بازتاب خداحافظی ژاوی در آزادی در رسانه‌های خارجی/"جهان فوتبال عزادار شد؛ ژاوی کفش هایش را آویخت"+ تصاویر

گروه ورزشی الف،   3980231003 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وداع اسطوره اسپانیایی از دنیای فوتبال در ورزشگاه آزادی مورد توجه رسانه‌های خارجی شده است.

به گزارش خبرگزاری‌ها،‌ به ژاوی هرناندز دوشنبه شب برای همیشه در ورزشگاه آزادی تهران از فوتبال خداحافظی کرد. هافبک اسپانیایی با پیراهن السد برابر پرسپولیس در آخرین دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شد و با شکست مستطیل سبز را ترک کرد. پرسپولیس توانست ۲ بر صفر حریف قطری اش را شکست دهد. این باخت تاثیری در صعود تیم ژاوی نداشت و السد در مرحله حذفی به رقابت خواهد پرداخت. 

 

بر این اساس وداع او از مستطیل سبز در ورزشگاه آزادی مورد توجه رسانه‌ها واقع شده است و سایت‌های خارجی آن را بازتاب دادند. بلیچر ریپورت و گل دو رسانه‌ای بودند که تصاویری از او و هدایایی که مسئولان فوتبال کشورمان به وی اهدا کردند را به تصویر کشیدند.

رسانه های اسپانیایی خداحافظی هافبک السد از جهان فوتبال را اتفاقی تلخ برای این رشته دانستند و تقدیر از این بازیکن را در ورزشگاه آزادی برجسته کردند.

اسپورت کاتالونیا که یک خبرنگار اختصاصی را برای این بازی به تهران فرستاده بود، نوشت: بزرگترین ورزشگاه آسیا در تهران واقع است که ظرفیت ۸۵ هزار نفری دارد. پرسپولیس قهرمان این فصل لیگ ایران آخرین حریف ژاوی بود. جایگاه ها بر خلاف انتظار پر از تماشاگر نبودند و تنها کسانی به ورزشگاه رفته بودند که می‌خواستند آخرین بازی ژاوی را تماشا کنند. آن ها دو ساعت پیش از آغاز بازی با پیراهن های بارسا در ورزشگاه حضور یافتند و با فریاد زدن نامش به او تبریک می گفتند. او شخص اول بازی بود، در حالی که هواداران از نام بردن ژاوی خسته نمی شدند.   

آزادی معمولا یک ورزشگاه ترسناک برای حریفان است اما این بار این چنین نبود. یکی از دلایل آن نداشتن شانس صعود پرسپولیس به مرحله بعد بود. ژاوی، سرمربی آینده السد نمی خواست این دیدار را از دست بدهد. پیروزی در این دیدار به معنای صعود به عنوان تیم نخست بود. ژاوی برای مرحله بعد بر نیمکت خواهد نشست و می تواند نخستین جام خود را به عنوان سرمربی به دست آورد.

این سایت در ادامه به مراسم تقدیر از ژاوی اشاره کرد و نوشت: باشگاه پرسپولیس پیش از آغاز بازی از هافبک اسپانیایی تقدیر کرد و پیراهنی با شماره ۶ که نام ژاوی بر آن حک شده بود اهدا کرد. همچنین یک تابلو فرش زیبا داد. همه او را در ورزشگاه تشویق کردند و ژاوی نیز از آن ها تشکر کرد. او به این مراسم پایان داد تا بازی آغاز شود. در نهایت این اتفاق افتاد و ستاره سابق بارسلونا برای آخرین بار به میدان رفت. السد در شروع بازی با شوت سهمگین مهدی ترابی ضربه خورد.

با پاس های ژاوی بهترین موقعیت های السد به وجود آمد. او نیازی نداشت انرژی زیادی صرف کند و  از هوش خود برای آخرین پاس هایش استفاده کرد.  هافبک اسپانیایی می خواست تا آخرین لحظه در میدان حضور داشته باشد. او می خواست نتیجه را جبران کند. این آخرین مثال برای دوران بزرگ ورزشی اش بود. ژاوی چه در بارسلونا، چه در قطر و چه در تهران تحسین شد. بازی با نتیجه ۲ بر صفر به نفع پرسپولیس پایان یافت تا پایان زیبایی برای مهندس فوتبال نباشد.

سایت مارکا نیز در یک گزارش به آخرین بازی ستاره اسپانیایی پرداخت و نوشت: ژاوی پس از ۲۰ سال و ۹ ماه و دو روز از نخستین بازی رسمی‌اش با پیراهن بارسلونا برابر مایورکا در سوپرجام اسپانیا کفش هایش را آویخت. ۷ هزار و ۵۸۰ روز پیش او به عنوان بازیکن اصلی به میدان رفت و گل آبی اناری ها را در روز شکست ۲ بر یک به ثمر رساند. ژاوی دوشنبه شب  برای السد ۹۰ دقیقه بازی کرد اما تیمش با دو گل مغلوب  پرسپولیس شد.

سایت آس اسپانیا با تیتر " جهان فوتبال عزادار شد" به خداحافظی ژاوی پرداخت: ژاوی در روز های خداحافظی اش احساس خوبی نداشته است. در مراسم خداحافظی فوق العاده اش در بارسلونا، آبی اناری ها با نتیجه ۲ بر ۲ برابر دپورتیوو لاکرونیا متوقف شدند. یک سال قبل از آن یعنی در سال ۲۰۱۴ او در حالی با تیم ملی خداحافظی کرد که شکست تلخ ۵ بر یک برابر هلند را تجربه کرده بود و امشب که کفش هایش را آویخت با پیراهن السد با دو گل مغلوب پرسپولیس شد.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که به عقب برگردیم و از لحظات زیبایی که فوتبال به ژاوی داد لذت ببریم. جهان فوتبال باز هم او را خواهد دید چون ستاره اسپانیایی ماجراجویی جدیدی در ذهن دارد و تا چند روز دیگر به عنوان سرمربی السد معرفی خواهد شد.
او به مادرید سفر خواهد کرد تا پس از تکمیل کردن دوره های مربیگری مدرک یوفا را کسب کند. این مدرک به او اجازه مربیگری در هر تیمی را خواهد داد.

موندو دپورتیوو دیگر رسانه کاتالانی نوشت: ژاوی آخرین ۹۰ دقیقه خود را در دیدار برابر السد و پرسپولیس انجام داد و تیمش با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد. گل های میزبان را ترابی و علی علیپور به ثمر رساندند. با این حال مهمترین خبر هفته در تهران خداحافظی یکی از بزرگان فوتبال بود به همین خاطر ایرانی های میزبان از ژاوی تقدیر کردند و به او یادبودهایی دادند.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۱۵۳۵۹۰۱:۰۱:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۳۱
ژاویم که باشی باید تو آزادی با دنیای فوتبال خداحافظی کنی قابل توجه عمو ترامپ
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین