روحانی از کدام اوباما دَم می‌زند؟!

سعید نوروزی،   3980224101 ۱۰۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۶ تکراری یا غیرقابل انتشار
روحانی از کدام اوباما دَم می‌زند؟!

حمیدرضا جلایی‌پور فعال سیاسی اصلاح‌طلب می‌گوید که حسن روحانی در مراسم افطاری چند روز قبل با فعالان سیاسی گفته که: «اوباما رئیس جمهوری آمریکا ۱۹ بار از من تقاضای ملاقات کرد، ولی دولت اختیار پاسخ‌ش را نداشت‌.»

اینکه چه هدفی پشت این اظهارات رئیس جمهوری در این برهه از زمان بوده مشخص نیست، اما نکته اینجاست که بعد از اقدامات بی‌شمار آمریکایی‌ها و صدالبته شخص باراک اوباما علیه ایران، روحانی چه امیدی به برقراری رابطه با رئیس‌جمهوری قبلی آمریکا داشته که بعد از سال‌ها این موضوع را امروز بیان می‌کند؟ مگر آقای روحانی تحریم‌ها در زمان ریاست جمهوری اوباما را یادش نیست که حالا می‌گوید اختیار نداشته با وی ارتباط بگیرد؟! پشت نگاه روحانی به اوباما چیست و چرا وی می‌خواهد اوباما را متفاوت معرفی کند.

آقای روحانی شاید یادشان نیست هنگامی که دولت، ابوطالبی را به عنوان نماینده کشورمان در سازمان ملل معرفی کرد، دولت اوباما با وقاحت تمام، نماینده ایران را «تروریست» خواند و برای وی ویزا صادر نکرد.

همین آقای اوباما بود که ۲میلیارد دلار از اموال مردم ایران را غارت کرد، قانون تحریمی آیسا را دوباره اعمال و وضعیت اضطراری علیه مردم ایران را تمدید کرد.

رئیس دولت از اوبامایی صحبت می‌کند که اولین دور بازگشت تحریم‌ها پس از اجرای برجام در دولت ایشان بوده و وزارت خزانه‌داری آمریکا نام چندین شرکت‌ و فرد جدید را به فهرست تحریم‌های ایران اضافه کرد و بعد از آن هم این ماجرا ادامه و تکرار شد؛ همین اوباما بود که قانون ممنوعیت ویزایی برای شهروندان برخی کشورهای دنیا در صورت سفر به ایران را به اجرا گذاشت.

کل افتخار دولت یازدهم و دوازدهم برجام بود که جناب عراقچی امضای کری را تضمین دانست و گفت: «برجام امضای وزیر خارجه آمریکا را دارد و او اجرای موفق را تضمین کرده است!» اما همین دولت اوباما بود که برجام را نقض کرد و زیر تمام تعهداتش زد، چطور آقای روحانی سیاسی بازی می‌کند و این رفتار را نمی‌بیند! ایشان یادش نیست که در سال ۹۵ جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در دولت اوباما به ایران تاخته و اظهار می‌کند که: «ما برای آینده برجام در دولت بعدی تضمین نداده‌ایم. اوباما بارها گفته که این دولت درخصوص آنچه دولت بعد می‌کند، هیچ تضمینی نداده است.»

سوال از آقای روحانی این است که چه کسی سنگ بنای تحریم‌های فلج کننده علیه جمهوری اسلامی را گذاشت؟‌ غیر از همین آقای اوباما بود؟!

دستور ترور دانشمندان هسته‌ای و اقدامات علیه کشورمان در چه دوره‌ای صادر شد و امضای چه کسی پای خون فرزندان این مرز و بوم نوشته شد؟ جواب همه این‌ها غیر از باراک اوباما است؟ که صدالبته اوباما فقط یک شخص است که سیاست‌ها را اجرا می‌کند و همه دولتمردان آمریکا در همه دوران در حال توطئه علیه ایران بوده‌اند.

ای کاش آقای روحانی به یاد داشته باشند شخص اوباما بود که گفت: «به ایران اعتماد نداریم» و با خوشحالی اعلام کرد: «تحریم‌ها اثرات عظیمی بر ایران داشته‌اند.»

آنچه که واضح و روشن می‌باشد این است که فرقی بین کارتر، ریگان، بوش پدر، کلینتون، بوش پسر، اوباما و ترامپ و بعدی‌ها نبوده و نخواهد بود، زیرا آن‌ها نیت و رفتارشان یکی و مشخص بوده. سردمدار آمریکا چه اوباما یا ترامپ باشد، سیاست‌ها یکی است و هدف پایان نظام جمهوری اسلامی. منتهی دولت اوباما پنجه آهنین آمریکا در دستکش مخملین بود و می‌خواست ایران را فلج کند، اما نتوانست؛ پس واضح است که مشکل از نگاه آقایان بوده که همه این اقدامات ضدایرانی و علیه مردم را نمی‌بینند و از او یک چهره خوب و مودب را به جامعه نشان می‌دهند. حتی بعد از برجامی که نتیجه‌اش این شده و چرخ زندگی مردم نمی‌چرخد؛ بازهم دم از آمریکا زده و قبول ندارند اعتماد به آمریکا و بستن با کدخدا یعنی مرگ!

متاسفانه آقای روحانی و برخی مدیران و حامیان سیاسی دولت به جای قبول اشتباهات خود به دنبال مسائل حاشیه‌ای بوده و به جای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی ملت به دنبال بازی‌های سیاسی خود بوده. کاش دولتی‌ها از حرف بیرون آمده و فکری برای بازار اقتصاد و وضعیت خودرو و گرانی‌ها کنند. آیا امروز دغدغه مردم تماس‌های اوباما است؟!

البته باید گفت که کلید حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در داخل است و نقش تحریم‌ها در آن کم است؛ این سخن نگارنده نیست بلکه همه کارشناسان بر این موضوع تاکید دارند. اینکه نقدینگی در دولت ایشان چهار برابر شده، اینکه بازارها رها شده و هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم، اینکه به گفته ایشان دولت موافق افزایش نرخ ارز بوده که قیمت دلار در ابتدای دولت ایشان در حدود ۳۳۰۰ تومان بود و امروز در کانال ۱۵۰۰۰ تومانی است و قطعا سیاست‌های اقتصاد دولت در این افزایش نقش داشته است.

ذات آمریکایی‌ها مشخص است و همانطور که اشاره شده فرقی نمی‌کند چه کسی در کاخ سفید سکاندار باشد. همه می‌دانند آقای روحانی در زمان انتخابات ۹۲ و ۹۶ وعده‌های رنگارنگی دادند و امروز به جای پاسخگویی، با فرافکنی آدرسی دیگر را دلیل مشکلات عنوان می‌کنند. ناگفته نماند که همین امروز برخی وزرای سابق که در دولت ایشان حضور داشتند نیز منتقد دولت شده‌اند.

دیدگاه کاربران

پسیانی۹۰۵۶۴۰۱۲:۱۷:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اوباما از طریق ریچارد نفیو همزمان ما را تحریم میکرد و بعد لبخند میزد و درخواست مذاکره میکرد ترامپ هم الان همین کار را میکند پس هیچ فرقی با هم ندارند و لطفا بجای بهانه آوردن جلوی فساد و گرانی داخلی را بگیرید
ناشناس۹۰۵۷۱۵۱۲:۳۸:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اگر قرار نیست با دنیا تعامل کنیم، پس جنگ تنها راه حل است.
ناشناس۹۰۵۹۶۶۱۳:۵۵:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
بیخود دوقطبی درست نکن کسی جرات جنگ باما نداره قطب سوم درسته یعنی مبارزه با بی عرضگیها و فسادها و رانتها
ناشناس۹۰۶۰۴۹۱۴:۱۲:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
یا مذاکره یا جنگ تکلیف مردم رو مشخص کنید
ناشناس۹۰۶۱۸۰۱۴:۴۹:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
هیچکدام. ادامه همین روند و وضع موجود
ناشناس۹۰۶۵۶۱۱۷:۳۴:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
دم از جنگ نزنید اگر میتونید یک ماه داوطلبانه لب مرز کشیک بدید
ناشناس۹۰۶۰۸۴۱۴:۲۲:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
نتیجه تعامل یک دولت ضعیف با دنیا میشه تبدیل شدن به مستعمره اونها
ناشناس۹۰۶۱۹۳۱۴:۵۲:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
همه مستعمره هستن فقط ما خوبیم
ناشناس۹۰۶۳۲۲۱۵:۵۶:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
شما را نمیدونم ولی ایرانیها خوبن و به جوانمردی شهرت دارن
ناشناس۹۰۶۵۶۶۱۷:۳۶:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
آره همه مستعمرن چند وقت پیش سربازای آمریکایی به چند زن تو ژاپن تعرض کردند ولی حکومت ژاپن حتی نتونست اونارو محاکمه کنه یا حکومت فرانسه حق نداره به نام خودش یک هیلیکوپتر بسازه هنوز بعد جنگ جهانی دوم آلمان مستعمره آمریکا هست این واقعیت دنیاست
ناشناس۹۰۶۲۳۳۱۵:۰۷:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
وقتی برخورد و سیاست مقتدرانه نداشته باشی ماحصل مذاکره جنکه همانگونه که ماحصل مذاکره برجامی شد تحریم بیشتر
ناشناس۹۰۶۲۴۷۱۵:۱۱:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
آمریکا همه دنیا نیست
ناشناس۹۰۵۷۱۹۱۲:۳۹:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا
ناشناس۹۰۵۸۹۹۱۳:۳۵:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
سازش الزاما به معنای تسلیم نیست
ناشناس۹۰۶۲۳۹۱۵:۰۹:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
نتیجه سازش از موضع ضعف جنگه
مقدم۹۰۶۰۱۷۱۴:۰۷:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
شما برو نبرد کن
حسن۹۰۶۱۹۹۱۴:۵۴:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
درزمان دفاع مقدس هم امثال شما دائم نق می زدند ومعلومه شما یا از خود آنهائی ویا از بچه های آنان هستی
ناشناس۹۰۶۲۴۴۱۵:۱۰:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
شما هم تشریف ببرید ویلای اروپاییتان استراحت
ناشناس۹۰۶۱۲۹۱۴:۳۴:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
یا مرگ یا شهادت
ناشناس۹۰۵۷۳۳۱۲:۴۲:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
حداقل روخانی مثل محمود قهر نکرد
اسماعیل۹۰۶۰۳۱۱۴:۱۰:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
چه ربطی به حرف پسیانی داشت؟؟؟؟ ضمنا روحانی بدتر و‌ زیرزیرکی عمل کرده و دخل کشور و مردم را آورد
ناشناس۹۰۶۱۱۴۱۴:۲۹:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
روحانی همه تلاشش رو برای رفع تحریم ها کرد نه مثل جلیلی شما که هر روز با افتخار یک تحریم جدید بر میگشت
ناشناس۹۰۶۱۸۵۱۴:۵۰:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
ماله کشی بسه لطفا
ناشناس۹۰۶۲۵۳۱۵:۱۴:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
نه که الان هر روز تحریمها بیشتر نمیشه ، البته فرفش اینه که اینها صنعت هسته ای را هم که حاصل خون شهدای هسته ای بود به باد دادن رفت
ناشناس۹۰۶۲۶۳۱۵:۱۹:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
بخدا سرم رو میخوام بزنم دیوار.... الان خود دولت میگه تحریم ها بدتر از زمان محموده! درست میگه یا غلط؟ اگر درست میگه چطور میشه شما بتن بریزی و تحریم بیشتر بشی؟!!!
ناشناس۹۰۶۵۷۰۱۷:۳۷:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
عوضش زمان محمود صف پیاز نبودیم
ناشناس۹۰۶۹۰۸۲۱:۲۱:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
تو صف دلار و سکه بودیم. آقای بهمنی را که به یاد دارید؟
ناشناس۹۰۶۹۱۰۲۱:۲۱:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
ولی محمود قهر کرد!
ناشناس۹۰۷۰۳۸۲۲:۵۵:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
چون گرون شد به همون قیمت به شما فروختن نه ارزونتر که صف بشه
ناشناس۹۰۶۶۵۲۱۸:۲۴:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
شش ساله محمود رییس جمهور نیست الان دلار 15000 تومنه
ناشناس۹۰۵۷۷۴۱۲:۵۸:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
بابا به کی بگیم از حسن و اسحاق و تیم کار نابلدش ملولم یک مختارم ارزوست
ناشناس۹۰۵۷۷۹۱۲:۵۹:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
روزنامه "نیویورک تایمز" آمریکا از ارایه طرح بروزرسانی نظامی از سوی وزارت دفاع آمریکا برای استقرار 120 هزار نیروی نظامی جدید آمریکا در منطقه خاورمیانه به منظور مقابله با تهدیدات ناشی از ایران خبر داده است.
ناشناس۹۰۵۷۹۸۱۳:۰۶:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
آقاي پسياني چه خوب نوشتيد، فساد از درون دولت دارد شعله مي كشد، نمونه اش در برخي ادارات دولتي خيلي از درآمدهايشان كه از مردم بواسطه خدمات مي گيرند نقدي است و در حسابها وارد نمي شود و يا اگر واريز شود به حسابي داخلي است .دريافت اين پولها بدين شكل بهانه اي است براي جبران حقوق و هزينه، اونوقت ريشه تورم وگراني را در تحريم جستجو مي كنيم.
ناشناس۹۰۵۸۸۶۱۳:۳۱:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
شیخ حسن ؛ بقا و استمرار نان نجومی اش را در دو پهلو صحبت کردن میبیند . در هر جمعی قرار میگیرد ، برای خوشایند آن جمع صحبت میکند . و این خیلی بده برای کشورم ایران ، متاسف ام
ناشناس۹۰۵۶۴۸۱۲:۱۹:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اگر سیاست امور خارجی دست روحانی نیست، پس دست کیست؟
پدرام۹۰۵۶۹۱۱۲:۳۱:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
دست خودشه چون تونسته برجامو امضا کنه بهونه موقوف
ناشناس۹۰۵۷۵۱۱۲:۵۱:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
برجام توافق نامه بود نه قرارداد و کسی آن را امضا نکرد، اخوی.
ناشناس۹۰۶۰۰۸۱۴:۰۵:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
پس امضای کری کجا بود؟؟
ناشناس۹۰۶۱۴۸۱۴:۴۱:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
هیچ جا
ناشناس۹۰۶۲۵۶۱۵:۱۶:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
البته هم 10 دقیقه ای تصویبش کردن
ناشناس۹۰۵۸۶۹۱۳:۲۶:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
این یک دروغ هست برای فرار از ناتوانی دولت
ناشناس۹۰۵۶۵۱۱۲:۲۰:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
خاتمی هم قرار بود با بیل کیلینتون دیدار کند، اما نتوانست.
ایرانی۹۰۵۷۲۱۱۲:۳۹:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
موضوع تحریم خصمانه است نه افزایش تعرفه گمرکی. تا تحریم خصمانه هستیم نباید امتیاز مذاکره را تقدیمشان کنیم شرط مذاکره: برداشتن تحریمها
ناشناس۹۰۵۸۷۳۱۳:۲۷:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
خاتمی خودش کم امتیاز و باج نداد به غرب
ناشناس۹۰۶۰۸۷۱۴:۲۳:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اصولا خاتمی و روحانی در آرزوی دست دادن با کدخدا بودن ولی چون نتونستن علنا این کار رو انجام بدن به قصه گویی رو آوردن
ناشناس۹۰۶۲۶۵۱۵:۱۹:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
البته با جاسوسهای کیلینتون مکرر ملاقات کرد
خوئی۹۰۵۶۶۰۱۲:۲۲:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
آقای روحانی آنها در منافع ملی عین همند نه مثل شما که چوب حراج به ذخائر هسته ای و طلا و سکه و دلار کشور زدید به اسم مذاکره برد برد
ناشناس۹۰۵۷۲۴۱۲:۴۰:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
من هم با شما موافقم. باید جلوی همه دنیا دراییم.
ناشناس۹۰۶۲۷۷۱۵:۲۵:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
برای کسانیکه حتی عارشون میاد که بچشون تابعیت ایرانی داشته باشه و بچه هاشون را تو آمریکا و اروپا به دنیا میارن ، آمریکا همه دنیاس ؛ برای ما همه دنیا ایرانه دادش جان
ناشناس۹۰۶۱۱۳۱۴:۲۹:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اینکه کسی فکر کنه تفاوتی بین کلینتون و بوش و اوباما و ترامپ وجود داره واقعا ناشی از کم هوشی و بی سوادیه . در امریکا اصولا رئیس جمهور یک عروسکه که توسط لابی های پشت پرده هدایت میشه و هرچند سال یک بار برای تنوع هم که شده و مطابق اوضاع بین المللی ، چهره و رنگ اون عروسک عوض میشه . اما سیاستهای امریکا هرگز تغییر نمیکنه .
ناشناس۹۰۵۶۶۲۱۲:۲۳:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اوباما منطقی ترین رییس جمهور آمریکا بود که نتنها در آمریکا بلکه در جهان محبوب بود. فراموش نباید کرد که در زمان او برجام به ثمر رسید. با وجود ترامپ در کاخ سفید و احتمال زمامداریش تا 6 سال دیگر محال بتوان به توافقی منصفانه با آمریکا دست یافت.
ناشناس۹۰۵۷۱۲۱۲:۳۷:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
ثمر برجام کو؟ منظورت کلاه گشاد برجام بود دیگه؟
ناشناس۹۰۵۸۹۱۱۳:۳۲:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
ثمره برجام را برو از کسی بخواه که فرمود شرکتهای آمریکایی حق ورود به ایران ندارند .
ناشناس۹۰۶۵۵۴۱۷:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
شرکتهای اروپایی که اومدن چه گلی به سرمون زدن ، وسط را ول کردن رفتن ؛ شرکتهای آمریکایی هم مثل اونا
ناشناس۹۰۵۹۱۸۱۳:۴۱:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
از اسحاق و حسن ملولم و انسانم آرزوست
ناشناس۹۰۶۱۵۴۱۴:۴۲:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
محمودت آرزوست!!!!
ناشناس۹۰۷۰۳۳۲۲:۴۵:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
چرا از ترامپ و پمپئو و بولتون شاکی نیستی؟ اونا خوب می کنن که نمی ذارن ما نفت صادر کنیم؟ نفت داریم. همه ی ذخایرو داریم. انگار که نداریم..
مهران۹۰۵۷۳۵۱۲:۴۳:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
با عرض معذرت خیلی ساده اندیش هستید بزرگترین تحریم ایران یعنی تحریم داماتو دقیقا بعد از برجام و به دست اوباما امضا شد همچنین شما لطف کن لیست تحریم هایی که اوباما انجام داد رو مخصوصا بعد از برجام ببینید فقط نکته اش در این است که دموکرات ها مثل اوباما با پنبه سر میبرن و سر ما رو بریدن (حتی تحریم دارو در زمان اوباما انجام شد که حتی بوش هم اینکار رو نکرد) اما جمهوری خواهان به صورت قلدرانه رک حرفشون رو میزنن
ناشناس۹۰۶۰۹۰۱۴:۲۴:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
چقدر اوباما خوب بود . اون چند صد هزار نفر رو که در عراق و سوریه و یمن هم کشت لابد از سر مردمداری و انسان دوستی بود .
ناشناس۹۰۶۲۹۴۱۵:۳۳:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
منظقش نابود کردن لیبی و به وجود آوردن داعش(به اقرار خودشان) و ... هستش احتمالاً نظر شما هم از همه دنیا داعش حامیانش بودن که جناب اوباما پیششون محبوب بوده . و البته گاو شیرده و داعشهای وطنی یا همون آدمکشهای رجوی را هم از قلم نیندازید
ناشناس۹۰۵۶۶۹۱۲:۲۵:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
زمان اوباما باید مشکلات با امریکا حل میشد .
ناشناس۹۰۶۲۹۸۱۵:۳۵:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
خوب دادش جان حل کردن ؛ حاصلش هم شد برجام با دلار 15 هزار تومانی
ناشناس۹۰۵۶۷۰۱۲:۲۵:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
مشخص که محدودیت در سیاست خارجی وجود دارد
ناشناس۹۰۶۰۹۴۱۴:۲۵:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
تازه محدودیت وجود داره اینجوری مملکت رو حراج کردن ، وای به حال اینکه محدودیت وجود نداشت
ناشناس۹۰۵۶۷۱۱۲:۲۶:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
روحانی دوبار کاندیدا شدی اینارو در نطقهای انتخاباتی نگفتی الان یادت اومد؟ تازه که چی؟ برجام را با اوباما بستی چی شد؟ معاهده یکطرفه و بدون ضمانت و اوضاع فعلی که اینهمه منم منم نداره
ناشناس۹۰۵۶۷۲۱۲:۲۶:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
همیشه همینطور بوده است. گذاشته ایم فرصت ها از دست برود ، سپس تصمیم گیری کردیم. اگر 2 سال ، حتی 1 سال زودتر با غرب بر سر برجام به توافق می رسیدیم، الآن ترامپ نمی توانست یه همین راحتی زیر برجام بزند.
ناشناس۹۰۵۸۵۰۱۳:۲۱:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
آخرش با کلی هزینه و فقر بدبختی مردم مجبور به مذاکره میشن
ناشناس۹۰۶۳۰۴۱۵:۳۸:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
عزیزم مثل اینکه از قافله عقبی , توافق کردن و حتی وزیر خارجه آمریکا هم توافق را امضا کرد . ولی واقعیت اینه که اینه همه سر وته یک کرباسن
ناشناس۹۰۵۶۹۶۱۲:۳۳:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
از حق نگذریم اوباما خیلی به اینا حال داد همون انتقال چمدونی میلیاردها دلار پول برای نشون دادن حسن نیت اوباما کافیه
رادمنش۹۰۵۷۹۴۱۳:۰۴:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
نخیرجناب اون بابت معامله و گرفتن جیسون رضاییان جاسوس معروف بود نه برجام
ناشناس۹۰۵۷۱۱۱۲:۳۶:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
مشكل داخلي است آقاي روحاني. هر كشور فكر منافع ملي خود است. اگر شما كاره اي نيستيد و نگذاشتند شما كار كنيد چرا وعده هاي پوچ داديد؟
زبل۹۰۶۰۲۳۱۴:۰۹:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
یعنی یک جاسوس اندازه 150 میلیارد دلار میارزه؟!! داداش فک کنم قیمتا دستت نیست
مهران۹۰۶۱۴۰۱۴:۳۷:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
صدو پنجاه میلیارد دلار از برجام به ایران دادن؟ خخخخ دوست عزیز این حرفی بود که قبل از تصویب برجام رئیس بانک مرکزی و نوبخت زدن تا بگن برجام خیلی خوبه بعد از برجام کلا 1.6 میلیارد دلار در چهار قسط به ایران داده شد
ناشناس۹۰۶۳۰۷۱۵:۴۲:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
150 میلیارد کجا بود داداش ؟ اینها کلاً پنج میلیارد تونستن بگیرن که آنهم 3 میلیارش بابت جیسون رضاییان بوده
سعید ت۹۰۵۷۱۶۱۲:۳۸:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
همه تدارکاتچی ها، از اول میدانند تدارکاتچی هستند ولی آخرهاش، گلایه می کنند که اختیار نداشتند. عزیزم، شما که می دانستی قیود کاری که می پذیری چیه، چرا مسئولیت قبول کردی؟
مهران۹۰۵۷۲۷۱۲:۴۰:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
یعنی در طول این چهل سال هر وقت اصلاح طلب ها خواستن در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس و شورای شهر کاندیدا بشن قبل از انتخابات گفتن ما فلان میکنیم و ... اما بعد از رای اوردن موقع جوابگو بودن بابت عملکردشون و خرابکاریشون گفتن ما اختیار نداشتیم ما بحران داشتیم و ...
ناشناس۹۰۵۷۳۲۱۲:۴۲:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اگر اختیارات نداشتی چرا برای بار دوم کاندید شدی و این همه وعده دادی؟؟؟؟.....حالا وقت از زیر بار در رفتن نیست
ناشناس۹۰۵۷۳۴۱۲:۴۲:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اگه سیاست خارجی دست روحانی نبود پس که آفتاب بر جام را روی سر سرزمین خشک ایران تاباند.
ناشناس۹۰۵۷۵۸۱۲:۵۳:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اقای نوروزی خودت ناراحت نکن یک چیزی گفته
ناشناس۹۰۵۷۶۵۱۲:۵۴:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
مشکل کشور شعار نویسی روی موشک که باعث تحریم شده
ناشناس۹۰۶۱۲۲۱۴:۳۱:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اگر موشک نبود که شما الان گوانتانامو بودی
ناشناس۹۰۶۳۱۱۱۵:۴۶:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
احتمالاً شما سنت قد نمیده ؛ حتی آنموقع هم که موشک نداشتیم ما تحریم بودیم . البته به خاطر اینکه حاضر نشدیم کشورمون را به صدام و بعثیها تقدیم کنیم
ناشناس۹۰۵۷۹۲۱۳:۰۳:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
خدا را شکر که اختیارات بیشتری نداری وگرنه الان معلوم نبود چنتا ایران داشتیم
ناشناس۹۰۵۸۲۶۱۳:۱۴:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اوباما می گفت تا دربها باز است تمام کنید ولی شما گوش نکردید و الان مانده اید چه کنید..
ناشناس۹۰۶۳۱۷۱۵:۵۰:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
خوب تموم کردن عزیزجان ؛ وزیر خارجه اش زیرش را مهر و امضا کرد . ولی خوب اینها طایفه اراذل هستن و اهل خیانت و ناجوانمردی
ناشناس۹۰۵۸۴۶۱۳:۲۱:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
از کدام اوباما دم میزند ؟ همون اوباما که چمدونی براتون پول فرستاد !
ناشناس۹۰۵۸۶۵۱۳:۲۴:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
روحانی کشور رو به اینجا رسونده و الان همه درگیر اقتصاد هستند... کاش جواب مردم رو میداد
ناشناس۹۰۵۸۶۷۱۳:۲۵:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
مردم خسته شدن بخدا بسه دیگه بابا خسته شدیم
ناشناس۹۰۵۹۰۰۱۳:۳۵:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
از همان اوبامایی حرف می زند که الان آرزوی بازگشتش را دارید ، کلا ما عادت داریم قدر فرصتها را نمی دانیم ، وقتی دیر شد تازه می فهمیم چه اشتباهی کردیم
ناشناس۹۰۵۹۳۳۱۳:۴۷:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
نویسنده یادداشت خب گفته با اوباما میخواستم ارتباط بگیرم مشکلش چیه؟!
ناشناس۹۰۵۹۴۰۱۳:۴۸:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲۴
یادت نیست چه قولایی داده بودی ؟!
ناشناس۹۰۵۹۴۳۱۳:۴۹:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
تا پایان دولت چقدرباید از این حرف های...... بشنویم خدا می داند خدا به مان رحم کند به این مدت باقی مانده از دولت
ناشناس۹۰۵۹۸۵۱۳:۵۹:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
انسان مسلمان بایددرقضاوت بی طرف باشد
ناشناس۹۰۶۰۲۴۱۴:۰۹:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۲۴
فرق اوباما و ترامپ ؛ یکی با پنبه سر میبره، اون یکی شمشیرشو از رو بسته.
ناشناس۹۰۶۱۲۴۱۴:۳۳:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۴
بله . ولی این باهوش های وطنی نمیتونن چیزی به این سادگی رو بفهمن
ناشناس۹۰۶۰۲۵۱۴:۰۹:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
آيا قرار است تا ابد دهر با امريكا رابطه نداشته باشيم ؟
ناشناس۹۰۶۰۴۶۱۴:۱۲:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
مذاکره باید انجام شود چه اقایان خوششان بیاد چه نه
ناشناس۹۰۶۳۱۹۱۵:۵۳:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
احتمالاً برای فرزندت تو آمریکا دلار کم آوردی که اینهمه عصبانی هستی
ناشناس۹۰۶۰۸۵۱۴:۲۳:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
پول ها رو گرفتی اوباما یادت رفته ؟
ناشناس۹۰۶۱۹۰۱۴:۵۲:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اقا الان ما بریم با ترامپ ( آمریکا) مذاکره کنیم چیش بده؟ ایرادش کجاست؟ خب بریم مذاکره کنیم و بیام همه چی درست بشه.. بد نیست که!
ناشناس۹۰۶۲۵۸۱۵:۱۶:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
باید مثل سال های اول انقلاب با امریکا مقابله کنیم و کوتاه نیاییم
ناشناس۹۰۶۳۵۰۱۶:۰۹:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
نویسنده روابط پیچیده خارجی را به سطح بحثهای ساده و بعضا خاله زنکی تقلیل داده. روابط بین کشورها خیلی پیچیده تر از روابط خانوادگی است که بر اساس قهر و آشتی بنا شده است.
ناشناس۹۰۶۶۰۳۱۷:۵۷:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اگه اوباما برجامو اجرا ننیکرد پس میتونه بپرسم چرا زمان ترامپ به این پرتگاه اقتصادی رسیدیم
ناشناس۹۰۶۷۲۰۱۹:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
آقای نویسنده شهامت داری پاسخ بده همین برجام 5سال دلار رو ثابت نگه داشت همین الان هم شما انحضارطلب هامذاکره کنید ببینیمدلار جند میشود بعد بگید نتیجه کار دولت
ناشناس۹۰۶۹۱۲۲۱:۲۵:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
حق کاملا با آقای دکتر روحانی است و دولت کاره ای نیست
ناشناس۹۰۶۹۴۰۲۱:۴۸:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
ما که جوونیمون رفت پای این دولت مچکریم روحانی!
ناشناس۹۰۷۰۲۹۲۲:۴۲:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۲۴
چرا همه اش بد دولت روحانی را می گویید؟ چرا یکی نمی گه ترامپ ایران را تحریم کرده . قبل تحریم وضعمون بهتر بود. چرا هیچ کسی از ترامپ و دار و دسته اش حرف نمی زنه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. کمی دیر نیست؟

  12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  23. اسراییل چه باید بکند؟ 

  24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

پربحث‌های هفته

  1. این صدای اقتدار ایران است ...

  2. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  3. وحدت ملی با وعده صادق

  4. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  5. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  6. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  7. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  8. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  9. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  10. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  11. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  12. اسراییل چه باید بکند؟ 

  13. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  14. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  15. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  16. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  17. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  18. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  19. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

آخرین عناوین