بازیکن مد نظر حجت‌الاسلام علیپور کیست؟

گروه ورزشی الف،   3980303061 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

کدام بازیکن تیم‌ ملی ترامادول مصرف کرد؟

روزنامه شهروند نوشت: «اگر حجت‌الاسلام علی علیپور زمانی با ستاد منشور اخلاقی چهره همیشه خبرساز فوتبال ایران بود حالا اظهارات جنجالی این مسئول فوتبالی و ربط‌دادن علت شکست تیم ملی مقابل ژاپن و حذف از جام ملت‌های آسیا به مصرف ترامادول و متادون از سوی یک بازیکن تیم ملی سروصدا و التهابی عجیب در جامعه فوتبال به راه انداخته است.

اتهام سنگین به یک ملی‌پوش

اگر اتفاقات فوتبالی را به لحظه پیگیری کنید و حضوری فعال در فضای مجازی داشته باشید، قطعاً در جریان اتهام سنگین رئیس کمیته صیانت به یک بازیکن تیم ملی قرار گرفته و ویدئویکوتاه صحبت‌های او درباره ملی‌پوشی که ترامادول و متادون مصرف کرده است را دیده‌اید. اگر به هر دلیلی در جریان این اظهارات نیستید، متن دقیق صحبت‌های علیپور به این شرح است: «من این‌جا اعلام می‌کنم که در بازی با ژاپن که زحمات چندین ساله فدراسیون فوتبال و فوتبال ملی ما به باد فنا رفت، این زاییده رفتار غلط بازیکنی بود که ترامادول و متادون مصرف می‌کرد. بازیکن می‌خواد اقدام کنه، اما بدنش جواب نمیده! مغز می‌خواد و فرامین صادر میشه اما رابطه بین عصب و عضله برقرار نمیشه و بازیکن می‌مونه! میره سانتر میکنه میاد این‌طوری میشه گل اول پنالتی دوم… اصلاً فوتبال ملی ما نابود شد.»

گمانه‌زنی درباره بازیکنان

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، انتشار این اظهارات بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها و فضای مجازی داشت. ابتدا همه به دنبال جواب این سوال بودند که بازیکن مد نظر حجت‌الاسلام علیپور چه کسی بوده است؟ طبیعتاً در چنین شرایطی بازی با اسم‌ها هم آغاز شد و تمام آن بازیکنانی که روی سه گلی که تیم ملی از ژاپن دریافت کرد، نامشان به‌عنوان متهم مورد نظر بر سر زبان‌ها افتاد. از رامین رضائیان گرفته تا محمدحسین کنعانی‌زادگان و مرتضی پورعلی گنجی، تا سایر بازیکنان اسم و رسم‌دار دیگر!

مبنای اظهار نظر علیپور چیست؟

موضوع بعدی اما مربوط به اطلاعات محرمانه‌ای است که در اختیار رئیس کمیته صیانت لیگ قرار گرفته و او قطعاً بر مبنای دریافت برخی داده‌ها و گزارش‌ها با صراحت از مصرف ترامادول و متادون از سوی بازیکنان تیم‌ملی حرف زده است. بدون تردید علیپور با توجه به سابقه فعالیت و مدیریتی که در فوتبال دارد، بی‌دلیل چنین صحبتی را مطرح نکرده بود و به همین ترتیب مبحثی را در فوتبال کشور آگاهانه یا غیر آگاهانه باز کرد که به نظر نمی‌رسد به همین راحتی پرونده آن بسته شود و تا زمانی که زوایای مختلف این پرونده به شکلی شفاف رسیدگی نشود، صحبت درباره بازیکنی که طبق ادعای علیپور ترامادول و متادون مصرف کرده و باعث ناکامی تیم ملی شده، داغ خواهد بود. هرگونه صحبت درباره جزئیات این پرونده برای رسیدن به نام مد نظر علیپور بدون شک تبعات حقوقی به دنبال دارد و اتهام‌زنی به ستاره‌های تیم ملی به حساب خواهد آمد. نکته قابل تأمل اینجاست که با گذشت نزدیک به ٤ ماه از پایان کار تیم ملی در جام ملت‌های آسیا هیچ خبری درباره محرومیت بازیکن ملی‌پوش به خاطر مصرف ترامادول منتشر نشده و تمام بازیکنان هم در تیم‌های باشگاهی به فوتبال خود ادامه می‌دهند. اگر پرونده‌ای در این زمینه باز شده بود و گزارش رسمی از این تخلف وجود داشت، بدون شک تاکنون خبر آن در رسانه‌ها منتشر و به تخلف بازیکن مد نظر علیپور رسیدگی شده بود. ولی وقتی چنین اتفاقی نیفتاده معلوم نیست علیپور بر چه مبنایی چنین اتهام سنگینی را به ملی‌پوشان زده است.

واکنش یک ملی‌پوش

محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع محبوب کی‌روش که عملکرد خیلی خوبی در جام ملت‌های آسیا نداشت، اولین بازیکنی بود که به صحبت‌های علیپور واکنش نشان داد و گفت: «به نظرم در شأن و شخصیت تیم ملی و بازیکنان تیم ملی نیست که چنین صحبت‌هایی مطرح شود. من فکر نمی‌کنم چنین چیزی وجود داشته باشد. این مسأله دوپینگ هم محسوب می‌شود. خدا را شکر من در دو بازی آخر تیم ملی مقابل چین و ژاپن تست دوپینگ دادم. مطرح شدن چنین حرف‌هایی در مورد تیم ملی کشورمان زشت است. هر کدام از بازیکنان تیم ملی بازیکنانی حرفه‌ای هستند و درست نیست این صحبت‌ها مطرح شود و فکر نمی‌کنم اصلاً صحت داشته باشد.»

در انتظار شفاف‌سازی

حالا در چنین شرایطی باید منتظر اظهار نظر رسمی رئیس فدراسیون فوتبال و مسئولان تیم ملی درباره اظهارات علیپور باشیم. وقتی رئیس کمیته صیانت لیگ با چنین صراحتی بازیکن ملی‌پوش را متهم به استفاده از ترامادول و متادون کرده، قطعاً باید بر مبنای اطلاعاتی که دارد، با بازیکن خاطی برخورد کند و به پرونده رسیدگی شود، ضمن این که مسئولیت علیپور صیانت از لیگ است و رسیدگی و اظهار نظر درباره چنین پرونده‌هایی بر عهده کمیته اخلاق است که علیپور مسئولیتی در آن ندارد.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین