بطحایی: ممکن است کلیپ‌های رقص دانش‌آموزان ساختگی باشد

گروه اجتماعی الف،   3980218063 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر آموزش و‌پرورش در واکنش به پخش آهنگ مبتذل در برخی مدارس کشور گفت: یقین دارم انگیزه‌های سیاسی پشت این ماجرا وجود دارد، اگر بررسی‌ها نشان دهد در مدرسه‌ای تخلف صورت گرفته است و برخلاف دستورالعمل‌های اداری اقدام کرده‌اند با آن برخورد می‌شود.

بطحایی: ممکن است کلیپ‌های رقص دانش‌آموزان ساختگی باشد

به گزارش تسنیم؛ سید محمد بطحایی درباره پخش آهنگ مبتذل در تعدادی از مدارس کشور اظهار کرد: شواهدی وجود دارد که این کلیپ‌ها ساختگی است البته بازرسی و حراست وزارت آموزش و پرورش به همراه تعدادی از صاحبنظران فضای مجازی در حال بررسی موضوع هستند که مشخص شود آیا چنین مسئله‌ای صحت دارد و در کجا اتفاق افتاده است که ظرف چند روز آینده مشخص می‌شود.

وی افزود: یقین دارم انگیزه‌های سیاسی پشت این ماجرا وجود دارد و دشمنان می‌خواهند اعتماد خانواده ها به مدارس را کمرنگ کنند و از سرمایه اجتماعی آموزش و‌پرورش در جامعه بکاهند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دستورالعمل واحدی را به مدارس ارسال کرده‌ایم که در آن ضوابط سرود در مدارس مشخص است، در این دستورالعمل ملاحظات تربیتی، شرعی و روانی لحاظ شده است حتی به سلامتی دانش‌آموزان نیز توجه کرده‌ایم که تم و صدای آن چگونه باشد تا به شنوایی دانش‌آموزان آسیب نزند، این دستورالعمل سه ماه قبل صادر شده است و تمام مدارس بر اساس آن اقدام می‌کنند.

بطحایی متذکرشد: اگر بررسی‌ها نشان دهد در مدرسه‌ای تخلف صورت گرفته است و برخلاف دستورالعمل‌های اداری اقدام کرده‌اند با آن برخورد می‌شود.

آموزش و‌پرورش در حوزه نشاط چه برنامه‌هایی دارد؟

همچنین علیرضا کاظمی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در این رابطه اظهار‌ کرد: حوزه معاونت پرورشی از بخش‌هایی است که همیشه مورد تاکید رهبر انقلاب قرار داشته و رویکرد سند تحول بنیادین نیز فرهنگی و تربیتی است که تبدیل نظام آموزشی از ساختار  آموزشی صرف به نظام فرهنگی و تربیتی مدنظر است، وزیر آموزش و پرورش نیز در این راستا برنامه‌ریزی کرده و در تدوین برنامه‌های پرورشی و حمایت مالی از آن پشتیبانی لازم را دارد.

وی افزود: در راستای اجرایی شدن سند تحول بنیادین بیشترین سهم به حوزه پرورشی اختصاص یافته و 40 برنامه مستقیم مربوط به معاونت پرورشی است، به نظر می‌رسد با این شرایط حوزه پرورشی در سال جاری  در ترویج فرهنگ اقامه نماز و قرآن و کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش می‌کند که این موضوع تقدیر رهبر انقلاب را همراه داشته و در شورای فرهنگی اجتماعی کشور نیز مورد تأکید قرار گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که هفت سال از تدوین سند تحول بنیادین و ابلاغ آن می‌گذرد، نهادهای مختلف برای اجرای آن همراهی کنند به طور مشخص برنامه این وزارتخانه برای پرورش دانش‌آموزان چبست؟ گفت: در سال جاری گام‌های بلندی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین برداشته شده است و کارگروه‌هایی در سطح استان‌ها و مناطق تشکیل شده است همچنین زیر‌نظام‌های سند تحول کامل شده و برنامه‌های آن برای اجرا ابلاغ شده است همچنین امروز برشهای استانی برنامه‌های زیرنظام سند تحول بنیادین تهیه شده است.

وی ادامه داد: نکته مهم در اجرای سند تحول بنیادین سهم دستگاه‌های دیگر در تحقق آن است و با کمک شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان بخشی که متولی مطالبه سند تحول است سهم سایر دستگاه‌ها را در این رابطه پیگیری می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که موضوع نشاط در برخی موارد باعث ایجاد رفتارهای نابهنجار در مدارس می‌شود، برای ایجاد نشاط در مدارس به عنوان مثال سفارش و ساخت موسیقی مناسب اقداماتی انجام داده‌اید؟ گفت: در این ایام بعد از  صحبت‌های رهبر انقلاب که اشاره کردند برخی غیرمنصفانه تلاش می‌کنند منزلت کارهای آموزش و پرورش را تنزل دهند و بعد از گام‌های این وزارتخانه برای تحقق سند تحول و در زمانیکه آرایش جنگی دشمن را در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و نفوذ اطلاعاتی شاهد هستیم اقدامی به صورت هماهنگ در فضای مجازی برای تخریب وجهه آموزش و پرورش انجام شده که قطعاً مغرضانه است.

کاظمی مطرح کرد: ایجاد روحیه امید و نشاط هدف آموزش و پرورش است و یک بسته در دو بخش تهیه شده که بخش نخست شامل اقدامات سلبی است از جمله حذف آزمون‌های زائد، کتاب‌های کمک درسی و حذف کنکور البته تا جایی که توانستیم است و بخش دوم اقدامات ایجابی که بر این اساس هفته سرود و تئا‌تر در آموزش و پرورش ایجاد کردیم و در سراسر کشور هر مدرسه یک سرود و تئاتر دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۹۴۴۰۲۱۰:۵۲:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
فرض کنیم ساختگی نیست ایا بچه ها حق شادی و رقص ندارن
ناشناس۸۹۴۶۰۷۱۲:۰۵:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
الان اختلاف نظر بر سر شادی کردن و حتی رقص و پایکوبی نیست. بلکه بر سر محتوی و منبع آن است. اینکه از نظر شما و افراد هم فکرتون استفاده دانش آموزان از منابع مبتذل و غیر اخلاقی برای شادی هیچ مسئله مشکل داری نیست ، نشونه خوبی نمی تونه برای فرهنگ و آینده اخلاقی جامعه باشه.
حسن۸۹۴۸۸۹۱۴:۰۱:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۸
البته که همه حق شادی و نشاط دارند و فراهم کردن زمینه آن وظیفه آموزش و پرورش و دولت است. ولی مدیران ..دولت روحانی- مسلک و اصلاح طلب با سرپوش گذاشتن بر مشکلات خود و کمبودها این نیاز به شادی و نشاط را به رقص و .. محدود می کنند و گروهی از مردم را روبروی گروهی دیگر از مردم قرار می دهند. شادی و نشاط یعنی مدرسه امکانات ورزشی و برنامه توسعه ورزش داشته باشد نه ساعت ورزش تبدیل به زمان جبران عقب بودن دیگر دروس شود. شادی و نشاط یعنی مدرسه در گرمای اردیبهشت و خردادکولر مناسب و در سرمای زمستان گرمای ایمن داشته باشد. شادی و نشاط با ترویج ... و ولنگاری و آهنگهای دارای کلمات نامناسب محیط مدرسه متفاوت است.
ناشناس۸۹۵۳۷۶۱۸:۱۷:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۱۸
ورزش و تهویه مناسب شادی و نشاط نیست، حداقل های حقوق کودک (و نه دانش آموز) و بزرگسال است! با این استدلال می توان گفت چون هنوز نفس این ملت درمی آید پس شادی و نشاط دارد!
ناشناس۸۹۴۹۷۳۱۴:۲۹:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
چرا فکر میکنید شادی یعنی رقص.ما نمی رقصیم و شادیم
ناشناس۸۹۴۹۸۱۱۴:۳۲:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
مدرسه جای این کارها نیست تو غرب هم مدرسه و دانشگاه محل علم آموزی است
موسوی۸۹۴۹۹۸۱۴:۴۲:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
شما خیلی علاقه مندی میتونی فرزندتو بفرستی کلاس رقص، مدرسه در نظام اسلامی محل آموزش و تربیت و البته شادی در چارچوب موازین شرعی است.
ناشناس۸۹۵۰۱۴۱۴:۴۸:۲۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
اسم این ابتذال است .آیا بچه مشکلی دارد که برای شاد بودن باید متوسل به این اشعار سخیف و حرکات موزون شود.
اسدی۸۹۴۴۳۶۱۱:۰۰:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۸
بهتر است مدیر معلم و همه دانش اموزان را
ناشناس۸۹۴۶۵۹۱۲:۲۲:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
باید تو را اعدام کرد که از دست پیام‌های چیپ و مسخره‌ات رها شد
رضا۸۹۴۶۹۲۱۲:۳۴:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۸
یکبار اعدام در حقشان کم است. چند بار اعدام شوند تا درس عبرتی برای دانش آموزان دیگر باشد.
ناشناس۸۹۴۷۸۹۱۳:۱۸:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۱۸
.. مساله را باید اساسی حل کرد
علیرضا۸۹۴۵۶۰۱۱:۴۵:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۸
اینست ثمره سند 2030 . حالا هی به مردم دروغ بگید که هیچی نیست . تو مهد های کودک از الان رقاصه تربیت میکنن . تو مدارس اینطوری . کسی با شادی و نشاط مخالف نیست ولی این مدلی تهش چیزی جز فحشا و .. حاصلی نداره .
ناشناس۸۹۴۵۹۳۱۲:۰۱:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
بله..مگه چند هزار میلیارد تومن از اموال ملت را بالا کشیده اند که بتوان از گناهشان گذشت؟
ناشناس۸۹۴۵۹۷۱۲:۰۱:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۱۸
مگر چه اتفاقی افتاده مخلوط که نبوده ،بزرگسالان که ماییم نشاط نداریم حالا چهار تا بچه نشاط داشته باشند چه معصیت بزرگی رخ داده .خیلی پیگیرید بروید اموال مسوولینی را که حق‌الناس را...برداشته اند با مشروعیت سنجی اموال ارزیابی و رسیدگی کنیدخیلی پیگیرید محاکمه علنی مفسدان و متهمان اقتصادی نظیر ح.ف ها ،م.ج ها و ا.ع ها را پیگیری کنید بروید ویلا سازی و زمین‌خواری لواسان و ورامین را پیگیری کنید چرا با فرافکنی ..مسایل بزرگ را گم میکنید
ناشناس۸۹۴۶۴۸۱۲:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
چرا ما همه بازیچه کسانی می‌شویم که مطالبی را بدون منبع منتشر می‌کنند. اگر واقعاً اتفاقی در یک مدرسه افتاده، چرا اسم مدرسه نوشته نمی‌شود تا فقط اولاً فقط یک مدرسه متهم شود و ثانیاً سریع بتوان به ماجرا رسیدگی کرد. اتهام‌های مبهم همه مدارس کشور را هدف می‌گیرد. شما را به خدا از انتشار چنین خبرهایی خودداری کنید.
ناشناس۸۹۴۹۰۷۱۴:۰۵:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۸
دست بردارید از این .. بازی ها. در یک مدرسه دخترانه که همه حجاب دارند و همه هم خانم هستند چه اشکالی دارد که بچه ها شادی کنند. تو رو خدا بس کنید دیگه مردم را..فراری ندهید
ناشناس۸۹۴۹۱۰۱۴:۰۶:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۱۸
در کشور ما مسئله این نیست که الان دانش آموزان سقف ندارند که بروند سر کلاس . مسئله اصلی این شده است!! بنظرم مدارس را تعطیل و مکتب خانه راه بیندازید.
ناشناس۸۹۵۳۸۶۱۸:۲۴:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۱۸
وقتی وزیر بخشنامه میدهد که تکالیف درسی و مشق شب و کتب کمک آموزشی و آزمون از مدارس جمع آوری شود یکی از نتایج اش میشود همین! مدرسه تبدیل میشود به محلی برای وقت کشی و به هدر دادن عمر دانش آموزان. هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد.کسی منکر یا مخالف شادی و نشاط نیست بلکه مساله این است که آیا مدرسه باید تبدیل به مکانی مشابه پارتی و مهمانی شود؟ مدرسه محل آموزش و تعلیم و تربیت است و تالار عروسی و جشن تولد و .. هم محل بزن و برقص و شادی. وقتی وزیر آموزش و پرورش بدون کارشناسی معلمان را مجبور به کاستن از بار آموزشی مدارس میکند و فضایی علیه تکالیف درسی ایجاد میکند باید منتظر چنین مسایلی هم باشد. مدارس فعلی نه تنها برای دانش آموزان و کودکان ما مفید نیستند بلکه مضر و زیانبار هستند.در مدارس فعلی نه آموزش درستی داریم و نه خبری از تربیت و پرورش است.بچه های ما پس از ورود به مدارس تبدیل به اشخاصی لاابالی و باری به هر جهت و بی مسئولیت میشوند و انواع و اقسام رفتارهای نامناسب را در مدرسه فرا می گیرند زیرا مدارس ما کارکرد درست آموزشی و تربیتی ندارند و بالعکس عمل نموده و کارکرد ضدتربیتی پیدا کرده اند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  3. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  4. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. کمی دیر نیست؟

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  25. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

آخرین عناوین