اعلام شهرهایی با بیشترین آمار تلفات حوادث ترافیکی شهری

گروه اجتماعی الف،   3980226104

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، قم ، تبریز، کرج، اهواز، کرمان و ارومیه دارای بیشترین آمار تلفات حوادث ترافیکی شهری در سال ۹۷ بودند.

یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور به ریاست جمالی نژاد معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد و آمار تلفات حوادث ترافیکی شهری در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ مورد بررسی قرار گرفت.

جمالی نژاد در این جلسه گفت: آمار تلفات حوادث ترافیکی در شهرهای کشور در سال ۹۶، ۴۳۷۸ نفر بود که این آمار در سال ۹۷ به ۴۲۷۶ نفر کاهش یافت و در واقع آمار تلفات حوادث ترافیکی شهری در سال ۹۷ به نسبت سال ۹۶، ۱۰۲ نفر یعنی ۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، خوزستان و کرمان در سال ۹۷ بیشترین آمار تلفات شهری را داشتند. همچنین شهرهای تهران (۶۲۹ نفر)، مشهد (۲۵۳ نفر)، اصفهان (۱۸۳ نفر)، شیراز (۱۴۴ نفر)، قم (۱۰۱ نفر)، تبریز (۸۶ نفر) کرج (۷۰ نفر)، اهواز (۷۰ نفر)، کرمان (۶۷ نفر) و ارومیه (۶۶ نفر) دارای بیشترین آمار تلفات حوادث ترافیکی شهری در سال ۹۷ بودند.

رییس شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در ادامه اظهار کرد: با بررسی تلفات سوانح شهری مشخص شد که عابرین پیاده حدود (۴۵ درصد) و موتورسیکلت سواران حدود (۳۴ درصد) سهم تلفات را به خود اختصاص داده اند.

جمالی نژاد افزود: ۸۲ درصد تلفات حوادث شهری سال ۹۷، مردان و ۱۸ درصد زنان بودند و همچنین از این میان ۴۰ درصد مجرد و ۶۰ درصد متاهل بودند. همچنین این تلفات تصادفات شهری ۵۰ درصد در روز و ۵۰ درصد در شب رخ داده است.

وی همچنین اضافه کرد: عدم توجه به جلو با ۳۷ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۲۶ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۹درصد به ترتیب بیشترین علل وقوع تصادفات رانندگی در حوزه شهری در سال ۹۷ بودند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور با اشاره به اینکه در ادامه یکصد و پنجاه و یکمین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور طرح ترافیکی نوروز ۹۸ مورد بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: در طرح ترافیکی نوروز ۹۷ تعداد تلفات حوادث ترافیکی شهری ۲۱۹ نفر بود که در سال ۹۸ این آمار به ۱۷۶ نفر کاهش یافت. در واقع در سال ۹۸ شاهد کاهش ۲۰ درصدی تلفات در حوزه شهری بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در طرح ترافیکی نوروز ۹۸ اقدامات خوبی از جمله بازپیرایی علایم شهری، انجام خط کشی، اصلاحات هندسی و نصب دوربین کنترل سرعت و همچنین حضور بیشتر پلیس در سطح معابر انجام شد که موجب کاهش ۲۰ درصدی تلفات شده است.

جمالی نژاد در ادامه گفت: از دیگر دستور کارهای جلسه یکصد و پنجاه و یکم شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور بررسی مطالعات طرح جامع حمل و نقل بار شهر قم بود که در نهایت به تصویب رسید.

وی در این زمینه توضیح داد: در طرح جامع حمل و نقل بار شهر قم کلیه مراکز تولید و جذب بار شهر قم به صورت کامل شناسایی و مورد آمار گیری قرار گرفته است. وضعیت پایانه های بار و بارانداز های موجود شهر قم آسیب شناسی شده و پیشنهادهایی در خصوص مکان‌یابی‌های جدید و ارتقای کیفیت آنها اتخاذ شد.

وی افزود: همچنین اقدامات مدیریتی شامل ایجاد محدودیت‌های تردد ممنوع برای ناوگان باری در هسته مرکزی شهر قم و در برخی ساعات روز، بررسی و تصویب شد.

جمالی نژاد اضافه کرد: همچنین موضوعاتی از قبیل چگونگی استفاده از فناوری‌های جدید اعم از دوربین‌های نظارت تصویری و دوربین‌های ثبت پلاک، همچنین دستگاه‌های توزین بار به صورت متحرک مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادهایی در این خصوص مصوب شد.

وی یادآور شد: چگونگی حمل محموله‌های بار خطرناک، همچنین چگونگی هماهنگی و تماس با آتش نشانی و نحوه عبور و ساعات عبور آنها از سطح شهر نیز در این جلسه مورد بررسی و بحث قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ جمالی نژاد در پایان اشاره کرد: در این جلسه، شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با درخواست شهرداری شیراز برای صدور مجوز برگزاری دوره های آموزش سنجش مهارت و صدور گواهینامه راهبری قطار برقی شهری و حومه در شهر شیراز موافقت کرد و بر این اساس شیراز پس از شهرهای تهران و مشهد به عنوان سومین شهر کشور، امتیاز صدور مجوز دوره آموزشی و گواهینامه راهبری قطار برقی را از این شورا اخذ کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین