مصاحبه با دکتر هومن عشقی، دندانپزشک لبخند آفرین

گزارش بازرگانی،   3980305118 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

 هومن عشقی در سال ۱۳۷۶ از دانشگاه شیراز فارغ التحصیل گردید و پس از دو سال  عازم کانادا شد و اولین فلوشیپ لیزر خود را در دانشگاه VOFT تورنتو دریافت نمود. پس از آن موفق به افتتاح اولین مرکز دندان پزشکی لیزر ایران با همکاری دکتر نبوی نژاد در سال 1382 گردید که این واقعه مصادف با تولد سی سالگی وی شد. دکتر هومن عشقی پس از گذراندن دوره دندان پزشکی زیبایی کوتاه مدت در سال 2000 میلادی و باز گشت به ایران همکاری با سازمان سینمایی و خانه سینما ایران را آغاز نمود. وی در سال 2004 به کشور آمریکا رفت و در سال های 2007 و 2008 در رشته های ایمپلنت و زیبایی دندان پزشکی موفق به دریافت درجه مستر msc از دانشگاه کالیفرنیا گردید، آنچه در ادامه می خوانید بخشی از مصاحبه دکتر هومن عشقی بهترین دندانپزشک زیبایی با مجله کیوسک است.

 

  • هومن عشقی به چه دلیل به دندانپزشکی علاقه مند شد؟

به طور قطع اولین دلیل گرایش من  به دندانپزشکی خواهر بزرگم دکتر فرشته اشتری بودند و من  با همواره  ایشان را  به عنوان الگو در ذهن داشتم. از نوجوانی یعنی حدود اواخر دوران دبستان همیشه اصطلاحات دندانپزشکی  در منزل ما طنین انداز بود در آن زمان خواهرم و دوستان ایشان که همگی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بودند. به علت انقلاب فرهنگی و بسته بودن دانشگاهها به مدت دو سال نمی توانستند در کلاسها حضور داشته باشند. به این دلیل اکثراً در منزل به سر برده و از طریق محاورات ایشان بنده قسمت های زیادی از لغات و اصطلاحات مربوطه را یاد گرفتم و ذره ذره در ذهنم نهادینه گردید به خاطر دارم در روز اول مدرسه در مقطع راهنمایی از ما درباره شغل دلخواه آینده‌مان فعال شد و من ناخداگاه پاسخ دادم دندانپزشک ! در زمان ما رتبه های اول کنکور اولین گزینه انتخابشان شاخه پزشکی بود اما بنده با توجه به رتبه بسیار خوبی کسب نموده بودم  و  می توانستم که تمامی رشته های پزشکی را انتخاب نماینم.  حتی یک مورد دانشکده پزشکی هم انتخاب نکردم و این بخاطر عشقم به دندانپزشکی  بود.

 

  • در مسیر دندانپزشک شدن هیچ‌گاه به شغل و حرفه دیگری  تمایل پیدا نکردید تصور کنید بیش از دندانپزشکی آن را دوست دارید یا ممکن بود در آن موفق تر باشید؟

 با آنکه همیشه عاشق رشته دندانپزشکی بودم و هستم ولی همواره به شغل دوم و جایگزین برای روزهای مبادا  نیز فکر مینمایم.  چون همانطور که مستحضر هستید این رشته  شغلی است قائم به ذات و یک آسیب دیدگی جزئی دست می‌تواند به طور کل  کار بنده را تعطیل نماید ولی به طور یقین فکر نمی‌کنم که هیچ شغلی را بیشتر از دندانپزشکی دوست داشته باشم.  هر چند که شغل های متعددی را تجربه  نموده ام و حتی موفقیت‌های خوبی هم داشته ام  ولی دندانپزشکی حکایت دیگری برای من دارد.

 

  • فاکتورهای تخصص، تکنیک، تجربه، هوش، خلاقیت  و زیبایی شناسی صورت و دندان هرکدام به چه میزان در کیفیت کار نهایی در دندانپزشکی به خصوص شاخه زیبایی دندان دخیل هستند و موجب  تمایز کار دندان پزشکان می شود؟

 در کیفیت نهایی کار دندانپزشک زیبایی تمامی مواردی که اشاره نمودید کارگشا و اثربخش می باشند اما به ترتیب هوش-  تخصص- خلاقیت- تکنیک- تجربه و نهایتا زیبایی شناسی در این زمینه بیشترین اثر را دارند. ولی مهمترین گزینه هوش دندانپزشک می باشد. اگر از هوش کافی برخوردار نباشیم به کاربستن بقیه موارد تقریباً ناممکن است

 

  • در سالهای اخیر بحث جراحی و رسیدگی به زیبایی دندان در ایران بسیار رواج پیدا کرده است روز به روز هم گیر تر می شود به نظر شما این مسئله که می‌توان از آن به عنوان تب دندان  یاد کرد اتفاق مثبتی است؟ یا در ادامه و با ایجاد حساسیت های کاذب مانند  برهه ای از عمل های زیبایی بینی نگران کننده و خطرساز به نظر می رسد؟

وقتی تقاضا به این شدت بالا می رود باعث می گردد که حتی همکاران غیر متخصص در این گرایش به علت بردن  انتفاع از این بازاراصرار ورود به این  ورطه را داشته باشند.  این امر باعث از بین رفتن تدریجی اعتماد مراجعین میگردد و از آنجایی که هزینه های دریافتی این عزیزان بسیار پایینتر از یک متخصص می باشد بیماران  بدون و تحقیق و با رغبت بیشتری به آنها مراجعه  می نمایند لازم به ذکر است که نباید به دندانپزشکی زیبایی به چشم مد جدید نگاه کرد.  این رویکرد در بعضی موارد درمانی بوده و چه بسا باعث ایجاد موقعیت های شغلی یا بهبود ارتباطات اجتماعی اثر فقدان یک لبخند زیبا گردیده است به نظر من هر موردی علی الخصوص  در پزشکی که به مد یا به قول شما تب تبدیل گردد ناشایست است و از دست کارشناسان آن رشته خارج می گردد.

اینستاگرام دکتر عشقی را دنبال کنید.

 

  • شما  دندانپزشک خانه سینما هستید و بسیاری از بازیگران و هنرمندان بیمارستان شما بوده اند،کار روی دندان‌های این قشر و اینکه با لبخند آنها نتیجه کارتان به طور گسترده در ایران و حتی خارج از کشور به نمایش گذاشته می‌شود چقدر لذت بخش است؟

 البته من دندانپزشک هنرمندان هستم و خانه سینما هم زیرمجموعه از این گروه است ولی باید اعتراف کنم کمتر کسی در این حرفه چنین افتخاری نصیبش می گردد از حضور در کنار این عزیزان لذت میبرم و به خود می بالم. از این فرصت استفاده می کنم و از حمایت تمامی دوستان هنرمندم صمیمانه تشکر می نمایم.

 

  •  در حرفه اخلاق و برخورد خوب از شاخصه های مهم محسوب می شود شما قطعاً جزء خوش برخورد ترین پزشکان هستید از نظر شما وجود یا عدم وجود این ویژگی در کنار دیگر خصایص برای یک دندانپزشک چقدر در جذب و دفع بیمار موثر است؟

 نظر لطف شماست ولی با قاطعیت عرض می کنم که همان گونه که مهمان نوازی از خصایص بسیار  پسندیده  در  اجتماع است  مطب داری هم که شامل اخلاق و برخورد خوب با مردم است و کلیدهای موفقیت شغلی است و مراجعین به اندازه کافی استرس دارند به دیگر تحمل یک پزشک خودپسندو بد اخلاق را نداشته باشند.

  • جذاب ترین قسمت  کارتان برای چیست؟

  جذاب ترین قسمت این کار  ارضای روحی از طریق درمان خوب بیماران است  دخترا۱۹ ساله ای که به علت وجود بی‌دندانی کامل  سالهاست نخندیده مادر سالخورده ای که به علت عدم وجود دندان ها قادر به جویدن نیست. پسر ۲۴ ساله ای که تصادف اتوبوس  تمام دندانهای پیشین خود را از دست داده است و حالا همگی به راحتی لبخند می زنند سر سفره عقد می نشینند.  یا کیفیت زندگی بهتری را دارند مطمئناً این موارد به شدت مرا تحت تاثیر قرار می دهد.

 

  • آخرین حرف دکتر هومن عشقی به علاقه مندان و دانشجویان و فارغ التحصیلانی که به تازگی می خواهند کار خود را در عرصه دندانپزشکی آغاز نمایند چیست؟

تلاش و مطالعه. هر هرگز دست  از علم بر ندارند،  هر چه می دانید و می دانیم کم است

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین