علت در خود فرو رفتگی فرزندان چیست؟

گروه اجتماعی الف،   3980304077

مشاور و روانشناس اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: پدر و مادرهایی هستند که همیشه مشغول فعالیت در فضایی مجازی هستند و بود و نبود آنها برای فرزندان و تربیت آنها هیچ فرقی نمی‌کند.

حسین محمدی راد در گفت و گو با ایسنا در رابطه با پدر و مادرهایی که در فضای مجازی غرق شده‌اند، تصریح کرد: فرزندان در اینگونه خانواده‌ها مهارت‌های ارتباط اجتماعی و پایه‌ای را یاد نمی‌گیرند و همین مسئله موجب می‌شود تا فرزندان در آینده از جامعه بیگانه شوند.

وی با تاکید بر اینکه اگر والدین در این موضوع زیاد غرق شوند آسیب‌های زیادی را به فرزندان خود وارد می‌کنند، اضافه کرد: اگر این اتفاق به خصوص در سن‌های پایین رخ دهد و از آنجایی که کودک با دنیای اطراف خود تعامل ندارد ممکن است دیر به تکلم برسد.

محمدی راد عنوان کرد: بعضی از نظریات روانشناسی در این مسئله به در خود فرو رفتگی فرزندان اعتقاد دارند و این موضوع به معنای قطع ارتباط فرزندان با دنیای خارج است.

مشاور و روانشناس اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: در رابطه با نظریه در خود فرو رفتگی، الزاماً دلیلی اصلی این موضوع نیست و مسائل دیگری مانند وراثت نیز اهمیت دارد اما اگر زمینه وراثتی وجود داشته باشد، این موضوع را بسیار تشدید می‌کند.

به گفته وی، حتی دیده شده بچه‌هایی که والدین آنها کمتر با آنها ارتباط دارند، در ظرفیت هوشی بچه‌ها نیز اثرگذار است و موجب می‌شود تا بهره هوشی آنها نیز ضعف پیدا کند.

محمدی راد در رابطه با مشکلات اینگونه فرزندان در سن‌های بالاتر به خصوص نوجوانی، اظهار کرد: چون والدین از بچه‌ها جدا می‌شوند گرایش فرزندان به گروه‌های همسالان نیز بیشتر می‌شود و به دنبال پر کردن خلاء های زندگی خود هستند که نتوانستند این خلاء ها را با حضور خانواده پر کنند.

مشاور و روانشناس اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: پیوستن به گروه‌های همسالان پر خطر در سن نوجوانی موجب می‌شود که خطرات زیادی نیز فرزندان را تهدید کند و از طرفی خانواده‌ها زمانی به یاد فرزندان خود می‌افتند که کار از کار گذشته و فرزند خود را از دست داده‌اند.

به گفته وی اگر خانواده‌ها نحوه استفاده از فضای مجازی را خودشان رعایت نکنند، الگو سازی غلطی نیز برای فرزندان می‌شود و موجب می‌شود تا فرزندان آنها نیز زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی و… بگذرانند که این موضوع نیز آسیب رسان است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین