ضرغامی: جنگ به معنی نظامی بسیار دور از ذهن است/ عراقچی یک عذرخواهی ساده کند

گروه سیاسی الف،   3980221192 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس اسبق صدا و سیما گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند که کوچکترین تعرض نظامی به ایران، چه عواقب وحشتناکی برای سراسر دنیا خواهد داشت. با توجه به آمادگی نظامی و روحی در کشور،حمله نظامی را منتفی می دانم. آنچه که مهم  است، صحنه جنگی است که در حوزه های دیگر به شدت برقرار است.

ضرغامی: جنگ به معنی نظامی بسیار دور از ذهن است/ عراقچی یک عذرخواهی ساده کند

به گزارش الف، سید عزت الله ضرغامی ، رئیس اسبق صدا و سیما با حضور در برنامه پارک شهر رادیو تهران درباره آخرین تحولات کشور گفت: اگر سری به فضای مجازی بزنیم، پاسخ هایی که ایرانی ها از سراسر کشور و دنیا به رفتار طنز گونه ترامپ می دهند دیدنی است. دنیا به رفتار طنز گونه ترامپ عادت کرده است. حرف های ترامپ پر از تناقض است. از یک طرف نزدیکان وی حرف های تندی بسیاری می زنند و از سوی دیگر ترامپ اعلام می کند که ایرانی ها با من تماس بگیرند. طنزهای زیادی درباره این حرف ترامپ ساخته شده است.

 وی ادامه داد:  مهم مجموعه تهدیدهایی است که هم به زبان می آیند و هم در میدانی که ما قرار گرفته ایم نوعی جنگ تمام عیار است که در میانه میدان آن هستیم. یکی از تهدیداتی که از سوی اطرافیان ترامپ مطرح می شود بحث جنگ است. با توجه به تهدید تنش ها احتمال جنگ وجود دارد. اگر منظور از جنگ تعرض نظامی دشمن و آمریکا است ،  توان مقابله بالایی در کشور وجود دارد.

 ضرغامی افزود: طبیعی است که جنگ به معنی نظامی بسیار دور از ذهن است و احتمال آن صفر است. چرا که از پیش نتیجه جنگ معلوم نیست.

 وی ادامه داد:  آنها می دانند که  کوچکترین تعرض نظامی ایران، چه عواقب وحشتناکی برای سراسر دنیا خواهد داشت. با توجه به آمادگی نظامی و روحی در کشور،حمله نظامی را منتفی می دانم. آنچه که مهم  است، صحنه جنگی است که در حوزه های دیگر به شدت برقرار است.

ضرغامی بیان کرد: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی از  عبارت آرایش جنگی استفاده می کنند مسئله مهمی است که بسیاری از تحلیل گران این موضوع را در حوزه نظامی تحلیل می کنند. آرایش جنگی که رهبری مطرح می کنند در حوزه های مختلف است.

وی  در پاسخ به اینکه آیا تأکید رهبری مبنی بر اینکه آرایش نظامی لازم است برای همه مردم است یا فقط شامل نیروهای نظامی می شود گفت: زمانی که ایشان این مطلب را به صورت عمومی مطرح کردند، منظور ایشان همه مردم است. یعنی همه مردم  در هر حوزه  ای که فعال هستند  آرایش جنگی داشته باشند و آماده مقابله باشند تا به عنوان کنشگر و فعال بتوانند اقدام کنند.

 وی ادامه داد: بخش نظامی در حوزه خود انجام می شود و نیازی به اطلاع رسانی نیست و به آن کاری نداریم. در حوزه مسائل روحی و روانی که دشمن انجام می دهد و رسانه ها در این بخش مخاطب رهبری هستند. آرایش باید جنگی باشد ، یعنی در مقابل تهدیدات بسیار گسترده باید مقابل آمریکا باشیم. در دنیا روی این تهدیدها حساب باز می کنند و خودشان را واگذار می کنند. اما ایران رهبر دنیای مقاومت در سراسر دنیا است. بلوک بندی دنیا به صورت دنیای استکبار و مقاومت تقسیم می شود و جایگاه ایران دنیای مقاومت است. این مهم است که ما این جبهه و آوردگاه را که جهانی است، اداره کنیم و کوچکترین رفتار ما می تواند الگو قرار گیرد.

 ضرغامی بیان کرد:  آنها ادعا می کنند فروش نفت ایران را به صفر می رسانیم و مسئولان کشور هم اعلام کرده‌اند که این اتفاق نمی‌افتد و اگر قرار باشد نفت ایران در خلیج فارس صادر نشود، نفت هیچ کشوری دیگر صادر نمی‌شود.

 وی در پاسخ به قبلا عنوان کرده بود« وزارت نفت آرایش جنگی را نگرفته است» گفت: بعد از توئیت من مبنی بر بر ارایش جنگی وزارت نفت، آقای زنگنه توضیحاتی را ارائه کردند. موضوع مهم این است که ما باید نفت را بفروشیم. زمانی که دشمن شرایطی فراهم می کند از طریق عادی کشورهای خریدار نفت ورود نکنند و نفت ما را نخرند لازم است از راه های مختلف تحریم را دور بزنیم. بسیاری از مشتری ها و واسطه ها هستند که به نفت نیاز دارند و خودشان باید بیایند و وزارت نفت باید فعال باشد. من منظورم این بود که وزارت نفت باید قدرت داشته باشد و همه باید حمایت کنند. اما قرار شد کمی خارج از سیستم اداری به صورت یک مقدار نا متعارف عمل کنند و وظیفه خود را انجام دهند. شاید دستگاه های نظارتی بعدها بیایند و ایراد بگیرند و دچار مشکل کنند. با توجه به تجربه ای که دارم گفتم شاید چنین نگرانی وجود دارد. اما مطمئن هستم که وزارت نفت خودش نگران این مشکل است.

 ضرغامی افزود: باید تضمین کافی وجود داشته باشد. من این حرف آقای زنگنه را درست و یک آسیب شناسی برای کشور می‌دانم. این امکان برای وزارت نفت فراهم شده است. مسئولان قضایی این اطمینان را داده اند که دست شما باز است و نگران مسائلی که بعدا ممکن است پیش بیاید نباشید. ممکن است از راه های نامتعارف کاری انجام دهند و بعداً پرونده ای پیش بیاید که چرا ارزان فروختید و ... اما زمانی که در شرایط خاصی هستیم مدیر باید آزادی عمل داشته باشد. مدیران ما در میدان باید اجتهاد مدیریتی داشته باشند. آقای زنگنه بیان کردند که ما آرایش جنگی داریم.

 ضرغامی بیان کرد: در اینجا هم وظیفه دستگاه های نظارتی است که درست تشخیص دهند، دنبال تخلف های کوچک و غیر واقعی و غیر مبتنی بر متقضیات کشور نباشند. ما 15 همسایه داریم که مرز ایران با آنها هم دریایی و هم زمینی است. موقعیت ما موقعیت استثنایی است. رهبری در گام دوم بیان کردند، ایران  بازار 600 میلیون نفری  دارد که اگر درست برنامه‌ریزی کنیم مشکلی نداریم. فقط یک مقدار همت و روحیه انقلابی و جهادی می‌خواهد. ما در دوران جنگ چطور کشور را اداره می کردیم. باید آرایش جنگی داشته باشیم، هیچ مشکلی در تهدیدات نداریم. بلکه فرصت خوبی فراهم شده تا کشور را جلو ببریم.

 وی درباره پست اینستاگرامی اش راجع به سخنان عراقچی درباره مهاجران افغانستانی هم بیان کرد: دو تهدید غیر مستقیم اتفاق افتاد. صحبت های روحانی در هئیت دولت که گفتند اگر ما مقابله نمی کردیم و این همه در مبارزه با  قاچاق مواد مخدر شهید نمی دادیم  اروپا بسیار درگیر می شد. نکته دوم این بود که با این شرایط مصلحت کشور نباشد که ما مهمان نوازی را درباره افغان ها ادامه دهیم.

ضرغامی بیان کرد:  زمانی مهاجرها را با ترکیه مقایسه می کنند اگر ترکیه  آوارگان سوریه را پناه می دهد و از این بابت چند یورو از اروپا می گیرد و آنها نگران هستند که اگر ترکیه نباشد این آوارگان به سمت اروپا می روند. اگر این مقایسه را با عزیزان با افغان کنیم درست نیست. آنها پاک و دوست داشتنی و متدین هستند. ما سال هاست که با اینها زندگی می کنیم. یکی از عوامل  مهم در آرامش منطقه نقش لشکر فاطمیون است. خانواده ها و شهدای آنها جایگاه ویژه ای دارند. رهبری می گوید من حقیر به وجود شما افتخار می کنم. اگر رنجشی در این عزیزان بدلیل مقایسه با مهاجران پیش آمده حق دارند. باید به انعکاس رسانه ای سخنان خود توجه کنیم. من از آقای عراقچی خواستم یک عذرخواهی ساده کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۰۰۲۵۲۱۷:۰۸:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
عذرخواهی کند؟؟ عراقچی و خواهر زاده اش پشت این حمله به افغانیها قایم شدند و کسب اعتبار میکنند
ناشناس۹۰۰۲۵۴۱۷:۰۸:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۲۱
عراقچی حقیقت رو گفته برا چی عذر خواهی کند
ناشناس۹۰۰۲۶۰۱۷:۱۰:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
شما اگر متوجه نشدی که برای ترساندن اروپا از موج مهاجرت و موادمخدر چنین حرفی زده،مشکل خودتان است
ناشناس۹۰۰۲۶۴۱۷:۱۱:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۱
کدوم کشوری بی در و پیکر درش رو به روی اتباع بقیه کشورها باز گذاشته؟؟؟؟؟؟؟؟ افغانستان کلا چقدر جمعیت داره که شش میلیونش در ایران هستن؟؟؟؟؟؟؟
کاشانی۹۰۰۲۶۵۱۷:۱۲:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
اصلاح طلبان مردم را جنگ توهمی میترسانند و آب در آسیاب دلالان میریزند و قیمتها را ساعتی بالامیبرند آیا این خیانت و جرم قابل پیگیری نیست؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  20. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین