تحلیل کرباسچی از تحولات جامعه و احتمال قدرت گرفتن یک پوپولیست/ داماد روحانی و انجام وظیفه دامادی/ ترکان: قاچاق بنزین تشکیلاتی است

گروه سیاسی الف،   3980224152 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

تحلیل کرباسچی از تحولات جامعه و احتمال قدرت گرفتن یک پوپولیست/ داماد روحانی و انجام وظیفه دامادی/ ترکان: قاچاق بنزین تشکیلاتی است

داماد روحانی و انجام وظیفه دامادی

کامبیز مهدی‌زاده، داماد رئیس‌جمهور هر از گاهی قلم به دست می‌گیرد و در روزنامه شرق یادداشتی در حمایت بی‌چون و چرا از پدرزنش منتشر می‌کند. یادداشت‌هایی که از آن‌ها بیش از همه چیز بوی چاپلوسی به مشام می‌رسد. مهدی‌زاده امروز هم در روزنامه شرق یادداشتی نوشته است با عنوان «پاي روحاني بايستيم».

در بخشی از این یادداشت آمده است: «ياد جمله‌اي از ستارخان افتادم كه مي‌گفت خاك مي‌خوريم؛ ولي خاك به دشمن نمي‌دهيم. امروز بعد از گذشت اين سال‌ها هنوز اولويت برخي پايين‌كشيدن و تخريب وجهه روحاني است. امروز زمان اتحاد است؛ نه كينه‌ورزي و گرفتن انتقام. او پاي عزت مردم ايران ايستاد و به همه نشان داده هم مرد مذاكره‌ايم و هم مرد دفاعيم. پاي او بايستيم، او را تنهاتر نگذاريم.»

ناگفته نماند از روزنامه شرق انتظار نمی‌رود چنین یادداشت‌هایی را منتشر کند.

***

محاکمه داماد محمد شریعتمداری

اولین جلسه محاکمه متهم محمد هادی رضوی و ۳۰ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه صبح امروز به ریاست قاضی مسعودی مقام در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد و جرائم اقتصادی به صورت علنی برگزار شد.

قهرمانی، نماینده دادستان درباره اتهامات محمدهادی رضوی در دادگاه گفت: متهم رضوی از طریق شرکت آینده سازان ۳ فقره ضمانت‌نامه به میزان ۶۰ میلیارد تومان، ره‌پویان کوثر یک فقره ضمانت‌نامه به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان، شایگان تجارت آتیه ۳ فقره ضمانت‌نامه به مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و مجموعاً با توجه به مراتب فوق ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از بانک سرمایه تسهیلات و ضمانت‌نامه دریافت کرده است.

نماینده دادستان اظهارداشت: در خصوص ملک صبا در خیابان اندرزگو که اقدام به تهاتر کرده است باید گفت که این ملک را حسب ارجاع بازپرس ناحیه ۳۶ تهران به مبلغ ۷۱ میلیارد تومان ارزیابی کرده‌اند و هیأت کارشناسی سازمان بازرسی و کمیته تحقیق و تفحص مجلس ملک را به ۲۶ میلیارد و ۳۰ میلیارد تومان ارزیابی کرده‌اند.

وی افزود: متهم سید هادی رضوی از مجرای پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه بدون تودیع وثیقه در حدود ۱۰۷ میلیارد تومان را در سال ۹۱ تا ۹۴ از شبکه بانکی خارج و صرف سفر‌های خارجی، خودرو‌های لوکس و ملک کرده است.

قهرمانی در ادامه به تشریح مشخصات و عناوین اتهامی متهمان پرداخت و گفت: متهم سید محمد هادی رضوی متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال از طریق نامشروع به مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است و آزاد با قرار وثیقه می‌باشد و اتهامات دیگری دارد که در دادگاه صالح رسیدگی خواهد شد.

اولین جلسه دادگاه هادی رضوی و متهمان بانک سرمایه/ رضوی ۱۰۷ میلیارد تومان را صرف عیش و نوش کرد

رضوی در دفاع از خودش گفت: خیلی‌ها دوست داشتن بگویم داماد شریعتمداری هستم من هر نسبتی که داشته باشم، داماد نتانیاهو که نیستم ایشان هم یک شخصیت هستند و می‌خواهم فارغ از اینکه داماد یک شخصیت هستم محاکمه شوم.

هادی رضوی در ادامه دفاعیات خود گفت: در کیفرخواست اعلام شده که هادی رضوی در زمینه ارائه تسهیلات بانکی سقف اعتباری خود را رعایت نکرده است و سقف اعتباری من در سال ۹۰، ۸۰ میلیارد تومان بود و این در حالی است که ۱۰ درصد سپرده در بانک سرمایه نگهداری می‌شد.

هادی رضوی در دادگاه: می‌خواهم فارغ از اینکه داماد شریعتمداری هستم محاکمه شوم/ از خدا کمک خواسته‌ام تا بتوانم از خود دفاع کنم

***

با پایان سال ۹۸ فشار دشمن کم خواهد شد؟

محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در اظهاراتی عجیب گفت: «در این شرایط هرکسی وظیفه دارد به سهم خود بجای مسئولیت گریزی و فرافکنی مشارکت فعالانه داشته باشد و هم اکنون فرصتی است که ما به فعالان بنگاه‌های اقتصادی کمک کنیم، تاب آوری کنند، چون به عقیده بسیاری از کارشناسان اگر ما ۹ ماه باقی مانده سال پیش رو را بگذرانیم دشمن از ادامه فشارها ناامید خواهدشد.»

نهاوندیان: اگر ۹ ماه باقی مانده سال را بگذرانیم، دشمن از ادامه فشارها ناامید می‌شود/ اگر اعتماد به مدیریت کشور آسیب ببیند نمی‌توان آن را مدیریت کرد

متاسفانه چمسئولین رده بالای کشور ما چنین نگاه بچه‌گانه‌ای به مسائل و مشکلات کشور دارند. معاون رئیس‌جمهور ما گمان می‌کند همه مشکلات کشور بر اثر فشار دشمنان است و اگر با پایان سال ۹۸ دشمن از فشار ناامید می‌شود و دیگر به کشور ما فشار نمی‌آورد.

این نگاه، دو ایراد عمده دارد: نخست اینکه به‌جای پذیرش ضعف‌ها و کم‌کاری‌ها و خیانت‌های مسئولین، تمام مشکلات را ناشی از فشار خارجی می‌داند. دوم اینکه گمان می‌کند آمریکا از فشار وارد کردن ناامید و خسته می‌شود درحالی‌که در تمام ۴۰ سال گذشته فشار و تحریم دشمنان برقرار بوده و تا سال‌ها ادامه خواهد داشت. تحریم برای ما تازگی ندارد و از اول انقلاب با آن آشناییم.

***

کرباسچی: خطر پوپولیسم جدی است

غلامحسین کرباسچی به روزنامه ایران گفت: «حتماً باید در مورد پوپولیسم به فکر بود. بالاخره صحنه انتخابات و سیاست صحنه‌ای نیست که بگوییم ما آدم‌های خوبی هستیم و مردم به ما رأی می‌دهند یا به قول آقای ‌هاشمی بین بد و بدتر حتماً مردم بد را انتخاب می‌کنند. ممکن است بدتر از بدتری هم باشد و باید جریان‌های سیاسی و حاکمیت مراقب باشند که کشور در چاله‌های جدیدی نیفتد. ما تجربه این را داشته‌ایم که در اثر اختلاف نظرهای بین جریان‌های اصلاح‌طلب چه کسانی روی کار آمدند و در اختلاف بین جریانات اصلاح‌طلب و اصولگرایان معقول و ریشه‌دار چه جریان‌های تندرویی گوی سبقت را ربودند. تا آنجا که بعدها خود جریان‌هایی که از آنها طرفداری کردند، متوجه اشتباه‌شان شدند. این خطرات هست...
احزاب و جریان‌های سیاسی عموماً از تحولات زیرپوستی عظیم جامعه غافلند و تغییر نسلی رخ داده را دست کم می‌گیرند ما فقط به دور و اطراف خودمان نگاه می‌کنیم ژرفای جامعه و خواسته‌های عموم مردم متفاوت است اگر جدّی نگیریم، همه غرق می‌شویم.»

***

ترکان: قاچاق بنزین تشکیلاتی است

اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور و رئیس سابق شورای‌عالی مناطق آزاد درباره قاچاق بنزین به آرمان گفت: «قاچاق بنزین یکی از معضلاتی است که دولت با آن روبه‌روست و این مساله در اثر تفاوت قیمت با کشورهای همسایه پدید آمده و در سال‌های اخیر کشور به طور گسترده در مرزها با پدیده «پیت‌کشی» روبه‌رو بوده است.

عده‌ای به طور مداوم از تپه‌های مرزی بنزین را با پیت به آن سوی مرزها منتقل می‌کنند. البته این تنها روش قاچاق بنزین نیست و جزئی از این معضل را دربر می‌گیرد. متاسفانه گاهی لوله‌های انتقال بنزین در مناطق مرزی در جنوب کشور کشف می‌شود که نشانگر وجود تشکیلات قاچاق بنزین است. تردیدی نیست که قاچاقچیان بنزین از تشکیلات قدرتمندی برخوردارند.

بنابراین رهاسازی مساله بنزین به صلاح نیست و باید با جدیت دنبال شود. برای جلوگیری از مصرف بی‌رویه بنزین ضروری است سهمیه‌بندی صورت گیرد، تا با این روش مانع اسراف بنزین و قاچاق آن در مناطق مرزی کشور شویم. البته دو نرخی شدن بنزین یکی از راهکارهای جلوگیری از مصرف بی‌رویه آن است که می‌تواند مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اگر افرادی مخالف چند نرخی شدن بنزین هستند راه حل‌های خود را ارائه دهند تا از اسراف و هدردهی بنزین ممانعت شود. برای بهینه‌سازی مصرف سوخت باید به نظام مصرف در صنعت، نظام مصرف در نیروگاه‌ها و نظام مصرف در حمل و نقل و نظام مصرف خانگی و تجاری توجه کرد. البته در این زمینه‌ها مطالعات زیادی صورت گرفته است و بسته‌هایی برای اجرایی شدن آماده است. اما به دلیل اینکه تصمیم‌گیرندگان به فکر لیست‌های سیاسی هستند و می‌خواهند از این مقوله بدون دردسر عبور کنند در برابر آن تامل می‌کنند.»

***

کواکبیان: آقای روحانی! از شما پذیرفته نیست که بگوئید اختیاری ندارم

سخنان روحانی در دیدار با فعالان سیاسی مبنی بر اینکه «اختیار ندارم» همچنان با واکنش فعالان سیاسی روبه‌رو می‌شود. مصطفی کواکبیان، نماینده تهران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: آقای روحانی امروز از شما پذیرفته نیست که بگویید چندان اختیاری ندارم، چرا که شما امروز رئیس شورای عالی امنیت ملی هستید و ریاست ده‌ها شورای جورواجور را هم در اختیار دارید و این مسئله نشان دهنده اختیارات گسترده شما است.

وی افزود: اگر هم در مواردی طبق قانون اساسی باید مسائل به تصویب و نظر مقام معظم رهبری برسد، در عمل و در طول این چندین سال مشخص شده است که ایشان با توجه به نظر مشورتی کارشناسان و متخصصان تصمیم می‌گیرند و بر این اساس جای هیچ‌گونه تعلل و درنگی برای تحقق وعده‌هایتان وجود ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: آقای روحانی! شما شورای اقتصادی سران قوا را هم در اختیار دارید و برخلاف نظر عده‌ای که شما را به کناره‌گیری دعوت می‌کنند، از شما می‌خواهم که محکم بایستید و به وظایف و اختیارات خود با جدیت بیشتر و همچنین با هماهنگی کابینه و تیم اقتصادی دولت عمل کنید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۰۶۸۴۰۲۰:۳۶:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
صحبت جناب ترکان این مثل را تداعی می کند 《 کرامات شیخ ما این است شیره را خورد گفت به چه شیرین است 》 .
ناشناس۹۰۷۰۶۹۲۳:۱۱:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
نابغه ی آبگوشت بزباش ؛ تازه همین کرامات را هم ناقص دَر کرده!!! از نقش خویشان و نزدیکان در واردات و قاچاق چیزی به زبان نیاورده بزباش
ناشناس۹۰۷۱۰۶۲۳:۴۷:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
چرا این دولت به هر کاری دست میزند گند میزند بلد نیست یا عمد دارد؟
ناشناس۹۰۷۵۴۸۰۹:۳۶:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۲۵
دقیقا، ولی نفرمودند که تورم حاصله ناشی از بنزین، 3 رقمی میشه و با افزایش قطعی دوباره ارز، تورم 4 رقمی هم کلید میخوره. یعنی مارپیچ تورمی!
ناشناس۹۰۶۸۶۰۲۰:۵۳:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
کرباسچی همون مفسد اقتصادی نبود؟
ناشناس۹۰۷۰۷۴۲۳:۱۴:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
درسته دوماد سرخونه بودن حال میده!! اما باید یه جوری خودشو حفظ کنه توی اون خونه که بتونه دَوُوُم بیاره دیگه!!
ناشناس۹۰۷۱۵۷۰۰:۳۶:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲۵
بنظر من کرباسچی اشتباه میکنه چون دیگه دلاری تو کار نیست که پوپولیستها با پولپاشی رای جمع کنن.
ناشناس۹۰۷۲۴۸۰۴:۲۳:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۲۵
به عشق منفی داده ها مرگ بر مفسد اقتصادی
ناشناس۹۰۷۲۴۹۰۴:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
آره بابا این همون دزدست
ناشناس۹۰۶۸۷۵۲۱:۰۵:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
مدرسه خانه دوم دانش‌آموزان و سرچشمه تولید فکر برای آینده کشور است. دولت نگذارد ناتوی فرهنگی این‌طور خانه نوباوگان را بر سرشان خراب کند.
ناشناس۹۰۶۸۷۷۲۱:۰۵:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
ما را پوپولیست میترسانی؟ چوب خشک هم بجای روحانی بود بهتر عمل میکرد
ناشناس۹۰۷۳۸۳۰۸:۳۳:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۵
حداقل بیت المال چپاول نمی شد
ناشناس۹۰۶۹۰۴۲۱:۱۸:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
جناب داماد روحانی و ما بقی ایادی خاتمی مارو برگردونید به چاه از چاله بهتر بود
ناشناس۹۰۶۹۴۷۲۱:۵۰:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
چه میکنن این دامادها !!!
ناشناس۹۰۷۲۱۸۰۲:۳۴:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۵
چاپلوسی برای بقا در لباس دامادی خیلی به هم میان اینها
ناشناس۹۰۶۹۶۰۲۱:۵۷:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
خود کرباسچی و بعدها کارگزاران از بزرگترین بلاهاییه که سر ابن مردم و به خصوص مردم تهرون اومده . ایشون یادش رفته با تراکم فروشی چجور تهران رو تبدیل به یک ابرشهر بی در و پیکر کرد .
ناشناس۹۰۶۹۷۶۲۲:۰۶:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
آدم با این مصاحبه ها یاد گردش مختلسان می افتاد...ظاهراً آنقدر اختلاس زیاد شده که پایه گذاران اولیه اختلاس مدعی معصومیت شده و زبانشان دراز شده ...اگر هر کسی بود رویش نمی‌شد دیگر در رسانه ها ظاهر شود ...گیر چه کسانی افتادیم ....
ناشناس۹۰۷۰۲۷۲۲:۳۹:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اگر قاچاق بنزين مشكل ملي است چرا با اين همه تشكيلات در كشور نمي توان اين مشكل ملي را حل كرد تا كنون از همه روشهايي مانند كارت سوخت سهميه بندي استفاده شده وباز قاچاق بنزين وجود دارد
ناشناس۹۰۷۱۰۰۲۳:۴۰:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اسپانیا مانع همراهی ناو خود با ناوگروه آمریکایی در خلیج فارس شد
ناشناس۹۰۷۱۲۱۲۳:۵۶:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
همین جوری دولت حساب کتاب‌میکنه که وضعیت اینجوریه آقای نهاوندیان بیشتر از ۱۰ ماه از سال ۹۸ باق مونده نه نه ماه
ناشناس۹۰۷۱۷۲۰۰:۴۸:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۲۵
ای کاش منهم داماد این کلنی قدرت میشدم که دوسر سود بود وقند مکرر
ناشناس۹۰۷۲۵۶۰۴:۴۹:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۵
تا کی قرار است موجوداتی مثل ترکان مشاور باقی بمانند . والله وقتشه بره هم خودشان استراحت کنند و هم ملت را از نداشتنشان مستفیظ کنند .
ناشناس۹۰۷۳۰۴۰۷:۴۱:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۲۵
پای روحانی ایستادن برای امثال تو خیلی سود دارد. یکی از روشهای تخریب یک نفر دفاع بد (قوم و خویش منصب دار و کم لیاقت) از وی است
حمید۹۰۷۴۰۴۰۸:۵۰:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۲۵
اکبر ترکان دوران خفت بار صدارتش بر مناطق ازاد آنها را ذلیل کرد بخاطر بی فکری و بی سوادی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین