مقصر گرانی مسکن مشخص شد

گروه اقتصادی الف،   3980213029 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون وزیر راه با تشریح برنامه توانمندسازی مردم برای ورود به بازار مسکن و اعلام مقصر گرانی‌های این بخش، گفت:اگر وام مشارکت ساخت قدرت فروش اقساطی پیدا کند طرف عرضه و تقاضا همزمان تحریک شده که این روش می‌تواند به افزایش قدرت خرید منجر شود.

مقصر گرانی مسکن مشخص شد

به گزارش تسنیم، مازیار حسینی با بیان این‌که مسکن از اصول اولیه علم اقتصاد یعنی نظام تعادل بخشی عرضه و تقاضا تبعیت می کند،‌ اظهار کرد:‌ وقتی تقاضا خوب پیش بینی نشود یا تقاضا بیش از آنچه باشد که پیش بینی شده یا برعکس، تولید متناسب با تقاضا پیش بینی نشود مشخصا در این بازار عدم تعادل روی می دهد. طی سال‌های گذشته کشور در تولید مسکن افت داشته است. پس از چندین سال که پروژه مسکن مهر پرشتاب حرکت می کرد قاعدتا با فرض آنکه شاید تقاضا به اندازه کافی نیست و عرضه باید کاهش یابد، سیاست های انقباضی حاکم شد و به رکود دامن زد.

وی با بیان "با تاکیدات رئیس‌جمهوری و عزم وزارت راه به دنبال رونق تولید مسکن هستیم در پاسخ به این پرسش که مسئول رکود و تورم بالا در بخش مسکن چه کسی است، افزود:سیاست‌های انقباضی دوره مدیریت قبلی وزارت راه و شهرسازی آن هم ناشی از عدم تخمین تقاضا و در کنار آن پارامترهای اصلی اقتصاد، وضعیت فعلی بازار مسکن را رقم زد.

وی با اشاره به دوره‌های رکود و رونق مسکن افزود‌: منحنی 27 سال گذشته نرخ مسکن و تورم عمومی حاکی از آن است که معمولا هر 4 تا 5 سال یک رکود و رشد قیمت داریم و پس از آن یکباره جهش قیمت روی داده است. سال گذشته این جهش قیمت اتفاق افتاد که همزمان با کاهش پول ملی توان خرید نیز کاهش یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با انتقاد تلویحی از سیاست‌ها و برنامه‌های مدیران قبلی وزارت راه و شهرسازی، ادامه داد: زمانیکه تولید به اندازه تقاضا نباشد قاعدتا نمی‌توان تقاضا را تحریک کرد، سیاست وزارت راه و شهرسازی این است که به جای تحریک تقاضا، طرف تولید را تقویت کند.  

حسینی وام مشارکت ساخت و فروش اقساطی را راهکاری مناسب برای رونق بخش مسکن اعلام کرد و گفت: اگر وام مشارکت ساخت قدرت فروش اقساطی پیدا کند طرف عرضه و  تقاضا را می توان به‌طور همزمان تحریک کرد که این روش می‌تواند قدرت خرید را کنترل کند. مشارکت در ساخت از برنامه‌های مدنظر است. بدین معنا که سازنده، قیمت زمین را نمی دهد و در ساخت مشارکت می کند. در این روش، هم وزارتخانه و هم سازنده سهم خود را می‌گیرند و در عین حال، محصول به دست مصرف‌کننده‌ای که تاکنون از آن استفاده نکرده، می‌رسد.

وی در ادامه به برنامه ساخت 400 هزار واحد مسکونی  در قالب "طرح اقدام ملی" اشاره کرد و با بیان این‌که ساخت این تعداد واحد بر اساس تقاضا و موقعیت جغرافیایی تقاضا تهیه شده است، اظهار کرد: در این طرح، تحلیل آماری برای دهک‌های 10گانه از همه شهرهای کشور انجام شد. در این تحلیل، دهک های یک تا هفت در شهر تهران و دهک های یک تا 6 در بسیاری از شهرها نیازمند حمایت برای خانه دار شدن هستند. برای دهک‌های یک تا 3 حمایت گسترده‌تر است و برای دهک‌های 3 تا 7 این حمایت از طریق توانمندسازی و سایر روش‌ها انجام می گیرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۸۴۹۹۹۰۹:۱۴:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۳
وزارت مسکن طرح دوساله کردن قراردادهای اجاره را که قبلا مطرح کرده بود سریعا درخواست ارجاع دهد معضل بسیار بزرگی از خرداد ماه که فصل جابجایی مستاجرین است کشور را فرا میگیرد و دامن این معضل اجتماعی عواقب بسیار وخیمی ..در بر دارد لطفا ضربتی پیگیر باشید
ناشناس۸۸۵۱۱۵۱۰:۵۴:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۳
بزرگترین افتخار وزارت مسکن نساختن یک واحد مسکن هست توقعاتی دارید
ناشناس۸۸۵۱۲۰۱۰:۵۸:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۳
خیانتها و جنایات اقتصادی و غارتها و دزدیها در ۶ سال اخیر تهیه مسکن را به رویای تعبیرناپذیر تبدیل کرده لعنت الله علی القوم الظالمین
بیرجند۸۸۵۳۰۳۱۲:۵۹:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۱۳
فقط 6سال .بقیه گل وبلبل.دولت پاکدستان چرا وزراش زندانندومعاون اولش ودومش وسومش
ناشناس۸۸۵۹۳۵۲۱:۵۲:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱۳
احمدی نژاد رکورد دار مسکن سازی و سدسازی و بزرگراهسازی و تونلسازی و کارخانه سازی و..هست خداوکیلی کلاً عمران و آبادانی امروز مرهون احمدی نژاد و محمدباقرقالیباف هست انصاف نشانی از وجدان است
ناشناس۸۸۶۸۰۰۱۱:۴۴:۴۸ ۱۳۹۸/۲/۱۴
خدا توروبرای اونا واونا را برای تونگهداره
ابراهیم۸۸۵۶۵۵۱۷:۱۹:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۱۳
این داستانها فقط در 6 سال اخیر بوده؟
ناشناس۸۸۵۸۷۷۲۰:۵۵:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۱۳
قیمت مسکن با دلار مشخص میشه. مگر نه خارجی کل خونه ها رو خریده بودند.
ناشناس۸۸۵۰۱۰۰۹:۲۷:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۳
آقا مردم رو مسخره نکنید مقصر همه چیز خود دولت هستش
ناشناس۸۸۵۰۱۹۰۹:۳۷:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۱۳
قیمتها رو اگه میتونید بیارید پایین . معلومه که نمی تونید بیارید چون نمیخواهید
ناشناس۸۸۵۹۴۲۲۲:۰۰:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۱۳
...طرف نمیتونه قیمت سیب زمینی پیاز رو کنترل کنه که حالا بخواد رو قیمت مسکن تاثیر داشته باشه
معلم۸۸۵۱۰۵۱۰:۴۷:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۱۳
مقصر اصلی تحریم ظالمانه واقتصاد وابسته به نفت و در نتیجه گرانی دلار است.در این شرایط دست دولت بسته است.
مصطفي۸۸۵۱۰۶۱۰:۴۹:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۱۳
شما وام ٥٪ بلند مدت " بر روي ملك " به سازنده ، كه قابل انتقال به خريدار باشه رو بديد ديگه كنار وايستيد و ببينيد اتومات قيمت ملك به بيشتر از نصف كاهش پيدا ميكنه رونق توليد ميشه اشنغال ايجاد ميشه و......
موسوی۸۸۵۳۸۷۱۴:۱۰:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۱۳
در علم اقتصاد حرف شما متین، ولی در جغرافیای ایران! اگر به گفته شما عمل شود، مسکن به شدت گران میشود چون مالک مدعی میشود که شما میتوانی راحت مسکن بگیری، پس چرا کاهش قیمت میخواهی؟
فرهاد۸۸۵۱۲۲۱۱:۰۱:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۱۳
لطفا اسمون وريسمون را به هم نبافيد،علت گرانى مسكن افزايش بى رويه قيمت ارز ودلار است و لا غير .
ناشناس۸۸۵۳۵۱۱۳:۴۷:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۱۳
و در پی ان تمام لوازم و مصالح ساختمانی تا 500 درصد اقایان سعی نکنند جمشید بسم الله دیگری را مقصر کنند
ناشناس۸۸۵۹۰۲۲۱:۱۵:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۱۳
هيچ چيز گران نشده من سال ٨٨ معادل ٢٧٠٠٠٠ دلار يك آپارتمان خريدم الان همين آپارتمان را معادل ٢٠٠٠٠٠ دلار نمي خرند اين ارزش ريال است كه پايين آمده
ناشناس۸۸۵۹۰۵۲۱:۲۰:۴۹ ۱۳۹۸/۲/۱۳
همچنين سال ٨٩ اتوموبيلي معادل ٦٥ هزاردلارخريدم الان معادل ٣٠٠٠٠ دلار ارزش ندارد واين كاملا طبيعست اتوموبيل ٨سال كاركرده بايد هم افت قيمت كند ولي در مقايسه با ريال قيمت آن بعد از ٨سال چند برابر شده خوب ريال خيلي از دلار عقب افتاده اتوموبيل من گران نشده اشتباه نكنيم
ناشناس۸۸۵۱۴۶۱۱:۱۳:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۱۳
اولین عامل درسته که عرضه و تقاضا ست.ولی مهم‌ترین عامل نیس.مهمترینش ترس هستش.من وقتی میترسم از کم شدن ارزش پولی که با زحمت به دست میارم مجبورم تبدیلش کنم به چیزی که ارزشش حفظ بشه.تو بازار مسکن الان تقاضای واقعی وجود نداره.همه در فکر حفظ ارزش پولشون هستن.من الان سی و سه سالمه.با این اوضا افت ارزش پول ملی تا حالا هر شش سال یک بار از صفر شروع کردم انگار.از این تغییر در ارزش پول خسته شدم.حداقل دلار قراره بیست تومن باشه خب باشه طوری نیست،ولی یکی تضمین کنه تا ده سال دیگه همین بیست تومن میمونه.ادم برنامه ریزی میکنه
هموطن۸۸۵۲۳۹۱۲:۱۱:۳۵ ۱۳۹۸/۲/۱۳
کاش همانطور که دولت محترم برای گران کردن اجناس از کشورهای اروپایی تقلید می کند برای تامین مسکن هم همین کار را می کرد
ناشناس۸۸۵۲۷۶۱۲:۴۰:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۱۳
تا آش همینه کاسه هم همینه
ناشناس۸۸۵۳۵۲۱۳:۴۷:۲۶ ۱۳۹۸/۲/۱۳
چگونه است كشورهايي مانند عراق و أفغانستان داراي تورم زيرپنج درصد است برويد حداقل از آنجا كارشناس اقتصادي بياوريد
رسول۸۸۵۴۰۷۱۴:۲۲:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۱۳
اقتصاد دلالی که یه دلال بزرگشم خود دولت وبانک ها هستند از هیچ پارامتری حتی عرضه وتقاضا هم پیروی نمیکنه
ناشناس۸۸۵۵۴۳۱۵:۴۶:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۱۳
در كشورى كه توليد وجود ندارد و بودجه دولت بر اساس ماليات فراگير و منطقى نميباشد و ثبات قيمت نيست ، لذا گردش پول در بازار مسكن ، طلا ، ارز خارجى و سكه و.... ميباشد .
ناشناس۸۸۵۵۶۸۱۶:۰۴:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۳
کار دولت پنهانه ...!!!!! عباس آخوندی کجااااایی؟
ناشناس۸۸۵۵۸۹۱۶:۲۶:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۳
بهر حال مقصر تقصير كار است
پیمان۸۸۵۶۴۶۱۷:۱۲:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۱۳
وقتی عمده در آمده مردم همان حدود 2 میلیون هست و خیلی ها حتی همین درآمد رو هم ندارن پس صحبت از قیمت های میلیاردی مسکن قطعا مسخره است.
ناشناس۸۸۵۷۲۱۱۸:۲۵:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۱۳
در بازار مسکن، تقاضا از عرضه کمتر است، مسئله هزینه ساخت است که افزایش پیدا کرده. وقتی که مثلا هزینه کارگر که ارزانترین است، 36 درصد رشد کرده، تکلیف روشن است. همین الان در بسیاری از شهرکهای مسکن مهر، واحدهای نیم ساخته یا حتی 90 درصد ساخته وجود دارد که اصلا تقاضا برای آن وجود ندارد. مثلا در شهرک مسکن مهر ماهدشت، حدود 50 درصد واحدها خالی است و تقاضا برای آن وجود ندارد.
ناشناس۸۸۵۹۰۹۲۱:۲۴:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۱۳
جناب حسینی خود شما الحمدالله انسان خوش فکری هستی و میدانی که حرفهای جنابعالی برای بالا بردن قدرت خرید مسکن در جامعه مبنای منطبق با و اقعیت های موجود در مقوله قیمت مسکن در شرایط حاضر را ندارد وقتی 80متر آپارتمان در یک منطقه متوسط نشین با قدمت بیش از 20 سال ساخت در شهر تهران به قیمت نجومی 1/5تا 2میلیارد تومان قد کشیده است خودتان بهتر میدانید 170میلیون که سهل است 370میلیون هم از برای فرو نشاندن عطش افسار گسیخته سفته بازان تصمیم گیر در بحث مسکن در کشور کفایت ندارد . برادر عزیز میخواهی مکانیزم تعادل در عرضه و تقاضا همگام با کاهش مخصوص قیمت دامن بزنی برو سر اصل مطلب یعنی اماری را که سازمان امور مالیاتی از وزارت راه و شهر سازی برای اجرائی کردن اخذ مالیات از 2/5 میلیون واحد مسکونی خالی در کشور از وزارت راه وشهر سازی مطالبه میکند . بهانه را ببرید و این آمار را که قطعا قابل استحصال از پایگاههای موجود آماری در کشور میباشد را به ایشان بدهید. قول میدهم به شما ظرف 6ماه در کنار آزاد سازی چند ده هزار میلیارد تومان نقدینگی حبس شده کاهش بیش از 40درصدی قیمت مسکن را نیز شاهد بشوید .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین