تب داغ لیگ‌برتر و جنگ قهرمانی همچنان ادامه دارد

گروه ورزشی الف،   3980212040 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

در لیگ‌برتر انگلیس و بوندسلیگا آلمان برخلاف سایر لیگ های معتبر اروپایی تکلیف قهرمان هنوز مشخص نشده و جنگ بر سر قهرمانی هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین؛ فوتبال اروپا به روزهایی رسیده که تکلیف قهرمان بعضی از لیگ های معتبر مشخص شده و در بعضی لیگ ها نیز جدال برای صدرنشینی و قهرمانی به اوج خودش رسیده. امسال هم طبق معمول سال های گذشته در اکثر لیگ هایی که خیلی ها انتظارش را دارند تکلیف قهرمان مشخص شده و حساسیت فقط به کسب سهمیه بازی های اروپایی بستگی دارد. در لیگ های دیگر اما جدال برای قهرمانی انقدر داغ است که هیچکس نمی تواند نام قهرمان را حدس بزند.

در فوتبال انگلیس دقیقا همین وضعیت برقرار است. منچسترسیتی و لیورپول در رقابت قهرمانی از سایر تیم های جزیره بردند و حالا جدال سرنوشت ساز بین خودشان اتفاق افتاده. سیتی 92 امتیازی که از لیگ قهرمانان اروپا حذف شده حالا به چیزی جز کسب دومین قهرمانی متوالی در لیگ داخلی راضی نخواهد شد. این در حالی است که لیورپول علاوه بر جنگ برای قهرمان شدن در لیگ قهرمانان اروپا با 91 امتیاز در تعقیب صدرنشین بازی هاست و می خواهد بعد از سال ها به حسرت قهرمان نشدن خود پایان دهد. دو هفته تا پایان بازی های لیگ برتر انگلیس زمان باقی مانده و سیتی و لیورپول به ترتیب باید روبروی تیم های لسترسیتی، برایتون، نیوکاسل و ولورهمپتون قرار بگیرند. تیم گواردیولا اگر از دو بازی آینده خودش 6 امتیاز را بگیرد بدون توجه به نتایج بازی های لیورپول باز هم قهرمان خواهد شد. کلوپ و شاگردانش هم که بین دو بازی حساس داخلی خود باید بازی برگشت مقابل بارسلونا را هم برگزار کنند به از دست رفتن امتیاز در بازی های سیتیزن ها چشم دوختند. به نوعی لیگ انگلیس تنها لیگی است که تکلیف قهرمانش هنوز مشخص نشده.

در آلمان هم وضعیت درست مثل انگلیس است. جدال قهرمانی بین بایرن مونیخ و دورتموند ادامه دارد. بایرن 71 امتیازی بعد از چند هفته اختلاف امتیاز با دورتموند را جبران کرد و در حال حاضر با 2 امتیاز اختلاف نسبت به این تیم صدرنشین است. در حالیکه سه هفته تا پایان بازی های بوندسلیگا زمان باقی مانده، زنبورها هرچقدر منتظر از دست رفتن امتیاز برای بایرنی ها هستند در سمت مقابل باواریایی ها به این فکر می کنند با برتری در سه بازی خود دوباره قهرمان آلمان شوند.

در فوتبال ایتالیا چند روز پیش یوونتوس با کسب پیروزی خانگی مقابل فیورنتینا قهرمانی خودش را قطعی کرد و به هشتمین اسکودتوی متوالی رسید. در اسپانیا، بارسلونا جلوتر از اتلتیکومادرید و رئال مادرید قهرمانی خودش را قطعی کرده و حالا فقط به صعود از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فکر می کند. همین وضعیت در فرانسه هم وجود دارد. پاری سن ژرمن با وجود شکست های متوالی در هفته های اخیر، چند روز پیش باز هم قهرمانی خودش در لیگ داخلی را قطعی کرد تا این قهرمانی تا حدودی تسکینی برای شکست تلخ آنها مقابل منچستریونایتد در لیگ قهرمانان اروپا باشد.

درخشش آژاکس در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا هم باعث شده در این فصل بازی ها خیلی ها نگاه ویژه ای به لیگ هلند داشته باشند. تیم جوان اریک تن هاگ که در بازی رفت مرحله نیمه نهایی تاتنهام را در لندن شکست داد با 80 امتیاز و تفاضل گل بیشتر نسبت به آیندهوون صدرنشین لیگ هلند است. در هلند هم آژاکس ابتدا باید با اوترخت و سپس با گرافشاپ بازی کند. آیندهوون نیز به ترتیب باید روبروی آلکمار و هراکلس قرار بگیرد. از آنجایی که بازی های آیندهوون نسبت به آژاکس سخت تر است، خیلی ها پیش بینی می کنند بازیکنان جوان آژاکس با قهرمانی در این فصل لیگ داخلی و رسیدن به فینال یو سی ال بیشتر تاریخ ساز شوند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

آخرین عناوین