پرونده‌ مهاجم جوان و البته پرحاشیه استقلال بسته شد

گروه ورزشی الف،   3980219066 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرانجام رأی پرونده‌ای جنجالی که نزدیک به یک سال فوتبال ایران و البته باشگاه استقلال را تحت‌الشعاع قرار داده بود صادر شد؛ دیروز به صورت رسمی اعلام شد مهدی قائدی، بازیکن بوشهری استقلال، به یک سال حبس محکوم شد.

پرونده‌ مهاجم جوان و البته پرحاشیه استقلال بسته شد

شرق: هرچند رأی نهایی به شکلی است که او می‌تواند زندان را بخرد، ولی این بازیکن همچنین باید 200 ساعت در مدارس فوتبال کار اجباری کند. قائدی همچنین محکوم شد دیه مرحوم احمدرضا شاکر را پرداخت کند و باید بابت آسیب‌دیدگی خانم رهنما نیز دیه بپردازد؛ هزینه‌های خسارت به ماشین ام‌وی‌ام نیز برعهده شخص متخلف؛ یعنی مهدی قائدی است.

 نهم بهمن‌ماه سال ١٣٩٦ حادثه تلخی رخ داد که مهدی قائدی در یک سانحه تصادف به‌شدت مجروح شد. کمتر کسی تصور می‌کرد این حادثه تبدیل به یکی از حساس‌ترین پرونده‌های فوتبال ایران شود، اما درگذشت احمدرضا شاکر 18 ساله در همین تصادف، بررسی این پرونده را وارد فاز تازه‌ای کردد. خودروی ام‌وی‌ام که بعدا مشخص شد مهدی قائدی راننده آن بوده، در پی انحراف در اتوبان امام علی بوشهر بعد از واژگون‌شدن در اتوبان، چهار سرنشین آسیب‌دیده برجا گذاشت که متأسفانه یکی از آنها به دلیل ضربه مغزی فوت کرد. این پرونده اما بعد از درگذشت «احمدرضا شاکر» سمت‌وسوی جدیدی به خود گرفت.

بعد از عمل جراحی مهدی قائدی در بیمارستان و بهبود وضعیت جسمانی و انتقالش به تهران، تلاش‌ها برای تحریف و درواقع تغییر حقیقت ماجرای تصادف توسط مهدی قائدی و خانواده او آغاز شد. صحنه تصادف اما نشان می‌داد فردی که روی صندلی شاگرد نشسته، به بیرون پرتاب شده، نه فردی که پشت فرمان بوده است.

به همین دلیل از همان لحظه این شایعه به گوش رسید که مهدی قائدی پشت فرمان بوده است. قدرت‌الله کشکولی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان بوشهر، هم حضور قائدی پشت فرمان خودرو را تأیید کرد و گفت: «بنا بر اظهارنظر کلانتری، بررسی صحنه تصادف نشان داد راننده آقای قائدی بوده است». در این میان یکی از چهار سرنشین که از دوستان صمیمی قائدی بود، تلاش کرد تا خودش را به‌عنوان راننده این حادثه معرفی کند، اما با توجه به اینکه این فرد آسیب جدی ندیده بود، دادگاه صحبت‌های اولیه او را رد کرد. در گام بعدی تلاش شد تا احمدرضا شاکر، فرد متوفی، را به‌عنوان راننده معرفی کنند، اما آسیب‌‎های جدی و پاره‌شدن طحال مهدی قائدی به دلیل برخورد سنگین با فرمان خودرو ثابت کرد که راننده احمدرضا شاکر نبوده است.

حسن‌ختام شایعات پس از انتشار کروکی این تصادف بود که پلیس راهنمایی و رانندگی در آن نام مهدی قائدی را به‌عنوان راننده نوشت تا پایانی بر حواشی رخ‌داده باشد. بی‌تفاوتی مهدی قائدی در دوران پس از حادثه دلخراش باعث شد تا خانواده مقتول نسبت به بررسی و پیگیری این پرونده تا ثابت‌شدن مجرم‌بودن قائدی پیش بروند.

مادر مقتول بارها در مصاحبه‌هایش اعلام کرده به‌هیچ‌وجه دنبال انتقام یا دریافت پول نیست، بلکه به دنبال اثبات حقانیت پسرش و مجرم‌بودن مهدی قائدی است. چیزی که خانواده مرحوم شاکر را به‌شدت ناراحت کرده، عکس‌هایی است که قائدی در اینستاگرام خودش منتشر می‌کند. او یک روز بعد از اینکه مجرم شناخته شد نیز از عکس‌گذاشتن در صفحه شخصی‌اش دست نکشید و تصویری از خود را که در کنار دریا در حال آفتاب‌گرفتن است منتشر کرد تا ناراحتی خانواده مقتول را بیشتر کند.

فاطمه باقری، مادر مرحوم شاکر، پیش از صدور قطعی حکم پرونده نسبت به رفتارهای قائدی شاکی بود: «این پول به‌هیچ‌وجه برای من مهم نیست. از روز اول گفته‌ام و الان هم می‌گویم اصلا این مسائل برای من مهم نیست. قائدی در خانه‌ام زندگی می‌کرد و روزی صدبار به او می‌گفتم بدون گواهی‌نامه پشت فرمان ننشین. یک فرد را می‌کشی و قتل غیرعمد به پایت نوشته می‌شود. او باوجوداین باز هم کار خودش را انجام داد و مرا به بلایی بزرگ گرفتار کرد. من قائدی را رها نمی‌کنم. روزگارش را سیاه می‌کنم تا درس عبرتی شود برای دیگران». حالا بعد از گذشت یک‌سال‌ودوماه، حکم نهایی قائدی صادر شده و این بازیکن به صورت قطعی محکوم شد. با توجه به اینکه راننده‌ این حادثه دلخراش بوده، باید 200 ساعت در مدرسه فوتبال به صورت رایگان کودکان را آموزش فوتبال دهد یا کار خدماتی کند، همچنین در بخش دیگر حکم آمده که یک سال نیز حبس بکشد که البته مورد آخر را با پرداخت سه میلیون تومان می‌تواند بخرد.

صحبت‌های مادر احمدرضا شاکر پس از صدور حکم نهایی در گفت‌وگو با تسنیم مشخص می‌کند که او از اثبات متخلف‌بودن مهدی قائدی راضی است: «قائدی می‌تواند حکم حبس خود را با پرداخت سه میلیون تومان به مجازات جایگزین تبدیل کند و حبس نکشد، اما برای من نه دیه‌گرفتن مهم بود، نه چیز دیگری، فقط می‌خواستیم حقیقت اثبات شود؛ اینکه او خودش پشت فرمان بوده و گواهی‌نامه نداشته است. او چند شاهد آورده بود و قصه‌ها تعریف کرد که پشت فرمان نبوده، اما امروز مشخص شد که خودش راننده بوده است».

سرانجام پرونده‌ مهاجم جوان و البته پرحاشیه استقلال بسته شد؛ نداشتن گواهی‌نامه و مشاور خوب برای این بازیکن باعث شد تا جان یک جوان 18‌ساله گرفته شود. بازگشت به زندگی حرفه‌ای برای قائدی شاید سخت، اما شدنی است، در صورتی که باشگاه استقلال بتواند این بازیکن را مدیریت کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۹۶۵۸۶۱۴:۰۲:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱۹
مجازات بی اخلاقی ها چیه . زندان 3 میلیون تومنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین