نماینده مجلس: افزایش قیمت بنزین مصوب سران قوا و لازم الاجرا است

گروه اقتصادی الف،   3980214003 ۲۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس قانون بودجه سال 98، بنزین با لیتری هزار تومان تصویب شده است، اما سران قوا تصمیماتی می‌گیرند که لازم الاجراست و افزایش قیمت بنزین جزو همین تصمیمات است.

نماینده مجلس: افزایش قیمت بنزین مصوب سران قوا و لازم الاجرا است

رضا شیران خراسانی در گفت‌وگو با فارس، در مورد حواشی ایجاد شده در خصوص افزایش قیمت بنزین، گفت: افزایش قیمت بنزین به‌مصوبه مجلس نیازی ندارد و در سطح سران قوا تصویب شده است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سران قوا زمانی که موضوعی را تصویب کنند با توجه به‌اختیاراتی که از مقام معظم رهبری دریافت کرده‌اند، می‌توانند موضوعی را بدون مصوبه مجلس تصویب کنند.

وی افزود: در کمیسیون تلفیق مجلس به‌این نتیجه رسیدیم که باید مدیریت مصرف سوخت داشته باشیم و این امری بدیهی و عقلانی است، چرا که میزان مصرف سوخت در کشور زیاد است.

شیران خراسانی با اشاره به‌ اینکه در مجلس راه‌های زیادی برای از بین بردن یارانه‌های پنهان مورد بررسی قرار گرفته است، بیان کرد: یکی از راه‌های پیشنهادی استفاده از کارت انرژی بود به‌ این صورت که سرانه بنزین و سایر حامل‌های انرژی در این کارت قرار گیرد تا در صورت استفاده نکردن برخی از این سوخته، مردم بتوانند آن را بفروشند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این روش به‌عدالت نزدیک است، اظهار کرد: اما این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق رأی نیاورد، همچنین طرح دیگری مورد بحث قرار گرفت که طبق آن تا 80 لیتر مصرف هر لیتر هزار تومان و از 80 تا 120 لیتر 1500 تومان، عوارض بر مصرف دریافت شود که این موضوع نیز رأی نیاورد.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون بودجه سال 98، بنزین با لیتری هزار تومان تصویب شده است، اما سران قوا تصمیماتی می‌گیرند که لازم الاجراست و تصمیم افزایش قیمت علاوه بر درآمدزایی، مدیریت مصرف سوخت و کالای قاچاق را به‌همراه دارد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۸۶۲۳۹۰۸:۳۳:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۴
خیلی جالبه! جناب روحانی و آقای لاریجانی علیرغم مخالفتهای مردم و همچنین مخالفتهای نمایندگان مردم در مجلس، از یک راه ابتکاری برای گران کردن بنزین استفاده کردند...پایان آقای روحانی که نزدیک و قابل پیش بینی است، جناب لاریجانی! مردم در انتخابات پاسخ شما را خواهند داد.
بی۸۸۶۳۲۶۰۹:۱۳:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۱۴
عمرا کسی ب ایشون رای بده
ناشناس۸۸۶۲۵۹۰۸:۴۲:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۱۴
بودجه یعنی چی؟ اصلا می فهمند؟
ناشناس۸۸۶۳۲۷۰۹:۱۳:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
بر اساس قانون بودجه سال 98، بنزین با لیتری هزار تومان تصویب شده است، اما سران قوا تصمیماتی می‌گیرند جهت جبران خسارتهای سیل باید افزایش پیدا کند
علی۸۸۶۳۳۴۰۹:۱۵:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
پس کی بود که میگفت افزایشی در 98 نخواهیم داشت. ابن دروغ نیست پس چیه؟ چرا میخواهید مردم به شما اطمینان کنن؟
ناشناس۸۸۶۴۳۰۰۹:۴۵:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۱۴
اطمینان داشتن ما براشون چه اهمیتی داره برادر من یعنی..
ناشناس۸۸۶۳۴۴۰۹:۲۲:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
مردم انتظار دارند وقتی حقوق آنها در برابر تورم 200 درصدی ، تنها 18 درصد افزایش پیدا میکنه، دولت به این 18 درصد اعتقاد داشته باشه و خدمات و بنزین رو حداکثر 18 درصد افزایش بده
حمید۸۸۶۳۴۷۰۹:۲۴:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
سلام خوب پس جایگاه مجلس و نماینده ها چیه و کجاست؟ خوب تعطیل کنید بره همه چیرو این که نشد شیوه اداره کشور دولت شاید خواست بره توی دره که داره میره و کشور رو هم با خودش داره میبره. بقیه باید همراهی کنن. چه استدلالیه از این نماینده مجلس؟؟؟!!!
ناشناس۸۸۶۳۵۳۰۹:۲۶:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۱۴
مجلس عصاره ملت است . امام خمینی (ره) . اگر قرار بر دور زدن مجلس و نمایندگان باشد چرا این همه هزینه برای انتخابات و رفتن نمایندگان به داخل مجلس .
مجید مزجی۸۸۶۳۶۵۰۹:۳۰:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
1- تقریبا بیش از 40% قیمت خودروهای داخلی که به مردم فروخته می شوند به عناوین مختلف در خزانه ی دولت می رود. این مبلغ تحت عناوین مختلفی اخذ می شود مثلا مالیات مستقیم، مالیات بر ارزش افزوده و غیره و غیره. مثلا یک خودرو داخلی که قیمت آن 50 میلیون تومان است، 20 میلیون تومان آن به دولت می رسد. یعنی 30 میلیون تومان آن به خودروساز می رسد. حال اگر دولت این 40% را نگیرد یا در مورد مثال بالا این 20 میلیون تومان را نگیرد، خودرویی که در حال حاضر 50 میلیون تومان دست مشتری می رسد، آنوقت 30 میلیون تومان دست مشتری می رسد. مشتری 20 میلیون تومان کمتر پرداخت کرده است. 2- همزمان دولت اقدام به افزایش قیمت سوخت نماید. مثلا قیمت بنزین را واقعی و به قیمت فوب خلیج فارس به مردم بفروشد. شخصی که می خواسته است 20 میلیون تومان را در یک مرحله پرداخت کند، همین مبلغ را در طی چندین سال بابت پرداخت بهای بنزین می دهد. بنابراین مردم راضی هستند. 3- در حال حاضر با گران بودن قیمت خودرو و ارزان بودن قیمت سوخت، اگر شخصی بتواند خودرو بخرد، تا می تواند از آن استفاده می کند. چون پول زیادی بابت خرید خودرو داده است و از طرفی سوخت ارزان است. اگر استفاده نکند ضرر می کند. طبق یک محاسبه ی اقتصادی باید حداکثر استفاده را از خودروی شخصی خود بکند. درحالیکه اگر خودرو ارزان باشد و سوخت گران، حتی اشخاصی که خودرو خریده اند بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. در این حالت شخص دارای خودرو هرچه کمتر از خودروی شخصی استفاده کند، سود برده است. 4- با وجود سوخت گران، مردم به سمت خودروهای کم مصرف و خودروهای هایبریدی تمایل پیدا می کنند. 5- خودروسازان به سمت تولید خودروهای کم مصرف می روند. 6- خودروسازان به سمت تولید خودروهای هایبریدی می روند. 7- خودروسازان مجبور می شوند تولید خودروهای قدیمی و بی کیفیت و با مصرف سوخت بالا را متوقف کنند. 8- خودرو از حالت سرمایه ای خارج می شود. بنابراین مردم می توانند هر چند سال خودروی خود را اسقاط و خودروی نو تهیه نمایند. 9- اگر خودروسازان نیز به بهره وری اهمیت دهند و از 60% سهم خود بکاهند، می توانند با افزایش فروش سود بیشتری بدست آورند. 10- اشتغال در بخش خودروسازی افزایش می یابد. 11- آلودگی کمتر می شود. 12- ترافیک کمتر می شود. 13- تصادفات کمتر می شود. 14- تعداد کشته ها و مصدومان در اثر تصادفات کمتر می شوند. 15- سرمایه ی بدون بازگشت که نفت است کمتر صرف سوختن بنزین در خودروها می شود. 16- دولت چند برابر سهم 40% خود که در حال حاضر از فروش خودرو می گیرد از بابت فروش سوخت به قیمت واقعی بدست می آورد. • بنابراین هم به نفع مردم است، هم به نفع دولت است و هم به نفع خودروسازان است. • موارد بالا در خصوص خودروی داخلی بود درحالیکه در مورد خودروی خارجی سهم دولت تقریبا 100% بهای قیمت خودرو است.
ناشناس۸۸۶۴۱۲۰۹:۴۱:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۱۴
ما که از روز اول گفتیم یقینا مجلس هم در کلیت موضوع افزایش نرخ ها حامی دولته تنها نقطه انفکاک اینها روی زمان آغاز طرحه
ناشناس۸۸۶۴۲۱۰۹:۴۳:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
جناب نماینده! مصرف بالای بنزین بدلیل نبود زیرساخت حمل و نقل عمومی و کیفیت نامناسب خودروهاست که اصلاح هر دو در گرو همت مسئولین است نه مردم. مشکل قاچاق نیز از ضعف شما مسئولین ناشی میشود و نه ما مردم. نسبت نرخ بنزین به حقوق دریافتی مردم نسبت به همه کشورها بالاست پس لطفا کمی دایره تحلیل و تصمیم گیری خود را اصلاح نمایید.
ناشناس۸۸۶۵۱۸۱۰:۱۹:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
بعضی از افرادمسئول حتی در عمل میدانند که می خواهند چکار کنند ولی باز کذب به خورد ما می دهند
ناشناس۸۸۶۵۵۵۱۰:۳۱:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
خیلی جالبه نماینده مجلس اذعان دارند مجلس در راس امور نیست! لایجه بودجه سندی بی کاربرد است ! این بدعت دولت و تصویب قوانین در سطح سران قوا واقعا جالب است و معلوم نیست چطور نمایندگان می پذیرند ؟!!!!!!
ناشناس۸۸۶۵۷۹۱۰:۳۶:۴۷ ۱۳۹۸/۲/۱۴
اولا روحاني ديگه به راي مردم نيازي ندارد ثانيا وقتي ايشان فرمودند صدور نفت يك راه است و ما 5 راه ديگر براي كسب درآمد داريم منظورش همين دست در جيب مردم كردن است سران قوا راه ديگري بلد نيستند اگر غير از اين بود مثلا صادرات غيرنفتي را در اين همه سال جاي صدور نفت انجام ميكردند.
ناشناس۸۸۶۶۸۳۱۱:۱۴:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۱۴
اول حمل ونقل عمومی اضافه شود بعد بنزین اما برعکس عمل میکنند .
ناشناس۸۸۶۷۰۰۱۱:۱۸:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۱۴
کجای قانون مملکت همچین چیزی داریم. پس ملت برای چی نماینده انتخاب می کنند می فرستند مجلس
اسد۸۸۶۷۸۶۱۱:۳۹:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۱۴
بنزین باید گران شود چون مردم قاچاق میکنند نه مسئولان
ناشناس۸۸۶۸۱۳۱۱:۴۹:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۱۴
لطفا سران قوا افزايش حقوقها که به تبع افزايش قيمت بنزين افزايش ديگر کالاها را در پی خواهد داشت را مصوب کنند.
ناشناس۸۸۶۸۲۴۱۱:۵۲:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
نماينده .. نميداند مجلسه که برای سران قوا تکليف معين ميکند نه برعکس.
ناشناس۸۸۶۸۲۷۱۱:۵۲:۳۴ ۱۳۹۸/۲/۱۴
یک سوال: چرا فقط به فکر گران کردن هستید؟ فرض کنید الان بیست میلیون خودرو هر کدام روزانه به طور متوسط 5 لیتر مصرف میکنند که میشود روزی صد میلیون لیتر و ماهانه حدود سه میلیارد لیتر. اگر شما بنزین را سهمیه بندی کنید و به هر خودرو روزانه چهار لیتر با همان قیمت فعلی بدهید در ماه ششصد میلیون لیتر صرفه جویی میشود و این ششصد میلیون لیتر را صادر کنید به نرخ هر لیتر به طور متوسط پنج هزار تومان، جبران یارانه ای که به مصرف داخلی میدهید میشود. روزی یک لیتر از سهمیه مردم کم کردن تأثیری بر حمل و نقل ندارد و تازه شما مازاد صد میلیون لیتر تولید روزانه در پالایشگاه ها را هم دارید که میتوانید یا صادر کنید یا سهمیه حمل و نقل عمومی بدهید! چرا این کار را نمیکنید و فقط به فکر فشار بر مردم هستید؟
آرش۸۸۶۸۴۷۱۱:۵۸:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۴
اگه مجلس در راس امور ؟!مصوبه سران قوا کجای اموره ؟! اگه قراره سران قوا مصوبه بدن شما ۲۹۰ تا اندی ..چه کاره اید ؟! زحمت بکشید برید بشینید خانه هاتون ما خودمون بقیشو درست میکنیم بی زحمت دیگه. خسته نشدید هر جا کم میارید از رهبر مایه میزارید واقعا که .. حدی داره.
علی 671۸۸۶۸۶۳۱۲:۰۲:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۱۴
برای شما ..که حقوق های کلان و .. میگیری خوب است نه برای بیشترین قشر فقیر که می شود باری سنگین بر دوششان .اگر می خواهند جلو قاچاق را بگیرند در مرز سهمیه بندی کنند و آزاد را لیتری 20 هزار تومان بفروشند نه همه مملکت را .
ناشناس۸۸۶۸۸۶۱۲:۰۸:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۴
خب دیگه چرا رای گیری و انتخابات داریم؟ همه تصمیمات رو سران قوا خودشون بگیرند.
ناشناس۸۸۶۸۹۰۱۲:۰۹:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۴
افزایش قیمت بنزین فراتر از از افزایش درصد دستمزدها ، برای مردم قابل درک نخواهد بود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین