذهن را مشغول می‌کند پرهیز کرد مثل حرف زدن زیاد با تلفن یا خرید رفتن زیاد که باعث اشتغال ذهن زیاد می‌شود و کیفیت خواب به هم می‌خورد.

این کارشناس طب سنتی نکته سوم را نحوه غذا خوردن در سحری و افطار دانست و گفت: افراد باید بتوانند در این زمینه توازن ایجاد کنند یعنی از هر چیزی که میل دارند استفاده کنند البته به میزان کم. حتی کسانی که دیابت و فشار خون دارند اگر غذایی هست و میل دارند که آن را مصرف کنند چون انسان حریص است به چیزی که به آن منع شده است، اگر به مقداری که عطش روحی شأن گرفته شود مقداری استفاده کنند اشکالی ندارد اما از حجم زیاد آن ممانعت شود.

اسحاقی تاکید کرد: نکته بعدی این است که یکی از چیزهایی که در ماه رمضان کمک می‌کند آرامش داشته باشند و هم اینکه روزهای گرم تابستان آنها را اذیت نکند مصرف لعابی‌جات و مایعات در افطار تا سحر است. مصرف تخم شربتی و تخم ریحان به علت لعابی که دارند مقداری از عطش را برطرف می‌کند. مصرف موادی مثل چای، قهوه و نسکافه باید مقداری کمتر شود و در صورت مصرف، کمرنگ باشد.

وی تصریح کرد: میوه‌هایی مثل هندوانه ترجیحاً کمتر استفاده شود. درست است که مقداری تشنگی را برطرف می‌کند اما برای بعضی از افراد اذیت کننده است. مورد دیگر نبود یبوست است. مصرف غذاهای لعاب دار که داخل آن آلو ریخته شود از یبوست جلوگیری می‌کند و بسیار کمک کننده است.

اسحاقی در پایان تصریح کرد: روزه مقداری خشکی در بدن ایجاد می‌کند که با مصرف آلو و هویج، میزان لعاب بدن زیاد می‌شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین