اولین اقدام پرسپولیس بعد از توافق با برانکو/ مهدی طارمی جانشین بودیمیر می‌شود

گروه ورزشی الف،   3980218014 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

پنجمین بازی بدون برد پرسپولیس در لیگ و آسیا جای خالی یک مهاجم تمام عیار در ترکیب سرخپوشان را نمایان کرد.

ورزش سه نوشت: پس از حذف پرسپولیس از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، برانکو ایوانکوویچ در گفتگو با همکارانش از نرخ پایین بدل کردن موقعیت‌ها به گل در پرسپولیس صحبت کرده است و خب حق با اوست.

تیم فوتبال پرسپولیس در دیدارهای خود مقابل پاختاکور ازبکستان، الاهلی عربستان و السد قطر فرصت‌های گلزنی بسیاری را از دست داد تا در نهایت خیلی زود از دور رقابت‌ها کنار برود و اگرچه این حذف به مساله داوری سنجاق شده اما اصل موضوع چیز دیگری است؛ مشکل گلزنی در پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ.

علی علیپور که همچنان یکی از نامزدهای اصلی کفش طلای لیگ برتر است بعد از پیوستن ماریو بودیمیر در تعطیلات زمستانی، از این بازیکن اهل کرواسی سرویس چندانی دریافت نکرده تا به مرور پایین‌تر از آمار همیشگی خود گل بزند. در این روزها هواداران پرسپولیس بیش از گذشته به یاد روزهای حضور مهدی طارمی به عنوان یکی از مهاجمان اصلی در ترکیب پرسپولیس‌اند. بازیکنی که دو فصل متوالی آقای گل لیگ برتر شد و عنوان بهترین بازیکن سال را نیز از آن خود کرد. این در حالی است که علیپور با وجود تلاش بسیار حالا زیر فشار وحشتناکی قرار گرفته که البته امیدوار است با درخشش در بازی برابر ماشین سازی شرایط را برای خود عادی کند.

موضوع بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس از کمی قبل‌تر و از زمان حضور سرخپوشان در شهر دوحه برای بازی با السد کلید خورده است؛ زمانی که طارمی برای ملاقات با پرسپولیسی‌ها به هتل آمد و با یکی از مدیران تیم نشست کوتاهی در این زمینه داشت. او که بازیکن تیم فوتبال الغرافه قطر است، بعد از یک فصل و نیم حضور در قطر دوست دارد در تیمی بازی کند که برای قهرمانی بجنگد و او را در نقش بهترین گلزن به چالش بکشد. اینکه او دیروز در مصاحبه‌ای مفصل با روزنامه الوطن قطر، روش‌های تمرینی در فوتبال قطر را زیر سوال برده و از سرمربی تیم هم انتقاد ملایمی کرده است، به همین دلیل است که او از بودن در این تیم شیخ نشین ثروتمند خسته شده است. 

البته طارمی از تیم الریان پیشنهاد خوبی دارد اما پیوستن به الریان او را در شرایط موردنظر قرار نخواهد داد و بازار اروپا هم شاید پیشنهاد ویژه‌ای را برای او رزرو نکرده باشد. طارمی بازیکنی با استعداد و درخشان است و حضور در لیگ‌هایی مثل یونان و هلند برای او چندان ایده‌آل نیست. با این وصف شاید بازگشت به پرسپولیس دوباره در ذهن او کلید خورده باشد؛ این هدفی است که از سوی برانکو ایوانکوویچ و مدیران پرسپولیس نیز دنبال می‌شود.

یکی از انتقاداتی که این روزها درباره افت کیفی پرسپولیس معرفی می‌شود به بخش تهاجمی و نرخ پایین‌تر فرصت سازی در این بخش در کنار ایجاد هیجان برای هواداران مربوط است. انتقادی که در طول یک فصل اخیر به شدت مورد توجه بوده است و البته باید در نظر گرفت طارمی با کیفیت فنی و استثنایی خود در این زمینه در بین بازیکنان ایران با توجه به توپگیری، حرکات با توپ از میانه زمین به سمت دروازه رقبا و ایجاد موقعیت یکی از بازیکنان طراز اول فوتبال ایران محسوب می‌شده و این ویژگی او اما همواره با تمجید همراه بوده است.

مهدی طارمی که در زمان بعد از محرومیت فردی راهی لیگ ستارگان شده بود تا با دوری از فضای کنونی، از نظر مالی نیز برای باشگاه سودآوری داشته باشد، این روزها علیرغم پیشنهاداتی که متوجه خود می‌بیند، شاید یک گزینه ایده آل برای بازگشت به پرسپولیس باشد که در سودای بازیابی دوباره برای دستیابی به موفقیت‌های بعدی باشد. در این راه ناکامی ماریو بودیمیر به عنوان یک خرید زمستانی برای پرسپولیس شاید بهترین خبر را برای هواداران تیم شکل دهد که با بازگشت طارمی دغدغه کمتری روی دروازه رقبا داشته باشند. باید دید این شرایط برای بازگشت و مذاکره بین طرفین فراهم خواهد شد یا خیر.

پرسپولیس مذاکرات خود را بعد از پرداخت بخشی از مطالبات برانکو ایوانکوویچ، برای تمدید قرارداد و همکاری با این مربی کروات آغاز کرده و احتمالا در صورت توافق در این زمینه، شرایط بهتری برای بازگرداندن مهدی طارمی به عنوان یکی از مهاجمان مورد علاقه او، در پیش خواهند داشت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۹۴۱۷۵۰۹:۱۵:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۱۸
برگرداندن طارمی خیانت به پرسپولیس است...بعنوان طرفدار پرسپولیس امیدوارم که این اتفاق نیافتد!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین