نصرالله: پیروزی سال ۲۰۰۰ نبود ترامپ جنوب لبنان را هم به اسرائیل می‌داد

گروه جهان الف،   3980304176 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر کل حزب الله لبنان بر لزوم حضور پرشور در مراسم گرامیداشت روز قدس در جمعه آینده تاکید کرد.

نصرالله: پیروزی سال ۲۰۰۰ نبود ترامپ جنوب لبنان را هم به اسرائیل می‌داد

دبیر کل حزب الله لبنان ضمن تاکید بر لزوم حضور پرشور در مراسم گرامیداشت روز قدس در جمعه آینده، به اهمیت پیروزی ۲۵ می سال ۲۰۰۰ پرداخت.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: قبل از هر چیزی لازم است که سالروز شهادت امام علی (ع) را به امت اسلامی تسلیت عرض کنم.

دبیر کل حزب الله در ادامه با اشاره به سالروز آزادسازی جنوب لبنان از لوث صهیونیست‌ها افزود: به همه شما این مناسبت و این عید را تبریک عرض می‌کنم. ما در ماه رمضان جشنی برپا نمی‌کنیم و اولویت را به روز جهانی قدس می‌دهیم.

وی در ادامه گفت: روز جمعه آینده جشن مردمی بزرگی به مناسب روز قدس در میدان عاشورا در ساعت ۹ و نیم شب برگزار خواهیم کرد. خواهان حضور پرشور مردمی در مراسم گرامیداشت روز قدس هستم زیرا با توجه به شرایط و در سایه معامله قرن مهم است. ما شروع معامله قرن را آنگونه که مسئولان آمریکایی اعلام کرده اند، شنیده ایم و گام نخست با نشست اقتصادی در بحرین اعلام شده و گام‌های دیگری به دنبال آن خواهد بود و همه ما باید به مسئولیت تاریخی در مقابله با این معامله قرن که هدفش نابودی آرمان فلسطین است، عمل کنیم. امسال باید توجه ویژه ای به روز قدس شود زیرا موضوع فلسطین با بزرگترین توطئه روبرو است.

نصرالله در ادامه به تمجید از مواضع علمای بحرین و ملت بحرین و گروههای سیاسی این کشور در مخالفت با اینکه بحرین به عنوان میزبان نشستی که گام اول برای معامله قرن که آرمان فلسطین را هدف قرار داد شود، اشاره کرد، و افزود: موضع قاطع و کوبنده فلسطینی‌ها در مخالفت با نشست اقتصادی که قرار است در منامه برپا شود را شاهد هستیم. موضوعات مربوط به فلسطین، معامله قرن، تحولات منطقه و در رأس آنها تنش ایران و آمریکا و موضع حزب الله درباره این تحولات در روز قدس سخن خواهم گفت زیرا آنچه در خلیج فارس می‌گذرد و هجمه علیه ایران به معامله قرن مرتبط است.

دبیر کل حزب الله لبنان سپس با اشاره به مناسبت سالروز آزادسازی لبنان گفت: امروز روزی تاریخی برای لبنان و منطقه و نزاع عربی-اسرائیلی است زیرا آنچه رخ داد نتایج بزرگ در عرصه سیاسی، نظامی و فرهنگی و کل معادله نزاع در منطقه ما داشت. آنچه در ۲۵ ماه می سال ۲۰۰۰ رخ داد نتایج و تبعات مهمی به دنبال داشت. از همه کسانی که جانفشانی کردند تا آزادی به دست آمد تشکر می‌کنیم. از گروههای مقاومت در لبنان، ارتش و نیروهای امنیتی و ارتش سوریه و جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم.

وی تاکید کرد: از جانبازان، شهیدان و خانواده شهیدان و جانبازان و نیز اسیران، مفقودین، رزمندگان و همه حامیان تشکر می‌کنیم. از همه کسانی که در کنار ما ایستادند و شریک ما در پیروزی بودند، تشکر کنیم. یکی از مهمترین نتایج آزادسازی ایجاد معادله قدرت در لبنان در سال ۲۰۰۰ و شکست اسرائیل بود و نتوانست چیزی راتحمیل کند و بدون هیچ دستاوردی از لبنان خارج شد و خروج خفت باری داشت.

نصرالله افزود: آنچه رخ داد شکست کامل رژیم اسرائیل و پیروزی آشکار برای لبنان و ملت لبنان، مقاومت و ارتش و همه کسانی که در این دستاورد و پیروزی نقش داشتند، بود. به لبنان جز به عنوان حلقه ضعیف در نزاع عربی-اسرائیلی نگریسته نمی‌شد و امروز به آن به عنوان جایگاه بزرگی از قدرت می‌دهند و کسانی که اسرائیلی‌ها را دنبال می‌کنند تاکید می‌کنند که دشمن اذعان می‌کند که قدرت حقیقی در لبنان هست و از آن به عنوان تهدیدی راهبردی نام می‌برند.

وی افزود: این تحولی است که پس از سال ۲۰۰۰ رخ داد و پس از پیروزی سال ۲۰۰۶ تثبیت شد. اسرائیل در حال حاضر حزب الله را تهدیدی راهبردی یا تهدید اصلی می‌داند. اما من می‌خواهم که تعبیری مثبت از سوی ما عرض کنم زیرا اسرائیل با این موضع گیری می‌خواهد که دنیا را علیه ما برانگیزاند. آنچه دشمن تهدید می نامد ما قدرت دفاع یا قدرت بازدارندگی یا حمایت و رویارویی می‌نامیم. یعنی اینکه حزب الله بخشی از قدرتی است که مانع از تحقق اهداف و طمع‌های دشمن می‌شود.

نصرالله تاکید کرد: این قدرت همانگونه که دشمن به آن اذعان می‌کند و در راستای پایان آن حرکت می‌کند باید ما لبنانی اهمیت آن را بدانیم و اینکه اهمیت ان در حفظ حاکمیت، سلامت و ثروت‌های لبنان است و باید در راستای حفظ آن تلاش کنیم و این معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت است که باید در راستای حفظ و تقویت آن تلاش شود. اگر این قدرت یا آزادسازی جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ نبود، ترامپ جنوب لبنان یا بخش‌هایی از آن را به اسرائیل می‌داد همانگونه که در قدس و جولان این کار را کرده است.

وی افزود: مقاومت بخشی از قدرت اساسی لبنان است و قدرتی است که باید آنرا با تمام توان حفظ کنیم و هنگامی که دشمنان آنرا هدف قرار می‌دهند باید بدانیم که آنها در راستای منافع خود حرکت می‌کنند و منفعت ما این است که قوی باشیم.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: باید بر مزارع شبعا، تپه‌های کفرشوبا و بخش لبنانی شهرک غجر تاکید کنیم. بیانیه میشل عون رئیس جمهور لبنان در روز گذشته قوی و کوبنده و روشن بود و نیز بیانیه ای که از سوی ارتش لبنان صادر شد و بر لزوم آزادسازی اراضی که هنوز تحت اشغال صهیونیست‌ها هستند، تاکید کرد، هم کوبنده بود.

وی گفت: درباره ترسیم مرزها نقطه قوت همدلی میان مسئولان لبنانی است و مقاومت حامی موضع دولت است و در پشت سر آن می‌ایستد و همه لبنانی‌ها به آن دلبسته اند و به پایبندی رؤسا به مرزها در زمین، آب‌ها، ثروت‌های طبیعی اعتماد دارند و به ثبات و مسئولیت پذیری تاریخی در این پرونده آگاهند. لبنان در این پرونده به دو قدرت حق و قدرت نیرو متکی هستند. تا زمانی که دولت به این دو قدرت تکیه دارد ما به حقوق مان مطمئن هستیم و خوش بین هستیم که پیروزی بزرگی در این زمینه به دست آوریم.

نصرالله تاکید کرد: در موضع اسکان (فلسطینی‌ها)، مهمترین موضوعی که نشست اقتصادی در بحرین به آن ختم می‌شود باز شدن باب اسکان آوارگان در لبنان و دیگر کشورهاست. زمینه مشترک در سطح ملی لبنانی وجود دارد. همه لبنانی‌ها بر مخالفت با اسکان از حیث قانون اساسی و سیاسی وحدت نظر دارند و زمینه مشترک با برادران فلسطینی در مخالفت با اسکان و تاکید بر حق فلسطینی‌ها در بازگشت به سرزمین خود وجود دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: امروز وارد مرحله‌ای شده ایم که فقط اینکه بگوییم ضد اسکان هستیم کفایت نمی‌کند زیرا خطر نزدیک می‌شود و خواهان دیدار میان مسئولان لبنانی و فلسطینی برای ایجاد طرحی ضد خطر اسکان آتی هستیم. باید بدانیم که صدور بیانیه‌ها کفایت نمی‌کند و باید طرح مشترکی برای مقابله با خطر اسکان باشد.

نصرالله بیان کرد: درباره پرونده آوارگان سوری همه در لبنان بر ضرورت بازگشت آوارگان به کشورشان تاکید دارند اما درباره ابزار یا شیوه اختلاف نظر وجود دارد اما واقعیت این است که علت آن سیاسی است و به انتخابات ریاست جمهوری آتی در سوریه مربوط می‌شود زیرا دوره بشار اسد در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد و اصرار آمریکایی-غربی و کشورهای خلیج فارس بر عدم بازگشت آنها به کشورشان قبل از انتخابات ریاست جمهوری سوریه است و به موضوعات انسان دوستانه یا امنیتی ربطی ندارد و آنچه برخی در لبنان به دنبال ترویج آن هستند از جمله اقدامات قتل و بازداشت صرف شایعه‌ای بیش نیست.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: بشار اسد به من تاکید کرد که حامی بازگشت همه به سوریه است و حاضر است که همه نوع تسهیلات ارائه دهد. اما مانع سیاسی وجود دارد. آیا دولت لبنان باید تن به این مانع دهد فقط به خاطر اینکه آمریکا و غرب و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس آنرا می‌خواهند؟ آنچه در لبنان می‌گذرد ممانعت از بازگشت آوارگان است و یکی از اشکال ممانعت ترساندن است که برخی انجام می‌دهند یا مایل به ماندن آوارگان می‌کنند. دولت پس از پایان موضوع بودجه باید به طور جدی موضوع را بررسی کند.

نصرالله تاکید کرد: درباره مبارزه با فساد و اوضاع مالی و بودجه، ما بر مبارزه با فساد پایبندیم و گفته ایم که این به صبر و زمان و ادوات و تشکیل پرونده‌ها نیاز دارد و هر مبارزه‌ای به اطلاعات و ابزارهای مختلف نیاز دارد و من گفته ام که این از نبرد آزادسازی جنوب سخت‌تر است. موضوع به وقت و تلاش و همکاری جمعی نیاز دارد. در موضوع مبارزه با فساد به مقاومت ملی نیاز داریم و ما بخش اساس در این مبارزه خواهیم بود. حزب الله قبلاً سهم به سزایی در ایجاد فضای ملی درباره مبارزه با فساد ایفا کرده است و این اولین دستاورد در این راه است. ما برخی پرونده‌ها را دادیم و برخی دیگر را ارائه خواهیم داد. برخی پرونده‌ها تا پایان بررسی بودجه به تعویق انداخته شده اند ما آنها را به دستگاه قضائی تحویل خواهیم داد و در رسانه درباره آن سخن خواهیم گفت.

وی گفت: برخی پیشنهادها از سوی فراکسیون مقاومت و آزادسازی ارائه شده است. درباره وزیران ما به آنها گفته ایم که اولویت در مبارزه با فساد است و بر اساس اطلاعات ما فساد یا حیف و میلی در وزارتخانه‌ها بهداشت، جوانان و ورزش وجود ندارد. هر که اطلاعاتی درباره وزارت بهداشت و جوانان دارد می‌تواند ارائه کند و درباره دیگران هم هر گروهی در وزارتخانه خود مسئولیت پذیر باشد. به هر حال اگر نیاز به توضیح موضع ما پس از پایان بودجه باشد این کار را انجام خواهیم داد. بودجه سال ۲۰۱۹ ایستگاه مهمی در زمینه مبارزه با فساد محسوب می‌شود. با وجود اینکه در روند بودجه ملاحظاتی داریم زیرا به ملت لبنان به ویژه کم درآمدها آسیب می‌زند اما در مسیر بودجه کارشکنی نخواهیم کرد. ما توصیه کردیم که بررسی بودجه در داخل دولت بدون سر و صدا و بدون رسانه‌ای شدن باشد، امیدواریم که بودجه در اسرع وقت به پارلمان برود. نبیه بری بر تصویت آن در اسرع وقت ممکن وعده داده است و پس از تصویب بودجه باید گام‌های اصلاحی شروع شود، باید بررسی بودجه سال ۲۰۲۰ شروع شود.

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان بیان کرد: پیروزی سال ۲۰۰۰ درب زمانه شکستها را بست و درب زمانه پیروزی‌ها را گشود. لبنان پس از پیروزی سال ۲۰۰۰ وارد زمانه معادله طلایی ارتش، ملت و مقاومت شد. لبنان از زمانه اسرائیلی پس از پیروزی سال ۲۰۰۰ خارج شد و هرگز وارد زمانه آمریکایی نخواهد شد. اگر مقاومت و آزادسازی نبود، ترامپ جنوب لبنان و بخش‌هایی از آنرا به اسرائیل مشابه آنچه درباره قدس و جولان رخ داد، می‌داد.

دیدگاه کاربران

رضا۹۲۲۱۳۰۲۲:۴۱:۴۴ ۱۳۹۸/۳/۴
خدا حفظت کند سید واقعا مرد خدا هستی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین