پس از سال‌ها کش و قوس؛ قاضی‌القضات «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» را به فرجام می‌رساند؟

گروه سیاسی الف،   3980213019 ۳۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

«طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» چند سالی است که میان مجلس، شورای نگهبان و قوه قضائیه در رفت آمد است.

 قاضی‌القضات «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» را به فرجام می‌رساند؟

دوم اردیبهشت سال جاری بود که حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه در اولین نشستی که با اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی داشت به آنها قول داد تا قانون رسیدگی به اموال مسئولان را در آینده نزدیک به پایان برساند و آن را برای اجرایی شدن ابلاغ کند.

قانونی جنجالی که بعد از گذشت سال‌ها از تصویب نتوانست اهداف طراحان خود را به نتیجه برساند، چراکه این قانون برای سال‌ها میان شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص در رفت و آمد بود؛ البته رئیس جدید دستگاه قضا در این دیدار به نمایندگان مجلس اعلام کرد که دلیلی برای عدم اجرایی این موضوع وجود ندارد.

اواخر سال ۹۶ بود که ۱۸۰ تن از وکلای ملت در راستای تحقق اصل ۴۹ قانون اساسی طرح «اعاده اموال نامشروع مسئولان» را با قید دو فوریت تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی کردند.

طبق اصل ۴۹ قانون اساسی دولت‏ موظف‏ است‏ ثروت‌های‏ ناشی‏ از ربا، غصب‏، رشوه‏، اختلاس‏، معاملات‏ دولتی‏، فروش‏ زمین‌های‏ موات‏ و مباحات‏ اصلی‏، دایر کردن‏ اماکن‏ فساد و سایر موارد غیرمشروع‏ را گرفته‏ و به‏ صاحب‏ حق‏ رد کند و در صورت‏ معلوم‏ نبودن‏ او به‏ بیت المال‏ بدهد، این‏ حکم‏ باید با رسیدگی‏ و تحقیق‏ و ثبوت‏ شرعی‏ به‌وسیله‏ دولت‏ اجرا شود.

براساس طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان، هیئتی متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، روسای کمیسیون‌های اصل نود و حقوقی قضایی بر اموال مسئولان نظارت کرده و در صورت تخلف، حکم مصادره به نفع تولید و اشتغال صادر می‌کند.

کمپینی مردمی برای رسیدگی به اموال مسئولان
در همان روز‌های نخستین که این طرح در رسانه‌های مطرح شد، کمپینی مردمی در فضای مجازی در حمایت از این طرح راه اندازی شد و توجه‌ها را به بیشتر به خود جلب کرد؛ ناگفته نماند که بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان به همین راحتی‌ها هم انجام نشد و مدت‌ها با کش و قوس‌های زیادی میان شورای نگهبان و مجلس همراه بود تا جایی که نهایتا برای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده شد تا تعیین تکلیف شود.

سایت محرمانه برای مسئولان
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی خبری با اشاره به بررسی طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در این مجمع، گفت: این مجمع پیشنهاد داده است تا دارایی مسئولان در سایتی محرمانه منتشر شود.

البته محمد دهقان یکی از طراحان اصلی  به بررسی و اعمال نظرات مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره این طرح انتقاد دارد و می‌گوید: «وقتی طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام بردند، سر و ته آن را زدند و واقعاً غیرکارشناسی کردند، در مجمع این طرح را خراب کردند. حتی یک فرد عادی وقتی طرح ۱۶ ماده‌ای ما را که در مجلس تصویب شده بود را مطالعه کند و با آنچه در مجمع تصویب شده مقایسه کند، معلوم می‌شود که طرح ما کاملاً پخته و همه ابعاد دیده شده بود، ولی متاسفانه مجمع طرح ما را خراب کرد».

وی معتقد است که اگر کسی اموال نامشروع نداشته باشد، نباید نگران بررسی اموالش باشد، چراکه در این طرح ما به ارث و میراث افراد و زندگی‌های متعارف آنان تعرضی نمی‌کنیم، بلکه صرفا ثروت‌ها و درآمد‌های هنگفت و نامشروع برخی از مسئولان بررسی می‌شود و در نهایت به بیت المال بازمی‌گردد.

اخطاری که روند بررسی را تغییر داد!
بررسی «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» در اسفند ماه سال ۱۳۹۶ در دستور کار صحن علنی پارلمان بود، اما مسعود پزشکیان نائب رئیس اول مجلس که در آن زمان در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، اخطار مصطفی کواکبیان نماینده تهران و عضو فراکسیون امید با استناد به اصل ۷۵ قانون اساسی که این طرح را دارای بار مالی می‌دانست را تایید و به رای گذاشت که مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت، لذا این طرح از دستور کار مجلس خارج شد و مقرر شد در قالب «طرح تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی» به صحن مجلس ارسال شد.

طرح یک فوریتی تشدید مبارزه با مفاسد اقتصادی در دستگاه قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی با ادغام سه طرح الزام قوه قضاییه به اجرای اصل ۴۹ قانون اساسی و اعاده اموال نامشروع مسئولان، مبارزه با جرائم اقتصادی و تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تدوین شد. بالاخره بررسی این طرح شهریور ماه سال ۱۳۹۷ در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

اما بهمن سال۹۷ بود که دو فوریت طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به رای گذاشته شد، اما بر خلاف تصورات با مخالفت نمایندگان مواجه شد و نمایندگان مجلس فقط با یک فوریت آن موافقت کردند.

ارزیابی و بررسی میزان اموال مسئولان در زمان قبل و بعد از مسئولیت‌شان همواره در نظام‌های سیاسی مورد توجه بوده و این موضوع در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز در قالب اصل ۱۴۲ قانون اساسی مطرح شده است، همچنین در بسیاری از کشور‌های جهان عالی‌ترین مقامات حکومتی لیست دارایی و اموال خود را اعلام می‌کنند و مردم دقیقا می‌دانند که حقوق ماهانه روسای جمهور، نخست وزیران، وزرا، نمایندگان مجلس و... چه مقدار است. حال سوال اینجاست که چرا افکار عمومی در ایران نباید از میزان دارایی مسئولان کشوری خود مطلع باشند؟

هدف اصلی از تصویب طرح رسیدگی به دارایی‌ها و اموال مسئولان افزایش اعتماد عمومی، شفافیت فعالیت‌های اقتصادی و در نهایت توسعه اقتصادی است که امید است با رویکرد مثبت در دوره جدید قوه قضائیه، طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان نهایی و اجرایی شود.

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۸۴۹۶۴۰۸:۳۵:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۱۳
قاضی القضات توانسته یا خواسته سپرده های مردم را از قلدرها پس بگیرد؟!
ناشناس۸۸۵۱۹۹۱۱:۴۸:۱۲ ۱۳۹۸/۲/۱۳
لطفا این قانون را در مورد همه جامعه هدف اجرایی کنیدچه در بخش دولتی چع در بخش خصوصی و چه افراد عادی اجرایی کنید در ضمن افراد زیاده خواه همیشه افراد در سایه زیادی دارند
ناشناس۸۸۵۲۳۱۱۲:۰۵:۵۸ ۱۳۹۸/۲/۱۳
تنها راه مبارزه با فساد ملی کردن سرمایه ها و سنگ بنای اقتصاد صحیح را گذاشتن است
ناشناس۸۸۵۲۵۱۱۲:۲۲:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۳
شما را به امام حسین (ع) اموال و حقوق ملت را زودتر از این سفاکان و خون آشامان بگیرید دست علی (ع) یارت باشه رئیسی
سلیمی۸۸۵۳۰۰۱۲:۵۶:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۳
اگر روسای قضایی قبل از آیت الله رییسی به تکلیفشان عمل میکردند الان شاهد ظهور مسئولانی ولنجک و نیاوران و‌ ونک نشین با خانه ها و املاک و کارخانجات دهها میلیاردی نبودیم الان تکلیف آقای رییسی خیلی سنگین است
احسان۸۸۵۹۴۵۲۲:۰۱:۵۳ ۱۳۹۸/۲/۱۳
مهمترین آزمون ریسی که موجب جلب اعتمادمردم به نظام خواهدشدهمین کارخواهدبود
ناشناس۸۸۴۹۶۹۰۸:۴۵:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱۳
دم رئیسی گرم
mostafa.kamali95@yahoo.com۸۸۵۲۱۲۱۱:۵۳:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۳
هر کدام از افراد دولتی که حکم بر برگشت اموال ب ای انها صادر شود چون مصداق خیانت در امانت است باید حقوق های پست و سمتی را هم که طی این سال ها داشته اند از انها پس گرفت چون قانوا مشروعیت برای احراز ان پست را نداشته اند
ناشناس۸۸۵۳۰۸۱۳:۰۵:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۳
سرمایه های کشور و مردم را از بدهکاران کلان بانکی باز پس گیرید و درجهت رونق تولید و اشتغال بکار گیرید
ناشناس۸۸۴۹۸۸۰۹:۰۵:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۳
خیر به فرجام نمیرساند
ناشناس۸۸۵۲۱۶۱۱:۵۶:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۱۳
ان لیس للانسان الا ما سعی مولی علی ع هم فرمودند ثروت های حرام را اگر کابین زنانشان کرده باشند به بیت المال باز می گردانم جناب ریسی افراد خلافکار افراد در سایه دارند که بسیاری از اموال بنام انها می باشد
ناشناس۸۸۴۹۸۹۰۹:۰۸:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۳
از افرادی که ثروت های نجومی پیدا کرده اند باید این سوال شود که از چه راه و تلاش و کار فکری و عملی و یا معامله صحیح اقتصادی به این ثروت در این مدت زمانی رسیده ای
ناشناس۸۸۵۳۰۹۱۳:۰۷:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۳
ثروت های افسانه ای و نجومی و کهکشانی و گنج قارونی
ناشناس۸۸۴۹۹۳۰۹:۱۰:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۳
همزمان به مسله بدهکاران کلان بانکی هم رسیدگی کنید بسیاری از بدهکاران کلان بانکی جز دسته ای هستند که قانون از کجا اورده ای شامل حال انهادمی گردد
ناشناس۸۸۴۹۹۷۰۹:۱۲:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۱۳
اصلا همچین چیزی محال است درست اجرا شود. اگر هم اجرا شود ناقص و در جهت حذف مخالفان خواهد بود.
ناشناس۸۸۴۹۹۸۰۹:۱۲:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۳
روحانی مگه خودش نگفت من اوائل انقلاب من یه طلبه اجاره نشین بودم ؟!
ناشناس۸۸۵۰۰۰۰۹:۱۴:۴۱ ۱۳۹۸/۲/۱۳
باید مشخص شود 1000 متر ویلای ولنجک از کجا آورده شده باید عودت داده شود به بیت المال
ناشناس۸۸۵۰۰۱۰۹:۱۷:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۱۳
فساد متاسفانه در کشور سیستماتیک و غول پیکر شده گواه و اسناد آن هم بیشمار است از جمله راه اندازی باستی هیل، گرفتن تابعیت انگلیس، آمریکا، کانادا توسط مقامات ارشد کشور، حضور بیش از ٤٠٠٠ آقا زاده فقط در انگلیس، معاوضه پول بجای خدمت اجباری سربازی برای ثروتمندان [به غیر از ثروتمندان، کدام محصل، کارکر و کارمند و کاسب جزء در حالیکه برای تامین مایحتاج سفره شان و یا پرداخت کرایه خانه درمانده است، می تواند پول فروش خدمت سربازی خود یا فرزندانش را تامین کند؟]، فروش قوت لایموت ماهیگیران فقیر استانهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان به خارجبان، ... و نمی خواهم چیزهای دیگری را بنویسم که سانسور بشه
ساکن روستای سرابستان گیلان۸۸۵۰۰۵۰۹:۱۸:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۳
به نظر بنده حقیر 85 % اموال مسئولان ، از راه نامشروع به دست امده . شواهد موجود گویای این موضوع است دختر 30 ساله وزیر از کجا اورده ویلای لواسان رو ؟! ببین چند متره که فقط 1000 مترش رو تخریب کردند !!!
ناشناس۸۸۵۰۱۵۰۹:۳۱:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۱۳
به همان جایی که قبلا رسیده بود
ناشناس۸۸۵۰۲۰۰۹:۳۸:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۳
توره خدا یکی به من توضیح بده که : چطور میشه در عرض 5-6 سال ، مالک ملک میلیاردی در ولنجک شد در حالیکه طرف خودش میگه من چن سال قبل مستاجر بودم ؟! چرا نباید به این موضوعات مهم رسیدگی نکرد ؟
جواد۸۸۵۰۳۵۰۹:۵۷:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۱۳
. فساد و تحصیل مال نامشروع در بین مسئولان سالهاست به امری طبیعی تبدیل شده و مساله امروز و دیروز نیست . وقتی ایشان وارد گود و گردونه مبارزه شوند عملاً خواهند فهمید که قدرت انجام اینکار را ندارند .
ناشناس۸۸۵۰۳۶۰۹:۵۸:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۳
حالا که خارج کردن از کشور
ناشناس۸۸۵۰۴۳۱۰:۰۴:۴۳ ۱۳۹۸/۲/۱۳
قاضی‌القضات «طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان» را به فرجام می‌رساند؟ جواب: قطعا خیر وقتی زورمون به یه عده دلال و وارد کننده نمیرسه به مسئولین زورمون قطعا نمیرسه
ناشناس۸۸۵۰۴۸۱۰:۰۶:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۳
هیچ فرجامی برای این کار نیست چرا که دست بسیاری از قدرتمندان و سیاسیون رو میشه که برای نظام اسلامی افت و سر شکستگی داره پس ما اصلا دلخوش نیستیم
مصطفي۸۸۵۰۸۰۱۰:۳۰:۰۷ ۱۳۹۸/۲/۱۳
بسيار عالي ايجاد ارامش و اعتماد بيشتر مردم به نظام
موسي۸۸۵۰۹۷۱۰:۴۱:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۱۳
اگر واقعا دنبال باز گرداندن اموال هستيد ، ١٠٪ حق الكشف بذاريد اگر واقعا قراره انجام بشه ، وگرنه در عمل يك حربه و چماق بالاي سر مديران
رحيم۸۸۵۱۷۳۱۱:۲۹:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۱۳
احسنت اگه حق كشف بذارن واقعيه وگرنه شعار تبليغاتيه
ناشناس۸۸۵۱۲۶۱۱:۰۳:۰۴ ۱۳۹۸/۲/۱۳
با این قدرت لابی های رانت خور و فساد که برخی از بستگان برخی مدیران ارشد کشوری هستند ما مردم چشمان آب نمی‌خورد مگر زمانیکه ببینیم اموال آنها ضبط و مصادره به نفع خزانه کشور شود ...چرا نظیر چین قانونی تصویب نمی‌کنند که اگر کسی در کشور از کارکنان دولت تخلفی مالی چه کوچک و چه بزرگ کرد تمام اموالش مصادره شود ...جرم باید بسیار پر عواقب باشد که سمت آن اروند وگرنه جریمه و انفصال خدمت و زندان تعزیراتی که نشد مجازات .‌.حتی اگر یک نیروی دولت یک ریال هم تخلف مالی کرد باید تمام اموالش مصادره شود .‌.البته قطعا این اتفاق نمی‌افتد همانطور که تا حالا دیده این متخلفان و متهمان فساد مالی نظیر ح.ف ،م.ج و ا.ع همچنان آزاد میگردند و این دهن کجی به عدالت است بقول عوام پارتی بازی در مجازات ...
ناشناس۸۸۵۲۰۸۱۱:۵۳:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۳
حالا فوقش اموال ملت ازشون پس گرفته بشه مگه آدم چقدر عمر می کنه من الان 43 سالمه با مدرک لیسانس و 15 سال سابقه در شرکتهای خصوصی که جز برده داری نوین کاری بلد نیستند و الان بیکارم و مستاجر یه بچه دارم که از نگرانی آینده اش دارم می میرم عمر من به نگرانی و نداری و جان کندن برای دیگران در قبال قوت لایموت و حسرت خوردن گذشت ولی افرادی را می شناسم هم سن خودم دیپلم ردی که با وصل شدن به ... تا اینجای عمرشون را عشق و حال کرده اند و شاهانه زندگی کرده اند و به من بچه مثبت درس خوان فخر فروخته اند در ضمن اون حضرات تا احساس خطر کنند سه سوت کانادا و آمریکا و اروپا به زندگی در بهشت ادامه می دن
ناشناس۸۸۵۲۱۸۱۱:۵۷:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۱۳
همه مسولین واقازادهای با هم فامیل هستند برای همین است آقایان.......... .با چند هزار میلیارد اختلاس راحت به دبی وکانادا می روند ولی یک دزد گونی برنج دستش قطع می شود.حالا انتظار داریم که به اموال آنها رسیدگی شود
ناشناس۸۸۵۲۵۶۱۲:۲۴:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۳
وقتی همه مسئولین در این کارها مشارکت دارند اقای رئیسی سراغ کدام برود؟
آریابان۸۸۵۳۰۵۱۳:۰۲:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱۳
"این قانون برای سال‌ها !!!!!!!!!!!!!!! میان شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص در رفت و امد بود
ناشناس۸۸۵۳۷۷۱۴:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۲/۱۳
اصلا نام این قانون شل بودن آن را می رساند، اگر اموال نامشروع است پس باید نام و مفهوم و هدف قانون برخورد با مسولان دارای اموال نامشروع باشد نه صرفا اعاده!
ناشناس۸۸۵۴۷۹۱۵:۰۹:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۳
بنده نظرم این است که حالا این کار به سرانجام برسد یا خیر خود این کار که مسئولین برن زیر ذربین خوبه... حداقلش اینه دیگه آقا زاده جدیدی دزدی نمیکنه البته امیدوارم
ناشناس۸۸۵۷۲۲۱۸:۲۶:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۱۳
بجايي نمي رسد سالها اين قانون مطرح شده وبه آن عمل نشده
س.علی۸۸۵۸۱۷۲۰:۰۲:۱۰ ۱۳۹۸/۲/۱۳
دلت خوشه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

    2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

    3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

    4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

    5. این صدای اقتدار ایران است ...

    6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

    7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

    8. وحدت ملی با وعده صادق

    9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

    10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

    11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

    13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

    14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

    15. کمی دیر نیست؟

    16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

    17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

    18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

    19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

    20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

    21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

    22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

    23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

    24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

    25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

    پربحث‌های اخیر

      پربحث‌های هفته

      1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

      2. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

      3. این صدای اقتدار ایران است ...

      4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

      5. وحدت ملی با وعده صادق

      6. استخوانی در گلوی اسرائیل!

      7. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

      8. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

      9. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

      10. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

      11. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

      12. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

      13. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

      14. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

      15. اسراییل چه باید بکند؟ 

      16. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

      17. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

      18. واکنش محمود احمدی نژاد به حمله موشکی ایران

      19. واکنش خاندوزی به ادعای منفعت دولت از افزایش قیمت ارز/ حمایت خاتمی از عملیات وعده صادق

      20. این تریبون به مرجعیت نمازجمعه کمک کرد؟

      21. تحلیل صالحی از حمله موشکی ایران به رژیم صهیونیستی/ توضیحات کنعانی درباره کشتی توقیف‌شده در تنگه هرمز

      22. مشتِ آهنینِ ایران و" گنبدِ کابوسِ" اسرائیل

      23. حسین دهباشی به دادسرا احضار شد

      24. عبدالکریمی: مدافع تمام‌قد نیروهای دفاعی‌ ایران هستم

      25. احتمال تشکیل استان تهران غربی

      آخرین عناوین