پاسخ علی مطهری به ترامپ درباره تشدید تحریم‌ها

گروه سیاسی الف،   3980222120 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم تهران گفت: حرف ترامپ این است که مانند رژیم شاه تحت فرمان من باشید و اشغال فلسطین را به رسمیت بشناسید تا من به شما رفاه بدهم. پاسخ ما این است که «هیهات من الذله» ما تن به خواری نمی‌دهیم و بدون نیاز به آمریکا با تلاش خود به رفاه دست خواهیم یافت.

پاسخ علی مطهری به ترامپ درباره تشدید تحریم‌ها

به گزارش مهر، علی مطهری نایب رئیس مجلس در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: آمریکا دچار مشکلات عدیده است، از یک طرف ناو هواپیمابر ارسال می‌کند و از طرف دیگر ترامپ التماس می‌کند با من تماس بگیرید.

وی افزود: حرف ترامپ این است که مانند رژیم شاه تحت فرمان من باشید و اشغال فلسطین را به رسمیت بشناسید تا من به شما رفاه بدهم.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: پاسخ ما این است که «هیهات من الذله» ما تن به خواری نمی‌دهیم و بدون نیاز به آمریکا با تلاش خود به رفاه دست خواهیم یافت.

مطهری با بیان اینکه آمریکا باید بداند دوره حکومت در دنیا برای او به پایان رسیده و قطب اسلامی در حال شکل گرفتن است، تاکید کرد: آینده خاورمیانه به دست مسلمانان رقم می‌خورد. آمریکا باید قبول کند در جنگ صلیبی شکست خورده است و دیگر از راه اشغال فلسطین دنبال انتقام گیری از مسلمانان نباشد.

وی با بیان اینکه امروز دو عنصر مقاومت و وحدت می‌تواند ما را از شرایط سخت کنونی با سرافرازی خارج کند، گفت: ترامپ فریب اعتراضات دی ماه سال ۹۶ را خورد و خیال می‌کرد با چند فشار اقتصادی می‌تواند مردم را در مقابل حکومت قرار دهد. غافل از آنکه آن اعتراضات ریشه در درون خود حکومت داشت و ناشی از رقابت‌های سیاسی بود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز ترامپ برای انتخابات آینده آمریکا به شدت نیاز به برگ ایران دارد و مقامات کشور می‌توانند از این فرصت به نحو مقتضی و عزت مندانه استفاده کنند.

مطهری در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: این شورا به صورت معضلی درآمده است.

وی افزود: اگر این هیئت که در دل مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد به رویه اخیر خود ادامه دهد چیزی برای مجلس شورای اسلامی باقی نمی‌ماند. این هیئت صرفاً می‌تواند نظرات خود را درباره انطباق و یا عدم انطباق طرح یا لایحه‌ای با سیاست‌های کلی نظام در حین بررسی آن طرح یا لایحه به مجلس اعلام کند اما تصمیم با نمایندگان است و آنچه تصویب می‌شود صرفاً باید برای بررسی انطباق یا عدم انطباق قانون اساسی با شرع به شورای نگهبان برود.

نایب ریئس مجلس گفت: ولی اکنون هیئت مذکور در مجمع تشخیص به مثابه شورای نگهبان دوم مصوبات مجلس را از نظر انطباق یا عدم انطباق با سیاست‌های کلی نظام بررسی می‌کند و مانند شورای نگهبان نامه ارسال می‌کند که باید مواد اصلاح شود.

مطهری اضافه کرد: با وجود صدها سیاست کلی هر مصوبه‌ای از مجلس را می‌توان مورد ایراد قرار داد و به این ترتیب استقلال و اعتبار مجلس مخدوش و اختیارات آن به شدت محدود می‌شود. این آرزوی مجمع اگر تحقق یابد نیاز به تغییر قانون اساسی و تبدیل مجمع به مجلس سنا دارد و قانون اساسی فعلی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه متأسفانه مجلس شورای اسلامی تاکنون عکس العمل مناسبی نیز در این موضوع نشان نداده است، افزود: لازم است مجلس به این بدعت و تکلیف خود پایان دهد.

نماینده مردم تهران گفت: اساساً عدم انطباق با یک سیاست کلی به معنای عدم انطباق با قانون اساسی نیست زیرا سیاست‌های کلی بخشی از قانون اساسی نیست.

مطهری با بیان اینکه سیاست‌های کلی نه عین قانون اساسی است و نه جز آن، اظهار داشت: بنابراین اساساً استناد شورای نگهبان به عدم انطباق با سیاست‌های کلی برای مغایرت با قانون اساسی مخدوش و قابل تأمل و بحث برانگیز است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم جلسه‌ای غیرعلنی با حضور کارشناسان و تعیین تکلیف هیئت عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام تشکیل شود.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از نطق میان دستور خود از بی توجهی دولت به مسائل فرهنگی انتقاد کرد و اظهار داشت: یک نمونه این بی توجهی اتفاقی است که در برخی از مدارس تهران افتاد که حاکی از تسامح و تساهل چند مدیر مدرسه در ترویج ابتذال میان نوجوانان به بهانه شادی و نشاط بود و هنوز منتظر پاسخ قانع کننده وزیر آموزش و پرورش هستیم.

مطهری ادامه داد: نمونه دیگر اتفاقات تلخ در ورزشگاه آزادی در جریان مسابقه دو تیم پرسپولیس و سپاهان بود که نشان داد وزارت ورزش و نیروی انتظامی هنوز نتوانسته‌اند انتظام لازم و رفتار درست را در ورزشگاه‌ها حاکم کنند و لات‌ها میدان دار می‌شوند و مثل نقل و نبات دشنام ناموسی می‌دهند و ملت را تخریب می‌کنند.

وی اظهار داشت: وزیر ورزش باید بگوید چه زمانی ورزشگاه‌های ما مانند ورزشگاه‌های اغلب نقاط جهان انتظام پیدا می‌کند تا مجلس به سوال و استیضاح نرسد.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه «نمونه دیگر عدم توجه دولت به مسائل فرهنگی، عدم نظارت بر پوشش اسلامی در جامعه است»، تاکید کرد: اجماع همه فقها است که آن مرتبه از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی است و نه مردم.

مطهری گفت: شرایط بد اقتصادی باعث شد که موضوع پوشش و حجاب به حاشیه رانده شود. در درجه اول ادارات دولتی و دانشگاه‌ها باید بر این امر نظارت داشته باشند.

وی تصریح کرد: از مشکلات دولت، ضعف و سستی و تأخیر در تصمیم گیری است. مثلاً لازم بود نرخ بنزین چند سال پیش افزایش یابد اما دولت آنقدر تعلل کرد که در شرایط امروز کار دشواری و شاید صلاح نیست.

نماینده مردم تهران گفت: همینطور در تأمین حداقل کالاهای اساسی خانواده‌ها در قالب کوپن و یا کالابرگ، یک سال است که تعلل می‌کنند. این کار دو سود دارد اول آنکه خیال خانواده‌ها خصوصاً اقشار کم درآمد از مواد موردنیازشان راحت می‌شود و دیگر آنکه دشمن می فهمد که اراده مقاومت ایران برای دراز مدت مستحکم است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۰۱۸۱۳۱۳:۳۶:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۲
گیریم وارد جنگ با امریکا هم شدیم اخرش چی میشه ؟
ناشناس۹۰۲۰۲۷۱۴:۵۵:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۲۲
امریکا که از جغرافیا محو شه پراید ارزون میشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین