علی دایی در کمیته ملی المپیک حکم گرفت

گروه ورزشی الف،   3980301058 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرمربی و کاپیتان پیشین تیم ملی فوتبال ایران که فصل گذشته هدایت تیم سایپا را برعهده داشت اما در هفته‌های پایانی برکنار شد، برای گرفتن حکم در کمیته ملی المپیک اعلام موافقت کرد.

علی دایی در کمیته ملی المپیک حکم گرفت

مهر نوشت: بعد از تشکیل کمیسیون صلح و ورزش و برای تعیین ترکیب اعضای این کمیسیون، علی دایی یکی از گزینه‌های ورزشی بود که با او برای عضویت رسمی اش در این کمیسیون رایزنی شد.

این اسطوره فوتبال ایران از طرح پیشنهاد اولیه برای این همکاری استقبال کرد با این حال آغاز به کار رسمی کمیسیون صلح و ورزش در غیاب وی انجام و پیگیری شد.

در همان نشست حمیدرضا عارف رئیس کمیسیون ابراز امیدواری کرد که علی دایی در نشست‌های این کمیسیون شرکت داشته باشد.

در نهایت علی دایی موافقت رسمی خود را برای حضور در کمیسیون تازه شکل گرفته صلح و ورزش اعلام کرد و بدین ترتیب حکم وی برای عضویت رسمی در این کمیسیون صادر شد. البته علی دایی به دلیل مشغله‌های فوتبالی و درگیری‌هایی که به خاطر لیگ برتر داشت هنوز حضوری در نشست‌های کمیسیون صلح و ورزش نداشته است.

حمیدرضا عارف رئیس کمیسیون صلح و ورزش ضمن تأیید این خبر گفت: علی دایی چهره المپیکی نیست اما شاید بین المللی ترین چهره ورزشی کشور باشد به همین دلیل برای ما حضور وی در کمیسیون اهمیت زیادی داشت که محقق شد. البته طبیعی است که علی دایی به خاطر فعالیت حرفه‌ای خود، مشغله‌های زیادی دارد بنابراین بیشتر در مواقع خاص و در مجامع و نشست‌هایی که نیاز باشد از پتانسیل و اثر سمبلیک وی استفاده خواهیم کرد.

عارف: به حواشی پیرامون علی دایی کاری ندارم

حمیدرضا عارف در حالی خبر صدور حکم برای عضویت علی دایی در کمیسیون صلح و ورزش را اعلام کرد که او اخیراً به خاطر برخی افشاگری‌ها و کنار گذاشته شدن از باشگاه سایپا درگیری حواشی زیادی شده است.

در همین رابطه رئیس کمیسیون صلح و ورزش گفت: همه افراد در جامعه شخصیت و چهره‌ای مستقل از برخی اتفاقات حاشیه‌ای خود دارند. این حواشی ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد اما اگر قرار باشد حواشی بر اثرگذاری افراد تأثیر بگذارد، کاری جز سرمایه سوزی انجام نداده ایم.

وی تصریح کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم علی دایی یک سرمایه اجتماعی است که می‌توان از او به بهترین شکل ممکن برای توسعه ورزش و امیدبخشی به نسل جوان استفاده کرد یا اینکه می‌توان برای این اسطوره ورزش حاشیه ایجاد کرد و به آنها دامن زد.

رئیس کمیسیون صلح و ورزش تصریح کرد: به حواشی مطرح شده در مورد علی دایی که در حوزه تخصصی فعالیتش با آنها سرو کار دارد، توجه و کاری ندارم به خصوص که غیر از ضرر برای مردم و جامعه، نتیجه‌ای ندارد. قصد داریم از چهره مردمی و بین المللی وی برای پیشبرد اهداف کمیسیون استفاده کنیم. علی دایی با تلاش خودش و لطف خدا محبوبیت عمیقی در جامعه ایران دارد.

معرفی ۸ عضو از ۱۳ عضو کمیسیون صلح و ورزش / همسر وزیر امور خارجه هم هست

از مجموع کمیسیون‌های ۱۸ گانه کمیته ملی المپیک، کمیسیون صلح و ورزش نوپاترین کمیسیون است که در دوره مدیریت سیدرضا صالحی امیری و با انتخاب حمیدرضا عارف به عنوان رئیس آن، شکل گرفت.

این کمیسیون پنج ماه بعد از صدور حکم عارف از ۲۳ بهمن ماه سال گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرد. حمیدرضا عارف و خانم حاج رضایی رئیس و دبیر این کمیسیون هستند. مجتبی مقصودی (رئیس انجمن مطالعات بین المللی صلح ایران)، ندا شهرزاد (سرپرست پیشین شهرداری تهران)، کاوه صدقی (فعال بخش خصوصی و عضو کمیته ورزش کمیسیون یونسکو) و علی قد میاری (متخصص دانشگاهی در حوزه تشکل‌های مردمی) از اعضای رسمی به حساب می آیند. حمیدرضا طاهری که فعالیت‌های زیادی در حوزه صلح دارد نیز در نشست روز گذشته (سه شنبه) کمیسیون صلح و ورزش که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد به عنوان عضو رسمی این کمیسیون معرفی شد. وی تا پیش از این عضو افتخاری بود.

ترکیب کمیسیون صلح و ورزش با ۱۳ عضو رسمی کامل می‌شود. البته این کمیسیون می‌تواند افرادی را هم به عنوان عضو افتخاری در ترکیب خود داشته باشد. بر این اساس و به گفته حمیدرضا عارف، همسر محمد جواد ظریف وزیر امور به عنوان یکی از اعضای افتخاری معرفی شده است. حضور مریم امانیه به واسطه حوزه فعالیتش و مرتبط بودن آنها با برنامه‌های محوری کمیسیون صلح و ورزش انجام شده است.

با احتساب عضویت رسمی علی دایی، کمیسیون صلح و ورزش ۸ عضو رسمی دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۱۷۳۱۳۱۲:۱۴:۳۹ ۱۳۹۸/۳/۱
همینکه ژن خوب عارف توی این کمیسیون هست، معلومه که داستان چیه !
ناشناس۹۱۷۳۶۷۱۲:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۳/۱
حمیدرضا عارف رئیس کمیسیون صلح و ورزش ضمن تأیید این خبر گفت: علی دایی چهره المپیکی نیست ... مگر حمیدرضا عارف یک چهره المپیکی است؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین