اسماعیلی: دولت‌آبادی در برخورد با فتنه‌ ۸۸ کارنامه موفقی داشت

گروه سیاسی الف،   3980214063 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رییس کل دادگستری استان تهران گفت: حدود ۱۰ سال مسئولیت خطیر و سنگین آقای جعفری دولت آبادی با حوادث تلخ فتنه ۸۸ آغاز شد که با همت و تلاش ایشان شاهد کارنامه موفق در برخورد با فتنه گران بودیم.

اسماعیلی: دولت‌آبادی در برخورد با فتنه‌ ۸۸ کارنامه موفقی داشت

به گزارش تسنیم، غلامحسین اسماعیلی، در مراسم تودیع و معارفه دادستان‌های قدیم و جدید تهران اظهار کرد: دوره تحول در قوه قضاییه که با انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی آغاز شده، تقارن مبارکی با آغاز چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و گام دوم انقلاب و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این ایام پیدا کرده است.

وی افزود: گام دوم انقلاب، دوره تحول در این قوه حساس و حاکمیتی، دوره عزت و کرامت قاضی دادگاه، دوره صیانت از سلامت دستگاه قضایی و برخورد با مفاسد بدون ملاحظه این و آن، دوره انقلابی‌گری و کار جهادی، دوره دفاع تمام قد از حقوق مردم و برخورد قاطع با مفسدان و جنایتکاران و دوره خدمت بی منت به مردم و مردمی بودن قوه قضاییه و دادگستری‌هاست.

رییس کل دادگستری استان تهران اضافه کرد: دوره تحول، دوره‌ای است که همه ما باید در برابر مردم به تعبیر ریاست قوه قضاییه، خادم عادل و حامی مطمئن باشیم.

اسماعیلی گفت: دادسرای عمومی و انقلاب تهران مهمترین و اثرگذارترین بخش دادگستری به عنوان دهلیز چپ و راست قلب و ورودی و خروجی این مرکز حیاتی است. ثمره شیرین عدالت را با هدایت خون سالم در تمام مویرگ‌های جامعه جاری می‌کند.

سخنگوی قوه‌قضاییه ادامه داد: در دوره تحول قرار بر این است تحت تدابیر ریاست قوه قضاییه همدلی و هماهنگی نرمافزاری و در یک کلام یکپارچگی بیشتر در اجزای قوه قضاییه به ویژه در دادگستری تهران ایجاد شود.

وی اضافه کرد: دادسرای تهران و دادستان تهران دارای شأن، جایگاه، اختیارات و مسئولیت‌های ویژه‌ای هم در استان و هم در سطح ملی و بین‌المللی است و در حوزه‌های مختلف امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و قضایی ویژگی‌های بی‌بدیل دارد و نیازمند تعامل و همکاری و هماهنگی و ارتباط با مقامات عالی‌رتبه قضایی،اجرایی، امنیتی و انتظامی و مانند آن است.

وی تصریح کرد: دادستانی تهران در انجام امور محوله نیازمند برخورداری از پشتوانه و حمایت‌های لازم است اما هیچ کدام از این امور مهم جایگاه دادسرا و دادستانی را از دادگستری کل و قوه‌قضاییه به دادستانی کل کشور مجزا و منفک نمی‌کند؛ به همین دلیل در دوره تحول براساس ساختار سازمانی و جایگاه‌های قانونی ارتباط دادسرا و دادگاه و دادسرا و دادستان کل کشور و ستاد قوه قضاییه، نهادینه خواهد شد.

اسماعیلی ادامه داد: حدود 10 سال مسئولیت خطیر و سنگین آقای جعفری دولتآبادی با حوادث تلخ فتنه 88 آغاز شد که با همت و تلاش ایشان شاهد کارنامه موفق در برخورد با فتنه گران بودیم و مسئولیت وی با توجه به تلاطم اقتصادی در حوزه ارز ،سکه و خودرو و امثال آن، با برخورد قاطع با اخلالگران در نظام اقتصادی به پایان رسید.

وی گفت: به برادر عزیز و مدیر جوان و انقلابی آقای علی القاصیمهر نیز تبریک می‌گویم و انتخاب ایشان حاصل مرکب پیشنهاد اینجانب به عنوان رئیس دادگستری تهران و تصویب ریاست قوه‌قضاییه است.

اسماعیلی افزود: یکی از برنامه‌های راهبردی در دوره تحول اهتمام به اجرای دقیق همه قوانین است که نمونه بارز آن در انتخاب ریاست دیوان عالی کشور و اجرای اصل 167 قانون اساسی و نیز انتخاب دادستان تهران تجلی یافت.

رییس کل دادگستری استان تهران یادآور شد: جایگاه و نقش دادستان تهران و اهمیت این جایگاه حق را برای رئیس قوه قضاییه ایجاد می‌کرد که دادستان تهران را راسا انتخاب کند اما ایشان بارها نظر اینجانب را در این زمینه جویا شدند و بنده نیز مکرراً عرض کردم که اگر قرار است رئیس کل دادگستری استان تهران تغییر کند با رئیس کل جدید نیز تبادل نظر کنید که فرمودند نظرات مرکب را گرفته و تصمیم‌گیری می‌کنیم. نهایتا از بین گزینه‌های پیشنهادی، آقای القاصیمهر به عنوان دادستان عمومی و انقلاب تهران انتخاب شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. این صدای اقتدار ایران است ...

    5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    7. وحدت ملی با وعده صادق

    8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    11. کمی دیر نیست؟

    12. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    13. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    14. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    15. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    16. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    17. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    18. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    21. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    22. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    23. اسراییل چه باید بکند؟ 

    24. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

    25. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    آخرین عناوین