مبارزه با قیمت‌سازی کاذب در بازار مجازی خودرو و املاک

گروه اجتماعی الف،   3980212095 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با اشاره به قیمت‌سازی کاذب در بازار خودرو و املاک در فضای مجازی، از برخورد جدی با دلالان این حوزه خبر داد.

مبارزه با قیمت‌سازی کاذب در بازار مجازی خودرو و املاک

سرهنگ مصطفی نوروزی اظهار داشت: یکی از عوامل ایجاد هیجان و التهاب در بازار خودرو و مسکن کشور بواسطه فعالیت سودجویان و تعدادی از دلالان فعال در این حوزه ایجاد شده که با فعالیت گسترده و سازمان یافته در سایت‌های واسط باعث افزایش بی‌رویه خارج از عرف خودرو و مسکن  شده‌اند.

وی افزود: افزایش بی‌رویه قیمت خودرو و مسکن باعث ایجاد نگرانی و سردرگمی مصرف کنندگان شده است و پلیس فتا به منظور ارتقاء امنیت کاربران پیرامون فعالیت در بازارهای آنلاین و سایت‌های درج آگهی در فضای مجازی، جلسات متعددی با مراجع محترم قضائی برگزار و برابر پیگیری‌های صورت گرفته،  دستور سرپرست محترم دادسرای ناحیه ۳۱ تهران، حذف قیمت‌های بازار خودرو و مسکن به مدیران سایت‌های واسط ابلاغ شد.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا ادامه داد: با رصد دائمی و مستمر فعالیت اینگونه سایت‌ها در بستر فضای مجازی از روز گذشته شاهد حذف قیمت خودور و مسکن در این سایت‌ها بوده‌ایم و امید است در پرتو همکاری و تعامل بیش از پیش مدیران این سایت‌ها با پلیس فتا، شاهد ایجاد آرامش و ثبات نسبی و کاهش التهاب پیش آمده باشیم.

سرهنگ نوروزی خاطرنشان کرد: با توجه به بارگذاری آگهی‌های متعدد خارج از عرف و خلاف مقررات در اینگونه سایت‌ها نظیر آگهی فروش اعضای بدن، فروش حیوانات غیر مجاز و سایر موارد ممنوعه، به مدیران این سایت‌ها توصیه شده با ایجاد "پلتفرم"، بستر مناسب، نظارت مستمر و دائمی بر درج آگهی بر روی سایت، همه آگهی‌ها را رصد کرده و با حذف آگهی‌های غیر مجاز امنیت کاربران را تامین کنند.

وی در پایان گفت: برخورد با دلالان و سودجویان این حوزه در دستور کار پلیس فتا بوده و در صورت شناسایی سودجویان، مراتب به صورت قانونی مورد پیگیری قضائی قرار خواهد گرفت.

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۸۳۸۳۸۱۲:۱۰:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۲
ماشین ایشان چیست .. ایشان خبر دارن صرافی ها مجاز دولتی دلار ۱۴۳۰۰ تومان میفروشن ..
ناشناس۸۸۴۴۹۰۱۸:۱۱:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۱۲
اقدام ديرهنگام و بجايي هست البته سايت ديوار فقط قيمتاي ماشين را حذف كرده.لطفا هرچه سريعتر فكري به حال قيمتاي كذايي مسكن بشه
ایرانی۸۸۴۶۷۱۲۱:۱۸:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۲
برادر یا خواهر گرامی این دست اقدامات دیر هنگام بخاطر انتخابات در پیشرو هست...
ناشناس۸۸۳۸۳۹۱۲:۱۱:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۲
لازم نیست مبارزه کنید همین فردا ورود اتومبیل خارجی را آزاد کنید و به اتومبیلهایی کارکرده کمتر از سه سال هم اجازه ورود بدهید فقط با اعلام این خبر قیمت ها پنجاه در صد کاهش می یابد
ناشناس۸۸۴۵۰۴۱۸:۲۱:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۱۲
واردات با کدوم دلار؟
ناشناس۸۸۳۸۷۰۱۲:۳۱:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۲
لطفا هر چه سریعتر
ناشناس۸۸۴۶۱۳۲۰:۰۹:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۱۲
باشه چشم . دست.. بردارید با اعدام سطان سکه. سکه ارزان شد ؟؟؟
ناشناس۸۸۳۸۷۲۱۲:۳۱:۴۰ ۱۳۹۸/۲/۱۲
بسیار بسیار عالی اولین حرکت مثبت ، مفیدترین و تخصصی ترین اقدام در فضای مجازی همین بود که ای کاش زودتر انجام می شد
ناشناس۸۸۴۰۵۱۱۳:۵۳:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۲
دوست عزیز ناشناس، شما زحمت بکشید اون سایتی که قیمت پیاز رو هم اعلام میکنه کشف و به این آقایان اطلاع رسانی کنید تا همانطور که مشکل قیمت ماشین و مسکن را حل کردید مشکل پیاز رو هم حل کنید. خدا خیرتان بدهد! تا حالا کجا بودید! تا با این راهکارهای مشعشع مردم را از عذاب نجات بدید!
مجید۸۸۳۸۸۲۱۲:۳۶:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۱۲
ممنون از سایت های خبری که با انعکاس نقش این سایت ها (دیوار و ...) موجب این اقدام مثبت شدند خواهشمندم نظر بنده را از طرق ممکن منعکس فرمایید تا به گوش مسئولین پلیس فتا برسد: سایت دیوار و شیپور باید هنگام ثبت آگهی خودرو ، مشخصات کامل شامل شماره شاسی و شماره انتظامی خودرو را از آگهی دهنده درخواست نموده و ثبت آگهی را منوط به آپلود مدارک شناسایی خودرو (کارت خودرو و شناسنامه مالکیت) در سایت نمایند. با این کار شاهد آگهی های فیک و جعلی جهت التهاب بخشی به بازار نخواهیم بود.
ناشناس۸۸۴۰۳۲۱۳:۴۵:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۱۲
سایت کذایی و دروغ پرداز دیوار را مسدود کنید و انتقال سند مالکیت مسکونی و هر چیز دیگر را منوط به قیمت کارشناسی رسمی و معتبر بکنید.
ناشناس۸۸۳۸۸۳۱۲:۳۶:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۲
قیمت خودرو ها حذف شده ولی مسکن هنوز قیمت داره و همین جور داره بالا میره
مجيد۸۸۳۸۸۸۱۲:۳۸:۴۴ ۱۳۹۸/۲/۱۲
الان همه چيز ارزون شد؟؟؟ با اين قبيل كارهاي غير تخصصي و شتابزده ،التهاب را در بازار به حداكثر ميرسانيد. قبلا فروشنده ضرر ميكرد،الان خريدار!
ناشناس۸۸۴۰۲۹۱۳:۴۳:۱۴ ۱۳۹۸/۲/۱۲
فروشنده میتواند نفروشد.
ناشناس۸۸۳۹۲۰۱۲:۵۲:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۱۲
لطفا سایت شیپور و دیوار و دیجی کالا را ببندید یا اجازه ندید کسی قیمت بزنه
محمد۸۸۳۹۴۸۱۳:۰۴:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۱۲
تورم در هر زمان و هر مکان یک پدیده پولی است، بنا براین هرگاه تلویزیون عده‌ای مامور دولتی را نشان داد که رفته‌اند در مغازه مردم و مثلا دارند با تورم برخورد میکنند و یا اینکه خبرنگار تلویزیون، نظارت ناکافی را دلیل گرانی معرفی کرد دو حالت بیشتر ندارد: 1- دولت نسبت به پدیده تورم جهل دارد و فکر میکند می‌تواند با اینگونه حرکات، قیمتها را کنترل نماید. ۲-دولت می‌داند که روش مبارزه با تورم، اینگونه حرکات نیست اما دارد عوام فریبی میکند. نباید از یاد برد: بر اساس اصول علم اقتصاد، رشد نقدینگی موجب تورم می‌شود اما برخی دولت‌ها ترجیح میدهند خود را در ایجاد تورم بی‌تقصیر جلوه دهند بنابراین سراغ مبارزه با تورم در کف بازار می‌روند.
ناشناس۸۸۴۰۲۷۱۳:۴۲:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۱۲
تنها راه کار بستن سایتها دلالی و کذایی چون دیوار و امثال این سایتها است و سند مالکیت تنها بر اساس قیمت کارشناسی معتبر صادر شود. همین.
ناشناس۸۸۴۱۵۱۱۴:۳۷:۵۲ ۱۳۹۸/۲/۱۲
قیمت کارشناس بر مبنای چند و اگر فروشنده نداد کارشناس سراغ داره ماشین بقیمت کارشناسی تحویل خریدار بده یا فقط باد هوا
ناشناس۸۸۴۰۳۶۱۳:۴۶:۰۶ ۱۳۹۸/۲/۱۲
بابا این نابغه ها تا حالا کجا بودن! تمومه دیگه, مشکل گرانی ماشین و مسکن کلا حل شد و رفت پی کارش! اگه میشد یک کاری کرد که ..مردم ..نتونند قیمتها رو بالا بگن دیگه همه چی تموم بود. راستی این سایتها قیمت پیاز رو هم اعلام میکنن!
ناشناس۸۸۴۰۹۲۱۴:۱۳:۲۷ ۱۳۹۸/۲/۱۲
با حذف اعلام قیمت دلار قیمت ها سقوط کرد و دلار زیر بیست هزار تومان ماند
رمضانی۸۸۴۱۱۵۱۴:۲۷:۲۲ ۱۳۹۸/۲/۱۲
من همین الان سایت دیوار چک کردم املاک و خودرو با درج قیمت گذاشته شده است در حالی پلیس فتا در همین خبر گفته است که با گرفتن دستور قضایی و ابلاغ به سایت های واسطه خرید و فروش از روز گذشته قیمت خودرو و املاک در این سایت ها برداشته شده است! وقعأ آیا پلیس فتا و قاضی دستور دهنده نظارتی هم بر روی دستورات و اقدامات خود دارند؟؟؟!!!
ناشناس۸۸۴۱۳۲۱۴:۳۳:۰۲ ۱۳۹۸/۲/۱۲
ای بابا افزایش قیمت ها هیچ ربطی به سایت ها نداره .
ناشناس۸۸۴۱۳۸۱۴:۳۳:۵۰ ۱۳۹۸/۲/۱۲
آره با حذف قیمت ها همه چیز ارزون میشه :))
نعمت الله جوکارنامیوندی۸۸۴۱۵۷۱۴:۳۹:۴۲ ۱۳۹۸/۲/۱۲
اول مشخص کنید جرم‌چیه بعد برخوردکنید !سایپا بدون توجه به قراردادهای پیش فروش بهمن ماه واسفندماه۹۷ قیمت خودروهای پیش فروش شده را برخلاف دستورونظرظاهری وزیرصنعت براساس ۵درصد قیمت زیربازارتعیین کرده وهیچکس نیز توان واراده برخوردبا مافیا وهزاردستان پشت پرده خودروسازان نیست .این بازی عوامفریبانه جوابگو نیست .
موسوی۸۸۴۱۷۴۱۴:۴۳:۴۶ ۱۳۹۸/۲/۱۲
حذف کردن قیمت فایده نداره. اینجوری طرف تو توضیحات آگهی، قیمتو میزنه. باید پولیش کنن. الان امارات قیمت آگهی های خودرو و مسکن و... رو گذاشته 200 درهم. یه سری آگهی های منزل و خرده ریزه ها رایگانه.
ناشناس۸۸۴۲۶۵۱۵:۱۳:۲۴ ۱۳۹۸/۲/۱۲
اگر با بگیر و ببند چیزی درست میشد بعد از اعدام سلطان سکه ، سکه فراوان و ارزان میشد ، اینقدر ما را ناآگاه حساب نکنید درست نیست
ناشناس۸۸۴۳۰۱۱۵:۲۸:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۲
اول از خودرو سازان شروع بفرمایید. قیمت فروش فوری را برای یک پژو زرد چند$$$
ناشناس۸۸۴۳۲۲۱۵:۴۵:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۲
گوجه فرنگی و پیاز و .... در فضای مجازی گران شده ؟
ناشنای۸۸۴۳۲۹۱۵:۴۷:۳۳ ۱۳۹۸/۲/۱۲
سلام کار بسیار عالی پلیس فتا را ممنون هستم لطفا هرچه زودتر قیمت مسکن را هم اجرایی کنید برای همیشه نه یک زمان محدود لطفا سایت الف به اطلاع پلیس فتا برساند سایت دیوار و دیگر سایتها را توبیخ کند مردم بیچاره شدنند از این سایتها تورا به خدا مردم تحمل قیمتهای لجام گسیخته مسکن را ندارند من خانه ام را فروختم الان باید دو برابر روش بگذارم تا خانه ای گیرم بیاید
عبدالواحد۸۸۴۶۵۹۲۰:۵۸:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۱۲
اینگونه کارها از نظر علم اقتصاد با عرض پوزش بسیار مضحک هست بیشتر شبیه شوخیه. خلاصه بگم ارزش پول ملی شده یک چهارم و هرچیزی تو کشور ما به همین نسبت قیمتش افزایش پیدا میکنه حالا میخواد پیاز باشه یا گوشت یا کاغذ یا خرما یا خودرو... این کارهای پوپولیستی فقط جهت فرار روبه جلوی دولتهای اکثرا سوسیالیستی در کشورهای جهان سومه جهت تبرئه خودشون و فریب افکار عمومی. نکته تاسف برانگیز اینجاس که خیلی از نظرات فکر می کنن که این کار مفیده در حالی که این فقط یه اقدام پوپولیستیه.
ناشناس۸۸۴۴۷۰۱۷:۵۷:۱۶ ۱۳۹۸/۲/۱۲
دستورات بی ثمر ! گرانی پیاز هم کار دیواره ؟؟
ناشناس۸۸۴۴۷۷۱۸:۰۱:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۱۲
گرانی مسکن و رب گوجه و شکر و برنج و و و و و مربوط به چیه..
ناشناس۸۸۴۴۹۵۱۸:۱۷:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۲
مجلس تعرفه واردات خودرو رو برداره همه چی درست می شه. مجلس و دولت پاشون رو روی سیم گذاشتن. بردارن درست میشه.
ناشناس۸۸۴۶۹۶۲۱:۳۶:۲۹ ۱۳۹۸/۲/۱۲
قیمت خانه شهرکی که ما زندگی می کردیم را یک عده با بالا بردن و پیشنهادهای عجیب در سایت دیوار بالا بردند. البته بستن سایت دیوار یا نشان ندادن قیمت مشکلی را حل نمی کند از طرفی ورود دولت در تعیین قیمت مسکن شاید در کوتاه مدت موثر باشد ولی در دراز مدت فایده ای ندارد. چاره اساسی باید کرد.
ناشناس۸۸۴۷۲۳۲۲:۰۰:۳۰ ۱۳۹۸/۲/۱۲
خدایا ما را از دست این مسئولین ناکارآمد نجات بده همین حالا! آقاجان این جوری با فضاسازی قیمت مبارزه نمیشه کرد. باید فقط ثبت نام روزانه خودرو را بیشتر کنید. مشتری باید بتواند به راحتی ثبت نام و خودرو را فردای آن روز از نمایندگی تحویل بگیرد.
ناشناس۸۸۴۷۶۸۲۳:۰۲:۰۸ ۱۳۹۸/۲/۱۲
اگر ورود خودرو آزاد و با حداکثر کارکرد 3ساله و بدون تخصیص ارز آزاد شود، هم قطعات بیشتر و ارزانتر وارد می شود و هم قیمت خودرو کاهش می یابد . ارز هم اگر کسی خواست وارد کند، سامانه نیمایی .دیگه از سنگ پا و بیل که میاوردن کم ارزش تر نیست . با این دلار بالا بازم ماشین ارزونتر درمیاد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین