همه آن چه باید از موشن گرافیک بدانید

گزارش بازرگانی،   3980231045

این روزها بازار تبلیغات برای کسب و کارهای مختلف داغ داغ است. حتما شما هم این جمله را شنیده اید که این روزها بار اصلی تبلیغات روی دوش ویدیوها و فضاهای مجازی است، اما سوال این جاست که ویدیوهای تبلیغاتی چه طور ساخته می شوند؟ یک شرکت کوچک چه طور می تواند محصولاتش را با صرف کمترین هزینه تبلیغ کند؟ یکی از ابزارهای مهم و پرکاربرد در عرصه تبلیغات، موشن گرافیک است؛ اما موشن گرافیک چیست و چگونه می تواند در تبلیغات یا ساخت ویدیو به ما کمک کند؟ اگر به دنیای کامپیوتر و انیمیشن علاقه مندید و نیم نگاهی  هم به بازار برندها دارید یا فکر می کنید هنوز مدیوم مناسبی برای انتقال مفاهیم ذهنی تان پیدا نکرده اید، در این مطلب با ما همراه باشید تا سری بزنیم به دنیای جذاب موشن گرافیک و کلاس موشن گرافیک و صد البته نرم افزارها پرکاربرد این روزها یعنی افترافکت!

از سیر تا پیاز موشن گرافیک

معمولا در کلاس موشن گرافیک، موشن گرافیک را تصویری گرافیکی که دارای حرکت است؛ تعریف می‌ کنند؛  این تصاویر متحرک می ‌توانند با صدا هم ترکیب شوند و در نتیجه یک انیمیشن دوبعدی یا سه یعدی خلق کنند؛ از موشن گرافیک برای ساختن تیزرهای تبلیغاتی مختلف، یا برنامه ‌های آموزشی و گاهی در ساخت انیمیشن های دو بعدی استفاده می ‌شود. پس اگر در رویاهایتان  به دنبال کار در هر یک از این شاخه‌ ها هستید؛ بهتر است همین حالا یک قدم برای تبدیل رویایتان به واقعیت بردارید و به دنبال دوره و کلاس آموزش موشن گرافیک باشید.

فکرها با موشن گرافیک رنگ واقعیت می ‌گیرند

شاید شما از آن دسته انسان ‌های خلاقی باشید که هرگز نمی ‌توانید افکار ذهنیتان را خوب بیان کنید؛ شاید یک طراح باشید و دوست داشته باشید تصاویرتان، کاری بیشتر از ثابت ماندن انجام بدهند؛ یا حتی یک فیلم ‌ساز هستید و دوست دارید بخشی از دنیای فانتزی فیلمتان را خودتان طراحی کنید؛  با شرکت در کلاس  موشن گرافیک و یادگیری آن، می ‌توانید دست خیالاتتان را بگیرید و با خیال راحت آن‌ ها را به دنیای واقعیت دعوت کنید؛ در ادامه این مطلب به توضیح کاربردهای مختلف موشن گرافیک می پردازیم.

کاربردهای موشن گرافیک

  • برای ساخت جلوه ‌های ویژه در فیلم‌ های سینمایی و تلویزیونی استفاده می ‌شود.
  • برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی یا انتقال مفاهیم مختلفدر شبکه ‌های مجازی مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
  • به دلیل داشتن نمای خاص و ایجاد جذابیت، معمولا در طراحی وبسایت‌ ها مورد استفاده قرار می ‌گیرد.
  • به منظور ساخت تیتراژ فیلم‌ ها وسریال ‌ها از آن استفاده می ‌شود.

شما هم می‌توانید یک طراح موشن گرافیک شوید اگر...

خلاقیت در فعالیت‌ های بصری حرف اول را می ‌زند؛ اگر به اندازه کافی خلاق هستید و می ‌توانید با شنیدن یک جمله ساده هزاران ایده برای انتقال مفهوم آن به مخاطب پیدا کنید؛ اگر به دنیای انیمیشن علاقه ‌مند هستید و دوست دارید کار در این مدیوم خاص را تجربه کنید؛ یا اگر از آن دسته افرادی هستید که به اندازه کافی با  رنگ ‌ها دوست هستند و می‌ دانید برای انتقال هر حس و هر کلامی از چه رنگ و چه زاویه ‌ای از تصویر برای ایجاد حس بهتر در مخاطب استفاده کرد و ... قطعا می ‌توانید به شرط آموزش صحیح و شرکت در کلاس افترافکت و موشن گرافیک تبدیل به یک طراح موشن گرافیک موفق بشوید.

افترافکت آموز اگر طالب موشن گرافیکی

یک لحظه چشم‌ هایتان را ببندید و غول چراغ جادو را بدون چراغ جادوی معروفش تصورکنید؛ یک طراح  موشن گرافیک دقیقا مثل همان غول چراغ جادوی معروف، با استفاده از نرم‌افزار افترافکت می‌ تواند آرزوهای خودش و کارفرمایش را به واقعیت تبدیل کند. افترافکت نرم‌افزاری است که شما می ‌توانید از طریق آن لایه لایه جلوه ‌های بصری مختلفی را به پروژه خود اضافه کنید. مثلا در کلاس افترافکت شما می ‌آموزید که چگونه  یک دانه برف را طراحی کنید، سپس این دانه را به هزارن دانه برف سفید تبدیل کنید، حالا با استفاده از جلوه ‌های ویژه می ‌توانید نشان بدهید که این دانه‌ ها کشیده و سنگین به زمین بیفتند یا نرم و سبک و حتی می‌ توانید برای طبیعی شدن کمی به آن ‌ها پیچ و تاب بدهید و یک طوفان کوچک را شبیه‌ سازی کنید؛ از افترافکت  می‌ توان برای نورپردازی یا دادن زاویه به اجسام، طراحی عنوان و.... استفاده کرد. جادوی افترافکت بسیار فراتر از این حرف ‌ها است و فقط زمانی‌که به دنیای آن وارد بشوید می ‌توانید از تمام قابلیت ‌های این نرم‌افزار قدرتمند استفاده کنید؛ اگر شما هم عاشق این نرم‌افزار شدید و برای یادگیری قابلیت ‌های هیجان‌انگیز آن عجله دارید بهتر است همین حالا در بهترین دوره و کلاس آموزش افترافکت شرکت کنید.

قدم اول برای تبدیل شدن به یک طراح موشن گرافیک حرفه‌ای

حتما شما هم ضرب ‌المثل معروف خشت اول چون نهد معمار کج... و داستان کج رفتن دیوار تا ثریا را شنیده ‌اید؛ پس اگر دوست دارید به یک طراح موشن گرافیک حرفه ‌ای تبدیل شوید و بعدها در این زمینه حرف‌ های زیادی برای گفتن داشته باشید؛ بهتر است خشت اول را که همان آموزش صحیح است؛ درست بگذارید؛ آموزشگاه موشن گرافیک و افترافکت تصویرگران پویااندیش، آموزشگاهی است که با استفاده از اساتید مجرب و اهل فن، خیالتان را از درست برداشتن قدم اول راحت می ‌کند و شما را تا آخرین قدم و تا تبدیل شدن به یک طراح موشن گرافیک حرفه ‌ای همراهی می ‌کند.

برای ثبت ‌نام در دوره‌های آموزش موشن گرافیک و افترافکت و نیز مشاوره با کارشناسان برای دستیابی به اطلاعات بیشتر، می‌توانید با شماره تلفن‌های: ۱۱۰ ۱۱۱ ۲۸ یا ۵۸۷ ۵۸۷ ۲۲ یا ۰۵ ۰۵ ۵۸ ۲۲ – ۰۲۱ تماس بگیرید و وب سایت افترافکت را حتما ببینید :

https://aftereffects.ir/

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین