ایران - سوریه را تهران برگزار نکنید!/ توصیه برد - برد به فدراسیون فوتبال

گروه ورزشی الف،   3980221009 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

سال‌هاست که بازی‌های رسمی و حتی دوستانه تیم ملی در تهران برگزار می‌شود و تماشاگران سایر شهرهای ایران از دیدن بازی‌های تیم ملی محروم شدند. طبق اعلام فدراسیون نخستین بازی دوستانه تیم ملی در سال ۹۸ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، تا چندی قبل بهانه نبود زمین و ورزشگاه مناسب در خارج از تهران قابل قبول و منطقی بود اما از چندین سال قبل و با ساخت، تجهیز و کامل شدن چندین ورزشگاه از جمله نقش جهان و فولادشهر اصفهان، امام رضا (ع) مشهد، شهدای فولاد خوزستان و حتی یادگار امام (ره) تبریز پتانسیل بسیار خوبی برای برگزاری بازی‌های بین‌المللی فراهم شده است.

این ورزشگاه که طبق اعلام AFC دارای استانداردهای لازم برای برگزاری بازی‌های رسمی هستند و تاکنون از آزمایش‌های مختلف نظیر برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های مهم لیگ برتر سربلند بیرون آمدند، در انتظار حضور ستاره‌ها و ملی‌پوشان فوتبال ایران هستند.

در کنار ورزشگاه‌های مدرن و تجهیز شده، هواداران خارج از تهران شور و اشتیاقی بسیار زیادی برای تماشای بازی‌های تیم‌ملی و دیدن ستاره‌های محبوبشان از قبیل علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، کریم انصاری‌فرد و … دارند و مطمئناً بازی‌های دوستانه می‌تواند هزاران تماشاگر را به ورزشگاه بکشاند.

در سوی مقابل، کمتر کسی به یاد دارد که برای بازی دوستانه تیم ملی بیش از ۱۰ هزار نفر به ورزشگاه آزادی رفته باشند و در این سال‌ها به جز بازی‌های مهم، ظرفیت ورزشگاه آزادی تکمیل نشده است. به جز این، ورزشگاه‌های جدید که دارای گنجایش‌های مناسب نظیر ۳۰ تا ۵۰ هزار نفر هستند، فضای بهتری نسبت به آزادی دارند.

وجود امکانات حمل و نقلی و اقامتی مناسب نظیر فرودگاه و هتل در شهرهای یاد شده، مهر تأییدی دیگری برای برگزاری بازی‌های تیم ملی در هر شهری به جز تهران است.

به جز اینکه هواداران خارج از پایتخت از نعمت تماشای بازی‌های تیم ملی بهره مند خواهند شد، تیم ملی قادر است خودش را برای بازی در هر آب و هوایی آماده کند؛ همانطور که خوزستان به دلیل داشتن آب و هوای گرم، مشهد به جهت داشتن آب و هوای معتدل و متمایل به سرد و خشک، تبریز با داشتن تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های سرد و اصفهان به جهت داشتن آب و هوای معتدل و خشک می‌تواند تجربیات مختلفی برای بازیکنان تیم ملی در ایران داشته باشد.

با در نظر گرفتن اینکه تیم ملی در بازی‌های رسمی می‌تواند دیدارهایش با کشورهای عربی که دارای اقلیم بیابانی و گرم هستند، در شهرهای مشهد و تبریز برگزار کند و مقابل کشورهای سردسیر مانند ازبکستان در خوزستان به میدان برود و بیشترین بهره‌برداری را داشته باشد؛ همانطور که کشورهایی مانند کره‌جنوبی و چین در برابر تیم ملی بازی‌های خود را به جای پایتخت، در شهرهای شرجی برگزار می‌کنند که بیشترین فشار به تیم ملی ایران وارد شود.

از سوی دیگر کشورهای مختلف از جمله اسپانیا بازی‌های رسمی و دوستانه خود را در ورزشگاه‌ها و شهرهای مختلف از قبیل نیوکمپ بارسلونا، سانچس پیسخوان سویا، سانتیاگو برنابئو و واندا متروپولیتانو مادرید، مستایا والنسیا و سن مامس بیلبائو به میدان می‌رود.

در صورتی که این اتفاق هم در ایران اجرا شود، مورد استقبال هواداران قرار می‌گیرد و تیم ملی هم در شرایط گوناگون از قبیل بلیت فروشی و داشتن تعداد زیادی از تماشاگران بهره مند خواهد شد. بازی با سوریه در خرداد ماه سال جاری، فرصت بسیار مناسبی برای میزبانی شهرهایی غیر از تهران است تا تماشاگران در خرداد ماه و در این دیدار دوستانه از تیم ملی استقبال مناسبی را به جا بیاورند.

دیدگاه کاربران

آرام۸۹۹۰۶۵۱۰:۲۹:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۲۱
درود. تیتر مقاله غلط انشایی دارد. بهتر است گفته شود: ایران - سوریه را -در- تهران برگزار نکنید! ( حرف ربط -در -جا افتاده. ) سپاس
ناشناس۸۹۹۲۷۳۱۱:۴۰:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۲۱
ترس از درگیری بین طرفداران تیم ایران و طرفداران تیم سوریه هست ..
راه۹۰۰۷۸۶۲۳:۵۷:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۲۱
بویژه تهران مدتهاست قابلیت برگزاری فوتبال بدون حاشیه و منطقی را از دست داده ___________ به نظر میرسه بهترین گزینه ورزشگاه مشهد است. غلط املایی ، خیلی بهتر از غلط و خطای راهبردیست
ناشناس۸۹۹۳۲۹۱۱:۵۳:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۲۱
اگر درایت داشتند که وضع فوتبال این نبود
ناشناس۹۰۰۷۰۹۲۲:۱۸:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۲۱
خوب اين بازی در اصفهان انجام شود. کشور فقط تهران نیست.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین