سخنگوی اتحادیه اروپا: می‌خواهیم برجام زنده بماند/ دلیل رد ضرب‌الاجل ایران از سوی اتحادیه اروپا

گروه جهان الف،   3980221052 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی اتحادیه اروپا با تاکید بر پایبندی اروپا به برجام خواستار تداوم آن شد و گفت: برجام یک منفعت جمعی برای حفظ امنیت ما و جهان محسوب می‌شود. ما باید از این دستاورد کلیدی محافظت کنیم. کماکان به تعهدات خود پایبند می‌مانیم‌ و از ایران هم می‌خواهیم در راستای تعهدات خود عمل کند.

سخنگوی اتحادیه اروپا: می‌خواهیم برجام زنده بماند/ دلیل رد ضرب‌الاجل ایران از سوی اتحادیه اروپا

مایا کاسیانچیچ سخنگوی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با ایلنا مواضع اتحادیه اروپا، بعد از تصمیم اخیر دولت ایران مبنی بر کاهش برخی از تعهدات برجامی را مطرح کرد.

توقف اجرای تعهدات برجامی از سوی ایران ما را نگران کرده است

سخنگوی اتحادیه اروپا با اشاره به تصمیم روز چهارشنبه ایران که به سفرای کشورهای باقی‌مانده در برجام هم ابلاغ شده است، گفت: این تصمیم ایران ما را نگران کرده است و باعث تاسف است!

دلیل رد ضرب‌الاجل ایران از سوی اتحادیه اروپا

وی در ادامه در مورد ضرب الاجل ایران به اتحادیه اروپا و رد این ضرب‌الجل از سوی اتحادیه اروپا گفت: ما این اولتیماتوم را رد کردیم چرا که در حال انجام تعهدات خود هستیم. ما به برجام متعهدیم و در هماهنگی کامل با توافق هسته‌ای ایران عمل می‌کنیم.

خواهان تداوم برجام هستیم

کاسیانچیچ افزود: ما و اعضای برجام در حال بررسی و تحلیل توافق هسته‌ای و تعهدات خود در آن هستیم. بنابراین از این به بعد هم به تعهدات خود پایبند خواهیم بود و خواهان دوام کامل برجام هستیم.

برجام برای ما یک دستاورد جهانی و توافقی مهندسی شده‌ است

این مقام اتحادیه اروپا در مورد آینده برجام و نقش اتحادیه اروپا در حفظ حیات برجام گفت: ما کاملا به برجام متعهد هستیم. برجام برای ما و جهان یک دستاورد جهانی است. برجام یک ساختار کارشناسی شده و نظام‌مند و یک توافق مهندسی شده است بنابراین ما می‌خواهیم این تعهد زنده بماند.

به نفع همه است که برجام زنده بماند/ برای اجرای تعهدات برجامی خود اقدام می‌کنیم

وی در ادامه اظهار کرد: برجام باید زنده بماند. برجام یک توافق مهم در زمینه عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای محسوب می‌شود. بنابراین به نفع همه جهان است که تداوم داشته باشد. بنابراین ما تلاش خود را در مورد توافق هسته‌ای با ایران خواهیم داشت و به طور کامل به تعهدات برجامی خود پایبند بوده و  برای اجرای تعهدات برجامی‌مان اقدام می‌کنیم.

برجام یک عامل کلیدی برای حفظ امنیت ما است

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه با تاکید بر خواست اتحادیه اروپا گفت: برجام برای همه ما مهم است. برجام یک منفعت جمعی برای حفظ امنیت ما و جهان  محسوب می‌شود. ما باید از این دستاورد کلیدی محافظت کنیم. کماکان به تعهدات خود پایبند می‌مانیم‌ و از ایران هم می‌خواهیم در راستای تعهدات خود عمل کند.

دیدگاه کاربران

امیر۸۹۸۹۲۵۰۹:۱۴:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۲۱
ببخشید من اون بخشی که گفتید به تعهداتون عمل کردین رو درست متوجه نشدم. می‌شه یه بار دیگه توضیح بدین دقیقا تا حالا چی کار کردین؟؟
1۸۹۹۴۴۸۱۲:۳۹:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
.. همه ی مصائب ما از ترس است اگر جنگ بشود اروپا و آمریکا نابود خواهد شد.اونها به هیچ وجه وارد جنگ نخواهند شد حتی اگر بمب اتم بسازیم گرانی نفت یعنی نابودی امپریالسیم
ناشناس۸۹۹۵۸۰۱۳:۲۱:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
تعهداتشون رو نسبت به امریکا و اسرائیل عمل کردن ! یعنی خوب سر ایران کلاه گذاشتن !
ناشناس۸۹۸۹۲۹۰۹:۱۷:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۲۱
چون يکسال برای انجام تعهداتتون کافی نبود ، دو ماه هم اضافه کرديم! در يکسال گذشته ، شما چه کاری را انجام داده ايد؟
ناشناس۸۹۹۵۸۳۱۳:۲۲:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۲۱
اگر همون شبی که امریکا از برجام خارج شد ایران با قدرت این کار رو محکوم میکرد و تعهداتش رو تعلیق میکرد الان اروپاییها اینقدر پررو نمیشدن
ناشناس۸۹۸۹۳۳۰۹:۱۹:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۲۱
متعهد بودن و احترام گذاشتن اروپا به برجام مانند این است که شخصی در حال غرق شدن باشد و بدون هیچ اقدامی برای کمک کردن به ،کلاه خود را به نشانه احترام از سر بردارید
جواد۸۹۸۹۶۰۰۹:۳۹:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۲۱
آنها فقط در برجام هستند و بس . اتحادیه اروپا پنجاه و یکمین ایالات آمریکاست .
ناشناس۸۹۹۳۸۹۱۲:۱۶:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
آمریکا هم مستعمره لابی صهیونیستا و اسرائیله .
ناشناس۸۹۹۵۹۱۱۳:۲۶:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
به هرحال همه شون از نوکران کدخدا هستن
ناشناس۸۹۹۶۱۰۱۳:۳۳:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۲۱
دنیای امروز یک جنگل وحشیه و هرقدر ضعیفتر باشی ، ذلیل تر محسوب میشی . بنابراین با این دولت که ضعیفترین دولت تاریخ معاصره نمیشه انتظار داشت کسی برای ایران احترامی قائل باشه .
مازندرانی۸۹۹۰۲۹۱۰:۱۱:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۲۱
اروپا یکساله در حال بررسی انجام تعهدات خود است.بنظرم اولتیماتوم زمانی ایران بایستی به یکماه کاهش می یافت.
ناشناس۸۹۹۵۹۹۱۳:۲۸:۱۱ ۱۳۹۸/۲/۲۱
اگر دولت واقعا میخواست اولتیماتوم بده بیست و چهار ساعت هم کافی بود . اینها همش بازیه و از سر ناچاری . وگرنه اروپاییها پنج ساعته جواب دادن و جوری حال دولتیان رو گرفتن که سابقه نداشت . حالا اینها باز برن لبخند بزنن
علی۸۹۹۰۳۰۱۰:۱۲:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۲۱
ما که ندیدیم پایبندی آنها به تعداتشان را....آیا نفت ما را خریدند؟ آیا بانکهایشان با ما کار می کنند؟ آیا شرکتهایشان از ایران خارج نشدند؟... منظور ایشان از پایبندی به تعداتشان دقیقا چیست؟
ناشناس۸۹۹۲۶۴۱۱:۳۷:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۲۱
منظورش اینه لوازم آرایش و جنس های درجه nامشون رو برای ما تحریم نکردند. هنوز هم رژ لب فرانسوی و لاک ناخن اروپایی در بازار یافت میشود البته دارو و تجهیزات پزشکی رو سریع تحریم کردند چون مهم نبود زیاد!
ناشناس۸۹۹۵۹۵۱۳:۲۶:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۲۱
نه دیگه ، شما فرض کن به تعهداتشون عمل کردن خخخ
آریابان۸۹۹۰۷۵۱۰:۳۶:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۲۱
1 - بداقبالی سربازان برجامی ایران این بود که "کدخدا" و یا سکاندار جدید نظام حکومتی در ایالات متحده آنچنان دیوانه-گونه به بیراهه زد که در همه ی زمینه ها از قوانین داخلی امریکا و مثلا مقابله با سامانه بیمه درمانی دوران اوباما و یا هم-پیمانی منطقه ای در "نفتا" با کانادا و مکزیک گرفته تا نقض موافقتنامه های بین المللی آب و هوا در پاریس و یا حتی یونسکو و ...آنچنان همه چیز را دگرگون و ویران کرد که علاوه بر دولتمردان پیشین همچون اوباما و کری ، حتی شمار بسیاری از خود شهروندان و رای-دهندگان و نیز نامداران (سلبریتی) های امریکائی نیز به نکوهش و انتقاد شدید از موضع-گیری های غیر منطقی ترامپ پرداخته اند ، بگونه ای که حتی هم-پیمانان اروپائی وی نیز با این خیل عظیم منتقدین جهانی همداستان شده اند ؛ 2 - آیا در چنان شرایطی وخامت آمیزی که فراروی کشور ایران ترسیم شده بود (و نیازی به برشماری تکراری تک تک آنها در گستره داخلی و بین المللی نیست) راه چاره ای بهتر از برجام وجود داشت ؟!؟!؟!؟!؟!؟ 3 - آزاده و فرهیخته آن کسی است که با رسیدن فردا ، بهترین تصمیم دیروز را بگونه ای بیخردانه محکوم ننماید !!!! ؛
ناشناس۸۹۹۶۰۱۱۳:۳۰:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
وقتی جماعتی به گونه ای بی خردانه از برجامی مضحک دفاع میکنن که شش سال وقت مملکت رو گرفت و جز چند تا ویزا و اقامت برای فلانی و فلانی ، نتیجه ای نداشت ؛ باید تاییدشون کرد ؟؟؟!!!
سید۹۰۰۶۰۶۲۰:۲۲:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۲۱
بداقبالی نیست بلکه بی تدبیری است!!!! سیاستمدار باید بدبینانه ترین حالت رو در نظر بگیره و برای اون حالت هم برنامه داشته باشه.ضمن اینکه در دوره اوباما هم برجام بارها نقض شده بود
ناشناس۸۹۹۳۴۲۱۱:۵۷:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۲۱
عجب رویی دارند این خبیثها: به کدام تعهد عمل کرده اید؟ دروغ گوهای کثیف و پلید
نوری۸۹۹۳۵۲۱۲:۰۰:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۲۱
با مطرح کردن (عدم گسترش سلاحهای هسته ای وامنیت جهان)افکارعمومی دنیارا به سمتی هدایت می کنند که مادنبال سلاح هسته ای ومخل امنیت جهان هستیم.لذا باید با اقتدار در مقابل این زورگویی ها بایستیم.
ناشناس۸۹۹۳۹۴۱۲:۱۸:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۲۱
اروپا در کنار امریکا هدفشون نگه داشتن یکطرفه ایران در برجام نافرجام است.اعتماد به امریکا و سپس اروپا کودکانه و از روی سطحی نگری بود.و نتیجه این اعتماد وضع تحریم های بیسابقه برای ملت ایران بود.
ناشناس۸۹۹۴۵۹۱۲:۴۰:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۲۱
رفتار اروپایی ها درست شبیه گله کفتارهاست که دنبال شیرها راه می افتند تا از ته مانده شکار اونها استفاده کنند. کاش اتحادیه اروپا در این موضوع بعد از این سکوت کند تا بیشتر رسوا نشود. خودتون که می دونید بدون اجازه امریکا و لابی صهیونیستی آب نمی تونید بخورید پس لطفا حرف نزنید.
علی 671۸۹۹۵۲۴۱۳:۰۱:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۱
اگر در خواب عمل کرده باشید .ما که شاهد هستیم که تا به حال چیزی ندیده ایم .و حس نکرده ایم . این دفعه از این تو بمیری ها نیست
سلام خانی۹۰۰۰۹۳۱۶:۰۲:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۲۱
والا اگه قراره همه منفعت ببرند ایران هم یکی از طرف هاست که اجرای این تعهد نامه باید براش سود داشته باشه ما عاشق چشم و ابروی اروپا نیستیم که سطح تعهداتش فقط به یه ابراز تاسف و نگرانی منتهی بشه ما هم در جواب ابراز تاسف می کنیم از اینکه امریکا از این قرارداد صلح جهانی خارج شد و دوم واسه اینکه اروپا هم در عمل هیچ کاری نتوانست بکنه به هر حال هر عهد شکنی غرامتی داره دیگه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین