موگرینی: تا جایی که بتوانیم از برجام حمایت می‌کنیم

گروه جهان الف،   3980223087 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با تأکید بر حمایت این اتحادیه از توافق هسته‌ای، گفت او امروز با وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برجام گفت‌وگو می‌کند.

موگرینی: تا جایی که بتوانیم از برجام حمایت می‌کنیم

به گزارش فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با بیان اینکه این اتحادیه همچنان از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند، گفت بروکسل تلاش می‌کند با تمام ابزارهایی که در اختیار دارد، از این توافق پشتیبانی کند.

موگرینی که پیش از آغاز نشست شورای وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، ابتدا درباره سفر «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به بروکسل، گفت: «شب گذشته به ما اعلام شد که او قصد دارد برنامه سفر خود را تغییر دهد و اینجا، در بروکسل، هم توقفی داشته باشد. فکر می‌کنم اواخر صبح به اینجا برسد. ما تمام روز اینجا هستیم و برنامه شلوغی داریم. باید ببینم چطور می‌توانیم و آیا می‌توانیم دیداری داشته باشیم. همواره از حضور او استقبال می‌کنیم، اما فعلا برنامه دقیقی وجود ندارد.»

بامداد امروز وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد پامپئو با تغییر برنامه سفر خود به مسکو، امروز به بروکسل می‌رود تا با وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا درباره ایران گفت‌وگو کند. این در حالی است که او امروز قرار بود راهی پایتخت روسیه شود، اما به گفته وزارت خارجه آمریکا، این سفر به فردا موکول شده است. در سفر پامپئو به روسیه هم، ایران یکی از موضوعات مورد بحث خواهد بود.

موگرینی در ادامه درباره موضع اتحادیه اروپا در قبال توافق هسته‌ای پس از تحولات اخیر و آنچه تشدید تنش میان آمریکا و ایران خوانده شده، گفت: «به خوبی از موضع اتحادیه اروپا مطلع هستید. اولا ما همچنان به طور کامل از توافق هسته‌ای با ایران و اجرای کامل آن حمایت می‌کنیم. امروز همچنین در حاشیه نشست شورای وزرای خارجه، دیداری میان من و وزرای خارجه فرانسه، آلمان و انگلستان برگزار خواهد شد تا درباره بهترین نحوه ادامه حمایت از اجرای کامل توافق هسته‌ای با ایران بحث کنیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «این توافق همچنان یکی از ستون‌های کلیدی امنیت در منطقه ماست و عنصری کلیدی در معماری منع اشاعه جهان و منطقه بوده و هست. ما تا جایی که بتوانیم، با تمام ابزارهای خود و با تمام اراده سیاسی خود به حمایت از آن ادامه می‌دهیم و این موضوع هم برای واشنگتن و هم تهران کاملا روشن است.»

وی افزود: «و روشن است که ما بر همین مبنا، با ایران بحث‌هایی هم درباره تحولات منطقه می‌کنیم، که در برخی از این موضوعات ما اختلاف نظرها و شکاف‌های بسیار جدی با هم داریم. ما معتقدیم که گفت‌وگو بهترین روش برای پرداختن به اختلافات است، تا از تنش در منطقه‌ای که همین حالا نیز تنش‌آلود است، جلوگیری کنیم.»

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته در سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای و در واکنش به عدم تحقق اتحادیه اروپا در تأمین عواید وعده‌داده شده برجام، اعلام کرد که از این پس سقفی برای میزان ذخایر اورانیوم با غنای ۳.۶۷ درصد و آب سنگین خود قائل نیست. ایران همچنین به طرف‌های برجام ۶۰ روز فرصت داده تا به وعده‌های خود عمل کنند، در غیر اینصورت تهران غنی‌سازی با غنای بالاتر را از سر خواهد گرفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۰۳۴۳۷۱۱:۳۲:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
تا آنجا که بتوانیم از برجام حمایت می کنیم !!!!؟؟؟؟ ...تعهدات خود را یا اجرا می کنید یا نمی کنید اگر اجرا بکنید یعنی برجام هست اگر اجرا نکنید یعنی برجام نیست حمایت می کنیم یعنی شما اجرا کنید ما اجرانمی کنیم ولی از اجرا کردن شما حمایت می کنیم
ناشناس۹۰۳۶۷۵۱۳:۰۴:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
یعنی ما هیچ کاری از دستمان بر نمی اید و فقط شاید غذا و دارو بفروشیم چرا سخته باور کردنش برای دولتمردان شما را سر کار گذاشتند بفهمید
ناشناس۹۰۳۴۵۰۱۱:۳۸:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۲۳
خود اروپا کاره ای نیست ایکاش از اول با کد خدا کنار می آمدیم واینقدر عرب ها برای ما موش نمی دواندند
ناشناس۹۰۳۸۳۸۱۴:۲۵:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
دادش جان یا خوابی یا خودت را به خواب میزنی! برجام فرزند مذاکره با کدخدا بود ولی یکسال بیشتر عمر نکرد
ناشناس۹۰۳۸۴۸۱۴:۳۰:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
مگه برجام توافق با کدخدا نبود؟! طرف هر توافقی را نقض میکنه...اصلا مگه عهد و پیمان حالیشه!!!
ناشناس۹۰۴۰۰۹۱۵:۴۱:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲۳
بابا آمریکا از برجام خارج شده شوتی یا خودت رو زدی به اون راه آمریکا پرستی هم حدی داره
ناشناس۹۰۳۵۷۵۱۲:۲۲:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۲۳
بپا النگوهات نشکنه
Mehrdad۹۰۳۷۲۶۱۳:۲۷:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
کاش خانم موگرینی : کمی انصاف در گفتار و کردارتان داشتید. شما( اروپایی ها) در مقابل انجام تعهدات کامل برجام تا به حال چه اقدام های عملی انجام داده اید. متاسفانه در ظاهر فقط حرف و در باطن با برنامه های آمریکا همراه هستید. آقای مکرون ! بهتر است نگاه اشراف زاده به مردم ایران نداشته باشید و کمی به وجدان خفته تان رجوع کنید که تا به حال به کدام تعهد در ارتباط با ایران و برجام عمل کردیده اید. ایران تا به حال 100 % تعهدات برجامی خود را انجام داده است؛ کاش شما( اروپایی ها) نقش یک یار با وفا را برای ترامپ بازی نمی کردید و کاش جرات، شهامت و استقلال بیشتری داشتید. دردناک است که عده ای از ایرانیان ساکن آمریکا برای خوش خدمتی و نوکری به دولت آمریکا آب در آسیب حیوان های جنایت کاری چون پمپئو، بولتون و ترامپ می ریزند و از اوضاع اقتصادی کشور را دنبال می کنند و به صورت روزانه گزارش های تحریمی بر علیه مردم مظلوم ایران را می دهند. اگر با نظام جمهوری اسلامی و دولت ایران مشکل دارید کمی با انصاف و اخلاق عمل کنید و حداقل نسبت به مردم ایران مهربان باشید.
ناشناس۹۰۳۷۷۲۱۳:۴۸:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
شما هرگز نخواهيد خواست و نمي توانيد برجام را عملي كنيد
ناشناس۹۰۳۷۸۰۱۳:۵۱:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
کجایی مجلسی ها دلشان برایت تنگ شده .
ناشناس۹۰۳۸۱۳۱۴:۰۷:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
اربابت داره میاد ... باید هم از حضورش استقبال کنی. توی این ماجرا یک مطلب برای همه دنیا آشکار شد و اون اینکه اروپا .. دست آموز امریکا و لابی صهیونیستیه.
مهرداد۹۰۳۸۷۱۱۴:۴۰:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۳
خانم موگرینی : در گفتار و کردارتان منصف باشید. در طول این دو سال چه احکام ظالمانه ای از سوی دولت استعماری آمریکا بر ایران تحمیل شده است؛ به کدامین دلیل؟ دریغ از یک عکس العمل قاطع در برابر اقدام های آمریکا از سوی شما اروپایی ها و جامعه بین الملل. در ماجرای برجام و اجرای تعهدات آن شما( اروپایی ها) تا به حال چه اقدام های عملی انجام داده اید. متاسفانه در ظاهر فقط با حرف از اجرای برجام حمایت می کنید و در باطن با برنامه های آمریکا همراه هستید. ما مردم ایران با اجرای تعهدات کامل و در کمال اخلاق و عمل در مقابل خواسته های زورگویانه آمریکا با قاطعیت می ایستیم؛ چرا که اعتقاد راسخ داریم که بر حق هستیم و چون بر حق هستیم خداوند با ماست و چون خداوند در کنار ماست از هیچ قدرتی نمی ترسیم؛ زیرا قدرت آمریکا در مقابل قدرت خدا هیچی نیست.
صالحي۹۰۳۹۷۹۱۵:۳۳:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
ايران بايد از جنگ اقتصادي چين و آمريكا بهره برداري كند و چين را ترغيب به وارد كردن فشار اقتصادي به آمريكا كند. چين اهرم هاي لازم براي كاهش ارزش دلار و بي ثبات كردن اقتصاد آمريكا را دارد. ايران جهت تضمين اينكه چين آسيب اقتصادي نخواهد ديد به چين نفت مجاني بدهد. حالا كه نمي توانيم نفت بفروشيم از آن براي لابي گري استفاده كنيم. اقتصاد آمريكا اگر متشنج شود ترامپ رأي نخواهد آورد.
سيد۹۰۴۰۴۱۱۵:۵۳:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
با سلام ببينيد بنده واقعا از اين دولتمردان مان نا اميد شدم ، خدا شاهده ي بچه دبستاني از اينا بهتر قرارداد مي بست ، آخه اين چه قراردادي بود!!!!!! كه تمام اقدامات از سمت ايران اجباري و از سمت آنها اختياري ، اصلاً ما براي چي رفتيم برجام امضاء كرديم غير از اين بود كه مي گفتن مي خوان فروش نفت مون رو به صفر برسونن و دائما دولت تدبير اميد اين رو اعلام مي كرد ، الان چي شد پس من نمي فهمم هم بايد به برجام عمل كنيم هم فروش نفت پتروشيمي و فلزات هم بهش اضافه شد .بنده به شخصه چشمم از اين آقايون آب نمي خوره .
ناشناس۹۰۴۰۸۵۱۶:۰۷:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
تندی های منفعت محور ترامپ صدمرتبه شرف داره به سالوسی و مکاری سوسیالیستهای چپ شده اروپا. اروپا نیاز به یک شوک اساسی داره تا هم بدهی امنیتش را به آمریکا بپردازد (جنگ جهانی دوم و کمونیسم) و هم به خاورمیانه.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین