غزه؛ روز دوم/ ادامه حملات متقابل؛ کاتص: تا بشود وارد جنگ نمی‌شویم

گروه جهان الف،   3980215152 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رژیم صهیونیستی امروز نیز برای دومین روز متوالی حملات به نوار غزه را ادامه داد و گروه‌های فلسطینی با شلیک راکت به این حملات پاسخ دادند. تاکنون هفت فلسطینی جان باخته‌اند و یک اسرائیلی کشته شده است.

غزه؛ روز دوم/ ادامه حملات متقابل؛ کاتص: تا بشود وارد جنگ نمی‌شویم
 

به گزارش فارس، نوار غزه از دیروز شنبه (چهارم می) شاهد بالا گرفتن تقابل نظامی میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت است (+).

آغاز درگیری

مقدمات این تقابل روز جمعه و در راهپیمایی‌های بازگشت غزه و مقابله ارتش رژیم صهیونیستی با معترضان فلسطینی شکل گرفت و یک روز بعد شنبه، شدت گرفت.

برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز درباره علت شروع درگیری ادعا کرده‌اند، جرقه افزایش تنش‌ پس از آن زده شد که تک‌تیراندازهای جهاد اسلامی در واکنش به حملات نظامیان صهیونیستی در راهپیمایی‌های بازگشت، به سمت تعدادی از این نظامیان شلیک کردند و در این تیراندازی، دو نظامی صهیونیست زخمی شد.

هفت شهید در روز اول

این درگیری‌ها که همزمان با دیدارهای مقامات ارشد حماس و جهاد اسلامی در مصر برای حصول آتش‌بس در نوار غزه، شدت گرفته تا کنون منجر به شهادت هفت فلسطینی از جمله یک زن باردار و دختر دو ساله‌اش شده و بیش از چهل نفر زخمی شده‌‌اند.

بیمارستان «بارزلای» در فلسطین اشغالی هم اعلام کرد، پاسخ موشکی مقاومت فلسطین به حملات تل‌آویو، تا کنون منجر به مجروحیت 79 صهیونیست و کشته شدن یک تن شده است.

شلیک 430 راکت از غزه تا صبح روز دوم درگیری

کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه)  اعلام کرد، از شب گذشته 130 راکت و از صبح دیروز 430 راکت از غزه به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است. رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، پناهگاه‌ها در شهرک «ریشون لِتسیون» در اطراف تل‌آویو باز شده است.

ادامه حملات اسرائیلی

حملات رژیم صهیونیستی صبح امروز (روز دوم) ادامه یافت. دو پایگاه متعلق به مقاومت در شرق «النصیرات و المغازی» واقع در مرکز نوار غزه و نیز پایگاه دیگری در شرق خانیونس هدف قرار گرفت. همچنین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی ساحل «السودانیه» در شمال نوار غزه را با چندین خمپاره هدف قرار دادند. بنا به گزارش خبرگزاری شهاب، مقاومت نیز در پاسخ به حملات جدید چندین راکت به سمت شهرک‌های صهیونیستی مجاور به غزه شلیک کرده و آژیرهای خطر در «سدوت هنیگف» به صدا در آمده است.

کانال هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، جنگنده‌های نیروی هوایی این رژیم، تعدادی از سکوهای شلیک راکت در شمال نوار غزه را هدف قرار داده است.

یگان توپخانه رژیم صهیونیستی امروز بیش از 20 گلوله به سمت اراضی فلسطینی‌ها شلیک کرد و یک نقطه دیدبانی مقاومت در شرق نوار غزه را هدف قرار داد.

بیش از 250 حمله صهیونیستی به نوار غزه

 وبگاه «عرب 48» اعلام کرد، تنها جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بیش از 150 حمله به غزه داشته‌اند و  200 مکان غیرنظامی از جمله منازل مسکونی، مساجد، مغازه‌های تجاری، سازمان‌های رسانه‌ای و زمین‌های زراعی هدف قرار داده‌اند. بیش از هفت منزل به صورت کامل تخریب شده و چندین منزل دیگر نیز آسیب‌های جدی دیده‌اند.

رسانه‌ها اعلام کردند،‌ از دیروز تا امروز بیش از 250 حمله علیه نوار غزه انجام شده است. 

حمله رژیم صهیونیستی به مسجدی در اردوگاه «الشاطی» غزه

استقرار یک تیپ ارتش رژیم صهیونیستی در مرز غزه

به گزارش شبکه تلویزیون «کان» اسرائیل، ارتش صهیونیستی یک تیپ نظامی در طول مرز با غزه مستقر کرده است. ارتش سرگرم اتخاذ تدابیر نظامی جهت آمادگی برای احتمال هرگونه افزایش تنش در چند روز آینده است. 

ارتش اسرائیل اعلام کرده، هفتاد درصد راکت‌های فلسطینی به مناطق باز (غیرمسکونی) اصابت کرده و سامانه پدافندی گنبد آهنین توانسته با صد و پنجاه راکت مقابله کند. نیروی هوایی نیز تا این ساعت به فعالیت ادامه داده و حدود 220 هدف را که منازل مسکونی نیز در میان آن بوده، هدف قرار داده است. 

تل‌آویو، گذرگاه‌های غزه را بست

مقامات رژیم صهیونیستی صبح امروز یکشنبه تمام گذرگاه‌های غزه را بست و تنها اجازه ورود کامیون‌های حامل سوخت به این منطقه را داد. نوار غزه هفت گذرگاه دارد که ارتباط داخل و خارج از غزه فقط از این گذرگاه‌ها امکان‌پذیر است. شش گذرگاه، تحت کنترل کامل اسرائیل و یک گذر در مرز غزه و مصر، در کنترل مشترک قاهره و تل‌آویو است.

بر اساس گزارش «عرب 48»،‌ این اقدام پیش از برگزاری جلسه امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی صورت گرفت و مشخص نیست تا چه زمانی قرار است ادامه پیدا کند.

جهاد اسلامی: برای گسترش دامنه پاسخگویی آماده‌ایم

«فلسطین‌الیوم» شبکه وابسته به جهاد اسلامی به نقل از یکی از فرماندهان ارشد شاخه نظامی این جنبش «سرایا القدس» (گروهان‌های قدس) اعلام کرد، رژیم صهیونیستی درباره اماکن مورد اصابت راکت‌های مقاومت سکوت کرده و گذر زمان مشخص می‌کند که موشک‌ها دقیقا در عسقلان و غیره چه کرده‌‌اند.

وی افزود، مقاومت در پاسخ به هدف قرار دادن غیرنظامیان و کودکان و منازل مسکونی در غزه، شهرها و شهرک‌های صهیونیستی را با راکت‌های جدید و دارای قدرت تخریب بالا هدف قرار داد. گروهان‌‌های قدس برای افزایش کمی و کیفی دامنه حملات آماده است.

بیانیه جهاد اسلامی 

جبنش جهاد اسلامی همچنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: مقاومت فلسطین از حق خود در پاسخگویی به جنایات مستمر رژیم اشغالگر اسرائیل و دفاع از کودکان، زنان و سالمندان دست برنخواهد داشت، کسانی که خون آنها توسط قاتلان تروریستی مباح اعلام شده است. 

بر اساس گزارش وبگاه فلسطین‌الیوم، در ادامه این بیانیه آمده، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بمباران منازل، تأسیسات غیرنظامی و دفاتر روزنامه‌ها و رسانه‌ها ادامه می‌دهند و این تجاوزها، شاهدی بر حجم جنایت‌ها خواهد بود.

کاتص:‌ تا حد ممکن از ورود به جنگ اجتناب می‌کنیم

پس از واکنش مقاومت، «اسرائیل کاتص» وزیر اطلاعات و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تل‌آویو تا حد ممکن از ورود به جنگ خودداری می‌کند. کاتص صبح یکشنبه به رادیو اسرائیل گفت، اسرائیل قاطعانه به اقدامات غزه پاسخ می‌دهد اما در عین حال تا جایی که می‌شود از ورود به جنگ خودداری می‌کند. او درباره «توهم» برخی منتقدان اسرائیلی هشدار داد و گفت، «فکر نکنید که مصر یا تشکیلات خودگردان می‌توانند مشکلات ما را حل کنند یا راه حل در اشغال دوباره غزه است».

رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره تنش اخیر چه گفتند؟

وبگاه «الرساله» در گزارشی به نحوه پوشش تنش‌های اخیر در رسانه‌های رژیم صهیونیستی پرداخت و گزیده‌ای از گفته‌های آن را ذکر کرد. یدیعوت آحارونوت نوشت؛ شلیک راکت‌ها، توقف خمپاره‌ها، یک کشته به دلیل شلیک راکت به عسقلان. مدارس در شهرک‌های مجاور غزه و بیشتر مناطق جنوبی (مرز با غزه) تعطیل شد و قطارها از حرکت ایستاد.

هاآرتص هم ضمن اشاره به تعطیلی مدارس و تغییر در حرکت قطارها و اتوبوس‌ها گزارش داد؛ اگر برنامه واضحی برای آتش‌بس نباشد، حماس مانع از تشدید تنش نخواهد شد. «اسرائیل‌هیوم» هم به موج گسترده شلیک راکت‌ها و کشته شدن یک صهیونیست 60 ساله در عسقلان اشاره کرد و به نقل از مصری‌ها نوشت، تماس‌هایی برای برقراری آتش‌بس وجود ندارد.

روزنامه «معاریو» مدعی شد، این رژیم ساختمان مرکز اطلاعات وابسته به حماس در نوار غزه را به همراه 120 هدف دیگر  بمباران کرده است و به دلیل تنش در جنوب، بحث و جدل‌های شدیدی میان صهیونیست‌ها در شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است. این روزنامه افزود،‌ جهاد اسلامی تهدید به هدف قرار دادن رآکتور اتمی دیمونا و پالایشگاه حیفا کرده است.

ژنرال صهیونیست: ساکنان جنوب،‌ خودشان این دولت را انتخاب کردند

ژنرال «یوم توو سامیا» (Yom-Tov Samia) فرمانده پیشین منطقه جنوبی (مرز غزه با فلسطین اشغالی) اعلام کرد: «ساکنان جنوب (صهیونیست‌های ساکن در شهرک‌های مجاور غزه) خودشان این دولت را مجددا انتخاب کردند؛ دولتی که در طول یازده سال گذشته کاری برای آنها نکرد بنابراین نباید از وضعیت فعلی ناله کنند».

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه امروز کابینه گفت، به ارتش این رژیم دستور داده که همچنان به حملات خود به نوار غزه ادامه دهد.

دیدگاه کاربران

احد۸۸۹۳۸۳۱۴:۵۳:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۵
430 موشک فلسطینی شلیک شده و حتی یک کشته هم ندادند پس اگر 43000موشک هم شلیک شود هیچ تلفاتی به اسرائیل وارد نخواهد شد لذا بهتر است که صلح کنند و از ریختن خون بیگناهان و بی پناهان فلسطینی جلوگیری شود چون هیچ کشوری به دادشان نخواهد رسید و فقط شعار میدهند!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین