توضیحات معاون وزیر کار درباره دریافت‌کنندگان وام اشتغال

گروه اقتصادی الف،   3980230105

معاون اشتغال وزیر کار از پرداخت ۷۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و میزان اشتغال ایجاد شده در این طرح طی سال ۹۷ را ۱۱۴ هزار شغل اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، عیسی منصوری در نشستی خبری به بیان جزئیات بیشتری درباره انتشار اسامی دریافت کنندگان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت و گفت: در اجرای طرح اشتغال روستایی هدف ما این بود که منابع به انحراف نرود و لذا انتشار اسامی دریافت کنندگان وام اشتغال روستایی از سوی وزارت کار، گام بزرگی در جهت شفاف‌سازی و پاسخگویی به مطالبه‌گری مردم بود.

وی ادامه داد: بر اساس داده‌های مرکز آمار ایران در سال ۹۷ از میزان اشتغال ایجاد شده ۲۵ درصد مربوط به روستاها بوده است؛ در حالی که طی سال‌های ۹۲ تا ۹۶ این میزان حدود صفر بوده و این موضوع به معنی آن است که اقدامات جدید در پرداخت وام اشتغال روستایی اثرگذار بوده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار تصریح کرد: ما در جریان تخصیص وام اشتغال روستایی از سیستم نظارتی و رصد و پایش قوی برخورداریم و علاوه بر سامانه کارا، سامانه‌ای تحت عنوان ستاد فرماندهی کنترل برنامه‌های اشتغال را هم طراحی کردیم که داده‌های مراکز با همدیگر بررسی و منجر به ارائه گزارش نهایی می‌شود. به موجب این داده‌ها میزان انحرافات در طرح و مشکلات موجود شناسایی و برای حل آن اقدام می‌شود.

به گفته منصوری، به دستگاه‌های اجرایی فرصت یک هفته‌ای داده شده تا گزارش عملکرد یک ساله خود از طرح اشتغال روستایی را ارائه کنند و این مساله در جلسه آینده شورای عالی اشتغال مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی از پرداخت ۷,۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی تا پایان سال گذشته خبر داد و درباره میزان اشتغال ایجاد شده، گفت: علیرغم آنکه تعهد و هدف‌گذاری اشتغال این طرح ۱۸۸ هزار نفر پیش‌بینی شده بود ولی گزارش‌های میدانی و تمام شماری و ارزیابی ما نشان داد که ۱۴۱ هزار نفر اشتغال ایجاد شده در صورتی که مرکز آمار ایران این میزان را ۱۱۴ هزار شغل اعلام کرده است.

منصوری درباره رقم دقیق میزان تسهیلات اشتغال روستایی اظهار کرد: این مبلغ معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار که از منابع صندوق توسعه ملی است که در سال ۹۷ این میزان بر اساس دلار ۴۲۰۰ تومانی محاسبه شد و در سال جدید بر مبنای دلار نیمایی محاسبه می‌شود و جمعاً ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع از این محل در اختیار داریم که تاکنون۷,۷۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است ولی تا سقف ۱۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و به همین میزان قرارداد منعقد شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار با بیان اینکه بخش قابل توجهی از این طرح‌ها مشمول بیمه تأمین اجتماعی نشده‌اند، گفت: برای این منظور از ظرفیت صندوق بیمه عشایر و روستاییان استفاده کردیم، از قبل مطالعاتی انجام داده بودیم و مزیت‌های استان‌ها و شهرستان‌ها و نواحی مختلف را احصا کرده بودیم.

به گفته وی در گذشته سیاست‌های اشتغال وام محور بود و از محل آن اتفاقی نیفتاد لذا معتقدیم که صرف دادن وام و تسهیلات، اشتغال ایجاد نمی‌شود و ابعاد و مؤلفه‌های دیگری هم نیاز است و قبل از پرداخت تسهیلات باید امر مداخلات توسعه‌ای صورت گیرد تا اشتغالزایی محقق شود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  15. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  16. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  17. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  22. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  23. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین