نشست هیات رئیسه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان/ احتمال ابطال احکام دولت

گروه اقتصادی الف،   3980225216 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه حکم قطعی قانون برای افزایش حقوق کارمندان 400 هزار تومان به علاوه 10 درصد افزایش است، گفت: دولت چاره‌ای جز اجرای این مصوبه ندارد و نمی‌تواند بر اساس برداشت شخصی و یا استنکاف این موضوع را اجرایی نکند.

نشست هیات رئیسه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان/ احتمال ابطال احکام دولت

به گزارش فارس، علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبر درباره ابطال احکام ضریب حقوق کارمندان، گفت: اگر حکمی به صورت قانون در آمد همه دستگاه‌های اجرایی در دولت مکلف هستند آن را اجرایی کنند. 

وی افزود: اگر بخش‌های مختلف دولت اضافه‌کار و یا افزایش را در احکام ضریب حقوق کارمندان ندیده باشند دولت می‌تواند آن را اصلاح کرده و یا درخواست استفساریه از مجلس شورای اسلامی بخواهد. 

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت نمی‌تواند حکم قانونی که در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده به دلیل برداشت شخصی، استنکاف و یا موضوع دیگر اجرایی نکند. 

یوسف‌نژاد تصریح کرد: حکم قطعی قانون در خصوص افزایش حقوق کارمندان دولت 400 هزار تومان به علاوه 10 درصد افزایش حقوق نسبت به سال قبل است و دولت چاره‌ای جز اجرای این قانون ندارد.

وی گفت: دولت هیچگاه در بیان نظرات خود استنکاف از این موضوع قانونی و یا عدم اجرای ضریب حقوق کارمندانی که مجلس شورای اسلامی تصویب کرده را نداشته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: قطعاً در خصوص اجرای افزایش حقوق کارمندان دولت و عدم استنکاف به این مصوبه قانونی ورود کرده و با مسببین برخورد می‌کنیم این در حالی است که در طی روزهای هفته جاری نمایندگان مجلس بارها در این خصوص به دولت تذکر داده‌اند. 

یوسف‌نژاد تصریح کرد: قرار است در روز شنبه در جلسه هیأت رئیسه موضوع ابطال احکام حکم قانونی افزایش حقوق کارمندان را بررسی کنیم.

وی گفت: افزایش حقوق کارمندان دولت طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی باید قطعاً و حتماً اجرا شود و دولت هم آن را قبول دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۰۸۶۷۲۲۱:۲۹:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۲۵
این بازیها چیه سر مشتی بدبخت حقوق بگیر می‌آورید
ناشناس۹۰۹۷۶۰۱۸:۵۱:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۲۶
مجلس آبروی کارمندان را با این همه کش و قوس برد.
ناشناس۹۰۸۷۲۲۲۲:۳۵:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲۵
فقط 200 درصد
ناشناس۹۰۸۷۳۶۲۲:۵۷:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲۵
میخواهید ابطال کنید که همین چندرغاز که اضافه کردن باز به همین بهانه مجلس طول بدن تا آخرسال ندن بهمون بازی دربیارن.جناب یوسف نژاد به خیر این مجلس امیدی نیست لطفاً به حال خودمون بذاریدمون
ناشناس۹۰۸۷۵۷۲۳:۲۲:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۲۵
چه زمانی می خواهید این نوبخت د.. و سایر تیم اقتصادی را برکنار و محاکمه کنید
محمد احمدی دارانی۹۰۸۷۹۶۰۰:۰۴:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۲۶
نمیخواد ابطال کنید قانون بگذارید که بقیه اش را هم در احکام اصلاحی اضافه کنند.مگه لج ولجبازی هست .چی را ابطال کنید.میخواید کمر حقوق بگیر را بشکنید تو این وانفسای اقتصادی.واقعا بعیده از عده ای که نماینده مردم هستند.یه قانون بگذارید هرکس را ده درصدبهش اضافه نشده مابقی آن را اضافه کنند در حکمی جدید هرکس هم اضافه برده درصد گرفته تو احکام جدید کمش کنند.به همین راحتی.اصلا مقصر اصلی مجلس بود باقانونی که گذاشت وعبارت تاده درصد کار راخراب کرد.آخه این چه مصوبه ای هست که هزار اما واگر توش هست.پس شما چکار میکنید تو مجلس چرا دقت لازم را ندارید.حالا تازه میخواید کار را خرابتر کنید وباطل کنید حکما را که تا آخر سال دودش تو چشم کارمندا بره.
ناشناس۹۰۸۸۲۴۰۰:۲۶:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۶
آقایان مسئولین دولتی چرا همش دنبال پرداخت به کارکنانتان هستید چرا فکری به بهره‌وری آنها نمیکنید چرا برخی ادارات و وزارت نظیر نفت و گاز بدون یکساعت ماندن افراد به آنها اضافه کاری از کیسه خلیفه پرداخت میکنند چرا کنترل نمیکنید مدیر مگر حق دارد قانون شکنی کند اگر یکبار اضافه کاری غیر واقعی پرداخت شده به خود و کارکنانش را از مدیری کم کنید بقیه جرات تخلف نمی‌کنند چرا برخی از شرکت های دولتی که وظایف عمده خود را برونسپاری کرده‌اند نظیر شرکت های مهندسی و توسعه نفت و گاز چرا هنوز ساختار و نیروی سازمانی ثابت دارند و علی رغم داشتن نیروهای سالمند آنها را تعدیل و بازنشست نمی‌کنند ،چرا با وجود حداقل شدن پروژه ها در وزارت نفت و برونسپاری بخش عمده ای از ماموریت و وظایف سازمانی آنها هنوز چندین شرکت مهندسی و توسعه و پروژه نظیر مهندسی و توسعه نفت ،مهندسی و توسعه گاز ،مهندسی و توسعه پتروشیمی ،مهندسی و توسعه پالایش و پخش دارید این چه وضعی است چرا اموال مردم را که به امانت نزد دولت است مدیریت نمیکنید
ناشناس۹۰۹۰۶۵۰۹:۵۱:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۶
اگر انصاف دارید و به عدالت اعتقاد دارید منتشر کنید. حقیقتا به نکته اساسی در ادارات دولتی اشاره کردین. شرکت های دولتی نظیر سازمان .. و .. ها تا 100 ساعت اضافه کاری که اصلا کارمند در شرکت نبوده پرداخت می کنند و حتی از این بدتر بین 150 تا 200 ساعت اضافه کار غیر واقعی که مدیر اصلا در شرکت انجام نداده به مدیران پرداخت می کنند. همچنین مایع تاسف تر اینکه بخشی از کارمندان حداقل 6 تا 10 روز ماموریت نرفته می گیرند. این موضوعی که گفتم حقیقت چیزی بوده که خودم در 2 سال ماموریت درشرکت .. دیده ام. والله اگر این اضافه کاری های و ماموریت های غیر قانونی حذف بشه بخش عظیمی از بودجه جاری آزاد شده و می توانند آن را به بودجه عمرانی در این وانفسای اقتصادی پروژهای عمرانی تخصیص دهند و صدها هزار فرصت شغلی ایجاد کرد.
ناشناس۹۰۹۰۷۶۱۰:۰۷:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲۶
برون سپاری نیست استخدام فک وفامیله
ناشناس۹۰۸۹۴۶۰۵:۴۸:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۲۶
یادم میاد در یک جلسه علنی یکی از نماینده به اراده آقای ! نوبخت برای عدم افزایش قانون مذکور اعتراض کرد و آقای لاریجانی گفت کسی نمیتواند قانون را اجرا نکند ، حالا ببینیم..
ناشناس۹۰۸۹۴۸۰۶:۰۱:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۲۶
نظر به این که اکثر مصوبات مجلس بد و دارای ایرادات زیاد است.مانند دادن تبعیت به فرزندان با مادر ایرانی که سال ها طول کشید. یا تصویب انواع قوانی ضد تولید ویا قوانینی که قابلیت رهگیری به هر فعالیتی در کشور بوسیله دشمن را می دهد. یا قانون افزایش متساوی حقوق و.. باید آقای ... و .. و .. با پوزش از مردم بواسطه ..و.. از مجلس اخراج و دستور العمل دولت ضمن عذر خواهی مجلس از دولت ومردم تائید گردد
p۹۰۸۹۶۲۰۷:۳۴:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۲۶
بلد نیستند یک قانون بی نقص تصویب کنند فقط نام نماینده را یدک می کشند
ناشناس۹۰۹۰۱۳۰۸:۵۲:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲۶
بهتر نیست این مجلس را کلا تعطیل کنید و بودجه مملکت رو هدر ندهید؟ مجلسی که با دولت همدست است و..از دولت حقوق بگیر و وامدار دولت چه انتظاری میشود از آن داشت ؟ فقط هزینه های مملکت را بالا برده اند ..
ناشناس۹۰۹۰۸۴۱۰:۱۳:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۶
سلام آقای توکلی امروز پنج شنبه هست تو را به روح پسرت قسم و به جهت مسئولیتی که دارید ( شفاف سازی ) و بخاطر خدا حرکتی بزنید در جهت حذف اینهمه تفاوت و تبعیض مستظهرید که بقول رهبر انقلای در علم رکورد زده شده و همه خانواده ها3-7 دکترا و فوق لیسانس در جمع خود دارند که یا بیکارن و یا با حقوق کارگری به بدبختی و فلاکت میگذرانند ، این در حالیست که چندین دکترا و فوق لیسانس که به هر دلیل حق و ناحق تحت عنوان هیئت علمی درآمد ماهیانه شان ( یک ماه ) معادل درآمد 20 ماه یک دکترای بدون عنوان مثلا هیئت علمی است جناب آقای توکلی سال 97 چراغ خاموش و با ظلم به 80 میلیون ایرانی 18 درصد دولت به حقوق هیئت علمی اضافه کرد و امسال اضافه حقوقشان حداقل 4000000 تومان یعنی برابر سه ماه حقوق یک فوق لیسانس و دکتری بدون عنوان است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!! از همه محجورتر و بیچاره تر فوق لیسانسها و دکترا شاغل در دانشکده ها و شغل مدرس بدون عنوان هستن با درآمد سالیاه معادل یکماه هم اتاقی خودشون در دانشکده ها و آموزش خصوصا علوم پزشکی اگر به قیامت اعتقاد دارید این مسئله را پیگیری بفرمایید متشکرم
ناشناس۹۰۹۴۸۵۱۴:۴۷:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۲۶
دوست عزیز من هیات علمی دانشگاه دولتی هستم سال پیش فقط 6 صد حقوق اضافه شده و از سال 96 هم دو درصد از حقوق بابت خدمات درمانی کسر شده با این حساب فقط 4 درصد حقوق اعضای هیات علمی زیر نظر وزارت علوم افزایش داشته البته وزارت بهداشت رو نمیدانم.
ناشناس۹۰۹۱۵۰۱۰:۵۳:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۶
آقایان نماینده مجلس مخصوصا جناب آقای حاج بابایی از اینکه پی گیر حقوق قشر ضعیف جامعه هستید متشکریم شما گفتید به حقوق افراد ضعیف اضافه شود ولی آقای نوبخت حقوق نجومی بگیران را زیاد کرده است درود بر شرفتان که پی گیر حقوق مردم هتسید
اگاه۹۰۹۱۶۵۱۱:۰۴:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۲۶
جنگ زرگری راه انداخته اند . هدف هردوگروه در پشت پرده یکسان است. حتی الامکان تاخیر بیشتر و کمترین هزینه. آخرش هم اگر درصدی افزایش دادند حقوق بگیران برایشان کف می زنند. تورم صدرصد وافزایش مثلا 20 درصد
الف ر۹۰۹۲۷۲۱۲:۱۹:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲۶
از مردم انتظار دارند قانونمند باشند خودشان به این گستردگی تخلف دارند قابل توجه مامور راهنمائی وقتی اعتراض کردم فرمودند فقط اجرای قانون هر چی التماس کردم 50درصد درآمد یک روز من را جریمه کردید برای یک پارک چند دقیقه ای
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین