جزییات افزایش ۴۴۰ هزارتومانی حقوق بازنشستگان

گروه اقتصادی الف،   3980225089 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام جزئیات همسان‌سازی و افزایش ۴۴۰ هزارتومانی حقوق بازنشستگان گفت: البته می‌دانم که خرج و مخارج بازنشستگان زیاد است.

به گزارش فارس، سید میعاد صالحی با بیان اینکه طی هفته‌های گذشته، بازنشستگان و همچنین کانون‌های بازنشستگی خواستار اعلام جزئیات همسان‌سازی حقوق‌ها شدند، در صفحه شخصی خود نوشته است: همان‌گونه که قبلاً هم گفتم، مشی ما صداقت و شفافیت بوده و مطلبی برای پنهان کردن نداریم. ارقامی که در ادامه ذکر می‌شود، بر اساس اعتبار ابلاغی سازمان برنامه و بودجه است. امیدواریم آنچه مصوب شده، توسط سازمان برنامه و بودجه تخصیص نیز یابد.

وی افزود: البته می‌دانم که خرج و مخارج بازنشستگان بالاست و شرایط اخیر اقتصادی نیز مشکلات بیشتری برای آنان ایجاد کرده است. ما تمام سعی خود را انجام داده و می‌دهیم تا بتوانیم از مشکلات این عزیزان بکاهیم.

صالحی با اشاره به اینکه تعداد کل بازنشستگان تا پایان سال ۹۷ برابر با یک میلیون و ۴۱۶ هزار و ۷۴۲ نفر بوده است، یادآور شد: بودجه مصوب سازمان برنامه برای افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان عزیز در سال ۱۳۹۸، ۹ هزار میلیارد تومان است. افزایش سنواتی حقوق‌ها برابر با ۱۸ درصد است البته این افزایش به نحوی است که از ۴۴۰ هزار تومان کمتر نباشد.

وی همچنین گفته است بودجه طرح همسان‌سازی بازنشستگان کشوری و لشکری، مجموعاً مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان است. از این مقدار، ۶۵ درصد معادل ۳۲۵۰ میلیارد تومان، سهم بازنشستگان کشوری است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در صفحه اینستاگرام خود همچنین اشاره کرده است که ۸۳ درصد بازنشستگان کشوری که برابر با یک میلیون و ۱۸۶ هزار و ۵۸۰ نفر بوده، مشمول طرح همسان‌سازی هستند. این افراد دارای کمترین حقوق دریافتی هستند. ۱۷ درصد باقی مانده بازنشستگان، فقط از افزایش ۱۸ درصد سنواتی برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: از بابت همسان‌سازی، حقوق‌ها حداقل به میزان ۳۱ هزار تومان (گروه شغلی یک) و حداکثر ۲۴۹ هزار تومان (گروه شغلی ۲۰) افزایش می‌یابد. حداقل حقوق امسال برای پایین‌ترین گروه‌های شغلی با ۳۰ سال خدمت برابر ۲ میلیون و ۹۸ هزار و ۵۸۸ تومان است.

صالحی تأکید کرده است که حداقل حقوق امسال برای کمتر از ۳۰ سال خدمت، برابر با یک میلیون و ۵۷۸ هزار ۵۰۰ تومان است که سال گذشته یک میلیون و ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ بوده است.

وی در پایان این پست نوشت: در مجموع، حقوق‌ها حداقل به میزان ۴۷۱ هزار تومان افزایش یافته است.

دیدگاه کاربران

آریابان۹۰۷۷۹۰۱۲:۱۹:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۲۵
همیشه سر اونهائی کلاه میره که حقوق دریافتی شون بمیزانی بسیار اندک (و نه در حدی قابل توجه) از حداقل های تصویب شده بیشتر می باشد : چه خوش باشد ، یا زنگی زنگی ، یا رومی رومی !!!!!!!
ناشناس۹۰۸۱۰۰۱۴:۵۶:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۲۵
چرا در احکام، گروه شغلی ذکر نمیشه؟!
ایرانی۹۰۸۲۹۸۱۶:۲۵:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
قانون همسان سازی هدفش این نبود که بازنشستگان را با هر مدرک تحصیلی و گروهی ،حقوقشان برابر شود که هم اکنون این سناریو توسط دولت در حال اجراست.منظور از همسان سازی این بود که دولت حداکثر در طول پنج سال حقوق بازنشستگان را با شاغلین هم رده خود با تفاوت ده یا پانزده درصد همتراز یا همسان سازی کند.بازنشستگان حداقل بگیر تا حدودی به حق خود دارند می رسند ولی بازنشستگانی که دارای مدارک تحصیلی بالاتر و گروه بالاتر هستند در طول چند سال اخیر به دلیل کمبود اعتبار ،افزایش کمتری را در حقوقشان شاهد بودند (فکر نکنید حقوقهای بالا منظور پانزده یا بیست ملیونی بلکه همین مبالغ دو ملیون ونیم تا سه ملیون را هم شامل می شود.بخصوص بازنشستگان آموزش و پرورش که لیسانس و فوق لیسانس های بازنشسته آن از بازنشستگان دیپلم و زیر دیپلم سایر سازمانها و نهادها حقوق بازنشستگی کمتر دارند )که معلوم نیست دولت محترم در طول دو سال باقیمانده این گروه از بازنشستگان را با شاغلین هم گروه خود از نظر حقوق چگونه همتراز خواهد نمود.نمایندگان محترم و دولت به این موضوع توجه داشته باشند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. کمی دیر نیست؟

  9. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  10. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  11. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین