اذعان مشاور امیر قطر به قدرت سردار سلیمانی

گروه سیاسی الف،   3980218080

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: همچنین مشاور امنیتی امیر قطر گفته بود که ایران کشوری نیست که شما بخواهید وارد جنگ با آن شوید و آمریکایی‌ها از شما حمایت نخواهند کرد، اگر سردار سلیمانی دستور دهد حشدالشعبی بدون دخالت مستقیم ایران از خاک عراق می‌توانند خاک عربستان را بگیرند.

ناصر بهرامی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اصل قضیه تحریم‌های آمریکا بیشتر به خاطر ناکامی‌های است که در عرصه‌های مختلف داشته و تحریم نفتی آخرین تیر دشمن محسوب می‌شود، قدرت آمریکا رو به افول بوده و نفس‌های آخر خود را می‌کشد و می‌داند اگر ملت ایران از تحریم نفتی عبور کند، گزینه دیگری نمانده و آخرین گزینه جنگ است اما آمریکا هیچ‌گاه وارد جنگ با ایران نمی‌شود.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص گزینه‌هایی که ایران برای مهار فشار تحریم‌های نفتی دارد، گفت: بستن تنگه هرمز گزینه آخر در برابر فشار تحریم نفتی است، ایران در بحث کشورهایی که آمریکا را در این مورد همراهی می‌کنند گزینه‌هایی دیگری، مانند حمله سایبری به تأسیسات کشورهای عربستان و امارات را دارد.

وی افزود: حتی بهترین کار در تنگه هرمز برای به دردسر انداختن کشورهای همراه آمریکا و خود آمریکا مسأله ایست بازرسی است، کافی است که کشتی‌ها و نفت‌کش‌ها به چند تا سؤال پاسخ بدهند، همین پرسش و پاسخ سبب ایجاد اختلال در شبکه اروپا و برخی کشورهایی که از این منطقه نفت می‌خرند می‌کند و در اولین قدم باعث افزایش قیمت نفت خواهد شد.

بهرامی ادامه داد: تصمیم‌گیری‌ها در داخل برای تنگه هرمز در شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود و صحبت مسؤولان سیاسی مثل وزیر امور خارجه حالت دیپلماسی سیاسی دارد.

کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: اصل اقدام و بستن یا ناامن کردن تنگه برای سایر خریداران نفت جزو گزینه‌های شورای امنیت ملی است، همان‌طور که سرلشکر باقری گفته بود که اگر دشمن دشمنی خود را به آن حدی برساند که چاره‌ای جز بستن تنگه هرمز نباشد، این کار را انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: از نظر عرف حقوق بین‌الملل ایران می‌تواند کارهایی مانند ایجاد ایست بازرسی، دریافت عوارض و ... را انجام دهد؛ اما از عربستان و بحرین و امارات تا آمریکا می‌دانند شاید در فروش نفت به سختی انجام شود و پول نفت برگردانده شود اما فروش نفت ایران صفر نمی‌شود.

فروش نفت ایران به صفر نمی‌رسد

بهرامی با اشاره به فروش نفت ایران در طول هشت سال دفاع مقدس اذعان داشت: حتی در دوران سخت جنگ تحمیلی روزی نبوده است که ایران نتواند روزی کمتر از یک میلیون بشکه نفت بفروشد با اینکه قبل از شروع جنگ اول پالایشگاه‌های نفتی ایران به عنوان شاهرگ‌های اصلی کشور را زدند.

کارشناس مسائل سیاسی ابراز داشت: وقتی رئیس‌جمهور سال گذشته گفت که اگر نفت ایران فروش نرود نفت هیچ کشوری به فروش نخواهد رسید و فرمانده نظامی ما وعده صادق اجرایی کردن آن را می‌دهد دشمن می‌داند که بستن تنگه هرمز برای ایران کار سخت و غیرممکنی نیست.

مواضع مسؤولان سیاسی صریح، شفاف، انقلابی و محکم‌تر بیان شود

بهرامی با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه الجزیره بیان کرد: موضع ظریف مبنی بر اینکه اگر آمریکا بخواهد تنگه هرمز را برای ما ناامن کند، این اجازه را به آن نخواهیم داد، بیشتر از منظر دیپلماسی عمومی و دوری از ایجاد تنش است.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: از آنجایی که بستن تنگه هرمز هم در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای تأثیراتی خواهد داشت و جزو گزینه‌های آخر محسوب می‌شود می‌توان تحلیل کرد که موضع ظریف از نظر دیپلماسی وزارت امور خارجه است.

وی تأکید کرد: طرف غربی خود متوجه می‌شود که صحبت‌ها و مواضع برخی از مسؤولان سیاسی ما در تصمیم‌گیری‌های نظامی، امنیتی و اقدام عملی تأثیری ندارد، هرچند بهتر است مواضع مسؤولان سیاسی صریح، شفاف، انقلابی و محکم‌تر بیان شود.

بهرامی مطرح کرد: اگر دشمن متوجه نرمش در صحبت‌های ما شود خیال خام به سرش خواهد زد؛ به همین دلیل باید مانور نظامی در خلیج‌فارس انجام داد که به زودی ایران و روسیه در آینده نزدیک این کار را انجام دهند و هم اینکه به طرف مقابل هشدار داد که اگر دست از پا خطا کند جواب سخت و دردناکی خواهد گرفت.

رونق تولید، تنها راه به زمین خوردن آمریکا

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: خرید تسلیحاتی آمریکا در سال گذشته نشان می‌دهد که آن‌ها از گزینه جنگ بدشان هم نمی‌آید اما مشاوران ترامپ هم می‌دانند دوران بزن در رو تمام شده، نظر تحلیلگران اقتصادی آمریکا هم در این است که اگر ایران از تحریم‌های نفتی عبور کند و رونق تولید و اقتصاد در ایران شکل بگیرد تحریم‌ها شکسته خواهد شد و آمریکا به هدف خود نمی‌رسد و بعید به نظر می‌رسد که آمریکا حرف تحلیلگران خود را گوش ندهد.

پیشنهاد ترامپ برای پیش‌خرید نفت ایران

وی خاطرنشان کرد: هرچند اکنون هم ترامپ پیشنهاد‌هایی برای کشورهای خریدار نفت ایران برای پیش خرید نفت از ایران و عدم جابه جایی آن در زمان کنونی داده زیرا که عربستان و امارات نتوانستند آن میزان نفت را جبران کنند و البته روسیه هم پیشنهادهایی برای خرید نفت از ایران داده است.

بهرامی یادآور شد: به هر حال از آنجایی که دشمن هم دوست دارد ما عصبانی شویم، از کوره در برویم و اقدامات عجولانه‌ای انجام بدهیم تمامی تصمیم‌گیری‌ها نیاز به تأمل بیشتر و اقدام خاص خود دارد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: کشورهای مانند بحرین، اردن، عربستان سعودی و امارات به دنبال این هستند که با دلار سعودی، بسته تشویقی و حمایت‌های خاصی که دارند ایران را وارد جنگ با آمریکا کنند، از طرفی برخی کشورهای عربی مثل کویت هشدارهای به عربستان سعودی داده‌اند.

اذعان مشاور امیر قطر به قدرت ایران

وی ادامه داد: همچنین مشاور امنیتی امیر قطر گفته بود که ایران کشوری نیست که شما بخواهید وارد جنگ با آن شوید و آمریکایی‌ها از شما حمایت نخواهند کرد، اگر سردار سلیمانی دستور دهد حشدالشعبی بدون دخالت مستقیم ایران از خاک عراق می‌توانند خاک عربستان را بگیرند.

بهرامی با اشاره به صحبت‌های امیر بحرین برای جبران نفت ایران گفت: اولین کسی که از تحریم‌های نفتی و پایان معافیت‌های نفتی حمایت کرد بحرین بود، بحرین با توجه به مشکلات داخلی موجود، نقض حقوق بشر و ضرباتی که خورده، به دنبال ماجراجویی است.

این کارشناس مسائل سیاسی اذعان کرد: آل‌های منطقه شامل آل خلیفه، آل ثانی و آل سعود که ائتلاف ناتوی عربی را در سر می‌گنجانند و به دنبال ارتش عرب علیه عجم هستند فکرهای باطلی در میان خود دارند تا ملت ایران را وادار به تسلیم کنند که خودشان هم بهتر می‌دانند شدنی نیست.

ایران دست برتر منطقه است

وی با اشاره به قدرت برتر بودن ایران اظهار داشت: همین که ایران اعلام کند تنگه هرمز را می‌بندد یا ایست بازرسی انجام می‌دهد و... تأثیر زیادی در فروش نفت جهان خواهد داشت و حتی نفت آمریکا را کشورهایی که از این منطقه انرژی خود را تأمین می‌کنند هم تحت شعاع قرار خواهد داد بنابراین قدرت برتر و بازدارندگی ما آبراهی است که مسؤولیت آن بر عهده ایران است.

بهرامی با اشاره به مصاحبه دیگری از وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: تنگه هرمز باز هست اما آمریکا باید ببیند برای عبور و مرور از آن با چه کسی باید صحبت کنید.

کارشناس مسائل سیاسی افزود: آمریکا در تنگه هرمز باید با سپاهی صحبت کند که آن‌ها در لیست تروریستی قرار داده، بنابراین آن‌ها می‌توانند اقدام متقابل داشته باشند و هر آمریکایی در برابر سپاه پاسداران به مانند یک داعشی است که می‌تواند آن را بزند.

وی ابراز داشت: امنیت خلیج‌فارس و آبراهه تنگه هرمز به نیرویی واگذارشده که انقلابی، پایبند به آرمان‌ها و حافظ آن است و همین کار برای آمریکا سخت می‌کند کما این‌که تجربه آن را در دوران جنگ دفاع مقدس ما داشته‌اند و خاطره شهید نادر مهدوی همیشه در ذهن آن‌ها خواهد بود و می‌دانند امثال شهید حججی‌ها در کشور ما آنقدر زیاد هستند که اگر پای کشور در میان بیاید از جان خود مایه بگذارند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین