افشای محتوای نامه جدید آمریکا به ایران

گروه سیاسی الف،   3980221059 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

منابع آگاه می‌گویند که ایران دومین درخواست آمریکا برای آزادی یک مجرم امنیتی به‌عنوان پیش‌شرط مذاکرات تبادل زندانیان را رد کرده است.

افشای محتوای نامه جدید آمریکا به ایران

به گزارش فارس، بعد از اعلام آمادگی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره تبادل زندانی با ایالات متحده، این کشور خواستار آزادی «باقر نمازی» مجرم امنیتی و زندانی در ایران شد.

شبکه «سی. ان. ان» به نقل از منابع آگاه گزارش داد بعد از پیشنهاد ظریف برای تبادل زندانی، «رابرت اُبراین» نماینده دولت آمریکا در امور زندانیان طی نامه‌ای به ایران خواستار آزادی نمازی به بهانه‌های پزشکی شد.

در حالی که وزیر خارجه ایران از لزوم تبادل همزمان زندانی بین تهران و واشنگتن صحبت کرده بود اما اُبراین در این نامه با لحنی تحکم‌آمیز نوشته بود که اگر ایران، نمازی را آزاد کند آنگاه ایالات متحده حاضر خواهد شد که در موضوعات کنسولی شامل تبادل بالقوه زندانیان شروع به مذاکره کند.

بر این اساس، جمهوری اسلامی ایران نیز این درخواست آمریکا را رد کرده است. وزارت خارجه آمریکا هنوز به سوال سی.ان.ان درباره متن این نامه پاسخ نداده است.

منابع مطلع می‌گویند که ایران با ضمن رد درخواست آمریکا تاکید کرده هیچ پیش‌شرطی برای مذاکرات احتمالی در زمینه تبادل زندانی نباید گذاشته شود. این دومین نامه‌ای بود که طی چند ماه اخیر از سوی اُبراین به ایران نوشته شده بود.

ظریف ماه گذشته طی سخنرانی در نشست موسسه «جامعه آسیا» در نیویورک، گفته بود: «آنچه که من می‌توانم به عنوان وزیر خارجه انجام دهم، این است که این پیشنهاد را علنا روی میز مذاکرات بگذارم. بیایید آنها را تبادل کنیم. تمام افرادی که در زندان‌ها هستند، چه در آمریکا، چه در کشورهای دیگر و منتظر استرداد به آمریکا هستند، ما معتقدیم که اتهامات علیه آنها ساختگی است و در مقابل آمریکا نیز معتقد است که اتهامات علیه زندانیان در ایران ساختگی است».

وی در ادامه افزود: «بسیار خب، بیایید هیچ بحثی در این باره نداشته باشیم و به تبادل زندانیان اقدام کنیم. من آمادگی دارم تا این کار را انجام دهم و اختیار انجام این کار را نیز دارم. ما شش ماه پیش به دولت آمریکا اطلاع دادیم که آمادگی این کار را داریم و هنوز هیچ پاسخی دریافت نکرده‌ایم. اگر آنها هر چیزی به جز این به شما بگویند، دروغ گفته‌اند».

پیش از این نیز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات ظریف،‌ بار دیگر به شرط‌گذاری روی آورده و اعلام کرده بود ایران ابتدا باید به صورت یکجانبه تمام زندانیان آمریکایی را آزاد کند.

ایران در سال ۲۰۱۵ هنگام انعقاد توافق هسته‌ای، گروهی از زندانیان دوتابعیتی ایران-آمریکایی را با چند ایرانی که به اتهام نقض تحریم‌های آمریکا در زندان بودند، مبادله کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۹۹۲۵۵۱۱:۳۶:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
بهتره . کشورمان برای حسن نیت هم که شده زندانیان آمریکایی رو یک طرفه آزاد کنه . این تو دنیا یک پیروزی برای کشورمان هست . شاید ترامپ هم کوتاه بیاد
ناشناس۸۹۹۳۶۵۱۲:۰۶:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۲۱
از تاریخ درس بگیر تا اینکه تاریخ تو را بخورد
سید جزایری۸۹۹۴۱۹۱۲:۲۸:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۱
با سلام دوست عزیز اینکار عزت ایرانی را زیر سوال میبرد و همچنین یک سیاست غلط و اشتباهی خواهد بود لطفا مسایل را با هم قاطی نکنید
ناشناس۸۹۹۴۶۴۱۲:۴۱:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۲۱
شما عضو تیم مذاکره روحانی نیستی احتمالا؟
ناشناس۹۰۰۰۴۹۱۵:۴۷:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۱
نه دادش ! اینها یا از طایفه سیلبریتیهای دو تابعیتی هستن و یا از ساکنان اردوگاه آلبانی
علیرضا۸۹۹۵۳۶۱۳:۰۴:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۲۱
به نظرم این کار باعث میشه دولت آمریکا بیشتر از اینی که هست خودشیفته بشه . همه ی ما از برجام خوشحال بودیم و با تمام خلف وعده هایی که میشد باز کنار می آمدیم . ولی دولت آمریکا دیگه از حد خارج شده . مگه کره ی شمالی به عنوان پیش شرط ، کارهایی که دولت آمریکا خواست را نکرد ؟ در عوض چه شد ؟؟؟؟؟
ناشناس۸۹۹۵۵۷۱۳:۱۱:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
کسی که جرمی کرده رو ازاد نمی کنن اول باید جرمشون معلوم بشه که چه کاری کرده اند نمیشه که طرف بیا جرم کنه و ول بشه ایرانی هایی که در امریکا جرم کرده اند هم باید در زندان بمانند و ربطی به ما نداره طرف جرم کرده ما باید هزینه بدهیم؟ زندانی های دو طرف باید در زندان بمانند و به مساله ربطی نداره
محمد۸۹۹۷۳۴۱۴:۰۴:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۱
عجب استدلالی!
ناشناس۸۹۹۷۹۴۱۴:۲۴:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۲۱
پیشنهاد خوبیه! فقط یک دست کت و شلوار هاکوپیان فراموش نشه!
ناشناس۹۰۰۴۳۴۱۸:۲۴:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
حسن نیت؟ طرف از برجام خارج شده، زده زیر همه تعهداتش، تحریم ها رو برگردونده، تحریم های جدید وضع کرده، نیروی نظامی فرستاده به منطقه، صبح تا شب تهدید میکنه، اونوقت ایران حسن نیت نشون بده؟ شما حالت خوشه؟
ناشناس۹۰۰۵۲۳۱۹:۲۱:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۲۱
برو پرونده آزادی گروگانهای آمریکایی که آشیخ حسن هم سرتیم مذاکره کننده بود مطالعه کن همه آزاد کردیم ولی اونا هویج هم به ما ندادند
ناشناس۸۹۹۳۱۷۱۱:۴۸:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲۱
اقدام یکطرفه نداریم اقدام در برابر اقدام.
ناشناس۹۰۰۵۲۵۱۹:۲۲:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۲۱
مثل کره شمالی نه مثل برجام
ناشناس۹۰۰۷۴۹۲۳:۲۳:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۱
درست گفتی لااقل این تجربه مهم را از دو سری مذاکرات تیم روحانی-ظریف (سال۸۲ و سال۹۴) به دست آوریم که اقدام یکجانبه نمی‌تواند درست باشد
علی 671۸۹۹۵۱۱۱۲:۵۸:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۲۱
آخه برادر من مومن از یک سوراخ صد بار که گزیده نمی شود .آمریکا به کدا م عهدش وفا کرده که این دومیش باشد .چرا شما نمی گویید آمریکا اول آزاد کند بعد ایران .همین جاست که معلوم می شود شما هم وا داده ای و ایرانی نیستی
پیمان۸۹۹۵۴۷۱۳:۰۸:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۲۱
در جواب تمامی نامه هایشان فقط یک جمله بنویسد که تمایلی به مذاکره با عهد شکنان نداریم ... همین و بس.
ناشناس۸۹۹۵۷۲۱۳:۱۶:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۱
مشخصه که زندانیان دو طرف صرفا" جهت گرو کشی در بازداشت هستند.
ناشناس۹۰۰۷۳۱۲۳:۰۴:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۲۱
از کجا مشخصه؟! امریکا کم خیانت به این مملکت کرده و کم نقض عهد داشته؟! ایران چی؟ به امریکا خیانت کردیم؟! کاپیتولاسیون رو ما در امریکا داشتیم؟! طبس در امریکا رخ داد؟ کودتای سال ۳۲ در امریکا بود؟!!!
ناشناس۸۹۹۷۴۵۱۴:۰۷:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۲۱
امريكايي ها به ايران هم مانند عربستان به چشم زير دست وگوش به فرمان نگاه مي كنند درحاليكه گاو شير ده فقط عربستان وديگر كشورهاي كوچك عرب حوزه خليج فارس هستند كه به امريكا به عنوان يك پناه گاه وارباب نگاه مي كنند
ناشناس۸۹۹۸۰۴۱۴:۲۷:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
قبل از اینکه امریکا تحریمها را تشدید کند و این شروط را بگذارد بعد از انتخاب شدن آقای ترامپ فورا باید با او مذاکره می کردیم ببینیم حرفش چی هست. مسئولین عادت کردند تو لحظه آخر وقتی امتیازی برای مذاگره ندارند می روند مذاکره می کنند. قطعنامه 598 و خود برجام نشانه همین هست. حالا هم صبر می کنند تا کار به جایی برسد ..
ناشناس۹۰۰۲۳۱۱۶:۵۹:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۲۱
همه رو آزاد کنین علی برکه الله ! هیچیم عوضش نگیرین یه برد-برد دیگه اس :)
ناشناس۹۰۰۳۴۶۱۷:۳۹:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
این هم برای بار چندم است که امریکا فاتحه اقای ظریف را میخواند و بهتر بگویم چون ایشان نماینده رسمی ایران است یعنی فاتحه ایرانی ها را میخواند و باز آنها همچنان دنبال سوراخ ها و روزنه ای جدید برای مذاکره و گزیده شدن دوباره هستند و درس عبرت هم نمیگیرند.
ناشناس۹۰۰۶۵۲۲۱:۱۲:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲۱
این گستاخی بزرگی هست که میگه شما یک زندانی رو آزاد کنید، بعد ما برای آزادی زندانی شما با خودمون مذاکره میکنیم. مرتیکه فکر میکنه با بچه طرفه. من باشم میگم اول شما برید با خودتون مذاکره کنید هر وقت به نتیجه رسیدید زنگ بزنید صحبت کنیم.
ناشناس۹۰۰۶۶۱۲۱:۲۴:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۲۱
اقای ظریف در این خصوص مسءولیتی ندارن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    آخرین عناوین