هشدار وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به «نتانیاهو»

گروه جهان الف،   3980304219

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی به نخست‌وزیر این رژیم هشدار داد اگر خواسته‌های حزب او نادیده گرفته شود، تشکیل کابینه جدید با مشکلات اساسی روبه‌رو خواهد شد و چه بسا پارلمان منحل شود.

به گزارش فارس، «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و رهبر حزب «اسرائیل خانه‌ ماست» هشدار شدید اللحنی علیه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم صادر کرد.

به گزارش وب‌سایت خبری «ارم‌نیوز» به نقل از رسانه‌های صهیونیستی، لیبرمن به نتانیاهو هشدار داده اگر بر سر لایحه قانون «خدمت سربازی» توافق نشود، مانع از ادامه فعالیت‌های سیاسی او خواهد شد.

رئیس حزب «اسرائیل خانه‌ ماست» شنبه (چهارم خرداد) در فیس‌بوک خود نوشت که اگر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته‌های حزب متبوع او را در این قانون نادیده بگیرد، به سمت انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان) خواهد رفت.

لیبرمن نوشت: «قبل از انتخابات اخیر، حین و بعد این انتخابات به وضوح توضیح دادیم که حتی یک میلی‌متر هم از نسخه  اصلی این قانون همانگونه که در کنست تصویب شده، عقب‌نشینی نخواهیم کرد.»

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی همچنین خواستار تشکیل دولت «راست‌گرای واقعی» و نه «دولت افراطی» شد. لیبرمن گفت که حزب «اسرائیل خانه ماست» به اصل «زندگی کن و اجازه بده دیگری زندگی کند» ایمان دارد.

لیبرمن گفته است که حزب او هرگز با احزاب دینی مانند «ارتدکس‌های افراطی» مذاکره نمی‌کند؛ بلکه طرف گفت‌وگوی این حزب، حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است.

قانون خدمت سربازی در سرزمین‌های اشغالی

بر اساس قانون خدمت سربازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، یهودیان ارتدکس که گرایش‌های دینی صرف دارند، از خدمت سربازی اجباری معاف هستند. این مسئله طی سال‌های گذشته اعتراض شهروندان رژیم صهیونیستی را در پی داشته است. علاوه بر یهودیان ارتدکس، عرب‌های ساکن فلسطین نیز از سربازی معاف هستند.

طبق توافقی که در سال ۱۹۴۸ به هنگام تشکیل رژیم صهیونیستی، سران این رژیم با یهودیان ارتدکس به توافق رسیدند که سربازی اجباری معاف شوند. گروه‌های مذهبی یهودی ایجاد هرگونه کشور یهود را خلاف اراده یهوه دانسته و آن را خلاف آموزه‌های دینی خود می‌دانند؛ از این رو، آن‌ها در قبال به رسمیت‌ شناختن موجودیت «اسرائیل»، از امتیازهایی برخوردار شدند که معافیت از سربازی اجباری یکی از آن‌ها بود.

با این حال، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۲ این امتیازها را مخالف قانون اساسی و اصل مساوات در بین شهروندان این رژیم دانست و خواستار برچیده شدن آن‌ها شد.

نتانیاهو و معضل تشکیل کابینه

بنیامین نتانیاهو که از سال ۲۰۰۹ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بوده، در هر دوره از انتخابات پارلمانی (کنست) با ایجاد ائتلاف با سایر احزاب و جلب آراء آن‌ها توانسته است با کسب بیشترین رأی موفق به تشکیل کابینه شود.

طی این مدت نتانیاهو تلاش کرده با حفظ این قانون و تصویب قطعی آن در پارلمان برای همیشه، آرای یهودیان ارتدکس را جلب کرده و بدین‌گونه شانس خود برای نخست‌وزیر شدن را بیشتر کند.

حزب نتانیاهو (لیکود) در انتخابات بیست فروردین (نه آوریل) پیروز شد ولی حزب لیبرمن برای تشکیل کابینه از سوی نتانیاهو شروطی گذاشته است که سربازی یهودیان ارتدکس و مقابله سخت با مقاومت فلسطین در غزه جزو این شروط است.

آمریکا به دنبال فشار به لیبرمن جهت ائتلاف با نتانیاهو است

در همین ارتباط، شبکه تلویزیونی «ریشت‌کان» رژیم صهیونیستی به نقل از منابع دیپلماتیک ارشد اعلام کرد که دولت آمریکا به لیبرمن فشار آورده تا با نتانیاهو در تشکیل کابینه مشارکت کند تا فضای سیاسی این رژیم آرام گیرد و از این طریق، بتوان بر روی گام‌های بعدی مربوط به طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» تمرکز شود.

شبکه تلویزیونی یازده رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع نزدیک به حزب نتانیاهو (لیکود) اعلام کرد «انتخابات جدید (کنست) محتمل است و اعضای حزب لیکود روی "کابینه شصت" (۶۰ کرسی پارلمان) دیگر حساب نمی‌کنند؛ برای اینکه این کابینه در برابر همه فشارها هرگز نمی‌تواند مقاومت کند و جایگزین آن انحلال کنست و اعلام انتخابات جدید است».

حزب لیکود در پنجمین انتخابات پارلمانی اخیر رژیم صهیونیستی پیروز شد و آمریکا برای پیشبرد طرح معامله قرن خود که به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است، به کابینه‌ای با ریاست نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی نیاز دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین