کرانه‌‌های تازه در عکاسی با لنز اولترا واید در سری Huawei P30

گزارش بازرگانی،   3980216061

 سری Huawei P30، به عنوان پرچمداران جدید بازار گوشی‌های هوشمند، از دوربین الترا وایدی برخوردار شده‌اند که وسعت دید را در عکس‌برداری از سوژه‌های مختلف، افزایش داده و افق‌های تازه‌ای را به ویژه در عکس‌برداری از مناظر باز یا سوژه‌های با وسعت دید، به همراه داشته است.

مشتاقان عکاسی از مناظر باز و سوژه‌های نیازمند وسعت دید زیاد، همواره گزینه استفاده از لنزهای واید را درنظر می‌گیرند تا بتوانند در شکار سوژه‌های جذاب و صحنه‌هایی که پوشش گسترده‌تری را طلب می‌کنند، نهایت استفاده را  از دوربین خود ببرند.

از سوی دیگر، برخی سوژه‌ها و صحنه‌ها، به نحوی در مقابل عکاس صف آرایی می‌کنند که تنها با لنزهای واید می‌توان آن‌ها را به طور تمام  و کمال در یک شات شکار کرد. این در حالی است که جای خالی این لنزها، در دنیای گوشی‌های هوشمند،‌ حتی پیشرفته‌ترین آن‌ها، همواره محسوس بوده است. یکی از دلایل این امر، محدودیتی است که از نظر ابعاد و فناوری لنزها و مولفه‌های یادشده، در فضای فیزیکی محدود گوشی‌های هوشمند وجود دارد.

با وجود این، پیشرفت فناوری به گونه‌ای بوده که راه را برای ثبت تصاویر واید با استفاده از دوربین گوشی‌های هوشمند نیز هموار کرده است. این پیشرفت، تا حدی بوده که حالا با گذر از استاندارد واید، از عناوینی نظیر الترا واید (Ultra Wide) هم در گوشی‌های هوشمند تولیدی شرکت‌های مختلف استفاده می‌شود.

یک نمونه از این محصولات، پرچمداران مدرن هوآوی در بازار گوشی‌های هوشمند یعنی سری HUAWEI P30 است. محصولاتی که در کنار تمامی المان‌های پیشرفته نظیر پردازنده قدرتمند، صفحه‌نمایش با  کیفیت و طراحی جذاب، حالا در دنیای عکاسی با لنز الترا واید نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

 

گزینه‌های مختلف، همسو با نیازهای متفاوت

 سری Huawei P30 به عنوان پرچمداران قدرتمند بازار، ترکیب سه دوربین را باکارایی‌های متفاوت، در قسمت پشت گوشی قرار داد‌ه‌اند. هوآوی با این چیدمان، در واقع گزینه‌های مختلفی را برای برآورده کردن نیازهای متفاوت کاربران در عکس‌برداری از سوژه‌های گوناگون، فراهم آورده است.

به این ترتیب، کاربر می‌تواند از سنسور ۴۰ مگاپیکسلی برای عکس‌برداری با جزئیات بالا از سوژه‌های مختلف استفاده کند. سوژه‌هایی که خروجی به ثبت رسیده از آن‌ها، حتی روی صفحه‌نمایش‌های بزرگ یا حتی هنگام چاپ نیز از جزئیات کافی برخوردارند. گزینه دیگر، سنسور ۸ مگاپیکسلی با لنز تله فوتو است که دستاوردش بزرگنمایی به ترتیب 3 و 5 برابری بدون افت کیفیت در گوشی‌های پی 30 و پی 30 پرو است. به این ترتیب، می‌توانید با تمرکز بیشتر روی سوژه، بدون آنکه کیفیت فدا شود، قسمت‌های دلخواه را شکار یا معضل فاصله دور از سوژه را رفع کنید.

در نهایت، به گزینه جذاب یعنی سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در پی 30 و 20 مگاپیکسلی در پی 30 پرو با لنز معادل ۱۶ میلی‌متری، مشخصه میزان گشودگی دیافراگم f/2.2 ، همراه با فناوری‌هایی نظیر فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری می‌رسیم.

گزینه‌ای که با گذر از استاندارد واید که در محصولی مانند HUAWEI P20 شاهد بودیم حالا به استاندارد جدیدتری به نام الترا واید (Ultra Wide)، هویت بخشیده است. همان‌طور که گفتیم، استفاده از لنزهای واید، پوشش گسترده‌تر صحنه را از نظر ابعاد دربرگیرنده به همراه دارد.

عکاسی با این قابلیت در ثبت تصاویر از فضاهای باز یا حتی آسمانخراش‌های شهری و حتی در مواردی که قصد دارید از گروهی از دوستان و آشنایان عکس‌ بگیرید، به بهترین شکل ممکن، خودنمایی می‌کند. به این ترتیب، مجبور نخواهید بود بخشی از سوژه را حذف کرده یا فضای پیش روی لنز دوربین را به نحوی که باب میل شما نیست تغییر داده و از نو کادربندی کنید.

وسعت دید؛ از هوشمندی در طراحی تا عملکرد هوشمندانه

 سری HUAWEI P30 در حالی گزینه افزایش وسعت دید را در پرتو استفاده از لنز الترا واید فراهم کرده که تعبیه چنین مولفه‌ای، هیچ خدشه‌ای را به طراحی جذاب این محصول در بعد ظاهری، وارد نکرده است. به بیان دیگر، خبری از ضخامت زیاد یا بیرون زدگی ناخوشایند سنسورهای پشتی این محصول نیست.

این عملکرد، در طراحی بخش نرم‌افزاری نیز به چشم می‌خورد تا اضافه شدن یک گزینه کاربردی جدید باعث سردرگمی کاربر در استفاده از قابلیت‌های مختلف نشده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیز امکان فعال‌سازی و بهره‌گیری از این گزینه، ممکن باشد. هوآوی تنها با یک اسلایدر ساده در قسمت پایین صفحه‌اصلی رابط کاربری اپلیکیشن دوربین، امکان استفاده از لنز اولتراواید یا فعال‌سازی گزینه‌های دیگر نظیر عکس‌برداری با بزرگنمایی چندین برابری بدون افت کیفیت یا زوم به صورت ترکیبی (اپتیکال و دیجیتال) را میسر کرده است.

برخلاف آنچه در محصولات برخی برندها شاهد هستیم، برای استفاده از این قابلیت، نیازی به عبور از چندین و چند لایه پیچیده از منوهای مختلف رابط کاربری اپلیکیشن دوربین نیست تا در کم‌ترین زمان، سوژه‌ها و صحنه‌ها را با وسعت دید دلخواه خود، شکار کنید.

همزمان با سادگی فعال‌سازی این قابلیت، گزینه‌هایی هم برای هوشمندسازی حداکثری آن درنظر گرفته شده است. به بیان دقیق‌تر، هوآوی هوشمند سازی عکس‌برداری الترا واید را به موتور هوش مصنوعی پرچمدار خود سپرده تا بهره‌برداری از این قابلیت را در صورت صلاحدید و به دنبال عبور از الگوریتم‌های پیشرفته تحلیل سوژه و صحنه، به کاربر پیشنهاد دهد.

 

نحوه استفاده؛ سادگی در عین هوشمندی

 برای به ثبت رساندن تصاویر الترا واید کافی است در همان صفحه اول ورود به دوربین گوشی، گزینه Wide را در پایین صفحه، لمس کنید. به این ترتیب، در کوتاه‌ترین زمان ممکن، امکان تغییر فاصله کانونی را خواهید داشت. به طور پیش‌فرض، انتخاب گزینه 1x، عکس‌برداری معمولی را به همراه خواهد داشت. در این حالت، خبری از بزرگنمایی نبوده و البته قابلیت الترا واید هم فعال نخواهد بود.

این در حالی است که با حرکت دادن اسلایدر و افزایش عدد درج شده در کنار عدد x می‌توانید از قابلیت بزرگنمایی در سری Huawei P30 استفاده کنید. هرچه عدد یادشده بیشتر باشد، وسعت دید کم‌تر و بزرگنمایی بیشتری را شاهد خواهید بود.

سوپرایز هوآوی در این محصول یعنی امکان به ثبت رساندن تصاویر Ultra-Wide را می‌توانید با انتخاب گزینه 0.6x شاهد باشید. جایی که لنز الترا واید پرچمدار قدرتمند هوآوی وارد عمل شده و با کاهش فاصله کانونی، پوشش بیشتر صحنه را به ارمغان می‌آورد.

در صورتی که در انتخاب گزینه عکس‌برداری با لنز الترا واید یا استفاده از گزینه‌های دیگر نظیر عکس‌برداری با سنسور ۴۰ مگاپیکسلی واید، تردید دارید یا به هر دلیلی نظیر فراموش کردن لمس گزینه عکس‌برداری با فاصله کانونی 0.6x احتمال می‌دهید بخشی از سوژه و صحنه را به دلیل محدود بودن وسعت دید از دست بدهید، بدنیست بدانید هوآوی راهکاری هوشمندانه را برای شما درنظر گرفته است.

در این راهکار، تنها کافی است آیکون AI را از قسمت سمت چپ رابط کاربری اپلیکیشن دوربین گوشی‌های سری پی 30 هوآوی (در حالتی که گوشی را به صورت افقی یا همان لندسکیپ در دست گرفته‌اید) لمس کنید. به این ترتیب، علاوه بر برخورداری از قابلیت‌های متفاوت و چشمگیر هوش مصنوعی نظیر تشخیص سوژه و صحنه به منظور اعمال بهترین تنظیمات، گوشی با تحلیل صحنه‌ای که در مقابل دوربین قرار گرفته، در صورت نیاز، گزینه عکس‌برداری با لنز الترا واید را برای شما فعال خواهد کرد. البته هیچ اجباری برای استفاده از این گزینه وجود نداشته و به دلخواه می‌توانید آن‌را مجدداً غیرفعال کنید.

باید اعتراف کرد که هوآوی با ارائه قابلیت‌های مختلف نظیر عکس‌برداری الترا واید، گام تازه‌ای را در بهبود استانداردهای عکس‌برداری با گوشی‌های هوشمند، برداشته و حالا عکاسی با گوشی‌های موبایل لذت‌بخش‌تر شده است.

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین