در گفت‌وگو با الف مطرح شد؛ فواد ایزدی: دل کندن از برجام برای دولت روحانی سخت است/ آمریکا اگر علاقه‌مند به دیپلماسی با ایران بود برجام را حفظ می‌کرد

گروه سیاسی الف،   3980223066 ۷۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

کارشناس مسائل آمریکا با بیان اینکه ادعاهای ترامپ در مورد مذاکره با ایران فقط جنبه عملیات روانی دارد، می‌گوید: اروپایی‌ها در مورد برجام و در فرصت یکساله‌ای که داشتند اساسا هیچ اقدامی نکردند و از این به بعد هم نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند کاری انجام دهند؛ لذا به اروپایی‌ها هم اعتمادی نیست.

فواد ایزدی: دل کندن از برجام برای دولت روحانی سخت است/ آمریکا اگر علاقه‌مند به دیپلماسی با ایران بود برجام را حفظ می‌کرد

به گزارش الف، پس از اینکه اروپایی‌ها به وعده خود در قبال برجام عمل نکردند و فقط وقت کشی کرده و از سوی دیگر آمریکا تحریم‌های جدید را علیه کشورمان اعمال کرد و معافیت خرید نفت ایران را برای ۶ کشور تمدید نکرد، ایران همزمان با سالگرد خروج آمریکا از توافق هسته‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام اعلام کرد که ایران فروش کیک زرد و آب سنگین را متوقف خواهد کرد و به کشورهای باقیمانده در برجام ۶۰ روز برای اجرای تعهدات خود بویژه در حوزه های بانکی و نفتی فرصت داده و تاکید شد در هر زمان که خواسته‌های ما تامین شود؛ ما نیز به همان میزان اجرای مجدد تعهدات متوقف شده را از سر خواهیم گرفت، اما در غیر این صورت، جمهوری اسلامی ایران مرحله به مرحله تعهدات دیگری را متوقف خواهد کرد".

همچنین دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا روز پنج شنبه هفته گذشته ادعا کرد: «کاری که ایرانی ها باید بکنند این است که با من تماس بگیرند، و با هم بنشینیم. ما می‌توانیم به توافق برسیم، یک توافق منصفانه، فقط می‌خواهیم سلاح هسته‌ای نداشته باشند. درخواست زیادی نیست، ما نمی‌خواهیم به ایران صدمه بزنیم. و کمک می‌کنیم که به وضع عالی برگردند».

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز در توئیتی با ضمیمه کردن طرح جان بولتون برای خروج از برجام پیش از سمت فعلی او خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشت: «آقای ترامپ! قابل توجه در صورتی که قبلاً ندیده باشید. پیش از این که جان بولتون را به کار بگیرید، این طرحی بود که وی و همدستانش در "تیم بی" برای ایران داشتند. یک نقشه مفصل برای اطلاعات جعلی، جنگ دائمی و حتی پیشنهادات توخالی برای مذاکره. تنها تفاوت این بود که در آن طرح، شماره تلفن گنجانده نشده بود.»

 

* ادعای ترامپ دوگانه بود و جنبه عملیات روانی دارد

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار الف، در مورد اظهارات ترامپ گفت: اظهارات ترامپ در مورد مذاکره با ایران در طی روزهای اخیر دوگانگی است که آمریکایی‌ها درست کردند که مذاکره یا جنگ، که این دوگانگی غلط است، چراکه هر دو طرف به خصوص ایران علاقه‌ای به مذاکره نداشته و هم اینکه خواهان جنگ گسترده نیستند؛ اگر آمریکا بخواهد جنگ محدودی نیز رخ دهد، بستگی به ما دارد؛ توانمندی موشکی ایران و پیشبرد و نفوذ منطقه‌ای ما می‌تواند به ضرر آنها باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد این ادعاهای آمریکا بیشتر جنبه عملیات روانی دارد، زیرا همانطور که گفتم علاقه‌ای به مذاکره وجود ندارد؛ زمانی دو کشور مذاکره می‌کنند که با یکدیگر بده و بستان داشته باشند و ممکن است کشوری در این میان کمتر سود ببرد، اتفاقی که در مورد برجام رخ داد؛ لذا زمانی‌که این حالت رخ دهد هر دو علاقه‌مند به مذاکره هستند، اما در این مورد آمریکا می‌خواهد به اهداف خود دست پیدا کند، در ابتدا موانع کوچک را حل کند و سپس به موانع بزرگ‌تر برسد.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی به پیشنهاد ظریف در مورد تبادل زندانی‌ها بین ایران و آمریکا اشاره کرد و افزود: همان‌طور که دیدیم آقای ظریف به آمریکایی‌ها پیشنهاد تبادل زندانی‌ها میان دو کشور را مطرح کرد، اما برخورد آمریکایی‌ها را مشاهده کردیم و این پیشنهاد پذیرفته نشد و آنها استقبال نکردند؛ لذا این نشان می‌دهد آمریکایی‌ها عزم جدی در این خصوص ندارند.

 

*اهداف افراد کاخ سفید فروپاشی نظام ایران است

ایزدی تاکید کرد: افرادی در کاخ سفید هستند که هدف اصلی آنها تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران است و جان کری وزیر خارجه قبلی آمریکا نیز چنین ادعایی را مطرح کرده بود. شب گذشته ویلیام برنز دیپلمات آمریکایی نیز در مصاحبه با شبکه سی ان ان مطرح کرد که اساسا امریکایی‌ها به دنبال فروپاشی نظام ایران بوده و دیپلماسی و مذاکره را نمی‌خواهند. تیم جدید آمریکایی‌ها همواره به تیم قبلی انتقاد می‌کنند که با مذاکره با ایرانی‌ها عمر ایران را افزایش دادید؛ شاید ترامپ علاقه‌مند به دیدار و گفت‌وگو با روحانی باشد، ولی بین مذاکره و دیدار تفاوت وجود دارد.

 

* طرف‌ها میتوانند دغدغه‌هایشان را مطرح کنند اما به معنای مذاکره نیست

وی تصریح کرد: به نظر بنده دیدار یا همان گفت‌وگو می‌تواند انجام گیرد و طرف مقابل دغدغه‌هایش را منتقل کند، اما این به معنای مذاکره نیست و چنین موضوعی نمی‌تواند صورت گیرد. همچنین ریچاد هاس در گفت‌وگویی تلویزیونی نیز اعتراف کرد که ما اگر علاقه‌مند به دیپلماسی با ایران بودیم می‌توانستیم برجام را حفظ کنیم و در مورد بندهایی که برخی از محدودیت‌ها مطرح می‌شد تاریخ آن را به عقب موکول می‌کردیم، لذا پیش‌شرط‌هایی که داشتند محقق می‌شد و در این صورت می‌توانستیم اعلام آمادگی کنیم.

این کارشناس مسائل آمریکا اظهار کرد:‌ متاسفانه صدا وسیما نیز در این زمینه اشتباهاتی دارد و از مردم سوال می‌کند که مذاکره کنیم یا خیر. در صورتی‌که آمریکایی‌ها علاقه‌ای به مذاکره ندارند و می‌خواهند از این طریق به اهداف خود برسند.


*اروپایی‌ها هیچ اقدامی در مورد برجام نخواهند کرد/ دل کندن از برجام برای روحانی سخت است

ایزدی به اقدامات اروپا در مورد برجام اشاره و اظهار کرد: اروپایی‌ها در مورد برجام و در فرصت یکساله‌ای که داشتند اساسا هیچ اقدامی نکردند و از این به بعد هم نمی‌خواهند و یا نمی‌توانند کاری انجام دهند؛ لذا به اروپایی‌ها هم اعتمادی نیست. به نظرم دل کندن از برجام برای دولت روحانی سخت است و تلاش دارند از همه فرصت‌‌ها استفاده کنند تا گشایشی در این زمینه ایجاد شود.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی خاطرنشان کرد:‌ اروپایی‌ها در این ضرب العجل تعیین شده ایران نیز هیچ اقدامی انجام نخواهند داد، برای اینکه آنها  هنوز نمی‌دانند که ایران بعد از این دو ماه اقدامی انجام خواهد داد و در واقع شبهه در این میان وجود دارد؛ لذا دولت باید در این دو ماه ماه این شبهه را اصلاح کند و اقدامات خودش را انجام دهد تا آنها عزم جدی پیدا کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۰۳۵۴۲۱۲:۱۰:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
برجام چهارچوبی دیپلماتیک است که باید حفظ شود. فقط آمریکا و اسراییل و عربستان خواهان بهم خوردن برجام هستند.
ناشناس۹۰۳۶۸۰۱۳:۰۵:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
البته بعضی دلواپسان داخلی هم کاملا با ایشون هم نظر هستند !
ناشناس۹۰۳۷۵۴۱۳:۴۰:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۲۳
دلواپس داخلی دنبال کاسبی از تحریم و هیچ راه حلی برای تحریمها نداره جز افزایش تحریم ها
ناشناس۹۰۳۷۵۷۱۳:۴۳:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
یاد 2 سال اخر احمدی نژاد افتادم که اعتراف کرد تحریم ها اثر کرده و کاغذ پاره نبوده !
ناشناس۹۰۴۰۸۰۱۶:۰۵:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲۳
چرا جمله ظریف که گفته بود تحریمها کاغذ پاره اند یادت میره؟
ناشناس۹۰۳۷۹۳۱۳:۵۹:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
باطری قلب بیماران قبلی 120 میلیون شده کاسبان تحریم فقط شعار میدهند
ناشناس۹۰۳۹۱۳۱۵:۰۳:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
دلواپسان جدید: ظریف ، عراقچی و خود روحانی حتی حاضرند تنگه هرمز را هم ببندند
ناشناس۹۰۳۹۱۹۱۵:۰۷:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۲۳
چشم ژن خوبها روشن چون الان همه ملت دلواپسند در این فشارگرانی
ناشناس۹۰۳۹۲۷۱۵:۱۳:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۲۳
عزیز جان فراموش نکن که الآن رئیس برجام یعنی جناب دکتر ظریف هم دلواپسانه سخن میگویند. البته مطلب شما مربوط به دوران گل و بلبل برجامه
ناشناس۹۰۳۹۳۱۱۵:۱۴:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
جلایی‌پور: روحانی در مراسم افطاری گفت که اوباما 19 بار از من تقاضای ملاقات کرد ولی دولت اختیار پاسخش را نداشت
ناشناس۹۰۳۹۹۰۱۵:۳۵:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
دیگه خیلی اعتماد بنفس میخواد از کلمه دلواپس استفاده کنی معلوم شد اونایی که شما میگفتید دلواپس یه عده کمی بودند که حداقل یه بار برجام رو خونده بودن گریه اون نماینده بهد از تصیویب 15 دقیقه ای گفت مردم رو بدبخت کردید همه چیز گرون میشه و ما خوشحال بودیم مثل گوسفندی که قبل کشتن بهش آب دادن
تهرانیان۹۰۳۸۹۱۱۴:۵۳:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
البته اگر چهارچوب دیپلماتیک باشد اما الان از آن فقط یک چوب بیشتر نماند و آن هم چوب تعهدات یکطرفه بر سر ما! آیا بنظر شما این یک معاهده خسارت بار نیست؟ حتی الان آقای محمود صادقی و برخی اصلاح طلبان دیگر هم خواهان خروج از برجامند لطفا با الفاظ قشنگ حقیقت را نپوشانید
ناشناس۹۰۳۹۲۰۱۵:۰۹:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
اولاً :این حرف شما خیلی بیاته ، زمان مصرفش خیلی وقته گذشته دوماً : از این چهار چوب که شما میفرمایید سه چوبش اروپا و آمریکا و فقط یک چوبش ایران هستش . آمریکا را که خود شما تکلیفش را مشخص کردید ؛ اروپا هم اعلام کرده بر خلاف نظر آمریکا نمیتونه کاری انجام بده ؛ دادش جان با یک چوب نمیشه چهارچوب داشته باشی
ناشناس۹۰۴۶۶۴۲۲:۰۸:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
پمپئو امروز رفته بروکسل با اروپائیها صحبت کنه. موگرینی هم گفت باید صحبت کنیم ببینیم چطور میشه برجام رو حفظ کرد اونوقت میگی آمریکا با حفظ برجام مخالفه!!!؟؟؟ چی بهتر از اینکه بدون اینکه کاری انجام بدن ایران به تعهداتش عمل کنه!!!؟؟؟
ناشناس۹۰۵۶۱۲۱۲:۰۲:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
به چه قیمتی باید حفظ شود؟؟
علی 671۹۰۳۵۵۷۱۲:۱۵:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۲۳
تا روحانی از کدخدا دل نکند و دل در گرو ایران خودمان نگذارد در به همین منوال خواهد چرخید .اگر روحانی به خودی ها ی خودمان توجه می کرد (فرماندهان سپاه و ارتش )و حرفشان را قبول داشت و دل از کدخدا بر می داشت همه چیز درست می شد ولی افسوس
ناشناس۹۰۳۵۶۸۱۲:۱۹:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
تورم ما 280 درصده ما نیاز به مذاکره داریم
ناشناس۹۰۳۷۴۷۱۳:۳۷:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
مذاکره به نفع دلواپس ها نیست
ناشناس۹۰۳۸۷۷۱۴:۴۳:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
امیدوارم یک سال بعد از این دور مذاکره دوباره نیایی بنویسی تورم ما 380 درصده و نیاز به مذاکره داریم .....
محمد دشتی۹۰۳۸۹۲۱۴:۵۳:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۲۳
فقط ابله از یک سوراخ دوباره گزیده میشه
خرم۹۰۳۹۱۷۱۵:۰۵:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۳
مذاکره خوب است نه توسط تیم مردود فعلی که با اوباما هم نتوانست درست معامله کند
ناشناس۹۰۳۹۲۸۱۵:۱۳:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۲۳
ما نیاز به مذاکره نداریم. نیاز به مدیر سالم ، با کفایت و کار بلد داریم. نیاز داریم دوست و دشمن مردم خود را بشناسیم و فریب ادمهای وطن فروش، مفسد و ... نخوریم.
ناشناس۹۰۳۹۴۰۱۵:۱۸:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
این حرفها برای فراری دادن دولت از پاسخگویی . اگه مذاکره حلال مشکل بود بعداز برجام پیاز باید میشد 500 تومان نه 15 هزار تومان. البته مذاکره و برجام برای رانتخوارهای دلار 4200 خیلی اومد داشت
جاسم۹۰۳۹۶۲۱۵:۲۵:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
اتفاقا این ۲۸۰% تورم ناشی ازهمان مذاکره است که کشور را معطل مذاکره نمودیم و هیچ کاری هم توسط دولت انجام نشد وسرنوشت برجام این فرجام شد
ناشناس۹۰۳۹۷۳۱۵:۳۱:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۳
تورم با بیخیالی مسئولان شده است 280 درصد
ناشناس۹۰۳۹۹۷۱۵:۳۷:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۳
برجام 1 تورم 280 درصدبرجام 2تورم 560درصد
ناشناس۹۰۵۰۶۵۰۵:۰۳:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۲۴
مذاکره با کی برادر من؟...مگه برجام رو ندیدید سه سال مذاکره و اجرا توسط آمریکا فقط نیم سال آن هم با کلی بدعهدی!!!!.... مگر کره شمالی با ترامپ مذاکره کرد به جایی رسید یا آخرسر داد کره شمالی درآمد و گفت این ها دنبال تحمیل صرف هستند نه مذاکره.
ناشناس۹۰۳۵۷۱۱۲:۲۰:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۲۳
مشکل از چیست؟ از کجاست؟ چرا امریکا تظاهر به علاقه به مذاکره می کند؟
ناشناس۹۰۳۵۷۶۱۲:۲۳:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
فوءاد جان !!! من میدونم ؛ تو هم میدونی برای برطرف شدن مشکلات و معضلاتمون ، هیچ چیز مثل جنگ راهگشا نیست . بقیه چیزا هم آسمون ریسمون بافتنه .
ناشناس۹۰۳۹۶۳۱۵:۲۵:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
هر چه ضعیف تر برخورد کنیم به جنگ نزدیکتر خواهیم شد . چون جنگ برای ضعیفها است
مهدی۹۰۳۵۸۰۱۲:۲۴:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۲۳
به وقت شام. حاتمی کیا دیگه فیلم نمی سازه ؟ اسم فیلم بعدیش چیه ؟
ناشناس۹۰۳۶۷۴۱۳:۰۴:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
به وقت تهرا ن !
مهدی۹۰۴۴۷۹۱۹:۵۷:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۲۳
ترک لاس وگاس
ناشناس۹۰۳۵۸۴۱۲:۲۵:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۲۳
طرفدار دولت و اشتباهاتش نیستم اما معتقدم اقای روحانی و آقای ظریف آنچه در توان داشتند برای رفاه ملتشان انجام دادند حال اگر تندروهای دو طرف موفق به ناکارآمدی آن شدند از اهمیت تلاش ایشان نمی کاهد !
ناشناس۹۰۳۷۶۹۱۳:۴۶:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
روحانی همه تلاش خودش رو برای کاهش تحریم ها کرد نه مثل جلیلی که هر روز با یک تحریم جدید بر میگشت
محمد دشتی۹۰۳۸۹۶۱۴:۵۵:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
همان‌قدر که میرزا آقا خان نوری تلاش کرد
ناشناس۹۰۳۹۴۴۱۵:۲۰:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
احتمالاً منظورتون از ملت رانتخوارهای دلار 4200 تومانی هستش که به رفاه رسیدن
ناشناس۹۰۴۰۰۵۱۵:۳۹:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
یعنی سنای آمریکا فرانسه انگلیس نروژ کانادا هم جزو تنروهان زدن زیر برجام نفت نمیخرن دارو نمیدن پولمون رو هم نمیدن خودت رو زدی به ...
ناشناس۹۰۳۵۹۱۱۲:۲۸:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۳
ما یا باید اقتصادمون رو سامون بدیم یا باید بجنگیم
جوان سرخورده نا امید۹۰۳۸۸۴۱۴:۴۹:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
هیچ کدوم رو نمیتونیم انجام بدیم
غلامی۹۰۳۵۹۴۱۲:۲۸:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
همین فوادایزدی از ظریف و عراقچی پرسید: رییس جمهور بعدی امکان خروج از برجام را ندارد؟ عراقچی پوزخند زد ظریف جواب داد : اصلا و ابدا! مسئول نگرفتن تضمین و اینهمه خسارت کیست؟
ناشناس۹۰۳۵۹۸۱۲:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
در طول مذاکرات و تا قبل از خروج امریکا دلار ثابت بود . برجام نفس عمیق 4 ساله اقتصاد بود
سلیمی۹۰۳۸۹۸۱۴:۵۷:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۲۳
این را همه جا گفتی ولی نگفتی چرا جاسوسها در تیم هسته ای مانع اخذ تضمین شدند؟ شاید از خروج ترامپ و گرانی دلار نفع میبردند. درسته؟
ناشناس۹۰۳۶۲۸۱۲:۳۹:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
تجربه تلخی بود
ناشناس۹۰۳۷۴۰۱۳:۳۲:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲۳
اره برجام هیچ بود فقط نمیدونم چرا امریکا خارج شد همه چیز 4 برابر شد !
ناشناس۹۰۴۶۷۹۲۲:۱۴:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
برجام هیچ بود چون آمریکا تونست بدون دردسر ازش خارج بشه و رو از قبل از برجام بدتر کنه اما ایران نتونست!!
ناشناس۹۰۳۶۴۶۱۲:۴۷:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۲۳
برخی گریبان چاک می دهند و قدرت امریکا را پوشالی می دانند این گوی واین میدان ولی تجربه عراق و صربستان و لیبی و... فراموش نکنید انها از نظر تجهیزات نظامی و قدرت اقتصادی و سیاسی برترند
ناشناس۹۰۳۶۶۲۱۲:۵۷:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۳
شماها هیچ راهی برای کاهش فشار بر مردم ندارید
amin۹۰۳۶۶۷۱۲:۵۹:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۳
ترامپ در برحام بود و اما میگفت بیا تغییر بدیم که ما میگفتیم نه اصلا حرفشم نزن حافظه باید یاری کنه...واسه زمان زیادی نیست هرچند درخواستش چرند بود و زور گویانه اما میگفت بیاین حرف بزنیم حتی حاظر نشدیم خشک و خالی بریم بگیم... چی میگی ؟
ناشناس۹۰۴۶۸۷۲۲:۲۲:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
اگر قرار بود هر کسی از راه برسه بگه من قبول ندارم دوباره از اول که پس چرا چند سال وقت برای مذاکره تلف کردیم!!؟؟ ضمنا لازم نبود بپرسیم چی میگی همه دنیا میدونستن چی میخواد: - دائمی شدن محدودیت های برجام - خروج از منطقه - از بین بردن توان موشکی 12 شرط هم پمپئو اعلام کرد. یه کم تحقیق کنی بعد حرف بزنی بد نیست!
ناشناس۹۰۳۶۷۶۱۳:۰۴:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
عربستان و اسراییل هم خواستار بهم خوردن برجام هستن
ناشناس۹۰۳۶۷۹۱۳:۰۵:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
کشور در تحریم به جای نمیرسه باید با دنیا سازش کرد
ناشناس۹۰۳۶۸۶۱۳:۰۷:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
کسانی که دائم نق می زنند در راستای جنگ روانی دشمن حرکت می کنند. نشسته اند خارج گود
ناشناس۹۰۳۶۸۷۱۳:۰۷:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲۳
خروج از برجام در محدوده اختیارات دولت نیست جناب کارشناس
ناشناس۹۰۴۲۵۴۱۷:۳۵:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۲۳
دخولش که کاملا در اختیار خودش بود!
ناشناس۹۰۳۶۸۹۱۳:۰۸:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
تنها راه حل مشکلات مذاکره است.
ناشناس۹۰۳۶۹۶۱۳:۱۳:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۳
دو سال تا پایان ترامپ مانده اگر دوام بیاوریم دیگه رای نمیاره البته ولی اگه مذاکره کنیم باز پیروز میشه
ناشناس۹۰۵۰۶۹۰۵:۱۰:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
شک ندارم رای میاره متاسفانه.
ناشناس۹۰۳۷۲۲۱۳:۲۵:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
اگر برجام نبود همون 5 سال پیش دلار به اینجا رسیده بود
ناشناس۹۰۴۲۷۲۱۷:۴۷:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۳
علت افزایش چهار برابری نرخ ارز چهار برابر شدن نقدینگی توسط دولت و بانک هاست.
ناشناس۹۰۵۸۸۴۱۳:۳۰:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۲۴
نتیجه یارانه ها و مسکن مهر شماست
ناشناس۹۰۳۷۲۳۱۳:۲۶:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۳
"برای خلع سلاح ترامپ، ایران پیشنهاد کند که نیازی به گفت‌وگوی رو در رو در اتاق‌های بسته نیست، توییتر بهترین وسیله است. پایه گفت‌وگو را همین آخرین جمله ترامپ قرار دهند. طرف ایرانی می‌تواند رییس‌جمهور باشد."
ناشناس۹۰۴۷۰۸۲۲:۲۹:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲۳
تضمین ..... تضمین چی !!؟؟
ناشناس۹۰۳۸۱۵۱۴:۱۱:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
برجام 2-3 باید شروع شود
ناشناس۹۰۳۸۶۵۱۴:۳۸:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۳
این تعداد ناو هواپیمابر و تسلیحات عظیمی که در راه هستند برای پخش نذری در ماه مبارک نیستند. درست است که آمریکا در پیشنهاد مذاکره با ایران صادق نیست، ولی ما هم نباید مثل تمام بحرانها (سیل اخیر یک نمونه است) دست روی دست بگذاریم و راه حل را به زمان بحران حواله دهیم. ترامپ در کشور خود با مشکلات عدیده ای روبروست و تاریخ نشان داده است که یانکی ها در اینجور موارد لشکرکشی میکنند و جنگ براه میاندازند تا حمایت مردم آمریکا را بدست بیاورند و در اصل خود را از مهلکه نجات دهند
ناشناس۹۰۴۷۰۶۲۲:۲۸:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
اونایی که اینجوری نظرشون را جاهای مختلف کپی میکنن احتمالا فکر میکنن خیلی حکیمانه نظر دادن. برادر جوابهایی که توی خبرهای قبلی برای همین نظر گرفتی رو دوباره بخون البته اگر تصمیم نداری خودت روبزنی به اون راه!!
ناشناس۹۰۵۰۷۹۰۵:۱۸:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۴
اتفاقا برعکس متاسفانه آمریکا در نیم قرن اخیر چنین اقتصاد پویایی را نداشته است..حرکات ترامپ گرچه در دراز مدت به ضرر منافع ملی سیاسی و حتی اقتصادی آمریکا خواهد بود اما در کوتاه مدت به جد موجب افزایش قدرت اقتصادی آمریکا شده است و به همین دلیل امکان دو دوره ای شدن ایشان بسیار است..واقع بین باشیم.
ناشناس۹۰۳۹۱۲۱۵:۰۳:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲۳
برنج کیلویی 25 تومن. کشوری که این همه نفت داره در فقر فرو رفته مردم گرفتار نان شب شدن. احسنت به مدیریت شما
ناشناس۹۰۵۰۷۶۰۵:۱۶:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۲۴
به مدیریت چه ربطی داره برادر من..انصاف هم خوب چیزیه..در جنگ اقتصادی هستیم جنگ..بجای نق زدن به دولت به اقتصاد کشور خود متحد همراه دولت کمک کنید.
ناشناس۹۰۳۹۳۲۱۵:۱۴:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۳
جلایی‌پور: روحانی در مراسم افطاری گفت که اوباما 19 بار از من تقاضای ملاقات کرد ولی دولت اختیار پاسخش را نداشت
عليرضا صالحي۹۰۳۹۶۴۱۵:۲۷:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۲۳
ايران بايد از جنگ اقتصادي چين و آمريكا بهره برداري كند و چين را ترغيب به وارد كردن فشار اقتصادي به آمريكا كند. چين اهرم هاي لازم براي كاهش ارزش دلار و بي ثبات كردن اقتصاد آمريكا را دارد. ايران جهت تضمين اينكه چين آسيب اقتصادي نخواهد ديد به چين نفت مجاني بدهد. حالا كه نفت نمي توانم بفروشيم از آن براي لابي گري استفاده كنيم. اقتصاد آمريكا اگر متشنج شود ترامپ رأي نخواهد آورد.
ناشناس۹۰۴۰۲۹۱۵:۴۹:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲۳
باشه ! چین دنبال منافع خودش داداش
ناشناس۹۰۵۰۷۴۰۵:۱۵:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۲۴
متاسفانه دولت روحانی (که خودم هنوز هم مدافع کلی اش هستم) بعد از برجام برای قراردادهای اقتصادی بزرگ به جای رو آوردن به متحدان شرقی و سنتی خود به سمت اروپای نامرد و حتی بریتانیا رفت و مطلع هستم همین موضوع به جد به چین و حتی روسیه برخورد . چین این مهم را از خاطر نبرده است..بین ما و روسیه فاصله زیادی نیست و روابط نزدیک شده اما بین ما و چین در عمل فاصله زیادی برقرار شده که دولت می‌تواند روی این مورد به جد کار کند.
معلم۹۰۴۱۵۵۱۶:۳۲:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۲۳
منتقدین برجام خود از مسیر تایید یا خروج از برجام اگاهی کامل دارندلیکن از روش عوام فریبی استفاده میکنند. وارد بازی انها نشوید.
سید۹۰۴۴۹۶۲۰:۱۳:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۲۳
راهکار اصلاح طلبان برای کشور: تورم= مذاکره قیمت پیاز= مذاکره قیمت خودرو= مذاکره فساد اداری= مذاکره ضربه شما به کشور از جنگ بدتره. رفتید مذاکره کردید گفتین زیان دنیا رو بلدیم گند زدید به همه چیز.تعهدات رو انجام دادین حالا التماس می کنید اروپا یک صدم تعهداتش رو انجام بده. اینقدر پر رو هستین که هنوز خودتون رو به اون راه میزنید.وقتش نرسیده از خواب پاشین؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  15. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  16. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  17. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  18. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  19. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  20. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  21. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  22. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  23. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  24. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  25. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

آخرین عناوین