بروجردی در گفتگو با الف:اتهام زنی به ایران برای انفجارهای فجیره امارات بی اساس و فرافکنی است

گروه سیاسی الف،   3980223159 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به انفجار چهار کشتی و تانکر نفتکش در بندره فجیره امارات گفت: هر گونه اتهام زنی به ایران برای انفجارهای فجیره امارات بی اساس و فرافکنی است.

علاء الدین بروجردی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران برقراری و استمرار امنیت پایدار در منطقه است، گفت: ایران برای امنیت منطقه خلیج فارس تلاش می کند.

وی با بیان اینکه هر گونه اتهام زنی به ایران در این زمینه تکذیب می شود، گفت: حتی در دوران هشت سال دفاع مقدس آمریکا کشتی ها و نفتکش ها و حتی هواپیمای مسافر بری ما را هدف قرار داد اما واکنش جمهوری اسلامی ایران صبر بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اتهاماتی علیه ایران در پی این انفجارها گفت: نکاتی که مقامات هر کشوری علیه ایران مطرح کنند، یک اتهام زنی، فرافکنی و شایعه بی اساس است.

بروجردی با تاکید بر اینکه جنگ در منطقه به نفع هیچ کشوری نیست، تصریح کرد: بیش از نیمی از انرژی جهان در این منطقه تولید می شود و هیچ کشوری حتی آمریکا خواهان جنگ در منطقه نیست.

وی افزود: جنگی در این منطقه رخ نخواهد داد.

روز گذشته در بندر فجیره امارات چهار تانکر نفتکش مورد حمله قرار گرفتند که برخی تلاش دارند این حملات را به ایران نسبت دهند.

دو فروند از کشتی‌های آسیب دیده در بندر الفجیره امارات متعلق به عربستان سعودی، یک کشتی متعلق به امارات و چهارمین کشتی نیز متعلق به نروژ بوده است.
اسامی تانکرهای مورد هدف قرار گرفته به شرح زیر است؛

1-تانکرنفتکش بنام «المجد» 

2-انکر نفتکش بنام «المرزوق» 

3-تانکر نفتکش بنام «الماریج»

4-تانکر نفتکش بنام «الامیجال»