بطحایی: تیزی فضای مجازی برنده‌تر از چاقوست

گروه اجتماعی الف،   3980222110 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و پرورش گفت: بچه‌ها باید زمانی که در اردوها و زمین بازی هستند مهارت‌های زندگی را تمرین کنند، باید تهدیدها را بشناسند و بدانند فضای مجازی آنان را به خطر می‌اندازد، به نحوی تیزی فضای مجازی از لبه چاقو بیشتر است.

بطحایی: تیزی فضای مجازی برنده‌تر از چاقوست

به گزارش فارس، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در آئین گرامیداشت بیستمین سالروز تأسیس سازمان دانش آموزی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان، گفت: بسیار خوشحالم که فرصتی به وجود آمد که در این جشن باشکوه شرکت کنم. هر چند سال تحصیلی شهریور امسال پایان می‌یابد، ولی فرصتی به وجود آمد تا در این روزهای پایانی سال تحصیلی، در جمع شما حضور یابم و خدمت همه همکارانم خسته نباشید عرض کنم. 

بطحایی افزود:‌از اینکه سال تحصیلی ۹۷-۹۸ را با تمامی قوا و علی‌رغم برخی ناملایماتی که بر آموزش و پرورش و معلمان تحمیل می‌شود، ولی کار خود را به خوبی انجام می‌دهند، به زعم خودم از تمام اعضا تشکر می‌کنم. 

وی افزود:‌امروز بیستمین سالگرد تأسیس سازمان دانش‌آموزی است که به عنوان یکی از مهمترین تشکل‌های دانش‌آموزی است، یکی از مهمترین کارکردهای آموزش و پرورش را حوزه آشنایی و شناخت فرزندان به مهارت‌های اجتماعی و آنچه جامعه‌پذیری نامیده می‌شود یاد می‌کنم. 

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: متخصصان می‌گویند تنها کارکرد آموزش و پرورش، ایجاد جامعه‌پذیری برای دانش‌آموزان است، یعنی مهارت‌های اجتماعی و در ذیل آن، بزرگترینش جامعه‌پذیری؛ دانش‌آموزان در طی زمان تحصیل با ارزش‌ها و باورهای جامعه خود آشنا شوند و از آن نگهداری و حفاظت کنند، لذا سازمان آموزش و پرروش وظیفه خطیری برعهده دارد. 

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم بحث‌مان بر جدی گرفتن فعالیت‌های پرورشی است و اگر موضوع باز شود، به این نتیجه می‌رسیم آموزش و پرورش کاری غیر از پرورش ندارد و بچه‌ها باید در دوره تحصیل با مهارت‌هایی آشنا شوند که در طی آن، مؤلفه های هویتی خود را بشناسند و از آن نگهداری کنند. 

بطحایی افزود: همکارانی عزیزی که در جلسه حضور دارند بهتر از من می‌دانند یکی از مهمترین نگرانی‌هایی که جامعه امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند این است که هویت فرزندان ما در معرض خطر قرار دارد، وقتی می‌گوییم هویت یعنی همان ارزش‌ها و باورهایی که ریشه در تمدن اسلامی و ایرانی ما دارد و دشمنان می‌خواهند یکی‌یکی از ما بگیرند و به جای آن، نشانه‌هایی که هویت ما نیست قرار دهند. 

وی بیان کرد: من نمی‌خواهم در جلسه باشکوه کام مهمانان را تلخ کنم، ولی عرض می‌کنم سازمان دانش‌آموزی به عنوان یکی از مهمترین تشکل‌ها مأموریتش این است که جامعه‌پذیری را دائما ترویج دهد و مهمترین کار، اجرای اردوها است و در آن، در کنار هم تمرین می‌کنیم چگونه زندگی خود را تأمین کنیم تا عاقبت به خیر شویم. 

وی ادامه داد:‌ این حلقه مفقودی است که ما در آموزش و پرورش بسیار کم به آن توجه کرده‌ایم و در طول زمان نیز توجه‌مان کمتر شده است. فعالیت‌های پرورشی باید به صورت جدی تقویت شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، فعالیت‌های پرورشی باید به صورت جدی تقویت شوند و آموزش و پرورش کاری نباید کاری جز این انجام دهد. عده‌ای می‌گویند این حرف‌هایی که می‌زنید نیازی به زیرساخت‌ها، امکانات و تجهیزات دارد که درست می‌گویند. 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: لذا جامعه‌ای که می‌خواهد موفق باشد و به اهداف تعالی دست یابد، باید تمام سرمایه‌های خود را صرف جامعه‌پذیری دانش‌آموزان کند، نه اینکه مربیان پرورشی ما برای انجام کوچکترین فعالیت پرورشی در سازمان دانش‌آموزی، سازمان بسیج دانش‌آموزی و همچنین اتحادیه انجمن‌های اسلامی در مضیقه شدید امکانات باشند. متأسفانه این در حالی است که ما می‌بینیم سازمان‌های فراوان، دستگاه‌های بزرگ، شهرداری‌ها، ارگان‌هایی که به حاکمیت و بیت‌المال وابسته هستند، امکانات خود را برای خود نگه داشته‌اند و در فصول مختلف سال بلااستفاده می‌ماند. 

وی تصریح کرد: جامعه‌ای که توقع دارد نسل آینده‌اش نسلی باشد به هویت اسلامی و ایرانی‌اش افتخار کند، آن را پاس بدارد، مغلوب هویت بیگانه‌ها نشود و دل به آنان نبازد، امروز است که باید سرمایه‌گذاری شود؛ امروز باید درب مجموعه های فرهنگی و پرورشی باز شود تا دانش‌آموزان و همکاران بنده از آن استفاده کنند و بر همین اساس توقع ما پیاده شود. 

وی افزود: امروز فضای مجازی زمان بسیاری از ما را پر کرده است، در سایر کشورها از فضای مجازی در پیشرفت، شناخت مسائل خود و خلاقیت استفاده می‌کنند، این خوبی‌ها در کنارش خطراتی وجود دارد و نه تنها نوجوانان و جوانان بلکه ما بزرگسالان باید حواس خود را جمع کنیم و با تهدیدها آشنا شویم. سازمان دانش‌آموزی، انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و... اگر منابع لازم و فضا نداشته باشند، تنها با سخنرانی نمی‌توان اقدامات را پیش برد. شما همکاران همه این حرف‌ها را بهتر از من می‌دانید و به نمایندگی از شما گفته می‌شود، بچه‌ها باید زمانی که در اردوها و زمین بازی هستند مهارت‌های زندگی را تمرین کنند، باید تهدیدها را بشناسند و بدانند فضای مجازی آنان را به خطر می‌اندازد، به نحوی تیزی فضای مجازی از لبه چاقو بیشتر است. 

وی ادامه داد: همکاران عزیزم! ضمن اینکه تشکر مضاعف از شما دارم، دست شما را می‌بوسم و می‌دانم که تلاش‌های بدون نام و نشان، بدون حق‌الزحمه و... انجام می‌دهید، من اینها را می‌بینم و چون از جنس شما هستم، مشکلات شما را درک می‌کنم، اما یادتان نرود تمام برنامه‌های سازمان باید تقویت هویت ایرانی اسلامی در فرزندان ما باشد یعنی یک قدم بچه‌ها را در صیانت خود جلو بیندازیم، چون دلیل عمده این مراسم‌ها این است که فرزندان هویت اصلی خود را بشناسند و بدانند این سرمایه بسیار عظیم است که اگر پرده‌ها را کنار بزنیم و فرزندانمان زیبایی‌های این سرمایه را ببینند نیاز به اجبار نیست و حتما این سرمایه‌ها را روی چشم می گذارند و می‌پذیرند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: کمتر جامعه‌ای وجود دارد که چنین سرمایه‌ای داشته باشند. یادمان نرود تمام برنامه‌های سازمان دانش‌آموزی نگاهش تقویت هویت باشد و اقداماتش در این خصوص صدق کند. ما باید حتما چند مرحله بچه‌هایمان را به سمت شناخت و صیانت از این اهداف ببریم. اگر ما برنامه‌ای اجرا کردیم و در ارزیابی آن دیدیم که بچه‌ها را به سمت هدف نزدیک نکرده، معلوم است این برنامه به ضد خود تبدیل شده است، یعنی ممکن است برخی از برنامه‌ها به ضد خود و ضد سازمان دانش‌آموزی تبدیل شود که باید مراقبت کنیم. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین