مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام پاسخ داد: کدام پروازهای داخلی از فرودگاه امام انجام می‌شوند؟

گروه اقتصادی الف،   3980227066

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه با افتتاح ترمینال سلام برخی از پروازهای داخلی از فرودگاه امام هم انجام می شوند، گفت: با انتقال و انجام برخی از پروازهای داخلی از فرودگاه امام گزینه مسافران در زمینه انتخاب فرودگاه برای انجام پروازهای داخلی افزایش می یابد.

علی رستمی در گفت‌وگو با ایلنا درباره جزئیات پروازهایی داخلی که قرار است از فرودگاه امام انجام شوند، اظهار داشت: همزمان با افتتاح ترمینال سلام، بخشی از پروازهای داخلی از فرودگاه امام انجام می‌شوند اما به این معنا نیست که این مسیر پروازی از فرودگاه مهرآباد حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست پروازهای یک مسیر مشخصی به فرودگاه امام منتقل شود، ادامه داد: از آنجایی که در فرودگاه مهرآباد از ساعت 24 تا 5 صبح محدودیت پروازی وجود دارد، می‌توان بخشی از پروازهای داخلی را به ویژه در ایام پیک از فرودگاه امام هم انجام داد.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی افزود: برخی از پروازهای کانکشن را هم می‌توان به فرودگاه امام منتقل کرد تا دیگر نیازی نباشد مسافران از شهرهای مختلف برای انجام پرواز خارجی یک بار به فرودگاه مهرآباد بیایند و از فرودگاه مهرآباد خود را به فرودگاه امام برسانند. با این سازو کار مسافران شهرها و استان‌های مختلف می توانند به طور مستقیم از فرودگاه امام پرواز خارجی خود را انجام دهند.      

رستمی افزود: از سوی دیگر با انجام و انتقال برخی از پروازها به فرودگاه امام، مسافران از شهرهای قم، ساوه، پرند و مناطق اطراف فرودگاه می‌توانند پروازهای داخلی را از فرودگاه امام انجام دهند و از این طریق ترافیک‌های ورودی و خروجی تهران هم کاهش پیدا می کند.

وی تاکید کرد: به طور قطع به این شکل نخواهد بود که یک مسیری به طور کلی به فرودگاه امام منتقل شود به این معنا که از این پس برای مثال پروازهای کیش یا شیراز فقط از فرودگاه امام انجام شوند. قرار نیست که شهروندان تهرانی مجبور شوند هزینه‌ای را بپردازند تا خود را به فرودگاه امام برسانند و پرواز داخلی را از طریق این فرودگاه انجام دهند.   

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه با انتقال و انجام برخی از پروازهای داخلی از فرودگاه امام گزینه مسافران برای انتخاب فرودگاه انجام پروازهای داخلی افزایش می‌یابد، گفت: از این پس مسافران می‌توانند انتخاب کنند که پروازهای داخلی را از فرودگاه امام یا فرودگاه مهرآباد انجام دهند. از آنجایی که از اتوبان آزادگان دسترسی به فرودگاه امام وجود دارد برای مثال برای ساکنان منطقه افسریه فرقی نمی‌کند که پرواز داخلی را از فرودگاه مهرآباد انجام دهند یا فرودگاه امام.

رستمی با بیان اینکه برای اجرای پروازهای داخلی به فرودگاه امام، شرکت‌های هواپیمایی داخلی اعلام آمادگی کرده اند، اظهار داشت: انجام پروازهای داخلی از فرودگاه امام برای ایرلاین‌ها تکلیفی نیست و تعداد این پروازها براساس خواسته و تقاضای بازار مشخص می‌شود.  

وی همچنین درباره آخرین وضعیت ترمینال ایرانشهر گفت: در حال برگزاری مسابقه کانسپت معماری ترمینال ایرانشهر در فرودگاه امام هستیم و داوران این مسابقه انتخاب شده‌اند.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام با بیان اینکه هنوز پیمانکار ترمینال ایرانشهر مشخص نشده است، گفت: مبادله تفاهمنامه ترمینال ایرانشر همزمان با افتتاح ترمینال سلام انجام می‌شود.

وی درباره ظرفیت ترمینال ایرانشهر اظهار داشت: در فاز اول ظرفیت ترمینال ایرانشهر 25 میلیون مسافر خواهد بود که در افق 20 ساله در چند فاز این ظرفیت به 90 میلیون مسافر خواهد رسید.    

گفتنی است که طبق گفته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ترمینال سلام در بهار امسال به افتتاح می رسد و با افتتاح این ترمینال بخشی از پروازهای داخلی از فرودگاه امام انجام خواهد شد و مقدامات احداث ترمینال ایرانشهر هم آغاز می‌شود.     

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین