اطمینان سردار

گروه سیاسی الف،   3980223060 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار
اطمینان سردار

همزمان با افزایش ادعاهای دولتمردان آمریکایی و رسانه‌‌های غربگرا در ایران برای دامن زدن به جنگ‌هراسی و بزرگنمایی تحرکات نظامی آمریکا در منطقه، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد تمام این تحرکات جنبه روانی دارد و آمریکا  نه می‌تواند و نه می‌خواهد جنگ جدیدی را آغاز کند.

اقدام اخیر دولت روحانی در کاهش 2 تعهد هسته‌ای و همچنین ضرب‌الاجل 60 روزه به کشورهای 1+4 برای عمل به تعهدات‌شان در برجام، هر چند از سوی بسیاری از کارشناسان اقدامی دیرهنگام و حداقلی ارزیابی شد اما همین اندازه از تحرک دولت و خروج از لاک انفعالی نیز با واکنش کشورهای غربی مواجه شد. در این میان اتحادیه اروپایی ضرب‌الاجل 60 روزه را رد کرده و طی بیانیه‌ای توهین‌آمیز از ایران خواست به تعهدات خود در برجام همچنان عمل کند. آمریکا اما سیاست دیگری را در پیش گرفت: طرح عملیات روانی گسترده درباره احتمال حمله نظامی به ایران تا به این واسطه، مردم و مسؤولان کشورمان را وادار به عقب‌نشینی و سازش کند؛ رویکردی که در داخل کشور نیز با استقبال برخی در جریان اصلاحات مواجه شد و رسانه‌‌های این جریان طی چند روز اخیر به صورت گسترده بر طبل دوگانه جنگ و صلح کوبیدند.

اکنون در شرایطی که آمریکایی‌ها جنجال تبلیغاتی فراوانی پیرامون اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و بمب‌افکن‌های بی‌52 به خلیج‌فارس به راه انداخته‌اند، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که عهده‌دار تامین امنیت تنگه استراتژیک هرمز نیز هست، به عملیات روانی مشترک آمریکا و جریان‌‌های غربگرا در داخل واکنش نشان داد و تاکید کرد آمریکا قدرت و جرأت آغاز جنگ علیه ایران را ندارد. اظهارنظر صریح فرمانده سپاه درباره عدم وقوع جنگ و تاکید بر عادی بودن حضور ناو هواپیمابر در خلیج‌فارس از آن جهت حائز اهمیت است که از سال 1386 به این سو بر اساس تقسیم کاری که بین ارتش و سپاه انجام شده، مسؤولیت برقراری امنیت در خلیج‌فارس و تنگه هرمز بر عهده سپاه گذاشته شده است و اگر قرار باشد نیرویی درباره تحرکات آمریکا در خلیج‌فارس و توان دفاعی کشور برای مقابله احتمالی با آمریکا توضیحی دهد فرماندهان سپاه پاسداران هستند.

صبح دیروز سرلشکر حسین سلامی به همراه فرماندهان نیروهای زمینی و هوافضای سپاه به جمع نمایندگان مجلس رفت تا پشت پرده‌ جنجال‌های تبلیغاتی چند روز اخیر رسانه‌های خارجی و برخی رسانه‌های داخلی در رابطه با اعزام ناو هواپیمابر آمریکا به خلیج‌فارس را برای نمایندگان ملت تشریح کند. بر اساس اظهارات نمایندگان، سردار سلامی به درخواست خود و برای روشنگری درباره پشت‌پرده تحرکات و عملیات روانی دشمن در منطقه به جلسه غیرعلنی مجلس رفت تا تحلیل درستی از تحرکات دشمن در منطقه و همچنین توان دفاعی سپاه به نمایندگان ارائه کند. نمایندگان مجلس می‌گویند سرلشکر سلامی در این جلسه غیرعلنی به صورت مشروح و با دلایل مستدل تاکید کرد تمام این تحرکات جنبه روانی دارد و آمریکا  نه می‌تواند و نه می‌خواهد جنگ جدیدی را آغاز کند.

بر اساس اظهارات نمایندگان مجلس، سرلشکر سلامی در این جلسه حضور ناوگان آمریکا در خلیج‌فارس را امری عادی طی سالیان گذشته تلقی و اعلام کرد اعزام ناو جدید آمریکایی بر اساس برنامه‌ریزی قبلی بوده و چیز جدیدی نیست. سردار سلامی در این جلسه همچنین تاکید کرده است سپاه و سایر نیروهای مسلح از اشراف بالای اطلاعاتی بر نیروهای آمریکایی در منطقه برخوردار هستند و هرگونه تحرک و اقدام نیروهای آمریکایی از دید نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مخفی نیست. فرمانده سپاه همچنین اعلام کرده است آسیب‌پذیری بالای ناوهای هواپیمابر آمریکا مانع از آن می‌شود که آمریکایی‌ها چنین ریسکی کرده و اقدام نظامی علیه ایران انجام دهند.

هدف آمریکا؛ ترساندن مردم و برخی مسؤولان

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس نیز جزئیاتی از نشست غیرعلنی دیروز مجلس با حضور فرمانده سپاه را تشریح کرد. محمدعلی پورمختار گفت: در این جلسه که با حضور سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه و نیز فرماندهان نیروی زمینی و هوافضا و معاون پارلمانی سپاه برگزار شد، سردار سلامی گزارشی درباره برنامه‌های آتی خود به نمایندگان ارائه کرد. وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: فرمانده سپاه در این نشست عنوان کرد افزایش و تقویت ارتباط سپاه با مجلس و نمایندگان و استفاده از ظرفیت‌ قانون‌گذاری مجلس در دستور کار وی قرار دارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سردار سلامی تأکید کرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعزام ناو هواپیمابر از سوی آمریکا به آب‌های منطقه یک جنگ روانی بیش نیست و آمریکا با این کار خود درصدد است مردم و برخی مسؤولان را از وقوع جنگ بترساند. پورمختار خاطرنشان کرد: «فرمانده سپاه گفت جنگ آمریکا علیه ایران امکان‌پذیر نیست، زیرا آمریکا قدرت و جرأت آغاز جنگ علیه ایران را ندارد؛ چراکه از یک‌سو قدرت نیروی دفاعی ایران و از سوی دیگر آسیب‌پذیری ناوهای هواپیمابر آمریکا مانع از این امر می‌شود و چنین ریسکی را این کشور نمی‌پذیرد».

گفتنی است در جریان حضور سرلشکر سلامی در جلسه دیروز مجلس، فرماندهان نیروهای زمینی و هوافضای سپاه نیز حضور داشتند؛ 2 نیرو‌یی که در دفاع از خلیج‌فارس نقش اساسی دارند. نیروی زمینی در  دفاع از سواحل خلیج‌فارس نقش ایفا می‌کند و نیروی هوافضای سپاه نیز وظیفه پدافند هوایی از آسمان این منطقه را برعهده داشته و موشک‌های بالستیک ضدکشتی مانند موشک‌های خلیج‌فارس و هرمز هم در اختیار این نیرو است.

مسؤول سابق پرونده ایران در پنتاگون: خبری از جنگ نیست

مقام پیشین وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد درباره دلیل استقرار ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج‌فارس بزرگنمایی شده است و رسانه‌ها باید از بزرگنمایی درباره احتمال جنگ با ایران دست بردارند. به گزارش ایسنا، ایلان گلدنبرگ، مدیر برنامه امنیت خاورمیانه در مرکز امنیت نوین آمریکایی که طی سال‌های 2009 تا 2012 در وزارت دفاع آمریکا به‌عنوان سرپرست تیم ایران و مشاور ویژه خاورمیانه فعالیت می‌کرده است، با انتشار رشته توئیت‌هایی خواستار توقف بزرگنمایی درباره احتمال وقوع جنگ با ایران شد. گلدنبرگ نوشت: رسانه‌ها باید مسؤولانه درباره تحرکات نظامی آمریکا در خاورمیانه گزارش دهند. از بزرگنمایی درباره احتمال جنگ با ایران دست بردارید، این چیزی است که جنگ‌طلبان می‌خواهند. من 3 سال را در بخش ایران در پنتاگون کار کردم و می‌دانم که این استقرار (ناو هواپیمابر) فاصله زیادی تا یک تعویض بازی عظیم دارد. وی ادامه داد: انتقال یک سیستم پاتریوت (به خاورمیانه) ارزش آن را ندارد که تیتر یک نیویورک‌تایمز شود، بویژه که چند ماه پیش نیز آمریکا 4 سیستم کامل پاتریوت را از منطقه خارج کرده است.

باتوجه به اینکه از پیش قرار بود ناو هواپیمابر (آبراهام لینکلن) در همین زمان در منطقه باشد، هفته گذشته درباره اعزام این ناو به خلیج‌فارس بزرگنمایی شد. گلدنبرگ در توئیتی دیگر نوشت: آنچه اکنون اتفاق افتاده، این است که ظاهراً بر سر استقرار یک ناو، یک سیستم پاتریوت و چند ب- 52 (هواپیمای بمب‌افکن) که قرار بوده در هر صورت در منطقه باشند، یک بحران شکل گرفته است. این حتی نزدیک به چیزی که 2 سال در منطقه داشتیم هم نیست، زمانی که ما خاتمه دادن به جنگ با داعش را اعلام و تجهیزات را به آسیا و اروپا منتقل کردیم. مسؤول پیشین پرونده ایران در وزارت دفاع آمریکا تصریح کرد: نکته دیگر در این مسأله که گفته می‌شود ایرانی‌ها دنبال تحریک آمریکا برای یک درگیری نظامی محدود هستند، بشدت مشکوک و خلاف تمام چیزهایی است که ایرانی‌ها سال‌هاست انجام داده و انجام می‌دهند.

ناو هواپیمابر آمریکا یک سیبل است

دیروز علاوه بر فرمانده کل سپاه، فرمانده هوافضای سپاه پاسداران نیز به تحرکات آمریکا در خلیج‌فارس واکنش نشان داد. سردار حاجی‌زاده با اشاره به وضعیت پایگاه‌های آمریکا در منطقه و توان موشکی سپاه، اظهار کرد: وضعیت آمریکایی‌ها طوری است که انگار گوشتی زیر دندان ما هستند و اگر تکان بخورند بر سرشان می‌زنیم.

وی با بیان اینکه چنین وضعیتی در حال حاضر در منطقه شکل گرفته است، اظهار کرد: قبلاً اینطور نبود. اینها قبلاً برای ما تهدید بودند اما حالا فرصت هستند.

فرمانده هوافضای سپاه با طرح این پرسش که چرا آمریکایی‌ها سخن از جنگ با ایران بر زبان نمی‌آورند، اظهار کرد: دلیلش این است که آسیب‌پذیر هستند و در بخش شناوری هم که ناوهای‌شان در خلیج‌فارس فاصله نزدیکی با ما دارند، وضعیت‌شان به شکلی است که با موشک‌هایی که داریم، توان هدف قرار دادن شناور را از فاصله 300 کیلومتری دارند و حتی این میزان در دستاوردهای جدید به 700 کیلومتر ارتقا یافته که حدود کاربردش از خلیج‌فارس بیشتر شده است.

سردار حاجی‌زاده تاکید کرد: ناو هواپیمابری که حداقل 40 تا 50 هواپیما روی خود دارد و 6 هزار نیرو در خود جمع کرده، در گذشته برای ما یک تهدید جدی بود اما الان یک سیبل است و تهدیدات بدل به فرصت‌ها شده است.

منبع : وطن امروز                            

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۰۳۵۴۹۱۲:۱۲:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۲۳
امریکا اگر می خواست و می توانست زمان حضور داعش در منطقه حرکتی انجام میداد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  2. این صدای اقتدار ایران است ...

  3. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  4. وحدت ملی با وعده صادق

  5. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  6. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  7. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  8. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  9. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  10. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  11. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  12. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  13. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  14. اسراییل چه باید بکند؟ 

  15. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  16. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

  17. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  18. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

  19. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

  20. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

  21. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

  22. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

  23. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

  24. احتمال تشکیل استان تهران غربی

  25. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

آخرین عناوین