کلاهبرداری حرفه‌ای از فروشندگان اینترنتی کالا

گروه حوادث الف،   3980231101

اعضای باندی که با شناسایی فروشندگان کالا در سایت‌های اینترنتی از آنها کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش شرق، روز 9 اردیبهشت دو متهم 33ساله به نام‌های نوید و سعید که به جرم گوشی‌قاپی سوار بر موتورسیکلت مسروقه دستگیر شده بودند، از کلانتری کیانشهر به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران منتقل شدند.

نوید و سعید در  تحقیقات مقدماتی منکر جرم خود شدند، اما اقدامات ویژه کارآگاهان و بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان نشان داد هر دو نفر سوابق متعدد در زمینه کلاهبرداری دارند. به همین دلیل با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه متهمان بررسی شد  که در نتیجه این اقدام، یک دستگاه  گوشی تلفن همراه، 9 جفت کفش،  دو قبضه سلاح تفنگ بادی، سه قبضه تفنگ بادی کمری و یک دستگاه کوادکوپتر کشف شد.

در ادامه تحقیقات، هر دو متهم اعتراف کردند این وسایل را از راه کلاهبرداری به دست آورده‌اند. آنها گفتند: با شناسایی کالاهای باارزش در سایت‌های خرید و فروش اینترنتی با فروشندگان تماس می‌گرفتیم و قیمت مناسبی پیشنهاد می‌دادیم. برای اعتماد بیشتر فروشندگان با همکاری زنی 30ساله به نام سمیرا فروشندگان را در ساعات پایانی شب به مکانی خلوت می‌کشاندیم و با نرم‌افزار موبایل‌بانک تراکنش ناموفق انجام می‌دادیم اما فروشندگان متوجه ناموفق‌بودن تراکنش نمی‌شدند و کالا را به ما تحویل می‌دادند.

پس از معرفی سمیرا از سوی متهمان به‌عنوان همدست، با هماهنگی مقام قضائی مخفیگاه این زن شناسایی شد و متهم در همان لحظات نخست دستگیری به همدستی با نوید و سعید اعتراف کرد.

کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی موفق به شناسایی 20 مال‌باخته شدند که با این شیوه از آنان کلاهبرداری شده است. در تحقیقات صورت‌گرفته از یکی مال‌باختگان او گفت: «قصد داشتم یک دستگاه تلفن همراه را از طریق انتشار آگهی در اینترنت بفروشم. در همان روز اول نشر آگهی، یک زن و مرد جوان پس از هماهنگی تلفنی، در ساعات پایانی شب با ظاهر متشخص و آراسته به درِ منزل من  آمدند و با پیشنهاد قیمت مناسب برای خرید گوشی گفتند وجه مورد نظر به مبلغ چهار میلیون و 500 هزار تومان را از طریق نرم‌افزار موبایل‌بانک پرداخت خواهند کرد. آنها با اخذ شماره کارت عابربانک من و نمایش رسید انتقال وجه در صفحه نمایشگر تلفن همراه، وانمود کردند وجه به حساب من واریز شده است. در پی عدم وصول پیامک واریز وجه برای من، مرد خریدار مدعی شد به‌علت تعطیلی بانک‌ها بعضا انتقال وجه تا دو ساعت زمان می‌برد. در ادامه این شخص با اپراتور بانک تماس گرفت که مرد جوانی به‌عنوان اپراتور بانک ضمن تأیید کسر وجه از حساب این شخص گفت به‌علت قطعی سیستم‌ها ممکن است واریز وجه به حساب مقصد حداکثر با دو ساعت تأخیر انجام شود. در نهایت با توجه به ظاهر موجه آنان اعتماد کردم و گوشی تلفن همراهم را در اختیار آنها قرار دادم اما با توجه به  وایزنشدن پول در زمان مقرر، در اول وقت اداری به بانک مراجعه کردم و متوجه شدم آن افراد کلاهبردار بودند».

سرهنگ کارآگاه بهزاد اختیاری، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به کلاهبرداری بیش از صد میلیون تومان با این شیوه، به منظور کشف دیگر جرائم ارتکابی، این افراد با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی در اختیار کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند و تحقیقات برای شناسایی سایر جرائم متهمان و همچنین سایر شکات و مال‌باختگان احتمالی کماکان در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین