در نامه توکلی به رئیس جمهور و دادستان تهران مطرح شد: رئیس سازمان جنگل‌ها را عزل کنید/ اعلام جرم دیده‌بان شفافیت و عدالت علیه آقایی

گروه سیاسی الف،   3980211153 ۲۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواهان عزل رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور شد.

رئیس سازمان جنگل‌ها را عزل کنید/ اعلام جرم دیده‌بان شفافیت و عدالت علیه آقایی

به گزارش الف، دیده‌بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار عزل آقایی، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور شد و در نامه ای دیگر خطاب به دادستان تهران نسبت به وی اعلام جرم کرد. این نامه‌ها در پی تخلفات صورت گرفته از جانب این فرد، که شامل نقض قوانین محیطی، دولتی و قضایی می شود، تنظیم شده است.

در روزهای گذشته احمد توکلی، رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور از عملکرد آقایی، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به دلیل اقدامات و اظهارات قانون گریزانه اش در منع تعقیب تصرفات غیرقانونی منابع طبیعی گلایه کرده و خواستار عزل وی شد.

وی در این نامه درباره تبعات فوری موضع گیری آقایی می‌نویسد: بررسی‌های دیده‌بان شفافیت و عدالت نشان می دهد در این مدت کوتاه 10 روزه پس از اظهارات وی در استان فارس؛ تجاوز به منابع طبیعی نسبت به گذشته سرعت بیشتری گرفته و به طور چشمگیری افزایش یافته است.

احمد توکلی درنامه دیگری با همین موضوع به دادستان تهران می‌نویسد: شايان ذكر است اتهامات مذكور، قطع نظر از مسئوليت مدني نامبرده بابت ورود ضررهاي هنگفت به بيت‌المال است كه از اين دستور ايشان ناشي مي‌شود و اين امر نيز از لحاظ قضايي قابل پيگيري خواهد بود. بنا بر دلایل مذکور، تعقیب نامبرده را درخواست داریم.

بر اساس نامه توکلی به دادستان تهران، در روز ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور جلسه‌ای با حضور مسئولین و روسای سازمان اراضی و جنگل‌ها، جهاد کشاورزی فارس، منابع طبیعی‌فارس و نماینده مردم شهرستان جهرم و مقامات محلی و جمع کثیری از اهالی بخش سیمکان این استان  برگزار کرد.

در این جلسه آقایی با صراحت تام و آمرانه از مدیرکل منابع طبیعی فارس و رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان جهرم خواست تا اولاً هیچ پرونده جدید تصرف غیرقانونی علیه متجاوزان عرصه‌ی منابع طبیعی تشکیل نگردد و ثانیاً پرونده‌هایی که قبلاً جهت متصرفان اراضی ملی تشکیل و در دادگستری جهرم مطرح است، پیگیری نگردد؛ همچنین وی در قبال ابراز استنکاف مسئولان مورد خطاب وی، به شکل تهدیدآمیزی آن‌ها را امر به استعفا کرد.

پس از نامه توکلی به رئیس جمهور، دفتر ریاست جمهوری طی نامه‌ای به حجتی وزیر جهاد کشاورزی دستور داد تا نسبت به این موضوع  رسیدگی و اعلام نظر کند.

به گزارش الف، متن نامه احمد توکلی به دادستان تهران بدین شرح است:

برادر ارجمند جناب آقای علی القاصی‌مهر

دادستان محترم تهران

با سلام و احترام

ارتقای مسئولیت جنابعالی را تبریک می‌گوییم و امیدواریم از این قدرت فزون‌تر برای خدمت بیشتر به خلق خدا بهره بگیرید.

به آگاهی شما مي‌رساند، روز ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ جلسه‌ای در امام‌زاده محمد شهر دوزه سیمکان تشکیل شد که آقایان مهندس خلیل آقایی، معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، مهندس افراسیابی معاون حفاظت اراضی سازمان جنگل‌ها، دکتر قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، مهندس بوستانی مدیرکل منابع طبیعی استان فارس، دکتر رضایی نماینده مردم شریف شهرستان جهرم و مقامات محلی و جمع کثیری از اهالی بخش سیمکان برگزار گردید.

در این جلسه آقای خلیل آقایی با صراحت تام و آمرانه از مدیرکل منابع طبیعی فارس و رئیس ادارة منابع طبیعی شهرستان جهرم خواسته است که اولاً هیچ پرونده جدید تصرف غیرقانونی علیه متجاوزان عرصه‌ی منابع طبیعی تشکیل نگردد، ثانیاً پرونده‌هایی که قبلاً جهت متصرفان اراضی ملی تشکیل و در دادگستری جهرم مطرح است، پیگیری نگردد (فیلم این واقعه به پیوست تقدیم می‌گردد). همچنین، در قبال ابراز استنکاف مسئولان مورد خطاب وی، به شکل تهدیدآمیزی آن‌ها را امر به استعفا می‌کند. مجدداً، با تکرار دستور عدم پیگیری قضائی متجاوزان به منابع طبیعی، با صراحت تام، بر خودداری از انجام وظایف قانونی در تعقیب مجرمان تاکید می‌کند:

 «آقای دوستداری شما از قول من بنویسید تا تعیین تکلیف پرونده‌های این مجموعه‌ها، این تعداد روستا، پیگیری شکایت را که آقایان بروند پاسگاه، احضار بشوند، دادگستری بروند، قاضی جریمه‌شان بکند، محاکمه‌شان بکند، زندانشان بکند، جمع می‌کنیم»!

به استناد مواد و احکام قانونی زیر، آقای خلیل آقایی جرائم متعددی مرتکب گشته است. سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافت و عدالت به همین دلایل، همچنین برای عدم تکرار این حد از تجری نسبت به قانون از یک مسئول اجرایی بلندپایه، علیه وی اعلام جرم می‌نماید:

  1. آقای آقایی با دستور مؤکد عدم پیگیری پرونده‌های مطرح و جلوگیری از اقامه دعوی جدید علیه متجاوزان به منابع طبیعی و به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع، از موضع منصب خویش، هر چهار عنوان مجرمانه مذکور در ماده 576 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 را مرتکب شده است.
  • جلوگیری «از اجرای اوامر کتبی دولتی (سیاست‌های کلی ابلاغی رهبری: منابع طبیعی، سال 1379، بند 3؛ آمایش سرزمین، 1390 جزء ح؛ کشاورزی، 1391، بند 1 و محیط‌زیست، 1394، بند 4 و 6)»،
  • جلوگیری «از اجرای قوانین مملکتی (وظائف سازمان جنگل‌ها، مصرح در مواد 2 و 23 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع مصوب 1346)»
  • جلوگیری «از اجرای احکام یا اوامر مقامات قضائی (در سخنان متهم آشکار است که می‌خواهد همه آن‌ها را جمع کند!)»
  • و «یا هرگونه امری که از طرف مقامات قانونی ‌صادر شده باشد»
  1. دستور عدم استیفای حقوق دولت به کارمند تحت امر و تهدید وی در صورت استنکاف، مصداق جرم اهمال یا تفریطِ موجب تضییع اموال دولتی، مذکور در ذیل ماده 598 از همان قانون (فصل سیزدهم -تعدیات مأمورین دولتی نسبت به دولت) است.
  2. ماده 606، مقرر می‌دارد اگر رؤسا و مدیران در سازمان و اداره خود از جرائمی از جمله تصرف غیرقانونی اموال دولت مطلع شود آن را به مراجع صلاحیت‌دار قضایی و اداری اعلام نکند مجرم است. آقای آقایی نه تنها جرائم را می‌داند و به مراجع قضایی نمی‌گوید، بلکه با تهدید به مدیران فرودست امر می‌کند که از مراجعه به مقامات قضایی خودداری کنند. ملاحظه بفرمایید خطاب به همکاران تحت امر خود می‌گوید:

«به مسئولیت بنده حقیر هرچه تا حالا شکایت شده و در هر مرحله‌ای هست پیگیری نمی‌کنید. شما می‌گویید نمی‌توانم پس خودت مشکل‌داری هرکس نمی‌تواند، از فردا اینجا نباشد. ما برای کسی نامه فدایت شوم ننوشتیم. هر مدیر یا رئیس اداره‌ای که می‌تواند با این شرایط کار کند، باشد. ... خیلی‌ها سرو دست می‌شکنند و پول خرج می‌کنند که رئیس بشوند.»

شايان ذكر است اتهامات مذكور، قطع نظر از مسئوليت مدني نامبرده بابت ورود ضررهاي هنگفت به بيت‌المال است كه از اين دستور ايشان ناشي مي‌شود و اين امر نيز از لحاظ قضايي قابل پيگيري خواهد بود.

بنا بر دلایل مذکور، تعقیب نامبرده را درخواست داریم.

با تشکر

احمد توکلی

رئيس هيأ ت مديره سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت

۱۳۹۸/۰۲/۱۰

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۸۸۲۲۹۱۱۵:۰۳:۳۸ ۱۳۹۸/۲/۱۱
زنده باد دیده بان شفافیت و عدالت!
ناشناس۸۸۲۵۱۵۱۶:۰۶:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۱
دکتر توکلی دوست داریم......
ناشناس۸۸۲۵۷۸۱۶:۳۵:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۱۱
جناب اقای.. ریاست محترم سازمان خصوصی سازی کشور.. با کلکسیونی از تخلفات و فساد و با این همه نامه نگاری دیده بان شفافیت و عدالت هنوز بر ریاست سازمان خصوصی سازی تکیه زده است جناب دکتر پیگیر باشید
ناشناس۸۸۳۱۶۴۲۲:۱۶:۰۳ ۱۳۹۸/۲/۱۱
وای بر منفی دهنده
ناشناس۸۸۲۳۳۷۱۵:۱۳:۱۵ ۱۳۹۸/۲/۱۱
مردم باید از توکلی و سایر فسادستیزان با طومار و کمپین حمایت کنن
ناشناس۸۸۲۳۴۵۱۵:۱۶:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۱
ننگ به این جونور اسلاحطلب
بابک۸۸۲۳۴۹۱۵:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۱
لطفا فیلم را در سایت بگذارید بهتر است این فیلم که نمونه بارز خیانت این مقام دولتی است در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شود تا مردم امثال این افراد را بهتر بشناسند
ناشناس۸۸۲۳۹۵۱۵:۳۱:۱۳ ۱۳۹۸/۲/۱۱
ادم مفسد را باید اعدام کرد بدون معطلی
ناشناس۸۸۲۴۱۳۱۵:۳۶:۲۳ ۱۳۹۸/۲/۱۱
ظاهرا دولت به ته خط رسیده باید عزل بشه و الا ایران کاملا تاراج میشه
ناشناس۸۸۲۴۶۸۱۵:۵۴:۵۵ ۱۳۹۸/۲/۱۱
چرا افراد فاسد عزل نمی شوند و چرا بابت برکناری این افراد ملت باید هزینه هنگفت بدهند .
ناشناس۸۸۳۱۷۳۲۲:۲۰:۵۴ ۱۳۹۸/۲/۱۱
برای اینکه اینا رو ملت سرکار آورده اند مستقیم و یا غیرمستقیم.
جباری۸۸۲۵۸۹۱۶:۴۰:۰۰ ۱۳۹۸/۲/۱۱
خدا عاقبت همه را به خیر کند.
باهر۸۸۲۶۹۲۱۷:۲۱:۵۱ ۱۳۹۸/۲/۱۱
من اهل داریون و ساکن شیراز هستم.داریون مابین جاده شیراز به خرامه حدود 34کیلومتری شیراز بعداز آرامگاه سعدی یا شهرک سعدی واقع شده است.روز چهارشنبه گذشته که به داریون رفتم درجوارجاده وضعیت عادی بود.امروز 98/2/11که رفتم در جوار جاده داریون حدود 20کیلومتری شیراز مقابل باغ-شهر غیرقانونی دریمه( و بعداز قبرستان جدید شیراز که متاسفاته در بهترین زمینهای حاصلخیز کوهستانی ودرنزدیکی منطقه شکارممنوع و غرق شده بمو ایجادشده است) یک دستگاه حفاری مشغول حفرچاه هست واطراف این دکل حدود 200هکتار مرتع می باشد که چه بسا احتمالا قصد تصرف و قطعه بندی و فروش آنرا دارندکه این امر بعداز حفرچاه و لوله کشی به قطعات و برق کشی انجام خواهند داد چون تجربه این کار را در همین فاصله شیراز تاداریون را دارند زیرا قبلاهم ازاین تصرفات غیرمجاز بوده که اکنون چندین باغ-شهر ایجاد شده است و صدها هکتار غصب کرده اندنظیر مناطق باغ-شهر کیمیاشهر-باغات فارس فاتحی بصورت باغ-شهر- باغات علی ابن ابیطالب (ع)بصورت باغ-شهر-باغات فدک الزهرا بصورت باغ-شهر و موارد دیگر و اینگونه موارد شخصا در منطقه بیضا و سیخ و دارنگون وسپیدان ومنطقه دراک و ...مشاهده کرده ام که بالع بر 30باغ-شهر در سطح استان میشوند . در منطقه داریون بعلت خشک شدن چاههای کشاورزی و یا شور شدن آب چاههای کشاورزی اکثر کشاورزان به گدایی افتاده اند و اواره شیراز و حاشیه نشین آن شده اند و آب خوردن شهرداریون چندین سال است که جیره بندی است و فرونشست زمین در زمینهای مرودشت که نزدیک داریون هست بفور دیده میشود و از تلویزیون هم پخش شده است. من امروز هرچه سعی کردم باوزارت نیرو در این رابطه صحبت کنم ممکن نشد یا گوشی را برنداشتند و یا بجایی وصل کردند که کسی پاسخ نداد. واقعا نمی دانم که با این زمین خواران قهار که با همکاری اداره های دولتی درسطح استان تصرفات غیر قانونی را انجام میدهند چگونه باید برخوردکرد چون هیچکس جوابگو نیست و بقول معروف محل نمیگذارند!!! واقعا مردم عاقبت به شر شده اند و افراد شرور سیری ناپذیر برگرده آنها سوار شده اند و متاسفاته از خر شیطان هم دیگرپیاده نمیشوند و هر روزگستاخانه تر ترکتازی میکنند!! آیا بی قانونی جز اینست که عده ای در روز روشن و جلو چشم مردم گرسنه (که حتی نمیتوانند یک نان و پیاز هم بعنوان قوت لایموت پیداکنند )به غارتگری منابع و ثروت آنها مشغولند و بقول معروف صدا از سنگ هم در نمی آید!!!
ناشناس۸۸۲۷۱۲۱۷:۳۵:۲۸ ۱۳۹۸/۲/۱۱
فساد. زد و بند. اختلاس. دزدی. کلاهبرداری. رشوه و دیگر هیچ!!!!!
سلامت۸۸۲۷۵۲۱۷:۵۸:۳۲ ۱۳۹۸/۲/۱۱
اصلا از خودتون پرسیدید فلسفه اصلی این... حضور رییس سازمان جنگلها به همراه نماینده شهرستان جهرم در اون منطقه چی بوده؟ توجیه زمین خواری در جهت کسب ...
ناشناس۸۸۲۷۹۶۱۸:۲۴:۰۵ ۱۳۹۸/۲/۱۱
خدایی تو چی و کجا ما فاسد نداریم..
سینا۸۸۳۳۳۴۰۰:۵۵:۱۸ ۱۳۹۸/۲/۱۲
دکتر توکلی لطفا موضوع حق انتخاب کنکور سراسری 1399 رو از طریق دیده بان شفافین و عدالت پیگیری کنین، نزارین افراد پایبند به مصوبه 97/06/26 حق و حقوقشون ضایع بشه و مورد ظلم و بی عدالتی قرار بگیرن
معمار۸۸۳۳۳۷۰۰:۵۹:۲۰ ۱۳۹۸/۲/۱۲
عدم برخورد عاجل با این شخص برابر خواهد بود با افول کورسوی امید و البته تدبیر
ممد۸۸۳۳۳۸۰۱:۰۱:۰۱ ۱۳۹۸/۲/۱۲
دکترروحانی بااین معاونانش بایدسرافکنده وشرمگین باشد .
ناشناس۸۸۳۴۵۴۰۷:۲۲:۲۱ ۱۳۹۸/۲/۱۲
یکسر هم بیاید استان فارس شهر زرقان که اطراف پارک ملی بمو را کردند یک مشت حصار های فلزی، دیوارهای سیمانی و ساختمانهای شیروانی و ..... البته این قضیه جزئی از الطاف جهاد کشاورزی و منابع طبیعی است
ناشناس۸۹۰۳۰۴۰۱:۰۹:۴۵ ۱۳۹۸/۲/۱۶
البته گمان کنم جزء اختیارات دادستان کل باشد. بهرحال آقای منتظری سخت درگیر بحث فیلترینگ فضای مجازی هستند. اگر فرصت کنند موضوع صیانت از ثروت های خدادی نیز توجه بفرمایند که بسیار کار خدا پسندانه ای است. آقای دکتر هم در رابطه با جنگل های شمال که پاکتراشی و برداشت مداوم چوب از آن جنگل ها موجب سیل های بزرگ شده ودر آینده بیشتر هم میشود نیز پیگیری بفرمایند.
ناشناس۸۹۳۰۵۳۱۳:۳۲:۱۹ ۱۳۹۸/۲/۱۷
جناب اقای توکلی عزیزخسته نباشید.چراتخلف قرن که تخلفات خودرویی وثبت سفارشات غیرقانونی است راپیگیری نمی فرماییدکه باهمدستی مسئولین وزارت صنعت معدن وتجارت صورت گرفت .باتشکر
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین