اطلاعات فاش‌شده جدید از ابوبکر البغدادی/ از راز سنگینی دست راست تا علت نداشتن انگشتر!

گروه جهان الف،   3980212023 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

آفتابی شدن سرکرده داعش پس از پنج سال در فایل ویدئویی سبب شد که تحلیلگران با رصد کامل این فیلم بیست دقیقه ای به نکات جالبی دست یابند.

 اطلاعات فاش‌شده جدید از ابوبکر البغدادی/ از راز سنگینی دست راست تا علت نداشتن انگشتر!

مهر نوشت: پس از اینکه ابوبکر البغدادی سرکرده داعش روز دوشنبه گذشته برای اولین بار پس از ۵ سال آفتابی شد، تحلیلگران اعلام کردند که این ویدئوی تبلیغاتی که سرکرده داعش در آن ظاهر شد به مثابه تلاشی برای خروج از شکست و ارائه چهره جدیدی از داعش است که بسیار شبیه به مرحله‌ای است که اسامه بن لادن رهبر القاعده قبل از کشته شدنش در آن به سر می‌برد.

ابوبکر البغدادی سرکرده داعش وارد مرحله بن لادنی شده است زیرا به همان شیوه‌ای که بن لادن عمل می‌کرد و در فایل ویدئویی ظاهر می‌شد، ظاهر شده است. این مرحله جدید و طولانی است که البغدادی امیدوار به آن است به ویژه پس از اینکه همه مناطق خود را از دست داده است.

اسامه بن لادن رهبر القاعده قبل از کشته شدن در سال ۲۰۱۱ به مخفیگاههایی میان افغانستان و پاکستان روی آورد و این مرحله‌ای است که البغدادی هم اکنون در حال تجربه کردن آن است و به دنبال مخفی شدن و گریختن و جابجایی دائم و تحریک داعشی ها برای دست زدن به اقدامات تروریستی است.

نکات مورد توجه پس از رصد دقیق فایل ویدئویی البغدادی

پس از آفتابی شدن ابوبکر البغدادی نوبت به دستگاه‌های اطلاعاتی بین المللی، تحلیلگران و رسانه‌ها برای رصد ثانیه به ثانیه فیلم پخش شده از البغدادی با هدف دست یابی به اطلاعاتی از وی رسید.

«هشام الهاشمی» تحلیلگر عراقی درباره اینکه آیا فردی که در ویدئو ظاهر شده، همان ابوبکر البغدادی است، گفت: «این خود البغدادی است زیرا شیوه بیان و حرکات وی تغییری نکرده است و سنگینی دست راستش تأکیدی بر گفته‌هایی است که در سال ۲۰۱۶ اعلام شد که وی از ناحیه دست راست زخمی شده است».

رازی نهفته روی دست ابوبکر البغدادی/

تحلیلگران با دقت در فایل ویدئویی ابوبکر البغدادی متوجه برخی امور شدند که از جمله آنها می‌توان به نبود انگشتر خلافت در دستش که در سخنرانی اش در موصل مشاهده می‌شد، اشاره کرد که علت آن شکست داعش و نماندن منطقه‌ای برایش است.

اینکه لباس البغدادی زمستانی است گواهی بر سرد بودن مکانی که فیلمبرداری در آن رخ داده، است. و احتمال می‌رود که مکان فیلمبرداری میان تلعفر، کوه‌های سنجار یا مکانی احتمالی باشد یا بادیه الشدادی در جنوب حسکه که البته این بعید است.

اشخاص نقابدار شماغی دارند که در شرق سوریه و غرب عراق به طور گسترده رایج است. فیلمبرداری دقیق با دوربین‌های عالی و نورپردازی عالی که سراسر اتاق که با پارچه‌های سفید پوشانیده شده است را روشن می‌کند. همچنین انداختن دستمال سیاه به جای آنچه قبلاً در سخنرانی اش در موصل بر سر داشت. 

علت آفتابی شدن البغدادی از نگاه تحلیلگران

تحلیلگران به علت آفتابی شدن سرکرده داعش پرداختند. برخی از آن به عنوان تلاشی از روی یاس نام بردند که هدفش وانمود کردن این است که می‌تواند دست به اقدامات تروریستی در مناطق مختلف دنیا بزند و برخی دیگر از احتمال تحرکات آنها به ویژه در افغانستان خبر دادند. بر همین اساس به ویژه فرانسوی‌ها بر ضرورت هوشیاری بیشتر دستگاه‌های اطلاعاتی تاکید کردند.

«عبدالوهاب بدرخان» تحلیلگر سیاسی اعلام کرد: «البغدادی از برخی امور بهره برد از جمله سریلانکا تا آفتابی شود». «چارلز لستر» از تحلیلگران امور گروههای تروریستی گفت: «داعش به دنبال وانمود کردن این است که می‌تواند در سراسر دنیا حملاتی انجام دهد. شایعات بسیاری درباره سلامت البغدادی مطرح بود و این ویدئو آنرا نفی می‌کند زیرا وی در سلامت کامل بود».

«پیتر نانینجا» از دیگر تحلیلگران نیز بیان کرد: «هدف از اقدام ابوبکر البغدادی بالا بردن روحیه داعشی هاست هدف از اقدام ابوبکر البغدادی بالا بردن روحیه داعشی هاست و اینکه وانمود کند که هنوز داعش قوی است و وی یعنی البغدادی لیدری قوی است».

از نگاه تحلیلگران یکی دیگر از اهداف البغدادی این بود که نشان دهد که داعش در دوره انتقالی است و تلاش خود را بر خارج از سوریه و عراق متمرکز خواهد کرد. برخی دیگر از ناظران امور بر این باورند که آفتابی شدن البغدادی به همه انتقادهای داخل داعش درباره اینکه وی سرکرده‌ای غایب است، پاسخ می‌دهد و اینکه وی از همه رخدادهای سوریه و عراق و خارج از آن آگاه است.

واشنگتن پست در این زمینه می‌نویسد: «این ویدئو نشان می‌دهد که البغدادی همچنان زنده است و اینکه وی از شکست داعش در سوریه و عراق جان به در برده است. نشانه‌ای از ناتوانی یا زخمی شدن البغدادی با وجود گزارش‌هایی که از زخمی شدن وی در حملات هوایی سوریه خبر می‌داد، دیده نمی‌شود.

این رسانه می‌افزاید: هرچند نشانه‌ای از مکان کنونی البغدادی در دست نیست اما تحلیلگران احتمال می‌دهند که وی در صحرای سوریه یا عراق پنهان شده باشد.

ردپای آمریکا در آفتابی شدن سرکرده داعش

اما برخی دیگر از تحلیلگران اهداف آن را به گونه‌ای دیگر مورد توجه قرار داده اند و اینکه ردپای آمریکا دیده می‌شود به ویژه که آمریکایی‌ها در حالی که ترامپ از نابودی داعش سخن گفته بود در سناریویی جدید از اقدامات جدید در برابر داعش خبر دادند.

«حسن ابوهنیه» کارشناس امور گروههای تروریستی با اشاره به آفتابی شدن ابوبکر البغدادی سرکرده داعش و بهره برداری از این تحرکات آمریکا به اسپوتنیک گفت: «واشنگتن به دنبال استفاده از این گروه‌ها (داعش) است. اقدامات داعش به آمریکا قدرت نفوذ و ورود به مناطقی را می‌دهد که نتوانسته است به آن برسد به ویژه در قاره آفریقا که مشارکتش را در نیروهای آفریکوم بیشتر کرده است و قصد احداث بزرگترین پایگاه نظامی در نیجر را دارد.ابوهنیه تاکید کرد: واشنگتن به دنبال بهره برداری از این گروههای تروریستی برای گسترش نفوذ در شرق آسیا و فشار بر چین و روسیه است». 

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۸۳۵۵۲۰۹:۱۸:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۱۲
همه تروریست ها متصل به آمریکای کثیف هستن
ناشناس۸۸۳۶۹۶۱۰:۴۵:۳۶ ۱۳۹۸/۲/۱۲
فعلا که اسلحه داخل عکس این آقا که برای روسیه است
ناشناس۸۸۳۷۱۸۱۰:۵۹:۵۷ ۱۳۹۸/۲/۱۲
روسیه ؟
ناشناس۸۸۳۷۵۰۱۱:۲۲:۵۶ ۱۳۹۸/۲/۱۲
اونایی که مخالف این حرف هستند و منفی میدن لطف کنن یه دلیل بیارند
علی۸۸۳۸۶۰۱۲:۲۳:۳۱ ۱۳۹۸/۲/۱۲
دلیلش واضح است و شما نمی خواهید ببینید تمام دولتهایی که از سیستم سرمایه داری بازار آزاد مشابه آمریکا تبعیت کرده و راه او را رفتند الان جزو پیشرفته ترین و آزاد ترین ها هستند این کشورها تحت الگوی مدیریتی امریکا بودند: آلمان - انگلستان - فرانسه - بلژیک - هلند - پرتقال - ایسلند - کانادا - استرالیا - اسپانیا - ایتالیا - کره جنوبی - ژاپن - برزیل - سنگاپور - تایلند - امارات - آفریقای جنوبی - کویت - عربستان - مالزی - نیوزیلند - و در مقابل کشورهایی که روش روسیه را پیش گرفتند و مبارزه و ترور و خشونت و کمونیست را انتخاب کردند : کره شمالی - کوبا - ونزوئلا - ارمنستان - بلغارستان - لهستان - شیلی - چچن و صربستان - تاجیکستان - افغانستان - آلبانی - پرو - بولیوی - و تعداد زیادی کشورهای فقیر آفریقایی که همه در آتش جنگ و خشونت و دروغ و زور گویی و ترور و وحشت زندگی کرده و یا میکنند
توحید۸۸۳۶۰۶۰۹:۴۶:۳۷ ۱۳۹۸/۲/۱۲
اصل داستان رو رو چرا تحلیل نمیکنید چرا درباره اسلحه کنار این آقا چیزی نگفتید چرا نمیگید اسلحه روسی است چرا نمیگویید تمام جنگ و درگیریهای منطقه به سود روسیه هست چون همه از تجهیزات روسیه ایی استفاده میکنند چرا نمیگید همه ی اینها از خود روسیه تغذیه می شوند درباره عکس اینستاگرامی سازمان های خارجی کلی تحلیل میکنید حتی سوزن منگه روی میز اون عکس اون وقت اظهرالشمسی به اون بزرگی و تابلویی برای شما اهمیتی نداره چرا باید اسلحه دست و شخصی این آقا روسی باشه
ناشناس۸۸۳۶۶۰۱۰:۲۳:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۲
اصلا همش کار آمریکاست.
ناشناس۸۸۳۸۱۶۱۱:۵۶:۰۹ ۱۳۹۸/۲/۱۲
وضعیت پیچیده خاورمیانه برآیندی از طرح خاورمیانه بزرگ امریکا در تعامل با منافع ابرقدرتهایی مانند روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین و احتمالا آلمان است که هرکدام بسته به منافع خود در آن مشارکت دارند. بهره گیری از ظرفیت های مناقشات مذهبی و قومی در این منطقه یکی از ارکان این طرح است.
ناشناس۸۸۳۸۴۷۱۲:۱۶:۱۷ ۱۳۹۸/۲/۱۲
من مخالف سر سخت آمریکا هستم اما کی بود که افغانستان را اشغال کرد کی بود که سوریه رابه پارکینگ تبدیل کرد والان ونزوئلا مگر امام رحمت‌الله نگفت نه شرقی و نه غربی . آمریکا از شوروی بدتر شوروی از آمریکا بدتر ...شوروی و آمریکا همیشه ایران را دوشیده اند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های دیروز

  1. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  2. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  3. و ناگهان اخلاق!

  4. زیباکلام: اسرائیل برای رهگیری موشک ایران خیلی هزینه داد/ ۷ اکتبر نشان داد که فلسطین هنوز زنده است!

  5. بخش املاک "دیوار"مسدود می‌شود/ فرصت یک هفته‌ای به سکوها

  6. خیانت و وطن فروشی علنی در مقابل دوربین

  7. این ۲ مشکلِ بزرگ در بازار مسکن ایران

  8. موضوع خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟

  9. سرانجام دختر فوت شده در متروی تجریش چه شد؟

  10. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  11. توقیف محموله صادراتی رژیم صهیونیستی در مرز بازرگان

  12. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  13. دبی؛ چند روز پس از سیل

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه!

  16. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  17. قالیباف: تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است

  18. فریب نخوریم! 

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  16. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  17. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین