صالحی امیری: با هر دولتی به‌جز دولت روحانی، شرایط بدتر می‌شد/ قیمت خودرو در انتظار تصمیم شورای رقابت/ بعد از سرافراز، اصلاح ساختار صدا و سیما منتفی شد

گروه سیاسی الف،   3980230170 ۳۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

صالحی امیری: با هر دولتی به‌جز دولت روحانی، شرایط بدتر می‌شد/ قیمت خودرو در انتظار تصمیم شورای رقابت/ بعد از سرافراز، اصلاح ساختار صدا و سیما منتفی شد

صالحی امیری: با هر دولتی به‌جز دولت روحانی، شرایط بدتر می‌شد/ توجیهات تکراری برای دفاع از دولت

سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک و وزیر سابق ارشاد، از نزدیکان روحانی است. صالحی امیری درباره شرایط کشور گفت‌وگویی با روزنامه آرمان داشته است. صالحی امیری در ابتدای این مصاحبه گفته است: «دولت‌ها در ایران همواره تحت‌تأثیر مناسبات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی قرار دارند. یکی از گسل‌های اصلی جامعه ایران گسل ساختاری است.

شرایط به‌شکلی بوده که از گذشته تا امروز همواره بخشی از ساختار‌ها با بخش دیگر مناقشه داشته است. ما باید بتوانیم انسجام درونی و ارگانیک جدی‌تری را در ساختارها اجرا کنیم. انسجام ارگانیک یعنی همه اجزای یک سیستم به‌صورت منظم و با کمک به یکدیگر در جهت یک هدف واحد که همان توسعه ملی است حرکت کنند.

متأسفانه این اتفاق هنوز به‌خوبی رخ نداده است. دولت آقای روحانی نیز تحت‌تأثیر این چالش‌های ساختاری قرار گرفته است. مثال ساده در این زمینه این است که دولت به این نتیجه رسیده که برای رونق تجارت باید وزارتخانه‌ای مستقل به نام بازرگانی شکل بگیرد. با این وجود مجلس با این تصمیم دولت مخالف است.

نمونه دیگر، موضوع حضور سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد بود که بین ساختارهای تصمیم‌گیری بر سر این موضوع مناقشه ایجاد شد و این مناقشه نیز یک‌سال به طول انجامید و انرژی و وقت سیستم را گرفت. در نتیجه ما نیازمند یک نوع بازنگری ساختاری هستیم. در کنار چالش ساختاری که ما با آن مواجه هستیم چالش سیاسی نیز وجود دارد.

در کشورهای توسعه‌یافته احزاب شکست‌خورده در انتخابات به کادرسازی و برنامه‌ریزی برای آینده می‌پردازند و تلاش می‌کنند دولت را در مسیر صحیح خود هدایت کنند. این در حالی است که جریان‌های سیاسی در ایران در رقابت و کشمکش دائمی قرار دارند و همواره در حال تنش هستند.

پس از برگزاری انتخابات در ایران جریانی که شکست‌خورده نباید به تخریب دولت مستقر بپردازد و مانع به ثمر رسیدن اهداف دولت در مسیر توسعه شود. رقابت دائمی سیاسی افکار عمومی جامعه را خسته می‌کند. چالش دیگری که وجود دارد تقدم منافع حزبی و جریانی بر منافع ملی است که این وضعیت در بین برخی جریان‌ها و گروه‌های سیاسی قوی‌تر است.

گستره تحلیلی دیگری که پیرامون دولت وجود دارد به چالش‌های منطقه‌ای بازمی‌گردد. در شرایط کنونی رژیم صهیونیستی به همراه عربستان که به صورت نیابتی منافع آمریکا را در منطقه خاورمیانه نمایندگی می‌کند تلاش می‌کنند ایران را تحت فشار قرار بدهند که دولت نیز در خط مقدم مقابله با این توطئه‌ها قرار دارد.

البته لازم می‌دانم این نکته را نیز گوشزد کنم که کسانی که دیروز به سفارت عربستان حمله کردند امروز باید نسبت به چالش‌های کنونی کشور پاسخگو باشند. ما خیانت دشمن را در کنار جهل و نادانی دوستان فراموش نخواهیم کرد. گسترده سوم تحلیلی درباره دولت نیز به فشارهای بین‌المللی بازمی‌گردد.

در شرایط کنونی آمریکا با سه استراتژی در حال تقابل با ایران و در رأس آن دولت آقای روحانی است. استراتژی نخست فشار حداکثری اقتصادی است که به تعبیر دولتمردان آمریکا بی‌رحمانه‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران شکل داده است. دوم استراتژی فشار حداکثری سیاسی برای انزوای ایران در عرصه بین‌المللی است.

سومین استراتژی نیز عملیات روانی برای ترغیب و تحریک مردم علیه نظام و اعتراضات احتمالی است. در نتیجه دولت آقای روحانی با سه چالش داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی مواجه است و در اثر این چالش‌ها بوده که با وضعیت موجود مواجه شده است. بنده معتقدم هر دولتی در مقابل این فشارها دچار چالش خواهد شد.

به همین دلیل نمی‌توان دولت آقای روحانی را به‌تنهایی مسبب وضعیت موجود به شمار آورد. این شرایط انتخابی نبوده و بلکه به دولت تحمیل شده است. به همین دلیل نیز باور دارم هر دولتی به‌جز دولت آقای روحانی بر سر کار بود به‌مراتب شرایط بدتری می‌داشت.»

اگر صحبت‌های صالحی امیری را بپذیریم باید اذعان کنیم دولت روحانی هیچ کم‌کاری در هیچ زمینه‌ای انجام نداده و اتفاقا بهترین عملکرد را داشته است. به باور ایشان، سیاست غلط ارز ۴۲۰۰ تومانی تقصیر عربستان است، اجرا نکردن مالیات بر عایدی سرمایه -که باطل‌السحر دلالی است- تقصیر اسرائیل است، تورم نقطه به نقطه ۵۰ درصدی هم به‌دلیل اشکالات ساختاری است!

چشم بستن بر واقعیات از فردی که مدعی دانشگاهی‌بودن است تعجب‌آور است. حقیقتا چگونه می‌توان کم‌کاری و سیاستگذاری غلط دولت در زمینه‌های مختلف را نادیده گرفت؛ وقتی تمامی کارشناسان اقتصادی بر غلط بودن سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی تاکید می‌کنند یا تمام کارشناسان اقتصادی بر اجرای مالیات بر عایدی سرمایه در مسکن و خودرو اصرار می‌ورزند؟

مهم‌ترین ایراد دولت روحانی همین است که بر تصمیمات غلط خود اصرار می‌کند و گوشش به حرف هیچ کارشناسی بدهکار نیست. اولین گام برای اصلاح امور، پذیرش اشتباهات و تلاش برای تصحیح خطای گذشته است: امری که این دولت فاقد آن است.

توجیهات صالحی امیری هم برای دلخوشی خودش و هواداران دولت خوب است اما بعید است مردم آن‌ها را باور کنند.

***

هادی رضوی متهم کلان است

دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام تعدادی از متهمان بانک سرمایه صبح امروز سی‌ام اردیبهشت ماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

قهرمانی، نماینده دادستان در در این دادگاه گفت: در جلسه گذشته مطالبی از سوی سید محمد هادی رضوی دایر بر اینکه او خود را متهم خرد اعلام کرده وجود دارد، درست است که پرونده بانک سرمایه خرده‌ای از اتهامات او است، اما او متهم خرد نیست.

نماینده دادستان افزود: پرونده‌ای که آورده‌ام مشحون از فساد است و طبق گزارش بانک مرکزی آقای رضوی ۱۰۷ میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات دریافت کرده و ۱۰۴ میلیارد تومان نیز از بانک‌های دی، اقتصاد نوین، مسکن و تجارت دریافت کرده است.

وی خطاب به سید محمد هادی رضوی گفت: شاید ۸۰ میلیارد تومان برای شما چیزی نباشد؛ اما درد بسیاری از مردم را درمان می‌کند. شما متهم کلان هستید.

هادی رضوی در دادگاه: من مفسد اقتصادی نیستم/ از سرمایه‌گذاری با پول معلمان برای خرید خودروهای لوکس تا سفر به ۵۰ کشور

***

قیمت خودرو در انتظار تصمیم شورای رقابت

با آزادسازی قیمت خودرو طی ماه‌های اخیر، خودروسازان و وزیر صنعت وعده داده بودند که بازار و قیمت خودروها را کنترل کنند، اما این وعده عملی نشد و سیر صعودی قیمت خودرو در بازار و کارخانه همچنان ادامه یافت.

در نتیجه نمایندگان مجلس برای حمایت از حقوق مردم و مشتریان بازار خودرو روز گذشته در مصوبه جدیدی قیمت‌گذاری خودرو را دوباره به شورای رقابت واگذار کردند. البته این بار دیگر محدوده قیمتی برای خودروها تعریف نشده و برخلاف سال‌های قبل که شورا فقط برای خودروهای با قیمت کمتر از ۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌کرد، این بار محدوده قیمتی برای شورا تعیین نشده است.

شورای رقابت دوباره قیمت‌گذار خودرو شد

باید منتظر بمانیم و ببینیم شورای رقابت قیمت خودروها را اصلاح خواهند کرد؟

***

بعد از سرافراز، اصلاح ساختار صدا و سیما منتفی شد

میلاد دخانچی که سابقه ساخت برنامه جیوگی در صدا و سیما را دارد در گفت‌وگو با انصاف‌نیوز درباره دوره مدیریت سرافراز بر صدا و سیما گفت: «دوره‌ی صداوسیمای ایشان دوره‌ی پر پیچ و خمی بود. دو خوانش از آقای سرافراز وجود دارد؛ یک خوانش این بود که ایشان اهداف خیلی خوبی داشت اما در پیشبرد آن اهداف عجله کرد و رویکرد دیگر همدلانه‌تر نگاه می‌کند و می‌گوید این سیاست‌های کلان سیاست‌های خوبی بودند و شیوه‌هایی هم که اتخاذ شد راهی غیر از این نداشت.

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید وسط بایستیم. بر اهداف کلانی که ایشان برای صداوسیما درنظر گرفته بود نباید شک کنیم اما بر سر تاکتیک‌ها و روش اتخاذشان می‌توانیم سوالاتی را طرح کنیم...

خب طبیعی بود[برخی تلاش کنند سرافراز برکنار شود]. اما به نظرم مساله افراد نیستند. مساله سیاست‌های کلان است. بعد از سرافراز پیامی که به ما مخابره شد این بود که اصلاحات ساختاری صدا و سیما فعلا تعطیل است و باید با همین صدا و سیمای کنونی ساخت، در واقع سیگنالی که از طرف سیاستگذاران کلان فرهنگی بعد دوره‌ی ایشان ارسال می‌شود این است که ما دیگر دنبال آن اهداف کلان معطوف به اصلاح ساختار نیستم.

پیام این بود که مقوله‌ی اصلاح ساختاری صداوسیما از دستور کار خارج است. سرافراز برای تغییر ساختارها آمده بود و طبیعی بود که ذی‌نفعان وضع موجود دربرابر تغییر مقاومت کنند، هرچند که به نظرم سرافراز می‌توانست حساب شده‌تر عمل کند...

نیاز به گفتن من ندارد اما صداوسیما مثل گویی است که طنابش از سمت و سوهای مختلف کشیده می‌شود. یک سمت آن مخاطب است یک سمت بخش خصوصی است یک سمت آن حاکمیت و یک سمت آن دولت و یک سمت آن هزار آدم پرنفوذی هستند که شماره‌ی رییس شبکه‌ها را دارند و به بهانه‌های مختلف به آنها فشار وارد می‌کنند.

این کثرت منابع قدرت است که در آنجا وجود دارد. حالا اگر شما نخواهی در سطوح مختلف به شکل غیرمستقیم به ابزار هیچ کدام از آن‌ها تبدیل شوی طبیعی است که سر وقتت می‌آیند و می‌گویند تو بدرد نمی‌خوری.

حالا مساله این است که شاید نباید با این همه اهرم‌های فشار در می‌افتادی. شاید می‌شد یکی را انتخاب می‌کردی و آن مشکل را حل می‌کردی و جلو می‌رفتی.

این نقد عمده‌ای است که به آقای سرافراز وارد می‌کنند که ایشان داشت با همه‌ی اهرم‌ها یک جا می‌جنگید و تقریباً همه‌ی اهرم‌ها علیه او شدند. و من با این نگاه کم و بیش همراهم.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۱۵۰۶۶۱۹:۱۳:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۳۰
امروز در سایه کوتاهی و غفلت مسئولان امر هر فرد ماجراجویی که به دنبال جلب توجه باشد شروع به هتک حرمت مقدسات می‌کند. آیا حرمت‌شکنی در کشور نباید هزینه داشته باشد؟
جلال۹۱۵۲۷۶۲۲:۵۲:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۳۰
به خدا چوب خشک بهتر و سالم تر از شما عمل میکرد
ناشناس۹۱۵۰۶۸۱۹:۱۳:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۳۰
با این غرب وحشی و جنایتکاری که شاهدش هستیم اگر قدرت دفاعی امروز را نداشتیم معلوم نبود بر سر کشور و مردم چه می‌آوردند. باید در مقابل جنایتکاران دنیا یعنی آمریکا هر چه می‌توانیم قوی بشویم و از ساده‌اندیشی که بعضی دولتمردان دچار آن شده‌اند به شدت بپرهیزیم.
کاشانی۹۱۵۳۰۲۲۳:۲۱:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۳۰
سرافرار در حال اصلاحات انقلابی و مردم پسند در صداسیمابود ولی از داخل سازمان خنجر خورد و حذفش کردند
ناشناس۹۱۵۰۷۰۱۹:۱۵:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۳۰
آقای ظریف کاش دیگر دست از دیپلماسی انفعالی بردارد. این نوع دیپلماسی ایشان دشمنان را علیه ما جسورتر می‌سازد.
ناشناس۹۱۵۱۰۱۱۹:۳۸:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۳۰
صالحی امیری: با هر دولتی به‌جز دولت روحانی، شرایط بدتر می‌شد. سوال : شرایط برای مردم بدتر میشد یا برای رانتخواران دلار 4200 تومانی؟
ناشناس۹۱۵۴۳۹۰۳:۳۰:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۳۱
خودشون گفتن اگر رییسی رای بیاره دلار 5000 میشه
ناشناس۹۱۵۱۲۲۱۹:۵۲:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۳۰
در پاسخ به جناب صالحی امیری عرض کنم هردولتی بجز دولت روحانی بود نرخ دلار 19 هزار تومان و گوشت 120 هزار تومان و پراید 50 میلیون و خرما 40 هزار تومان نمی شد !
علی 671۹۱۵۱۲۸۱۹:۵۷:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۳۰
چرا آسمان را به زمین وصل می کنی و به جای حقیقت آسمان و ریسمان می کنی .در انتخابات کسی رای کمتر آورد و تبریک گفت و الان مهمتریت پست کلیدی کشور را دارد .شما با انتخا بتان چه کردید .این را که دیگر هم مسلکی های خودتان اصلاحی ها کواکبیان و امثالکم اقرار کرده اند که روحانی به همه خیانت کرد و مملکت را به خاک سیاه نشانید .چرا حالا یادتان افتاده تزدیک انتخابات .مردم آگاهند و به اراجیف شما می خندند و این تفاسیر شما برای مردم مرغ و گوشت وسیب وگلابی و گوجه و این گران لجام گریخته نمی شود .شما هم برای خودتان فکر دیگری بکنید .با حقه و کلک و تهمت رای گرفتن همین ها را دارد .رسوایی خدا اینطور خواسته رسوایتان کند .که شدید .
بهرام۹۱۵۱۳۰۱۹:۵۹:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۳۰
جناب امیری بله برای شما که دولت سراسر دروغ بهتره چون شما بدرد پارکبان هم نمیخوری
ناشناس۹۱۵۱۵۲۲۰:۲۱:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۳۰
حرف که کنتور نمی اندازه. فعلا که دسته گل دوعت روحانی رو همه داریم می بینیم.
ناشناس۹۱۵۳۴۳۰۰:۲۵:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۳۱
سازنده دسته گل رو جای دیگر باید پیدا کنی!!
ناشناس۹۱۵۱۶۴۲۰:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۳۰
شما از کجا میدونی بدتر میشد؟
علی عسگری۹۱۵۱۸۰۲۰:۵۴:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۳۰
بله. هر دولت دیگری اگر به جای شما بود برای شما و خاندان و دوستانتون بدتر میشد
ناشناس۹۱۵۱۸۶۲۱:۰۶:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۳۰
در واقع کاری کردن سرافراز بره تا صداوسیما رو اصلاح نکنه در مدیریت به این میگن مقاومت کارکنان در برابر تغییر
ناشناس۹۱۵۲۱۴۲۱:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۳۰
اشتباه میگی جناب، عکس فرمایش شمااگه هردولتی غیر دولت روحانی می بوداین اندازه اوضاع اقتصادی بدنمیشد، شماچون دردولت روحانی هستیداین افاضات رامیفرمایید. کاش مردم این روزا را میدیدن وبه روحانی رای نمیدادن.
مشیری۹۱۵۲۱۹۲۱:۳۶:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۳۰
نخیر جناب صالحی امیری! حتی با چوب خشک هم شرایط بهتر از این میشد. چون حداقل دستورات رانت خیز و فسادخیز و گرانی خیز صادر نمیکرد
دانا۹۱۵۲۸۱۲۳:۰۰:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۳۰
میدونه برا کلمه کلمه حرفاش (دروغاش) باید روزی جواب بده؟ بعیده بدونه
ناشناس۹۱۵۴۷۳۰۵:۴۴:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۳۱
به چوب خشک توهین نفرمایید
ناشناس۹۱۵۲۶۳۲۲:۳۸:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۳۰
امیری این دولت نبود بیکفایتهایی مثل تو سر کار نبودن
جواد۹۱۵۳۰۰۲۳:۱۹:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۳۰
دولت به تفکیک در دو شرکت خودرو سازی در حدود 20 % سهام دارد و سه تا از هیئت مدیره های این شرکت ها نمایندگان دولت هستند . بنابراین بحث اینکه شورای رقابت به صحنه بیاید یا نیاید اهمیتی ندارد و قیمت خودرو تعدیل نخواهد شد .
ناشناس۹۱۵۳۲۲۲۳:۴۴:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۳۰
خودشیفتگی از اساسی ترین مشکلات این دولت است. دولتی که با وجود این همه مشکل هنوز نمره خود را بیست میداند. معتقدم خود دولت بخشی از مشکلات است
ناشناس۹۱۵۳۴۲۰۰:۲۳:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۳۱
دنیای عجیبی است گاهی رقص بنفش حالا جبغ بنفش بهر حال قرار نیست دنبا بهشت بشه اگر ایمجوری بود خدا بهشتی خلق نمی کرد خدایا بحق این ماه صبر صبری بده تا تحمل کنیم
ناشناس۹۱۵۳۵۳۰۰:۵۳:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۳۱
صالحی امیری پیشنهاد می کنم به صادرات سنگ پا رو بیاوری
مرادزاده۹۱۵۳۷۲۰۱:۱۸:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۳۱
شورای رقابت؟؟؟؟،زمان همین شورای رقابت پراید ۷میلیونی شد ۲۲میلیون .کجای کاری عمو ؟ولمون کن ترا خدا.
ناشناس۹۱۵۳۷۵۰۱:۲۱:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۳۱
اخه چه رویی دارن بعضی ها!
ناشناس۹۱۵۴۱۵۰۲:۳۸:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۳۱
کی می خواهید از این تحلیل های ابکی دست بردارد اتفاقا خیلی بهتر می شد اگر مثل گذشته سر نوشت مملکت را به برجام گره نمی زد
ناشناس۹۱۵۴۴۱۰۳:۳۳:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۳۱
یکی به این قشنگ بگه که تولید نقدینگی روزی هزار میلیارد تومنه بعد کل یارانه 45 تومنی یکسال کشور هزار میلیارد تومنه اینو به هر کشوری بگی بهت پناهندگی میده
ناشناس۹۱۵۴۷۲۰۵:۲۰:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۳۱
خدایا اینارو از کجا پیدا میکنن شاید ما از مریخ اومدیم
ناشناس۹۱۵۵۲۲۰۸:۲۲:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۳۱
آقای صالحی امیری اگه حتی یه بیسواد هم رئیس جمهور میشد وضع مملکت به این اسفناکی نبود
ناشناس۹۱۵۶۰۹۰۹:۳۸:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۳۱
یکی از دلایل افسردگی مردم درکشور ایران همین صدا وسیماست.همش برنامه های غمگین وناامید کننده .همش پالس منفی.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین