خبر لاریجانی از اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای کارآفرینی روستاها

گروه اقتصادی الف،   3980212169 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری 10 هزار میلیارد تومان برای توسعه کارآفرینی در روستاها از محل صندوق توسعه ملی و منابع بانک‌ها اختصاص‌یافته است.

به گزارش فارس از مشهد، علی لاریجانی پس از پایان سفر دوروزه‌اش به خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر توفیق پیدا کردیم که هم به زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع) مشرف شویم، هم خدمت مردم شریف استان عرض ارادت کرده باشیم و هم با دعوتی که استان از ما داشت به منطقه تربت‌حیدریه آمدیم. تا از نزدیک در جریان تلاش و فعالیت‌های انجام‌شده قرار بگیریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه امروز بخش خصوصی پروژه‌های بسیار خوبی را آغاز کردند، افزود: این پروژه‌ها درزمینهٔ محصولات ساختمانی مانند کاشی، کارهای فلزی در معدن و سد روستای نسر بود که توانستند زمینه‌های آن‌ها را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه زمان ساخت سد نسر طولانی شده بود، ابراز کرد: باهمتی که در استان انجام دادند، این سد هم کمک می‌کند که آب‌ها و سفره‌های آب را پرآب کنند و هم برای جوانان این روستا می‌تواند اینجا کار کند و از این ظرفیت برای کشاورزی، دامداری و پرورش ماهی استفاده کنند.

لاریجانی با تأکید بر گسترش ایجاد و احداث این قبیل پروژه‌ها و طرح‌ها، بیان کرد: استاندار خراسان رضوی ایده‌ای در استان دنبال می‌کند تا برای بخش‌های مختلفی که عقب‌ماندگی اقتصادی دارند، یک شرکت یا واحد موفق معین تعیین کنند تا با ارائه آموزش و حمایت‌هایی که انجام می‌دهند زمینه سرمایه‌گذاری و ایجاد بستر در آن فراهم شود.

وی با تمجید از اقدام استاندار خراسان رضوی در تحقق این ایده یادآور شد: انتظار می‌رود این مدل به‌صورت مکتوب به استان‌های دیگر ارسال شود تا استانداران این روش را در شرایط فعلی دنبال کنند تا هر چه سریع‌تر جوانان صاحب شغل شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال آینده تحرک اقتصادی خوبی برای اینکه مردم روی پای خودشان بایستند وزندگی آبرومندی داشته باشند خواهیم داشت، اظهار کرد: در سال جاری حدود 5 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت قرض‌الحسنه برای کمیته امداد در نظر گرفتیم تا افراد جویای کار را صاحب شغل کنند، همچنین معادل همین تسهیلات را به بسیج اختصاص دادیم تا در اختیار جوانان  بااستعداد و کارآفرین قرار دهند.

وی ادامه داد: در تبصره 18 نیز منابع قابل‌توجهی در اختیار بانک‌ها قراردادیم تا در اختیار واحدهایی که می‌توانند درزمینهٔ تولید در استان‌های مختلف فعالیت کنند پرداخت نمایند.

لاریجانی بابیان اینکه با اذن رهبری یک بودجه‌ای برای توسعه روستاها از صندوق توسعه ملی اختصاص‌یافته است، گفت: با مبلغی که بانک‌ها می‌گذارند، این بودجه به حدود 10 هزار میلیارد تومان می‌رسد تا برای راه‌اندازی واحدهای متناسب در حاشیه روستاها پرداخت شود تا از این طریق روستائیان بخش مکملی برای زندگی خود داشته باشند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی حمایت از واحدهای کوچک و متوسط یک ضرورت است، یادآور شد: در وضعیتی که امروز با حجم بالای بیکاری داریم باید به این بخش کمک کرد، بنابراین سیاست‌های حمایتی در قالب پرداخت تسهیلات برای کمک و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۸۴۸۵۷۰۱:۲۵:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۳
کدوم پول؟؟؟ کو؟؟؟؟ کجاست؟؟؟؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  25. اسراییل چه باید بکند؟ 

آخرین عناوین