مسئول جامعه مداحان افغانستان: بعد از حضور در دفاع مقدس و سوریه نوبت سازندگی ‌است؛ در کنار مردم ایرانیم

گروه فرهنگی الف،   3980214075 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

گروه جهادی را به دستور حضرت آقا تشکیل دادیم که فرمودند برای محرومیت‌زدایی همچین گروه‌هایی باید تشکیل شود. چون اکثر بچه‌های ما در ایران به دنیا آمدند، در ایران رشد کردند و در ایران درس خواندند، خودمان را مدیون این پرچم و این نظام می‌دانیم.

سیدحسن موسوی مسئول جامعه مداحان افغانستان در ابتدای گفت‌وگو با سایت حریم حرم به معرفی خود و جامعه مداحان افغانستان در ایران پرداخت و اظهار داشت: حدوداً 25 سال است که در ایران هستم. از سال 1379 با هیئت رزمندگان اسلام همکاری را شروع کردم. سال 1388 با تعدادی از جوانان افغانستانی مجموعه جامعه مداحان افغانستان را تأسیس کردیم. این مجموعه مبنای کارش را آموزش مداحی قرار داد و از اساتید صاحب‌نام ایرانی هم استفاده کردیم. علاوه بر آموزش مداحی، در ولادت‌ها و شهادت‌های ائمه معصومین (ع) هیئت هم داشتیم. همچنین واحد خواهران را فعال کردیم که این واحد نسبت به واحد برادران ما خیلی فعال‌تر هستند و برنامه‌های متعددی برگزار می‌کنند. در کنار کلاس‌های آموزش مداحی، کلاس تفسیر و مهدویت نیز داشتیم. ما اولین گروه افغانستانی هستیم که مجوز رسمی از هیئت رزمندگان اسلام داریم که در سراسر ایران می‌توانیم در زمینه کارهای مذهبی و فرهنگی فعالیت کنیم.

وی در مورد چگونگی تشکیل گروه جهادی شهید «ابوحامد» گفت: در کنار برگزاری مراسم‌های مذهبی، شب اعیاد بسته‌های حمایتی از طرف هیئت آماده می‌کردیم و به دست نیازمندان می‌رساندیم. با دوستانمان تصمیم گرفتیم این حرکت خداپسندانهٔ را تشکیلاتی‌تر انجام بدهیم. اسم گروه‌مان را شهید «ابوحامد» انتخاب کردیم چون شهید «ابوحامد» واقعاً شهید والامقام و مظلومی است. از 28 صفر سال گذشته فعالیت گروه جهادی شهید «ابوحامد» شروع شد.

سیدحسن موسوی دلیل تشکیل این گروه جهادی را این‌گونه ذکر کرد: گروه جهادی را به دستور حضرت آقا تشکیل دادیم که فرمودند برای محرومیت‌زدایی همچین گروه‌هایی باید تشکیل شود. چون اکثر بچه‌های ما در ایران به دنیا آمدند، در ایران رشد کردند و در ایران درس خواندند، خودمان را مدیون این پرچم و این نظام می‌دانیم. ما می‌خواهیم همان‌طور که در میادین نظامی خودمان را ثابت کردیم در بحث سازندگی هم در کنار مردم ایران باشیم. 

وی در مورد فعالیت‌های انجام‌شدهٔ این گروه جهادی اظهار کرد: اولین حرکت ما، اعزام یک گروه 28 نفری پزشکی به روستای کریم‌آباد کهریزک بود که حدود 260 نفر به صورت رایگان ویزیت شدند و به آن‌ها داروی رایگان تعلق گرفت. حرکت دوم ما طرح قیچی مهربانی بود که دو گروه آرایشگری در واحد خواهران و برادران را اعزام کردیم و حدود 50 نفر را اصلاح کردند. طرح سوم ما حمایت از بیماران سرطانی نیازمند بود که تا الآن 7 نفر را تحت پوشش قرارداده‌ایم. شب عید هم 72 بسته حمایتی که قیمت هر بسته حدوداً 350 هزار تومان می‌شد به خانواده‌های نیازمند اعطا کردیم. شب عید به خانواده شهدا سرکشی کردیم و مشکلاتی که داشتند را در حد توان برآورده کردیم. این اتفاقاتی بود که در طول این چند ماهی که این گروه جهادی شکل ‌گرفته انجام شده است. در این گروه جهادی هم ایرانی‌ها، هم افغانستانی‌ها و حتی افغانستانی‌های خارج از ایران حامی ما هستند.

مسئول گروه جهادی شهید «ابوحامد» گفت: برنامه آخری که انجام دادیم کمک‌رسانی به سیل‌زده‌ها بود که با دوستانمان به روستای افغان آباد گنبد رفتیم که اکثر اهالی آن از برادران اهل سنت و از مهاجران افغانستانی بودند. با حضور ما همهٔ نیازهای اولیهٔ آن‌ها تأمین شد. خیلی مورد استقبال قرار گرفتیم. اداره اتباع هم همکاری کردند و من از ایشان تشکر می‌کنم. بچه‌های سپاه و گروه‌های جهادی که آنجا بودند هم از ما استقبال کردند و اتفاقات خیلی خوبی افتاد. قرار شد پل‌دختر هم برویم که متأسفانه نشد.

سیدحسن موسوی ادامه داد: قبل از اینکه فاطمیون به وجود بیاید مبحثی به نام مجاهدین بدون مرز داشتیم. می‌خواستیم همچنین گروهی را ایجاد کنیم و همین برنامه باشد که دوستان ایرانی، افغانستانی، پاکستانی و عراقی با هم باشیم و اگر یک اتفاقی یک جایی برای مسلمانان یا شیعه‌ها افتاد همهٔ ما برای کمک حاضر شویم. ما همین طرح را امروز برای گروه جهادی شهید «ابوحامد» داریم. ما دست نیاز به طرف جوانان ایرانی دراز می‌کنیم که ان‌شاءالله با جوانان عراقی، افغانستانی و پاکستانی دور هم جمع بشویم و این اتفاق بیفتد که اگر امروز سیل در افغانستان آمد همه ما دسته‌جمعی به کمک مردم آنجا برسیم. مثل سیل خوزستان که الحمدالله هم بچه‌های عراقی، هم بچه‌های زینبیون، هم بچه‌های فاطمیون آنجا هستند. چند روز قبل سه اتوبوس از بچه‌های فاطمیون فقط از تهران به استان خوزستان رفتند. بحث عراقی و افغانستانی و ایرانی و ... نباشد.

وی در مورد برگزاری مراسم‌های مشترک بین چهار ملت ایران، افغانستان، پاکستان و عراق گفت: ان‌شاءالله در آینده می‌خواهیم برنامه‌ای برگزار کنیم به‌عنوان چهار ملیتی. ما در ایران به همین سه کشور دسترسی داریم. عرب‌های عراقی الحمدالله در ایران هستند. پاکستانی‌ها هستند و افغانستانی‌ها هم هستند. ما در نظر داشتیم که لبنانی‌ها و بحرینی‌ها و ... هم بیایند اما ما نمی‌توانیم از نظر بودجه تأمین کنیم. از مسئولین بزرگوار و خیّران می‌خواهیم ما را در این طرح کمک کنند. این آغاز کاری باشد که نشست‌های متعدد باشد بین جوانان شیعه تا یک همدلی وهمسویی به وجود بیاید.

مسئول جامعه مداحان افغانستان در ادامه به شبهه پراکنی دشمن در افغانستان پرداخت و گفت: در افغانستان بحثی پیش آمده و می‌گویند که اگر در افغانستان الآن در تجمعات شیعیان عملیات انتحاری می‌کنند مقصرش فاطمیون است. این کاملاً اشتباه است. در زمان عبدالرحمان خان که شیعیان قتل عام شدند که فاطمیونی وجود نداشت. در زمان حفیظ الله امین، فاطمیونی وجود نداشت که 5000 روحانی شیعه را بردند و مفقود کردند. آن موقع‌ها که شیعه‌ها را سر می‌بریدند فاطمیونی وجود نداشت. در افغانستان همیشه شیعه‌ها مظلوم بودند. شیعیان را اذیت کردند و به آن‌ها بها ندادند. در زمان ظاهرشاه یا در زمان‌های بعدی شما یک مقام بلندپایه شیعه به ما معرفی کنید.

وی ادامه داد: این بحث دشمن است که دید مردم افغانستان نسبت به فاطمیون بد بشود. دشمن بیکار نمی‌نشیند؛ آن‌هایی که می‌گویند فاطمیون به خاطر پول رفتند مگر چقدر پول می‌دهند. الآن یک کارگر سر فلکه چقدر دستمزد می‌گیرد. اگر بچه‌های فاطمیون به خاطر پول بخواهند بروند همین‌جا سر کار می‌روند همان حقوقی که در منطقه می‌دهند اینجا به آن‌ها می‌دهند؛ دیگر چرا خودش را به خطر بیندازد. در کارخانه‌ها همان حقوق را به ایشان می‌دهند چرا به جنگ بروند. آن‌هایی که می‌گویند بچه‌های فاطمیون به خاطر پول می‌روند الآن بگوییم ما می‌خواهیم یک ناخن شما را با انبردست دربیاوریم صد میلیون به شما می‌دهیم می‌پذیرند؟ نمی‌پذیرند. الحمدالله به بچه‌های فاطمیون این انگ‌ها نمی‌چسبد. بچه‌های فاطمیون مخلص هستند و ثابت هم شده است.

سید حسن موسوی در مورد اقتدار امروز شیعیان گفت: وصیت‌نامه خیلی از شهدا را مطالعه کنید می‌گویند که الآن آن زمان گذشت که شیعه به زیرزمین‌ها برود و عزاداری کند. الآن آن زمانی نیست که هر توهینی به شیعیان بشود و سکوت کنیم. الآن الحمدالله شیربچه‌های حیدر هستند مگر کسی می‌تواند به حرم حضرت زینب نگاه کند. همهٔ دنیا بسیج شدند که اعتقادات شیعه را بزنند، نتوانستند.

وی در پایان اظهار کرد: از برادران ایرانی تقاضا می‌کنیم که ما را تنها نگذرانند. ما منتظران ظهور حضرت مهدی (عج) هستیم و باید در کنار هم باشیم. ما باید از ملت ایران خودمان را جدا ندانیم. در همه زمینه‌ها در تمام میادین باید حضور پیدا کنیم، همان‌طور که در جنگ‌های سوریه و دفاع مقدس حضور داشتیم و در بحث‌های جهادی هم حضور داشته باشیم ان‌شا‌ءالله.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین