دلایل محروم نشدن قطعی بیرانوند اعلام شد

گروه ورزشی الف،   3980304174 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سابقه خوب دروازه بان ملی پوش پرسپولیس مانع از محرومیت قطعی علیرضا بیرانوند شد.

به گزارش مهر و به نقل ازسایت فدراسیون فوتبال، اطلاعیه کمیته اخلاق درباره تخلف علیرضا بیرانوند صادر شد که به شرح زیر است:

درباره تخلف اخلاقی آقای علیرضا بیرانوند بازیکن و دروازه‌بان باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس تهران مبنی بر رفتار ناشایست نسبت به مأمور نیروی انتظامی مستقر در ورزشگاه تختی شهرستان جم استان بوشهر در حاشیه دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی در تاریخ ۲۶/‏۰۲/‏۹۸‬ که فیلم آن در رسانه‌ها منتشر شده است اعلام می‌دارد با عنایت به محتویاتپرونده و با توجه به شکایت رسمی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و شخص مأمورحاضر در محل که مورد تعرض قرار گرفته و مشاهده فیلم‌های به دست آمده که حاکی از رفتار ناشایست و به دور از اخلاق و نزاکت عمومی اجتماعی و رفتار حرفه‌ای ورزشکاران می‌باشد؛ و با توجه به اینکه نامبرده به عنوان یک ورزشکار و فوتبالیست در سطح ملی الگوی بسیاری از جوانان و فوتبال دوستان بوده که مسئولیت وی را در رعایت اصول اخلاقی دوچندان می‌سازد و اینکه دفاعیات ایشان و وکیل وی در توجیه علت چنین رفتاری مورد پذیرشاعضا کمیته اخلاق قرار نگرفته است، تخلف انتسابی به نامبرده را محرز و مسجل تشخیص و رفتار وی را مطابق با ماده ۵۱ آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران و نیز ماده ۱۳ آئین نامه اخلاق فیفا مصوب سال ۲۰۱۸ که مقرر می‌دارد:

۱ – افراد متعهد به این آئین نامه باید از اهمیت وظایف خود و تعهدات و مسئولیت‌های توأمبا آن آگاه باشند به طور خاص ، افراد متعهد به این آئین نامه باید وظایف خود را اجرا و مجدانه به مسئولیت‌های خود عمل کنند به ویژه در مورد موضوعات مرتبط با امور مالی.
۲- افراد متعهد به این آئین نامه تا جایی که برای آنها مقدور باشد باید به چهارچوب مقرراتی فیفا احترام بگذارند.
۳ – افراد متعهد به این آئین نامه باید به اهمیت تأثیر رفتارشان به اعتبار فیفا واقف باشند و از این رو به شیوه‌ای موقر و اخلاق مدارانه رفتار و همواره با اعتبار کامل و به درستی کارکنند.
۴ – افراد متعهد به این آئین نامه باید از انجام هرگونه فعالیت، رفتار، سو قصد یا عملی کهممکن است منجر به بروز رفتار ناشایست یا شکل گرفتن ظن به وجود آن شود خود داریکنند.
۵ – تخطی از این ماده می‌بایست با جریمه نقدی متناسب که حداقل ۱۰ هزار فرانک سوئیس است و همچنین محرومیت از شرکت در هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال به مدتحداکثر دو سال مجازات شود.
با عنایت به مراتب مذکور و نیز بند یک ماده ۱۳ آئین نامه اخلاق فیفا و نیز مواد ۵۱، ۵۳ و ۵۹ آئین نامه انضباطی فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران آقای علیرضا بیرانوند را بهمدت ۳ بازی رسمی در مسابقات باشگاهی از هرگونه فعالیت رسمی فوتبالی محروم و نامبرده را به پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران محکوم می‌نماید که با عنایت به سابقه رفتار و عملکرد و حسن شهرت ایشان در بین اهالی فوتبال مستنداً به ماده ۱۰۷ آئین نامه مذکور سه جلسه محرومیت وی را به مدت شش ماه تعلیق می‌کند تا در صورت پرداخت جریمه نقدی و همچنین اعلام عذر خواهی رسمی و کتبی از پرسنل خدوم و زحمتکش نیروی انتظامی محرومیت وی تعلیق و پس از انقضا مدت شش ماه به شرط عدم ارتکاب رفتار غیر اخلاقی از سابقه ایشان حذف گردد در غیر این صورت رأی محرومیت مستنداً به ماده ۱۱۲ آئین نامه انضباطی و ماده ۶۳ آئین نامه اخلاق به محض صدور و ابلاغ اجرا خواهد شد.
درخصوص تخلف انتسابی به باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس مبنی بر عدم ارائه آموزش لازم به بازیکنان، فرهنگ سازی و اخلاق محوری و عدم نظارت بر رفتار ایشان پرونده کماکانمفتوح می‌باشد. رأی صادره حضوری محسوب و در مهلت قانونی قابل اعتراض در کمیته محترم استیناف فدراسیون فوتبال می‌باشد.
قابل اعتراض نبودن این رأی مانع اجرای آن نبوده و از تاریخ ابلاغ به موقع اجرا در خواهد آمد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۲۱۹۶۰۱۹:۵۰:۳۴ ۱۳۹۸/۳/۴
نگو که چرا بعد از مدتها از نيروی انتظامی عذرخواهی ميکنند!
ناشناس۹۲۱۹۶۲۱۹:۵۳:۲۰ ۱۳۹۸/۳/۴
با عذرخواهی از طرفداران پرسپوليس بايد عرض کنم که اين يک تبعيض آشکار است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین