در گفت‌وگو با الف مطرح شد؛ بهشتی‌پور: سرانجام مذاکره دوباره با آمریکا هم مثل برجام خواهد شد/ اگر غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، گام دوم اجرایی می‌شود/ مشکلات اقتصادی را به سیاست خارجی گره نزنیم

گروه سیاسی الف،   3980221126 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ترامپ می‌گوید ایران غنی‌سازی را کنار بگذارد، برد موشک‌هایشان را به زیر ۳۰۰ کیلومتر برسانند و از منطقه خارج شود؛ آن زمان مذاکره خواهیم کرد و ایران هم بارها اعلام کرد که مذاکره نخواهد کرد؛ زیرا دوباره سرانجام این مذاکره هم همانند برجام خواهد شد و دوباره رییس‌جمهوری در آمریکا روی کار خواهد آمد که همانند ترامپ عمل می‌کند و به زیر تعهدات خود می‌زنند.

بهشتی‌پور: سرانجام مذاکره دوباره با آمریکا هم مثل برجام خواهد شد/ اگر غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، گام دوم اجرایی می‌شود/ مشکلات اقتصادی را به سیاست خارجی گره نزنیم

به گزارش الف، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی ریاست جمهوری هفته گذشته در جلسه هیئت دولت و در سالگرد خروج غیرقانونی آمریکا از توافق برجام و زیر پا گذاشتن قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، تصمیم ایران را در مقابل اقدامات آمریکا و برجام اعلام کرد.

رئیس جمهوری گفت: ایران فروش اورانیوم غنی شده و آب سنگین را متوقف خواهیم کرد و اگر طی ٦٠ روز آینده به نتیجه نرسیم، دو اقدام دیگر یعنی محدودیت‌های مربوط به سطح غنی سازی اورانیوم و اقدامات مربوط به مدرن سازی راکتور آب سنگین اراک را در دستور کار قرار می‌دهیم و بر اساس بیانیه شورای عالی امنیت ملی به کشورهای باقی‌مانده در برجام فرصت داد تا تعهدات خود در حوزه‌های بانکی و نفتی را اجرایی کنند.

در همین راستا، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه بریتانیا، فرانسه و آلمان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای مشترک و در واکنش به اقدام ایران در کاهش تعهداتش در برجام اعلام کردند: ما هنوز از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنیم، اما هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران برای زنده نگه‌داشتن برجام نمی‌پذیریم.

در این بیانیه مشترک آمده است: ما با نگرانی عمیق بیانیه ایران درباره تعهداتش در برجام را ملاحظه می‌کنیم. ما کاملاً به حفظ و اجرای برجام پایبندیم، توافقی که دستاوری مهم در سازوکار عدم اشاعه هسته‌ای در جهان داشته و به‌نفع امنیت تمامی طرف‌ها است. ما قویا از ایران می‌خواهیم به تعهداتش در برجام همان‌گونه که تاکنون پایبند بوده، ادامه داده و از برداشتن هرگونه گام‌های تنش‌زا بپرهیزد.

همچنین سخنگوی اتحادیه اروپا در مورد ضرب الاجل ایران به اتحادیه اروپا و رد این ضرب‌الجل از سوی اتحادیه اروپا گفت: ما این اولتیماتوم را رد کردیم، چرا که در حال انجام تعهدات خود هستیم. ما به برجام متعهدیم و در هماهنگی کامل با توافق هسته‌ای ایران عمل می‌کنیم.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز روز پنجشنبه گذشته از کشورهای اروپایی خواست به جای ملزم کردن ایران به پایبندی یکجانبه به برجام به تعهداتش ذیل این توافق عمل کند.

در همین راستا، الف گفت‌وگویی با حسن بهشتی‌پور کارشناس سیاست خارجی انجام داد که در ادامه مشاهده می‌کنید:

* اگر غربی‌ها به تعهدات خود در برجام پایبند نباشید، ایران هم پایبند نخواهد ماند

اقدام ایران را برای مقابله با خروج غیرقانونی آمریکا از توافق برجام را چطور ارزیابی می‌کنید و چه تاثیری می‌تواند در عرصه بین‌المللی داشته باشد؟

بهشتی‌پور: به طور کلی اقدام ایران و کاهش تعهداتش در برجام اقدام خوب و مناسبی بود، چراکه بالاخره ایران باید از یک جایی شروع می‌کرد و با کاهش این تعهدات، آدرس خوبی به غربی‌ها داد که اگر شما به تعهدات خود در برجام پایبند نباشید، ایران هم پایبند نخواهد ماند و کاهش تعهدات خود را از جمله مدرن سازی آب سنگین اراک و افزایش سطح غنی‌سازی را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

البته ایران باید زودتر و بعد از بدعهدی غربی‌ها دست به چنین اقدامی می‌زد؛ به هرحال ایران گام اول را انجام داده است و اگر غربی‌ها به تعهدات خود عمل نکنند، گام دوم را اجرایی خواهد کرد. ایران باید از بسیاری از تعهدات خود در برجام بکاهد.

معتقد هستم که به غیر از مسائل هسته‌ای و سیاست خارجی باید اولویت را وضعیت اقتصادی هم قرار داد، چراکه مشکلات اقتصادی مردم بسیار زیاد است و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها باید برای رفع مشکلات اقتصادی دست به کار شوند و نباید تمام کشور را به برجام و سیاست خارجی محول کرد، زیرا تنها با مسائل هسته‌ای وضعیت تغییر نمی‌کند و باید به طرف مقابل فهماند که اهرم تحریم کارایی لازم را برای آنها نداشته است.

* باید به همان قبل از برجام یعنی سال ۹۱ برگردیم/ اروپایی‌ها نمی‌توانند تعهداتشان در برجام اقدامی انجام دهند

واکنش اروپا را در مورد اقدام ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید؛ آیا در این مدت اقدامی انجام خواهند داد؟

بهشتی‌پور: واقعیت این است که اروپایی‌ها عملا نمی‌تواننددر مورد تعهداتشان در برجام اقدامی انجام دهند، چراکه آنها درگیر سیستم آمریکا بوده و بدون آنها نمی‌توانند اقدامی انجام دهند. از ابتدا هم مشخص بود که اروپا بدون آمریکا نمی‌تواند تعهدات خودش در برجام را اجرایی کند و تمام سیستم آنها به آمریکایی‌ها گره خورده است، لذا بعید به نظر می‌رسد که کاری انجام دهند و ما باید به همان قبل از برجام یعنی سال ۹۱ برگردیم.

* اظهارات دونالد ترامپ تنها تبلیغاتی است/ باید از ظرفیت‌های داخلی و تولید برای حل مشکل اقتصادی استفاده کرد

تحلیل شما در مورد اظهارات ترامپ و اینکه گفته است با این اقدامات می‌خواهد ایران را به پای میز مذاکره بکشاند، چیست؟

بهشتی‌پور: اظهارات دونالد ترامپ تنها تبلیغاتی است، ترامپ می‌گوید ما زمانی با ایران مذاکره می‌کنیم که آنها غنی‌سازی را کنار بگذارند، برد موشک‌هایشان را به زیر ۳۰۰ کیلومتر برسانند و از منطقه خارج شوند؛ آن زمان با ایران مذاکره خواهیم کرد که جمهوری اسلامی هم بارها اعلام کرده است که مذاکره نخواهد کرد، زیرا آنها قابل اعتماد نیستند و دوباره سرانجام این مذاکره هم همانند برجام خواهد شد و دوباره رییس‌جمهوری در آمریکا روی کار خواهد آمد که همانند ترامپ عمل می‌کند و به زیر تعهدات خود می‌زند.

همانطور که تاکید شد نباید تمام مشکلات و مسایل اقتصادی کشور را به برجام گره زد، باید از تعهدات خودمان نسبت به برجام کاهش دهیم که این موضوع نیز اقدامی خوبی است، اما باید از ظرفیت‌های داخلی و تولید برای حل معضلات اقتصادی و از مردم هم در این زمینه کمک گرفت تا بتوان تحریم‌ها دور زد و بتوانیم قدرتی در برابر خارجی‌ها پیدا کنیم، نه اینکه تنها با برجام بخواهیم مشکلات را حل نماییم. تصورم این است که اگر اصلاحات اساسی در زمینه اقتصادی و اجتماعی صورت بگیرد، مردم هم در کنار مسئولان می‌توانند مشکلات به وجود آمده را حل کنند، چراکه متاسفانه شرایط اقتصادی کشور نامناسب است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۹۰۰۰۵۶۱۵:۵۰:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
بازار شعار و مصاحبه های مختلف داغه فعلا...............مشکلات داخلی هستند پس حلش کنید هر کی میاد این جمله رو تکرار میکنه و میره!
پویا۹۰۰۳۹۰۱۷:۵۹:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
اصلاح طلبان که بدون اجازه امام از دیوار سفارت آمریکا بالا رفتند و جنگ را به ایران تحمیل کردند الان برای مردم اشک تمساح میریزند؟
ناشناس۹۰۰۹۰۶۰۲:۳۶:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۲۲
بهتر هست آقای بهشتی پور به خودش بمب وصل کند با چتر بپرد روی ناو آمریکایی اگر راست می گوید !
ناشناس۹۰۰۹۲۸۰۴:۱۵:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۲
جالب اینجاست اگر دنیای خارج از ما چیزی نخرد وبه ما چیزی نفروشد ودلاری جنس صادر وواردنکنیم. چطور میشود چرخه ی اقتصاد را چرخاند
ناشناس۹۰۰۰۵۸۱۵:۵۰:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲۱
حتی روسیه و چین راجب مسائل اقتصادی با امریکا در حال مذاکره هستن
ناشناس۹۰۰۴۵۳۱۸:۳۲:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
آخه ما گنده تر از چین و روسیه هستیم ما زورمون بیشتره مثلا
ناشناس۹۰۱۳۱۴۱۰:۳۰:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۲۲
به چه زبانی باید به بعضی ها حالی کرد که قبول پیشنهاد مذاکره در این مرحله با عث گستاخی طرف مقابل خواهد شد بدون اینکه طرف به نتایج احتمالی مذاکرات عمل کند حالا هی از مذاکره حرف بزنید
ناشناس۹۰۰۰۶۰۱۵:۵۱:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۱
در طول مذاکرات و تا قبل خروج امریکا از برجام قیمت دلار ثابت بود برجام گرانی ها رو 4 سال عقب انداخت
خدامی۹۰۰۵۶۸۱۹:۵۲:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۱
بس کنید ماله کشی را برجام فنر گرانی را ۳ سال فشرده کرد و بلافاصله بعد انتخابات۹۶ آزاد کرد ترامپ هم پاره اش نمیکرد روحانی فنر را آزادمیکرد چون رای ما را گرفت
ناشناس۹۰۰۵۹۵۲۰:۱۴:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۲۱
رانتخواران دلار 4200 تومانی مدیون برجام هستند و قصد ندارند از تعریف و تمجید برجام کوتاه بیایند
ناشناس۹۰۰۰۶۲۱۵:۵۲:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
بله تا وقتی شماها شعار بدهید و تهدید کنید تحریم ها ادامه داره
ناشناس۹۰۰۴۷۷۱۸:۴۶:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
عاقبت مذاکره و بتن ریزی و خنده های دیپلماتیک تون رو هم دیدیدم!! نمیخواد فرار به جلو بکنی
ناشناس۹۰۰۹۸۶۰۷:۱۸:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۲۲
آخی چشم از فردا شعار نمی دیم تا نقدینگی رو دولت کم کنه تا بتونه ایجاد اشتغال کنه
ناشناس۹۰۰۰۶۴۱۵:۵۲:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۱
یادمه بهشتی پور در تلویزیون به شددددت از برجام و محکم بودن آن دفاع میکرد.
ناشناس۹۰۰۰۹۰۱۶:۰۱:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۲۱
جناب بهشتی پور؛ ما با آمریکا اختلاف داریم، در طول تاریخ همواره اختلافات به مذاکره کشیده و در برخی جاها که مذاکره ای نشده ابتدا جنگ رخ داده و نهایتا بعد از جنگ مذاکره شده!! (آیا به غیر از این است؟؟)) شما بفرمایید با توجه به این موضوعات راه ایران چیست؟ جنگ؟ مذاکره؟!
ناشناس۹۰۰۸۷۰۰۱:۲۶:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۲۲
جنگ نخواهد شد, مذاکره نخواهیم کرد!
فرشید راد۹۰۰۱۱۷۱۶:۱۱:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
حس می کنم دولت در هیچ کاری را کنترل نمی کنه فقط صبح را شب می کنه
ناشناس۹۰۰۱۲۹۱۶:۱۴:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۱
یا مذاکره یا جنگ تکلیف مردم رو مشخص کنید
ناشناس۹۰۰۴۴۸۱۸:۳۰:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۲۱
جنگ
ناشناس۹۰۰۵۸۲۲۰:۰۲:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۲۱
این شعار اصلاح طلبان و برجامیون برای فرار از پاسخگویی نسبت به خسارت برجام است
ناشناس۹۰۰۸۶۱۰۱:۲۱:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۲۲
خسارت 8 سال هسته ای شما برای مردم به مراتب بیشتر از برجام بوده که 4 سال قیمت ها رو ثابت نگه داشت
ناشناس۹۰۰۱۵۳۱۶:۲۳:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۲۱
جالبه !! این آقای بهشتی پور از مدافعان سرسخت برجام بودن. ولی تازه به سخنان منتقدان رسیدن ای کاش نقدهای منتقدان برجام همان ابتدا مورد توجه قرار میگرفت
ناشناس۹۰۰۴۵۶۱۸:۳۳:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
و این منتقدان برجام بودند که با تحریک امریکا باشعار نویسی و توهین،موجب این وضعیت شدند.
ناشناس۹۰۰۱۷۰۱۶:۲۸:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۱
غربی جواب دادن لطفا گام بعدی شروع کنید
ناشناس۹۰۰۱۸۲۱۶:۳۷:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۲۱
برجام 2 - 3 باید زودتر اجرا شود
لادن۹۰۰۳۹۸۱۸:۰۰:۳۹ ۱۳۹۸/۲/۲۱
برجام ۲ عزل دولت بی عرضه برجام ۳ محاکمه همه رانت سازان و خائنان
ناشناس۹۰۰۵۲۶۱۹:۲۳:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۲۱
فعلا برجام یک جمع کنید
جهرمی۹۰۰۱۸۶۱۶:۳۹:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۱
جالبه بهشتی پور هم به حرفهای منتقدان برجام در ۵سال پیش رسید دولت چگونه پاسخگوی این آزمون و خطا و خسارتهای سنگین به سیاست خارجی و اقتصادکشور هست؟
ناشناس۹۰۰۱۹۹۱۶:۴۷:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
آبروی برجام=آبروی اصلاح طلبا
غلامی۹۰۰۲۴۶۱۷:۰۵:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۲۱
همین؟؟ حداقل بخاطر دفاع بی دلیل از برجام و خسارت به مردم و متهم کردن منتقدان عذرخواهی کن
ناشناس۹۰۰۲۷۲۱۷:۱۴:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۱
بهشتی پور الان مشکلات اقتصادی رو باید به چی گره بزنیم از نظر تو ؟!!! امکان داره فیش حقوقی ات رو منتشر کنی لطفا " ؟
ناشناس۹۰۰۲۸۰۱۷:۱۷:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۱
الان فقط جنگ میتونه ما رو از این بلاتکلیفی موجود نجات بده اونایی که موافق ان + رای بدن
ناشناس۹۰۰۳۲۵۱۷:۳۱:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۱
از دوره احمدی نژاد تا به الان بارها تکرار کردید مشکلات اقتصادی ربطی به تحریم ندارد در حالی که همه می دانیم این حرف اشتباه محض است چون دقیقا هر زمان تحریم ها تشدید شد اوضاع اقتصادی و معیشت مردم را مستقیما تحت تاثیر قرار داد و تورم به شدت بالا رفت و این نشون می ده به هر دلیلی که باشد وضعیت اقتصادی ما مستقیما تحت تاثیر تحریم هاست
هنر تحریمها۹۰۰۳۲۷۱۷:۳۲:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۲۱
به شرط انکه عواقب انرا بپذیرید نه انکه دولت را محکوم و نقش طلبکار را بازی کنید.
هانیه۹۰۰۴۰۱۱۸:۰۲:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
آقای هنر تحریمها یا ریچارد نفیو! نمیدانی بدان این آقای بهشتی پور حامی سرسخت برجام بود که به این روز افتاد
سعید۹۰۰۳۶۱۱۷:۴۸:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
اقتصاد و سیاست خارجی رو به هم گره نزنیم؟ وقتی یک کشور اقتصاد قوی داره یعنی اینکه در تفاضل صادرات و واردات داره سود میکنه. شما اقتصاد یک خانواده، شرکت، شهر یا حتی استان رو میتونی با وجود مشکلات عدیده در سیاست خارجی بهبود بدی ولی اقتصاد کشور رو چه عرض کنم!
ناشناس۹۰۰۳۸۲۱۷:۵۵:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
بهشتی پور یادمان نمیرود که با چه حرارتی از برجام حمایت میکردی و میگفتی که امریکا نمیتواند بتعهداتش در برجام عمل نکند. الان تو باید پاسخگو باشی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  3. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  4. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  5. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  6. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  7. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  8. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  9. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  13. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  17. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. واکنش احمدی‌نژاد به عملیات موشکی سپاه/ وعده زارع‌پور درباره افزایش سرعت اینترنت

  20. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  21. یک سیلی برای تنبیه

  22. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  23. بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است

  24. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  25. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

آخرین عناوین