وقتی «دختران انقلاب» فراموش می‌شوند و «دخترکان ضدانقلاب» جای آنها را می‌گیرند!

گروه سیاسی الف،   3980305099 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

دختران انقلاب برای نجات کشور، اصلی‌ترین سرمایه‌های زندگی خود یعنی جان، مال، همسر، فرزند، برادر و پدر را هدیه کردند.

وقتی «دختران انقلاب» فراموش می‌شوند و «دخترکان ضدانقلاب» جای آنها را می‌گیرند!

باشگاه خبرنگاران نوشت: کمتر کسی است که ادعا کند از جنگ استقبال می‌کند؛ اما همیشه کشور‌های خودکامه‌ای بوده اند که برای دستیابی به اهداف خود پای جنگ را به کشور‌های جهان سوم باز کرده‌اند.

در دوران هشت ساله دفاع مقدس بخش بسیار زیادی از درآمد کشورصرف تجهیزات جبهه‌ها می‌شد، اما به دلایل گوناگون ازجمله محاصره اقتصادی و طولانی بودن جنگ و درگیری، دولت نمی‌توانست تمام هزینه‌های جبهه را بپردازد و در این موقعیت با توجه به شرایط دشوار، کمک‌ها و مداخله نیرو‌های مردمی لازم بود که بخشی از آن هزینه‌ها را پرداخت کنند.
 
وقتی «دختران انقلاب» فراموش می‌شوند؛ «دخترکان ضدانقلاب» جای آنها را می‌گیرند!جنگ به‌ماهو جنگ هیچ بُعد زیبایی ندارد، اما زمانی که نقش زنان در هشت سال جنگ تحمیلی را با سو استفاده جنسی از زنان در جنگ‌های دنیا مقایسه کنید به خوبی در می‌یابید که حتی مقاومت هشت ساله مردان ایرانی به پشتوانه زنانی بوده که چیزی کمتر از مردان‌شان نداشتند.

به تعبیر امام خمینی (ره) در طول تاریخ چه در قبل از انقلاب و در دوران ستمشاهی و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و همه عرصه ها، نه تنها حضور زنان کمتر از مردان نبوده بلکه زنان در دفاع از انقلاب پیشگام‌تر از مردان حضور داشتند و در دوران دفاع دفاع مقدس هم اگر مجاهدت این بانوان نبود، شاید مردان هیچگاه نمی‌توانستند تا این اندازه شکوه و افتخار بیافرینند.
 
وقتی «دختران انقلاب» فراموش می‌شوند؛ «دخترکان ضدانقلاب» جای آنها را می‌گیرند!زنان و پشتیبانی آن‌ها در جنگ تحمیلی
 
از حضور پررنگ زنان در جبهه و پشت جبهه روایت‌های زیادی موجود است؛ از آشپزخانه شهید چمران که روزانه حدود ۵۰ هزار غذا برای رزمندگان پخت آماده می‌کرد تا فاطمه زارعی بانوی ۶۰ ساله‌ای که در جریان برخی عملیات‌ها، ۲۴ ساعته در پشت جبهه نان می‌پخت و تنها برای انجام فرایض دست از کار می‌کشید.
 
وقتی «دختران انقلاب» فراموش می‌شوند؛ «دخترکان ضدانقلاب» جای آنها را می‌گیرند!یا زهرا محمدی که از ۲۵ گوسفند نذری، کله پاچه درست می‌کرد و آن را از اهواز به خط مقدم می‌برد تا صبحانه‌ای برای رزمندگان شود و مشابه آن خانم خاکباز که همراه یک گروه از خواهران به جبهه می‌رفت و برای رزمندگان سبری پلو با ماهی تدارک می‌دید. در این میان زنانی همچون فاطمه نواب صفوی هم بودند که به همراه گروه چریکی شهید چمران در ناحیه سوسنگرد، اسلحه به دست گرفتند و جنگیدند.

این رشادت‌ها تا پایان دفاع مقدس ادامه داشت و تأثیر عمیقی بر روحیه رزمندگان داشت، به طوری که تمامی آن‌ها در تاریخ و ذهن عموم ثبت شده است.

نقش زنان در آزادسازی خرمشهر
 
نقطه عطف حضور زنان در طول جنگ را می‌توان به حضور آنان در جریان آزادسازی خرمشهر استناد کرد. همان روز‌هایی که دختران و زنانی حتی با سنین کمتر از ۲۰ سال جعبه مهمات جابجا می‌کردند یا در قبرستان‌های شهر برای در امان بودن از بمباران دشمن تا بن دندان مسلح، بصورت شبانه و با تنها با نور چند شمع اجساد مطهر شهدا را دفن می‌کردند.

رضا خدری خبرنگار و عکاس هشت سال جنگ تحمیلی و نویسنده کتاب «خرمشهر نمی‌میرد» در این باره می‌گوید: «زنان خرمشهری به صورت سازمان یافته در مسجد جامع و بیمارستان شهر و در گورستان جنت آباد خدمت می‌کردند از مداوای مجروحین گرفته تا حتی مراحل کفن و دفن شهدای عزیز آن هم شبانه در زیر نور شمع که از بمباران‌های دشمن در امان باشند. در آن دوران زنان و دختران حتی سلاح به دست می‌گرفتند و در کنار پدران و برادران شان می‌جنگیدند، تصاویر و فیلم‌های آن زمان گویای این حقیقت است که بانوان علی‌رغم این که نیاز به آموزش و تاکتیک جنگ داشتند، اما با کمترین آموزش و امکانات مثل یک مرد می‌جنگیدند.»
 
وقتی «دختران انقلاب» فراموش می‌شوند؛ «دخترکان ضدانقلاب» جای آنها را می‌گیرند!یا ماجرای دیدنی دختر نوجوانی که همه خانواده‌اش را در جریان مقاومت ۳۱ روزه خرمشهر از دست داد، اما از پای ننشست؛ گشت و برادرش را پیدا کرد و در این مسیر برای کمک به رزمندگان از هیچ کمکی دریغ نکرد؛ از حمل مهمات تا خدمت در مسجد محل. (بخشی از داستان فیلم سینمایی کودک و فرشته به کارگردانی مسعود نقاش)

در جریان آزادسازی خرمشهر بسیاری از زنان با حضور در مساجد جامع شهر به کمک رزمندگان آمده و در تدوین و اجرای برنامه‌های امنیتی، پزشکی، تهیه غذا و... مشارکت داشته اند. البته حضور زنان به همینجا ختم نمی‌شد تا جائیکه هر زمان که لازم بود دوشادوش مردان اسلحه به دست می‌گرفتند و از شهر خود دفاع می‌کردند.

جمهوری اسلامی ایران فتح خرمشهر را مدیون فداکاری مردان و زنان آزاده‌ای است که در کنار هم برای دفاع از میهن و شریعت، قد علم کرده اند.

زنانی که بیشتر مرد بودند تا زن!
 
همه حضور زنان در روز‌های جنگ تحمیلی و آزادسازی خرمشهر، تنها به خدمات و پشتبانی پشت جبهه‌ها محدود نمی‌شد. زنان علاوه بر این که فرزندان، همسران، برادران و پدران خود را به مشارکت در دفاع مقدس تشویق می‌کردند و این تشویق‌ها در استقبال مردان برای حضور بیشتر در جبهه‌ها بسیار مؤثر واقع شد، پس از شنیدن خبر جراحت و شهادت بستگان خود، شکیبایی بی نظیری را به نمایش می‌گذاشتند که آن هم در تقویت روحیه رزمندگان به ادامه مردانه جنگ کمک فراوانی کرد.

چه بسیار مادرانی که هم فرزندان خود را راهی جبهه‌ها می‌کردند و هم همسران خود را. همان مادرانی که سه پسر خود را تقدیم اسلام کردند، اما خم به ابرو نیاورند و حسرت دیده شدن اشکشان را بر دل دشمن گذاشتند؛ و پایانی بر یک دلتنگی...

مرحومه فهیمه بابائیان پور، همسر شهید غلامرضا صادق زاده، در نامه‌ای به همسرش، می‌نویسد: «دستم را از زیر چادر بیرون آوردم و یکبار دیگر برای آخرین بار به آن نگاه کردم. از دستم بیرونش آوردم و گفتم: می‌خواهم برای جبهه بدهم. برادری که در دکه ایستاده بود، گفت: چیه؟ طلاست؟ و بی اختیار نوار آهنگران را پشت بلندگوی دکه گذاشت. صدای آهنگران در میدان پیچید. اما من به خاطر می‌آوردم لحظات خوشی را که برای خریدنش صرف کرده بودیم. از این مغازه به آن مغازه. مغازه دار وقتی آن را آورد، گفت: عقیق این انگشتر یمنی است. تو خوشحال شدی و به عنوان تنها خرید ازدواجمان آن را خریدی. می‌خواستم به آن برادر بگویم: آری طلا است. تنها خرید ازدواجمان است. می‌خواستم بگویم که خیلی دوستش دارم. می‌خواستم بگویم که چند روزی در دستم کردم که خاطره اش در ذهنم بماند... برادر نوشت: انگشتر طلا با نگین دریافت گردید.... از دکه کمک به جبهه بیرون آمدم و پیش خود گفتم: یا زهرا (علیهاالسلام) قبول کن.»
 
از دختران انقلاب تا دخترکان ضدانقلاب
 
و چه زیبا دختران انقلاب برای نجات کشور، اصلی‌ترین سرمایه‌های زندگی خود یعنی جان، مال، همسر، فرزند، برادر و پدر را هدیه کردند، باشد که این قطره روشنایی دریا را در خاطرمان همیشه زنده نگاه دارد. پر بیراه نیست اگر بگوییم دختران واقعی انقلاب همین‌ها هستند؛ نه دخترکانی که سنگ دشمنان این مرز و بوم را بر سینه می‌زنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۲۲۹۵۹۱۲:۲۹:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۵
این نتیجه اعمال ما مسئولین می باشد
ناشناس۹۲۳۰۱۳۱۲:۵۶:۰۰ ۱۳۹۸/۳/۵
سمت شما چیه؟
ناشناس۹۲۳۱۸۵۱۴:۲۰:۰۴ ۱۳۹۸/۳/۵
احتمالاً سمت ایشون توزیع دلار 4200 تومانی بین ژنهای خوب و سیلبریتی جماعت که مجلس گرمکنهای ژنهای خوب هستند
ناشناس۹۲۳۰۰۸۱۲:۵۴:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۵
علتش را برید در ثروت آقازاده ها و رانت خوارن جستجو کنید
ناشناس۹۲۳۰۱۹۱۲:۵۹:۱۰ ۱۳۹۸/۳/۵
اگر نظر کسی مخالف نظر شما باشد کار اخلاقی نیست که با تحقیر مخاطب قرار دهید.
علی۹۲۳۰۵۲۱۳:۱۳:۳۲ ۱۳۹۸/۳/۵
آن عکس رنگی به اندازه یک مقاله مفصل حرف دارد.خانمها با پوششی ساده در کنار آقایان مشغول استراحت و گپ زدن هستند.چیزی که الان اگر در مثلاَ محوطه دانشگاه اتفاق بیفتد همه را به کمیته انضباطی می برند.همیشه فشار و اجبار در مسایل اجتماعی نتیجه معکوس می دهد.
ناشناس۹۲۳۰۵۶۱۳:۱۵:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۵
دیر اومدی نخواه که زود بری !! حتما یک کاری کردید که دختران انقلاب تبدیل به دختران ضد انقلاب شدند !!!
ناشناس۹۲۳۲۳۷۱۴:۵۸:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۵
این تصمیم خود فرداست که انتخاب میکنه راه درست خداپسندانه برود یا دنبال راه شر وهوسهاش باشه ربطی به کار این وان ندارد
ناشناس۹۲۳۵۱۵۱۶:۴۰:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۵
یعنی داری می گی اون مسئولی که بیت المال را لوله کشی کرده به جیب خودش و آقازاده هاش در حالی که فقر و بیکاری و تورم و گرانی بیداد می کنه در تصمیم فردی مردم تاثیر نداره ؟؟
ناشناس۹۲۳۶۷۹۱۸:۱۵:۱۶ ۱۳۹۸/۳/۵
بله به شرطی که یه طرف خدا رو مصادره نکرده باشه و ادعای داشتن کلید بهشت رو نداشته باشه
ناشناس۹۲۳۰۷۸۱۳:۲۵:۲۲ ۱۳۹۸/۳/۵
متاسفانه دین گریزی شدیدی بین مردم رواج پیدا کرده که میتوان اثرات آنرا در همین ماه رمضان جاری بوضوح دید.بیشتر این مشکل هم از عملکرد بد مسئولان ناشی میشود
ناشناس۹۲۳۶۴۰۱۷:۴۸:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۵
اگه همین مسئولین به طرز پوشش خانمها گیرن بدن اون موقع هم میشن مسئولین بد متاسفانه باب شده هر چی ناهنجاری و بدبختی وجود داره مقصرش میشن مسئولین این وسط مردم هیچکاره هستند
ناشناس۹۲۳۰۹۳۱۳:۳۰:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۵
بله اون اولا که خبری از دزدی ها و فساد نبود همه دست به دست هم برای اعتلای کشور کمک میکردند اما از وقتی مردم را به خودی و غیر خودی تقسیم کردید و هر کاری به اسم انقلاب و اسلام کردید،باید همینگونه که الان میبینید.
ناشناس۹۲۳۱۸۶۱۴:۲۰:۰۵ ۱۳۹۸/۳/۵
پس چرا حتی یک خیابان به نام زنان شهیده نیست؟
ناشناس۹۲۳۱۹۱۱۴:۲۴:۵۴ ۱۳۹۸/۳/۵
زنانی که بیشتر مرد بودند تا زن! ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه زن بودن کم افتخار داره و زنان کمی از مردان دارند که نوشتی مرد بودن تا زن؟ کاش به مردان ما زن بودند. برای زن های ما افتخاری نیست که مرد باشن.
ناشناس۹۲۳۲۰۷۱۴:۳۶:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۵
درود بر تمامی کسانی که با جان ودل برای کشورشان ومردمشان زحمت می کشند خداوند حافظ همه انها باشد
ناشناس۹۲۳۶۴۴۱۷:۴۹:۵۷ ۱۳۹۸/۳/۵
این کامنت فقط میتونسته به منافقین فشار آورده باشه که بهش منفی دادن
ناشناس۹۲۳۲۴۷۱۵:۰۲:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۵
فقط شما خوبین .اونا هم چون با شما نیستن اسمشون دخترک هست. چقدر نفرت پراکنی؟؟ بس نیست؟
ناشناس۹۲۳۳۱۹۱۵:۲۵:۵۲ ۱۳۹۸/۳/۵
مقامات با اعمالشون باعث این اتفاق شدند.
ناشناس۹۲۳۶۱۴۱۷:۲۹:۱۱ ۱۳۹۸/۳/۵
این حرف خیلی زده میشه ولی تمام حقیقت نیست تغییر فرهنگی که رخ داده بیش از ای حرفاست
ناشناس۹۲۳۴۶۶۱۶:۲۱:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۵
خیلی از طلاها توسط خودی ها به سرقت میرفت
ناشناس۹۲۳۶۱۱۱۷:۲۶:۲۴ ۱۳۹۸/۳/۵
وقتی انقللابی های واقعی که طرفدار استقلال و آزادی برای این کشور بودند طرد و فراموش شدند و انقلابی نماهای هوچی گر جای آنها را گرفتند جای تعجب ندارد که وضع اینچنین شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین